Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Første innlegg og første head-fi-innkjøp :)

Koblet til et AKG HCS 271 mens jeg venter på at K550ene skal ankomme. Kan vel si at det ga lyd på kontoret helt ny mening, og at dette kan bli dyrt i lengden :)

Forøvrig veldig imponert over kompetansen her inne (jeg leser mye, skriver lite)

(bilde)

/ulyd

Begynn og skriv mer ! :) Flott bilde og litt misunnelig der ja.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    @ mteinum: Stilig, som altid. :)

@ ulyd: Nakent og pent. :) Bifrost - men er det Lyr, Asgard eller Valhalla som er øverst?

ulyd

Fersking
    Ble medlem
    15.06.2008
    Antall liker
    3
    @ mteinum: Stilig, som altid. :)

@ ulyd: Nakent og pent. :) Bifrost - men er det Lyr, Asgard eller Valhalla som er øverst?
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Det er Asgard øverst. Imponert over hvor potent og uanstrengt det lyder - rockefoten har virkelig fått trent i dag.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.200
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Denne "near mint" Thorens TD145 kom i hus i forrige uke. Kjøpt rimelig fra en pensjonert radio/TV reparatør som hadde eid den fra den var ny. Den har blitt godt tatt vare på og skulle være brukt forholdsvis lite - hvilket den både visuelt og mekanisk bærer preg av.

Denne skal, etter bytting til tykkere/stivere bunnplate og innvendig demping med Dynamat (og sikkert en ny PU på sikt), dedikeres til å servere vinyllyd til Stax-settet:).

Dual´n settes tilbake til vintage-anlegget og Pro-Ject´n blir stående i hovedanlegget. Vinyl brukes mer og mer, fremfor 1´nere og 0´ller her i huset:)

Vedlegg

• 48.8 KB Visninger: 633
    T

Tittentei

Gjest
    Har satt inn SSD i alt av maskiner for OS og applikasjoner selv. Herlig stabilt og herlig hurtig. I den ene laptopen min hadde jeg problemer med dårlig varmeavvikling, fordi den mekaniske 7200rpm'en utviklet for mye friksjonsvarme. Problemet ble langt mindre etter jeg skiftet ut 7200rpm'en med en SSD. Kjører bare SATAII på 2 av maskinene, fordi de er av eldre dato, men er veldig fornøyd likevel.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Har satt inn SSD i alt av maskiner for OS og applikasjoner selv. Herlig stabilt og herlig hurtig. I den ene laptopen min hadde jeg problemer med dårlig varmeavvikling, fordi den mekaniske 7200rpm'en utviklet for mye friksjonsvarme. Problemet ble langt mindre etter jeg skiftet ut 7200rpm'en med en SSD. Kjører bare SATAII på 2 av maskinene, fordi de er av eldre dato, men er veldig fornøyd likevel.
    Denne disken inngår i en plan jeg har. Om jeg for det slik jeg vil blir det ett rimelig heftig oppsett om jeg skal si det selv men kommer tilbake til det når det nærmer seg. Det er endel tilfeldigheter som gjør at jeg ikke er sikker på resultatet enda men vi for se... - Har selv bare SATAII idag men snart SATAIII med 6GB/S både her og der...:)

T

Tittentei

Gjest
    Denne disken inngår i en plan jeg har. Om jeg for det slik jeg vil blir det ett rimelig heftig oppsett om jeg skal si det selv men kommer tilbake til det når det nærmer seg. Det er endel tilfeldigheter som gjør at jeg ikke er sikker på resultatet enda men vi for se... - Har selv bare SATAII idag men snart SATAIII med 6GB/S både her og der...:)
    Samme her, skal ha kraftigere maskin og sånt senere, men har levd med 70 % av denne maskinen siden 2007, og den er dønn stabil, rask nok og har ikke noe behov for å oppgradere før den kneler. Er sikkert maskin i et par år til. 4-kjerners Q6600 @ 2.4 Ghz og 4 GB RAM. Lite ram, og relativt treg prosessor, men multitasker for det meste og gamer ikke, så det har ikke vært noe problem inntil nå.

windows-experience.jpg

Er flere flaskehalser der i forhold til disken, ja. :)

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Ny bærbar asus med i7 cpu som erstatter en gammel asus 1215b. Solid oppgradering.

Vedlegg

T

Tittentei

Gjest
    Grattis. ASUS kan sakene sine! :) Har selv en smidig liten 13,3" med i7. :)

Frem med hårføner og fuktet klut for fjerning av klistremerker, hehe. Pleier å repartisjonere og legge inn fresh Win7 for å fjerne driten som ofter kommer med pcer. Softwareutviklere pleier å subsidiere pcprodusenter mot at de forhåndsinstallerer programvaren deres.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Tittentei: Har avinstallert all bloatware'n :)

Ardilla: Denne var satt ned 1500kr og har ikke sett bambus versjonen noe sted / ville ikke betalt noe ekstra for det.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.135
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvilken versjon har du kjøpt? Har alltid likt Asus - de virker solide.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Hadde det ikke vært for mitt eplehode hadde jeg nok endt på Asus også. Fin maskin ^

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    @Tittentei - Vi kjører samme prosessor. :) Veldig fornøyd med cpu'en, ram er ekspandert til 8 gb. Harddisker er SSD, grafikkortet ble byttet for et par år soden fremdeles rimelig raskt, men kunne vært mindre støyende ved krevende last. Kjører win7, og systemet er svært stabilt. Nå pusler jeg med nye iPad mini jeg kjøpte i går. Kona fikk iPad 2'en jeg hadde. iPad 1 brukes kun som fjernkontroll i kjelleren. :)

T

Tittentei

Gjest
    @Tittentei - Vi kjører samme prosessor. :) Veldig fornøyd med cpu'en, ram er ekspandert til 8 gb. Harddisker er SSD, grafikkortet ble byttet for et par år soden fremdeles rimelig raskt, men kunne vært mindre støyende ved krevende last. Kjører win7, og systemet er svært stabilt. Nå pusler jeg med nye iPad mini jeg kjøpte i går. Kona fikk iPad 2'en jeg hadde. iPad 1 brukes kun som fjernkontroll i kjelleren. :)
    På den stasjonære som jeg nevnte her, eller på ASUSen, som ble nevnt her? Antar at du mener den på Q6600 på hovedmaskinen? Den har gjort stor service, men byttet ut til Corsair sitt vedlikeholdsfrie og idiotsikre vannkjølingssystem, Corsair H80 (det har kommet en større en også, Corsair H100). Det er simpelt å montere, støyer lite og enklere å holde rent (120-vifter på radiatoren). I tillegg kan man kjøre noen mindre støyende vifter, men det holder systemet så kjølig at det ikke er noe problemer her, og så bruker jeg jo mye hodetelefoner når jeg sitter på PCen :D

Den nye ipaden hadde en veldig fin formfaktor, ja. Grattis!

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    126

Ny bærbar asus med i7 cpu som erstatter en gammel asus 1215b. Solid oppgradering.
    Hva heter den? Edit: Eh, jeg så dustinhome linken over nå ja...

Jeg har en eldre Asus selv, en F5R fra 2007, den går som ei klokke enda. Riktignok har jeg satt en SSD i den, En Corsair P Pro 128.
    Kunne tenkt meg en ny pc og Asus har altid funket bra. Jeg bruker bare Asus i selvbygg også. Det bare funker og funker og funker!
    Det var en fin farge på den laptopen der! Grattis!

Edit: Jeg kjøpte meg en og! En Asus X53sd , copper.
    Den lager ikke en lyd! Er helt stille jo!!!
    Super sak. Men makan til bloatware som var installert, måtte jo avinstallere nesten halvparten av allt som var på lista jo!

Identisk av utseende til mariusaa. Smukk laptopp altså.

Bilde kommer når jeg får tatt det av min maskin.

mvh

Sist redigert:

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Taket Thinframe for H2+?? ;)

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Du må komme med lytteinntrykk av tynn mot tykke puter senere da ;)

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Tenker mer som man fletter 3 stk ved å legge ene over midten annenvær gang fra høyre og venstre.. Bare med 4 stk. Det der så jo bare ut som om de tvinnet det?
    Jeg har ikke sett videoen hans, men tenker kanskje at det er lurt å tvinne ett og ett par først med drillen. Da står du igjen med to tvinnede par. Disse to kan du tvinne sammen den motsatte veien ved å reversere drillen.
    Ja, men det er forskjell på å tvinne og å flette. Jeg vil flette. Fant en video på nettet med ei pratesjuk jente som prøvde å forklare hvordan man lager i 4 fletters hår flette... uff. ble bare enda mer forvirret..
    Samene driver også med firedelt fletting og det er ganske enkelt:

Fest lederne sammen i enden
    Så tar du ytterste høyre leder og legger over de to nærmeste lederne og under en tilbake
    Da har altså den ytterste lederen havnet nest ytterst på høyre side
    Så gjør du samme fra venstresiden

Var det forståelig?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Holmestrand
    Samme her, skal ha kraftigere maskin og sånt senere, men har levd med 70 % av denne maskinen siden 2007, og den er dønn stabil, rask nok og har ikke noe behov for å oppgradere før den kneler. Er sikkert maskin i et par år til. 4-kjerners Q6600 @ 2.4 Ghz og 4 GB RAM. Lite ram, og relativt treg prosessor, men multitasker for det meste og gamer ikke, så det har ikke vært noe problem inntil nå.

Vis vedlegget 164377

Sitter med en Lenovo/T500 som jeg har litt lyst til å putte SSD i.
    Noen tanker om et fornuftig valg mhp pris/ytelse i en gammel bærbar?

T

Tittentei

Gjest
    Samsung har blitt anbefalt som en stabil kandidat, og det er disse jeg bruker. En gammel lenovo har neppe SATAIII, så du trenger ikke den kjappeste disken i verden. Vil anta at du får god stabilitet og hastighet med en av disse; Samsung SSD 830 Series 128GB - Laveste priser, tester og omtaler - Harddisk/SSD - Prisguide.no

EDIT: Ble usikker på om den har støtte for SATAII, sjekk med produsent. Hvis den ikke har det, så er det muligens noe lite å hente på SSD.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    For noen morsomme hastighter på en Macbook 2008 modell i ett stripet Raid oppsett med 2 disker. Kastet ut den optiske stasjonen og monterte inn en Vertex disk i tillegg til standard disken (vel standard og standard). Kjører over en SATA 2 tilkopling så jeg makser nesten ut diskene på 484 MB/s les. Intel disken begrenser skrive hastigheten til 157MB/s siden det er en 2-gen. En Vertex 4 til så hadde jeg hatt 450+MB/s skriv også. Ble sinnsyk kvikk med nyinnstallert Mountain Lion.

Jeg for snart en Macbook pro med SATA3 og med to Vertex disker i striper RAID skal jeg i teorien få les/skriv på mellom 900-1000 MB/S

yes.png

Skjermbilde 2012-11-14 kl. 13.22.54.png

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13

(bilde)

Ser ut som den har støtte for SATA2/3Gbit/s kompatible SSD disker som igjen vil bety en heftig oppgradering i din Lenovo om du kjører med standard idag...

Thread Can a T500 run SATA 3.0 Gbit/s? - lenovo community | lenovo community | BoardReader

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Holmestrand
    Samsung har blitt anbefalt som en stabil kandidat, og det er disse jeg bruker. En gammel lenovo har neppe SATAIII, så du trenger ikke den kjappeste disken i verden. Vil anta at du får god stabilitet og hastighet med en av disse; Samsung SSD 830 Series 128GB - Laveste priser, tester og omtaler - Harddisk/SSD - Prisguide.no

EDIT: Ble usikker på om den har støtte for SATAII, sjekk med produsent. Hvis den ikke har det, så er det muligens noe lite å hente på SSD.
    Takker.
    T400, T500, W500, R400, R500 og X200 kjører alle SATAII.
    Da skal jeg se på en Samsung SSD.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Intel sine er vel også svært stabile saker - ihverfall min Intel 2gen..

pengelek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Intel er en innertier :) Raske og stabile SSD disker. Absolutt bestselgere :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Litt lite deltagelse fra meg i det siste, her er grunnen:

DSC_0585.jpg

Det er søren meg som å få en ny baby i hus.

S

sorgenfri

Gjest
    Gratulerer Grandis! Det værste med å være sjømann, er at jeg ikke kan anskaffe en rottis

Hvilken bil har du som tåler denne karen når han blir voksen? :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Takker Sorgen, det er en liten hissigpropp men han er tillitsfull og fin. Begge foreldrene er fra Serbia og er Championer med meget gode blodslinjer. Altså ikke fra noen bakgårdsparring :)

Har en gammel sliten BMW 2000 modell 320D og en Volvo V70 D5 som er tunet til over 200 Diesel hester som vi liker godt:

2008_05127-5-080012.jpg

2008_05127-5-080116.jpg

Men siden vi er en STOR familie så har vi lyst på en 7-seter og tenkte først på en Caravelle men siden jeg hater kassebiler så utgår nok denne løsningen..

Jeg har lyst på denne men det er en satans pris med engang du skal ha mer enn 2 seter:

36_1147428699_xl.jpg

Skal ut å se hvor mye bagasje/bur det er plass til i disse. Planen er å kjøpe ett Herkules bur men først må jeg og kona bli enig om hvilken bil det blir tilslutt :) Har samtidig lyst til å beholde Volvoen men for økonomiens skyld skjer det neppe om vi kjøper Landcruiseren.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn