Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer! LCD-3 er noe alle med hodetelefon interesse burde få høre en gang i livet.

T

Tittentei

Gjest
    Gratulerer! LCD-3 er noe alle med hodetelefon interesse burde få høre en gang i livet.
    Tusen takk. :D Ja, det er det jeg har tenkt også, og når jeg fikk dette tilbudet som omtrent var for godt til å være sant fra en person jeg har handlet med tidligere, så måtte jeg låne noen kroner av storebror for å prøve. :D

HURRA!

T

Tittentei

Gjest
    HEHEHEHEHEHE!!!!

Har ikke hørt dem enda, men steike så komfortable de er med de myke putene! :D

Skal sammenlikne og vurdere godt nå. Kanskje LCD-2 r.1 kommer på brukten snart. :]

M

Morpheus

Gjest
    Dette var artig Titten :). Men trengte du dem, du som har HD 650 og greier??... Gleder meg til videre inntrykk. Nå blir det vel nudler og spagetti frem til jul? ;).

Uansett: Grattis!!

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    LIKER LIKER LIKER LIKER LIKER OG Gratulere !!!!! :)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke hørt dem enda, men steike så komfortable de er med de myke putene! :D
    Å det e'kkje tull heller.

Kos deg i kveld - og tårene har du jo remedier på plass allerede for å tørke. :)

He, he. Synes jeg ser deg sittende der med LCD-3 på hodet - og stirrer på WA6SE og venter...

T

Tittentei

Gjest
    Dette var artig Titten :). Men trengte du dem, du som har HD 650 og greier??... Gleder meg til videre inntrykk. Nå blir det vel nudler og spagetti frem til jul? ;).

Uansett: Grattis!!

Ikke spør sånn da :D Jeg trengte dem egentlig ikke, men nysgjerrigheten over alle lovordene som har vært her om disse gjorde at jeg måtte prøve, og prøving skjer best i heimen. :) De siste dagene har det vært helt ekstremt, med grandis, romertallmannen og så videre, har sittet og ristet i forventning her. Når det kommer til økonomi, så må man gå i gamle filler og spise billig, ellers kan jeg alltids selge unna ting eller selge disse, hvis de blir for dyre å eie. Har lånt av brosjan, og han er stereomann, så han vet hvordan det er å sitte slik og fyse... Kanskje ikke den lureste beslutningen jeg har tatt dette, men det pleier å ordne seg for snille gutter! :D Snart blir det jobb ved siden av studiene også, så da blir økonomien langt, langt bedre.

T

tce-teams

Gjest
    Gratulerer tittentei med et godt kjøp :) nå må vi få høre hvordan du opplever lyden i disse herlighetene.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Gled deg til i kveld tittentei. Hvis alt går etter planen så kommer det bilde av noe gøy her for deg ;)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det kule er at Tittentei fortsat er Tittentei. Eller vent litt. Tittentei1000 er jo nå bare Tittentei.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    I see your queen Sonja and raise you...

MUUUHAHAHAHAHAHA!!!!! Jeg tror hvis tittentei får velge mellom Sonja og denon d7100 så blir det denon d7100;)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Har lenge hatt lyst til å høre disse... montro om klubben har fått de inn på demo..(?)

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Johnny: Jeg var i samme situasjon, og har titta flere ganger på hifiklubben sine sider for å se om noen i nærheten har de utstilt. Men det har vært null, så når disse dukket opp til salgs i dag kastet jeg meg over de. De er 1 dag gamle, og kjøpt fra hifi klubben marcus th. gate. Har bare hatt de 20 sekunder på hodet, og av de 20 sekundene så brukte jeg 20 sekunder på å lure på hvorfor folk har vært negative til de. Men det er 20 sekunder..... Men en ting jeg ELSKER med de allerede er at hodebøylen er STOR. Til og meg jeg måtte trekke den inn fra max 2 hakk for at den skulle passe. Takk Denon!

T

Tittentei

Gjest
    Gratulerer til mariusaa, som heller ikke klarer å gi seg med nye hodetelefoner, hihihi. :) Er veldig spent på å høre hva du synes etter et lengre forhold med dem. :)

Tror du de blir slakke til folk med mindre hode?

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    What can I say, I like wood cups :) Fra helt trekt sammen så er det bare 3 hakk ut så passer de meg, og så er det igjen enda 5 (!) hakk faktisk (telte nå) til helt strekt ut. Har du ett lite hode så kan kanskje disse sitte litt løst. Men alt det her er jo relativt uten noen faste mål... Du kan sammenligne med lcd-3'ene dine: Jeg måtte trekke ut mine lcd-3 såpass at det kun er den sorte plastkoppen på toppen av stanga som stikker opp av feste til hodebåndet (du ser ingenting av stanga stikkende ut på toppen). På d7100 da så er det 1,5cm på hver side de kan trekkes inn til de er på det helt minste.

T

Tittentei

Gjest
    Da går de nok bra. :) Btw, Tyll @ Innerfidelity har fått tak i et par Sennheiser HD 600 og HD 650 som han skal anmelde. Han har ganske stort hode, og du burde kanskje følge med hva han sier om passformproblematikken. HD 650 kan dras veldig langt ut, og man kan så utvide metallstagene hodeklokkene henger i, så jeg har liten grunn til å tro at de ikke vil passe deg.

Ville bare si det, siden det ikke ser ut til at du er ferdig å leke med hodetelefoner, og at jeg tidligere har skrevet noe som kunne antyde at de ikke ville passe til deg.

Som du skrev til meg i går; alle som er interessert i hodetelefoner burde prøve LCD-3 en gang. Det samme vil jeg si til deg om HD 650, hihi :)

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Jeg driver å dealer litt om ett par andre "wood cups". Det er ett par hodetelefoner jeg har sett på over tid som jeg kunne tenke meg, men mer som samler enn audiofil. Det er noe med hodetelefoner i treverk som tiltrekker meg enormt. Sennheiser frister rett og slett ikke. Hvis noen ville byttet mot ultrasone pro 2900'ene så hadde jeg gjort det, men jeg gidder ikke betale noe for sennheiser. Spør meg ikke hvorfor, for jeg kan ikke helt forklare det selv ;) Hodetelefonene som jeg vil høre på nå, men ikke akkurat vil legge noe spesielt med penger i, er hifiman he-400, shure srh940 og srh1840, sony mdr-ma900 (lurer på hvordan 70mm driveren låter der), og så kunne jeg tenkt meg å hørt de som skal liksom være beste utgaven av beats by dre - KUN for å høre om all kritikken mot de er rettferdig, eller om de ikke er så ille. Mest sannsynlig så er de vel så ille, ellers så hadde ikke bruktmarkedet på finn vært FULT av beats by dre til salgs ;)

Og nå slo det meg at jeg har hatt på meg denon d7100 hele kvelden, så de blir nok ikke solgt med en gang :cool:

T

Tittentei

Gjest
    Skjønner argumentet og hadde det slik i forhold til Sennheiser HD 650 selv. Synes de ser billige og masseproduserte ut, noe jeg fortsatt synes, men de låter veldig godt, komfåren er god og soliditeten likeså. Er liksom ikke like paranoid når jeg har på disse kontra LCD-x eller D7000.

Hvis det er D7k du dealer om, så skal det bli stas å høre hva du synes om dem kontra D7100. Husk at de oppleves som skarpe av noen. D5k og D2k går vel dypere enn dem også, men D7k har mange kvaliteter. Og de er deilige. Deilige. mmmm. Med J$ putene jeg kjøpte ble diskanten nedtonet, bassen strammet opp og mer punchy. Komfåren gikk ned.

Har hatt Beats Pro - metallklokkene - og jeg fikk vondt som bare rakkern av dem, fordi de klemte helt sjukt. Sånn skikkelig jævlig ørevondt siden de hvilte på ørene. Tviler på at du vil ha særlig stor glede av dem. De låt helt greit, synes jeg, men synes ikke de var verdt 4000 kroner, som de kostet den gangen.

Edit: Skal slutte å pese deg om HD 650 :D

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Bare en ting jeg har glemt å nevne, som ble kjøpt sammen med nye pc'n: logitech z-120 2.0 høyttalere. Er ikke akkurat hodetelefon relatert, men syns de er så gode og koster så lite at jeg burde nevne de. Kobles til usb og hodetelefon ut (har ikke egen strømforsyning) og leverer bra med lyd. Betalte 109kr (laveste pris på nett akkurat nå er 91) og hadde ikke blitt sur om jeg hadde betalt 3-400kr engang. Har du en bærbar du vil ha bedre lyd på så er de her ett knall kjøp.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=906212

Vedlegg

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Supra LoRad strømkabel VS typisk standard kabel. Det kommer ikke godt nok frem på bilde hvor mye større supra kabelen ser ut i forhold til standard i virkeligheten.
    supra.jpg

pengelek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Idag kom det jammen meg et telefunken e88cc rør i postkassa. + et par billigrør fra ukraina.. kjenner hvilket rør som kommer til å bli satt i PSii først ja!!

T

tce-teams

Gjest
    Da har jeg bestil meg ein sherbourn pa 2-160 effektforsterker
    sherbourn pa 2-160.jpg

T

Tittentei

Gjest
    Fy flate, kunne ønske det var meg ass! Grattis!!! Setene så superbehagelige ut.

Skal du montere høykvalitets anlegg i den eller? Har sett du er gatebilkar på siten din, men du er kanskje ikke all neon glow and glitter lenger?

Edit: Vet ikke om du har vært neon, glitter and glow før, kun en assosiasjon jeg har til gatebil...

T

tce-teams

Gjest
    Gratulerer med ny bil mariuusa dette så ut som et godt kjøp.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    TITTENTEI: Takker! Den er VELDIG behagelig. Jeg har hatt diverse biler jeg har råna opp før, så jeg er ferdig & lei akkurat det. Og jeg har denne stående i garasjen for fine sommerdager akkurat nå: http://mariusaasheim.net/bilder/z307.jpg

Jeg har faktisk også hatt avensis før som jeg gjorde litt med: http://img.photobucket.com/albums/v398/markryder/avensis2004/avensis47.jpg

Denne skal bare holdes ved like & pen, og så blir det kanskje oppgradert stereo anlegg i den. Men ellers har jeg ingen planer om å ødelegge hvor behagelig den er nå med å hive på noen 19" felger osv :)

SORGENFRI: Ja, har hatt mange biler opp igjennom, men toyota'ene har alltid vært de mest problemfrie. GOLF og audi har vært mareritt.

TCETEAMS HJEMMEKINO: Takker. Bortsett fra vanlige små riper og bulker etter noen år på kjøpesenter så virka bilen veldig solid, så tror ikke dette er det værste kjøpet. Og bruksbilen har i mange år nå vært en hvis toyota yaris verso, så overgangen fra den til en 2.0L sedan med automat og *alt* utstyr blir meget behagelig :)

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Sånn, da har hegel hd20, auralic taurus og xtz class a100 d3 fått seg supra LoRad kabler. Er det NÅ noen forskjell i lyd? Nix, null, nada. Men nå matcher alt, så da er jeg fornøyd. Legg også merke til "strøm renseren" som heller ikke gjør en dritt for lyden. Awesome.

Vedlegg

T

tce-teams

Gjest
    Sånn, da har hegel hd20, auralic taurus og xtz class a100 d3 fått seg supra LoRad kabler. Er det NÅ noen forskjell i lyd? Nix, null, nada. Men nå matcher alt, så da er jeg fornøyd. Legg også merke til "strøm renseren" som heller ikke gjør en dritt for lyden. Awesome.
    Er god info og få dette. For jeg hadde tenkt og kjøpe nye strøm kabler fra nordost for par 1000 lapper pr stk og strømrenser faktisk , men jeg har altid vert skeptisk og tenkt gjør det virkelig noe bedre med lyden. Og som mariusaa sier her er det noe forskjell i lyden nei , så da fikk jeg svaret jeg tenkte og stille noen spørmål om.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn