|
Æ'kke sikkert det er så mange som vet så mye om de kondis'ene vettu. Er nok mer brukt, og vanligere "over there" enn her.Audiomix skrev:Ikke så veldig skarp bilde, men de fleste ser sikkert hva slags kondensator du har valgt ;D
Brynjar / Motron var innom med en godtepose i går. Det kom noen flere komponenter på plass i løpet av kvelden.
Hensikten er å begrense strømmen ved påslag.LMC skrev:ARCOL e.l effektmotstand...det gule er kjøleribba
mvh
Leif
Ikke at jeg skjønner noe av det, men det ser unektelig flott utAudiomix skrev:I mellom alt annet som skal gjøres før jul, blir det tid til litt lodding for deg Lars.
Den ene kanalen er nesten ferdig.
![]()
Selvfølgelig HansAudiomix skrev:Logo må vi snakke om ved tid og anledning.
Takk for det hel, men først må vi bli enige om hva den skal inneholde.hel skrev:Mulig jeg hjelpe til med logo. Sølv eller gullfolie f eks?
Det er jeg neimen ikke sikker påBerntJ skrev:Og Rifa-en står rett veg....?
God Jul, Hans. VH. Bernt
Har min det samme frekvensområdet? :Audiomix skrev:14Hz - 50 kHz. Det hjelper med store trafoer.
Julehilsner er alltid velkomneAudiomix skrev:En liten julehilsen til deg Lars:
Lyd i en kanal
Ikke helt ferdig den heller, men ikke så dårlig settaå langt:
14Hz - 50 kHz. Det hjelper med store trafoer.
Litt for lite effekt og litt for mye brum.
Det ordner seg etter hvert.
Din og min er like hel. SE utgaven til Lars blir litt special. Han kaller den jo Special Edition.hel skrev:Har min det samme frekvensområdet? :Audiomix skrev:14Hz - 50 kHz. Det hjelper med store trafoer.![]()
MAE SET 1 har akkurat passe gain / følsomhet. Ca 1 volt for full effekt ut.hel skrev:MAE SETn trenger ikke høy gain inn, snarere tvert i mot. Har du et forslag til et high end potmeter / attenator jeg kan montere?
...........har en transistor forforsterker ;DBerntJ skrev:10 K vil også virke om man har en bra forforsterker.
VH. Bernt
Attenuatoren det er linket til er en "ladder attenuator", og det er faktisk kun to motstander i signalveien. I forhold til arbeidsinnsatsen må jeg si at disse er veldig billige!!Audiomix skrev:Jeg har nevnt før at jeg ikke er noen stor fan av slike stepp attenuatorer.
Det er trolig ikke noe poeng, men det er feil at bare to motstander er i signalveien. De vil være der alle sammen. 24 stykker ca.
Hvor mange motstander det er i et vanlig potmeter? En. Kanskje to. Det består av en motstandsbane med en "wiper" som bestemmer delningsforholdet.
whistler skrev:Attenuatoren det er linket til er en "ladder attenuator", og det er faktisk kun to motstander i signalveien. I forhold til arbeidsinnsatsen må jeg si at disse er veldig billige!!Audiomix skrev:Jeg har nevnt før at jeg ikke er noen stor fan av slike stepp attenuatorer.
Det er trolig ikke noe poeng, men det er feil at bare to motstander er i signalveien. De vil være der alle sammen. 24 stykker ca.
Hvor mange motstander det er i et vanlig potmeter? En. Kanskje to. Det består av en motstandsbane med en "wiper" som bestemmer delningsforholdet.
Jeg skal bruke min gode "gamle" Conrad Johnson jeg vettu. Det andre tror jeg Hans skal svare på, for jeg ha'kke peiling ;Dhel skrev:Sclars: Hvordan preamp skal du bruke? Og har den høy gain ut?
Hans Erik
Se her ja, her skjer det ting.Audiomix skrev:Det går sakte framover Lars. Nå er det faktisk lyd i to kanaler.
![]()
![]()
Det gjenstår noe. Har jukset litt for å få lyd. Noen komponenter skal bli byttet når jeg får de rette fra MOTRON.
Og så er det noe brum da. Noe å varme seg på i kulda.
Det er bare noen motstander for å lage en spenningsdeler til g2 på utgangsrørene.sclalars skrev:Kan jeg være så frekk å spørre hva slags deler du venter på? (av ren nyskjerrighet selvfølgelig)
mvh
Lars
Hva gjorde du får å få den så stille?Audiomix skrev:Nå ble det blikk stille. Støy >400Hz er <50uV og brum < 0.5mV.
Det eneste som durer her nå er naboens snøfreser
Spiller'n inn med litt vakker italiensk musikk for deg Lars.