Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    70-80k ? Jeg har en kompis som nettopp hadde 100 000km service på en Landcruiser med luftfjæring og det kostet han nøyaktig 9259,-kroner. Hvorfor kan det havne opp i 70-80k ?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.601
    Antall liker
    7.779
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Luftbelger, sensorer, foringer, kompressor, mengde-fordelere/styrings enheter etc. Har en kompis som er salgsdirektør i Vag gruppen (inkl Porsche, VW, Audi) og han sier at det er mange biler som går med utkoblet luftfjæring fordi eierne ikke har råd til og betale rep (bilene med luftfjæring skal seff IKKE kjøres med slik, men eierne driter i det også risikerer de at det koster enda mer senere).
    Kjøper du en ny bil av en Norsk forhandler så er det jo stort sett problemfritt i 5 år, men etter 5 år kan de nevnte summer fort komme.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Da har HE-400 kommet for å holde HE-500 med selskap...
    he400he500.jpg
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    @mariusaa Vær så snill, ikke si at He-500 er MYE bedre enn 400...Om så: vent et par måneder?

    Savner enda mine 400...de var uberkule!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.866
    Antall liker
    86.106
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Luftbelger, sensorer, foringer, kompressor, mengde-fordelere/styrings enheter etc. Har en kompis som er salgsdirektør i Vag gruppen (inkl Porsche, VW, Audi) og han sier at det er mange biler som går med utkoblet luftfjæring fordi eierne ikke har råd til og betale rep (bilene med luftfjæring skal seff IKKE kjøres med slik, men eierne driter i det også risikerer de at det koster enda mer senere).
    Kjøper du en ny bil av en Norsk forhandler så er det jo stort sett problemfritt i 5 år, men etter 5 år kan de nevnte summer fort komme.
    For ordens skyld, Porsche er IKKE med i VAG!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.089
    Antall liker
    8.413
    Torget vurderinger
    1
    For ordens skyld, Porsche er IKKE med i VAG!
    Eh...for ordens skyld jo.
    Tøv, VW har aksjemajoriteten i Porsche, men de er IKKE med i VAG for det!
    Hva i all verden mener du med det? De deler til og med plattformstrategi med Volkswagen.
    VAG står for Volkswagen group.
    "Volkswagen Group sells passenger cars under the Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda and Volkswagen marques; motorcycles under the Ducati brand; and commercial vehicles under the MAN, Scania and Volkswagen Commercial Vehicles marques.["
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.866
    Antall liker
    86.106
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    For ordens skyld, Porsche er IKKE med i VAG!
    Eh...for ordens skyld jo.
    Tøv, VW har aksjemajoriteten i Porsche, men de er IKKE med i VAG for det!
    Hva i all verden mener du med det? De deler til og med plattformstrategi med Volkswagen.
    VAG står for Volkswagen group.
    "Volkswagen Group sells passenger cars under the Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda and Volkswagen marques; motorcycles under the Ducati brand; and commercial vehicles under the MAN, Scania and Volkswagen Commercial Vehicles marques.["
    Volkswagen Group[9] (parent company Volkswagen Aktiengesellschaft[10]) is a German multinational automotive manufacturing company headquartered inWolfsburg, Germany. It designs, engineers, manufactures and distributes passenger cars, commercial vehicles, motorcycles, engines and turbomachinery, and offers related services including financing, leasing and fleet management. It is the world’s largest motor vehicle manufacturer by 2011 unit sales[11][12] and has maintained the largest market share in Europe for over two decades.Volkswagen Group sells passenger cars under the Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda and Volkswagen marques; motorcycles under the Ducati brand; and commercial vehicles under the MAN, Scania and Volkswagen Commercial Vehicles marques.[13] It is divided into two primary divisions, the Automotive Division and the Financial Services Division, and consists of approximately 340 subsidiary companies.[14] The company has operations in approximately 150 countries and operates 94 production facilities across 24 countries. It holds a 19.9% non-controlling shareholding in Suzuki Motor Corporation.
    Volkswagen was founded in 1937 to manufacture the car which would become known as the Beetle. The company's production grew rapidly in the 1950s and 1960s and in 1965 it acquired Auto Union, which subsequently produced the first post-war Audi models. Volkswagen launched a new generation of front-wheel drive vehicles in the 1970s, including the Passat, Polo and Golf; the latter became its bestseller. Volkswagen acquired a controlling stake in the Spanish carmaker SEAT in 1986, making it the first non-German marque of the company, and acquired control of Škoda in 1994, of Bentley, Lamborghini and Bugatti in 1998
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    @mariusaa Vær så snill, ikke si at He-500 er MYE bedre enn 400...Om så: vent et par måneder?
    Savner enda mine 400...de var uberkule!
    Etter å ha hengt på forumet her så husker jeg ikke lengre hvordan en omtale av utstyr ser ut engang så, slapp helt av ;)

    (og he-400 må spilles inn skikkelig....)
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.601
    Antall liker
    7.779
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Luftbelger, sensorer, foringer, kompressor, mengde-fordelere/styrings enheter etc. Har en kompis som er salgsdirektør i Vag gruppen (inkl Porsche, VW, Audi) og han sier at det er mange biler som går med utkoblet luftfjæring fordi eierne ikke har råd til og betale rep (bilene med luftfjæring skal seff IKKE kjøres med slik, men eierne driter i det også risikerer de at det koster enda mer senere).
    Kjøper du en ny bil av en Norsk forhandler så er det jo stort sett problemfritt i 5 år, men etter 5 år kan de nevnte summer fort komme.
    For ordens skyld, Porsche er IKKE med i VAG!



    Ja det var akurat DET som var poenget med hva jeg skrev om............
     

    Kopfhörer

    Medlem
    Ble medlem
    16.02.2011
    Innlegg
    41
    Antall liker
    2
    Head-fi @ NYC

    New York City er en farlig by - også for sånne (galninger?) som oss ...


    PC160013.jpg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    audio gd 10.2 dac+hodetelefonforsterker. Herlig varm lyd.
    gdhoved.jpg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Glemte... Kjøpte ett fractal design 605 htpc kabinett så jeg fikk pc'n inn i tv benken i dag også. Helt greit kabinett.. litt trangt.
    Fractal-Design-Node-605.jpg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    ARDILLA: Beklager sent svar, så ikke du hadde skrevet noe her.. G103 presterer i forhold til prisen, det er den enkleste måten å si det på. Både audio gd og taurus er bedre, men det skal de da også være til dobbelt og mange mange dobbelt prisen :)

    Og... Etter mye vurdering... XTZ 99.26MKII er nå oppgradert til XTZ Divine 100.33:
    xtzdivine.jpg


    Hu høna på veggmaling reklamen som master om at det er gorgeous, gorgeous, gorgeous! hadde kryssa øya og økt luftfuktigheten her hvis hun hadde fått tafse på disse. Virkelig nydelige.
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Handler inn en Naimsak for å se om den kan overta rollen til NAD M51 som DAC / pre til et par aktive Dynaudio Focus 110A til TV-delen av stua. M51 skal ikke selges, men vurderes benyttet en annen plass.

    Etter å ha vurdert Naim i stereoanlegget en god del år, men aldri "giddet" fordi det virker stress med Naim - så ble jeg overbevist om å ta babysteget med NAC-N 172XS. Om dette er å regne som "ekte Naim" vet jeg ikke, men at den virker lovende - det vet jeg.

    homepage_flash-header_nac-n-172xs.jpg
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Grattis Loevhagen! Du har virkelig mye spennende på gang!. Har veldig lyst på den naimen der selv!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg elsker det grønne lyset til Naim :D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Me too. :) Wooha. Da er en liten og søt grønnlysende Naim bekreftet på vei til stua.

    nac-n172_news-item.jpg


    nac-n_172_xs_angle_main2.jpg


    nac-n_172_xs_front_on.jpg
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Gratulerer! Hva fikk deg til å takke farvel med, eller ville bytte ut NADen? Mangler, eller oppgraderingsspøkelset? :D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hepp. NAD-en går ingen plass (utenfor stua). Ref. hva jeg sa lenger oppe i tråden - "M51 skal ikke selges, men vurderes benyttet en annen plass"

    Og, den andre plassen er i head-fi kroken. M51 er (unnskyld språket) en jævlig god DAC. Den gruser (ja, jeg vet det er et sterkt ord) en del andre jeg har hørt - og den er hakket bedre enn noen få andre jeg har hørt. Så enkelt.

    Naimen skal kun benyttes (p.t.) til å formidle nasale nyhetsopplesere, skrikende dubbede Disneyfigurer og enkelte episoder av Gray´s Anatomy. 172XS pares med et sett aktive 110A i TV-kroken. Kanskje dette utvikler seg til "seriøs" stereo etterhvert - men det er helt i det blå (eller grønne).

    Huh. Perler for svin? Muligens - men jeg elsker de svina. :)
     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Enda mer snadder til stereoanlegget...XTZ subamp 1 + 2stk XTZ w10.17P sub'er
    xtzsubamp.jpg


    xtzw1017.jpg
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Gratulerer så mye! Lekkert oppsett... :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Min første Naim installert og musikken spiller. Dette var anderledes enn jeg er vant med - men jeg liker det jeg hører. Overraskende freidige fraspark i bass og rytme selv med rævva plassering av høyttalerne i ei naken stue. Litt tynn mellomtone ennå - men det kan jeg eventuelt justere litt via "mekanisk" EQ på 110A. Jeg er egentlig superhappy på at jeg skaffet denne 172XS-dingsen. :)

    172xs.jpg
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    jippi!!

    Jeg har kjøpt TO ting i dag (de to helt til venstre) :D

    Åh dæææven som det speller! Her trives far i huset!!


    IMG_0521_crop_zps8e677c63.jpg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    2 pakker Van del Hul "the link" kabler (den ene pakka er åpnet og satt på xtz forsterkeren så er ikke med på bilde) for å bytte ut jumperene bak på xtz forsterkeren, og en annen forsterker som ikke er her enda. Absolutt ikke verdt penga og ikke en noe forskjell fra stort sett hva som helst annet, men fant ikke noe billigere så da ble det disse. 1 pakke argon demperføtter som jeg har satt mellom xtz divine 100.33 og xtz 10.17p, og auralex subdude hd platformer som jeg har satt under xtz 10.17p.

    DSC_4792.jpg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Takker! Den sitter i auralic taurus som står rett ved siden av m3'n :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn