Litt annet enn det som diskuteres oppover her. Men jeg fikk socket savers fra Tubemonger i USA for noen dager siden, og kjøpte nye Genalex Gold Lion rør i tillegg. Det jeg skriver nå vil fremstå som veldig amatør messig og dumt. Men jeg ble veldig ivrig da jeg fikk socketsaverene. Jeg satte i rørene i de først og så i socketen på Lyren min. I ekstasen over noe nytt, glemte jeg å slå av annlegget før jeg gjorde dette. Jeg slo selvfølgelig av Lyren og må pga hvordan den står i hylla, koble den fra strøm og signal kabler for å ta den ut og få se hva jeg holder på med. Resten av annlegget sto på. Jeg koblet til igjen, og lyden i Lyren var upåklagelig. Men, power ampen min hadde koblet ut. Den fungerte igjen med en restart, så alt var fryd og gammen etter det. Dette var i går. I dag slo jeg på Lyren for å høre videre, men hadde resten av annlegget på. Det var skurring i lyden, og panikken ble gjeldende. Men så tenkte jeg. Sjekk rørene. Og da jeg slo av lyren, ble skurringa borte. Tok ut rørene med socket saverene på. Da oppdaget jeg at ene pinnen på socketsaveren var litt bøyd. Jeg fikk rettet den perfekt, og den gikk rett i lyren uten problemer. Etter dette har lyden vært fin selv om Lyren står på. Nå vet jeg at rør kan forårsake mye rart av støy osv. Men jeg vil gjerne høre flere synspunkter på dette om kloke hoder har noen formening om at 1. Kanl Lyren forårsake støy i hoved anlegget? 2. Kan en bøyd pin forårsake problemer? Verdt å nevne, er at lyren står i samme dac som resten av annlegget, så det vil være forbindelse hele veien til alle komponenter.