coolbiz skrev:
Audiot skrev:
Jeg kan bekrefte dette ut fra egne erfaringer. Transporteren spiller best hos meg med ekstern klokke.
Kan du fortelle litt mer om dette? Var dette ved bruk av analog-utgangene, eller bare ved bruk av digital-utgangen. Hva slags klokke benyttet du?
Hei.
Jeg koplet opp Transporteren med de balanserte analoge utgangene og brukte variabel volumkontroll rett i effektforsterkeren. Klokkesignalet tok jeg fra en dCS Elgar+ Dac.
Erfaringen blir selvfølgelig tilsvarende når man bruker den digitale utgangen fra Transporteren. Det låter definitivt best med ekstern klokke.
Forøvrig har jeg nå i kveld sammenlignet kvaliteten på den digitale utgangen fra min Squeezebox3 med lineær strømforsyning, med Transporterens. Jeg synkroniserte SB og TP i slimserver med fixed digital output og brukte samme digitalkabel. Ekstern klokke var slått av og det samme var AES/EBU enkoding av output fra TPen (S/PDIF ble brukt som for SBen). Konklusjonen for min del er at den digitale signalet fra Transporteren er bedre enn Squeezeboxens med ellers like forhold.
Ikke så veldig overraskende resultater men likevel greit å få konstantert på eget anlegg og med egne ører
.