Takk for tipsVis vedlegget 977783
Fint skalpell/skrapesett!
Veldig fint å bruke for å fjerne rester av kanter og støvhetten.
Etter litt tids bruk og innspilling av skumringer må jeg bare si; holy macaroni!! - for noen høyttalere! Helt råRock'n roll !! artig at over 40år gamle sees kit 403 leverer lyd på dette nivået! På høyde med mine mantra 60, annerledes men fullt på høyde.
Fikk tak i matchende stativer. Nå mangler bare nye front-trekk.
Streamer over Yamaha wxc og bruker Abrahamsen v4.0 up
Noen som vet hvilke mellomtoner som står i Type E 30?Plukket opp et par Eiwe Type E 30 på gjenvinningsstasjonen for et par dager siden
Gikk over de og satt på terminaler.
La de ut for salg på finn.
Drog kona inn på musikkrommet for en demo, ettersom hun har mye bedre ører enn meg.
Hun er sjeldent entusiastisk når det kommer til hifi. Men nå ble hun helt imponert.
Hun la ned veto, og krevde at jeg skulle beholde de.
Hadde aldri hørt mer naturlig behagelig stemmer i noe høyttalere jeg har hatt.
Konklusjonen er at disse nå er mine nye reserve-høyttalere.
Hur har det gått med dina 503'or?Jag har ett par 503 i originalskick som jag tänker renovera, jag har också läst Gravesens artikel om hans nya delningsfilter. Jag ser att du behållit originalfiltren med uppgraderade kondingar, det vore intressant att höra hur du upplever resultatet och om du har gjort andra förändringar
Hur har det gått med dina 503'or?
Mina renoverades enligt original specs. Samma värden på kondensatorer, samma motstånd e t c. Samma stoppning. Ja vi satte dit bananhonor på baksidan. Och de fick nytt faner såklart. I övrigt original. Glycerinbehandlade gummikanterna, det gjorde inte någon skillnad. Och jo en sak till, jag valde mässingsskruv till elementen, en liten kul extragrej. Jag tycker inte Seas 503 är en högtalare man behöver modifiera, den är helt perfekt som den är. De är mina favoriter nu. Tycker de spelar skjortan av high end högtalare som Harbeth (ser liknande ut, men låter dammigt och trött i jämförelse med 503). Absolut nöjd med dem. Stora lådor, men vackra. Ljudet är enligt mig vintage när det är som bäst. De spelar stort, enormt stort. Seas diskanterna är en av deras förtjänster, aldrig skarpa. Mellanregistret finns där med en perfekt naturlighet. Basen är så djup att subwoofer behövs absolut inte, det låter som om man hade en rätt fet subwoofer ansluten. Och de är lättdrivna, jag har drivit dem med en 2,5W EL84 rörförstärkare!
Hva brukte du for å få løs spideren?Jeg gjør i hvert fall det. Fikk tak i et par Seas 21F-WB hvor den ene hadde løst polstykke. Vil prøve å fikse dette og kunne tenkt meg å fått løs spider(norsk ord?). Så på en nederlandsk side at de brukte neglelakkfjerner på en Vifa m21. Noen som har erfaring her?
Vis vedlegget 976037
Hva slags lim brukte du ved re-montering ?Var vanskelig og litt tidkrevende å få den løs.
Jeg brukte neglelakkfjerner som løste opp limen og en skalpell til å løfte den forsiktig fra rammen.
Hvor mye aceton brukte du?Var vanskelig og litt tidkrevende å få den løs.
Jeg brukte neglelakkfjerner som løste opp limen og en skalpell til å løfte den forsiktig fra rammen.