Seksuell reorientering via psykologi

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Mulig dere har rare drømmer, men de slår ikke mine.. ;):

Hadde en merkelig drøm igjen. Jeg var med i en konkurranse hvor det var om å gjøre å komme seg raskest opp en bakke. Litt underlig konsept, for noen fikk kjøre bil, mens jeg måtte springe og det gikk utrolig seint... Plutselig ser jeg en slange krysse veien, tenker at det er vel en hoggorm, og den hadde god fart, men i ettertid har jeg kommet frem til at den beveget seg mer som en mamba.. Så traff jeg jammen enda en slange, da syntes jeg det ble litt i overkant. Litt lenger oppe treffer jeg på en øgle, og det er ikke noen liten øgle, mer type iguan, og den ser ut til å vise litt interesse for meg. Dette bekymrer meg litt, men så dukker det plutselig opp en rev (IGJEN!!). Da blir øglen noe forvirret og blir litt opptatt med reven så jeg kommer meg videre.
Så er jeg plutselig i en butikk, og der blir jeg oppringt av Jonas fra Idol. Han lurer på hvem som skal sminke han før neste sending, for sist måtte han gjøre det selv. Dette vet jo ikke jeg noe om, men jeg prøver å berolige han med at det var sikkert ingen som så forskjell sist, så det går nok bra… ??
Jeg begynner å bli litt bekymret for meg selv… Er jeg gal..?? ???

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Jeg har veldig lyst på 100mill kr. Selv om det er tvilsomt at noen kommer til å gi meg dette. Hadde jeg bare hatt lyst på 100kr, så kunne jeg nok ganske uproblematisk fått dette.

Sånn er det vel med parnere også. Mange har lyst på 2 stk filmkjendiser. Men innfinner seg ofte med 1x normal partner som er å finne i nærområdet.

Ble dette litt kynisk?? :)

K

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Hadde en merkelig drøm igjen. Jeg var med i en konkurranse hvor det var om å gjøre å komme seg raskest opp en bakke. Litt underlig konsept, for noen fikk kjøre bil, mens jeg måtte springe og det gikk utrolig seint... Plutselig ser jeg en slange krysse veien, tenker at det er vel en hoggorm, og den hadde god fart, men i ettertid har jeg kommet frem til at den beveget seg mer som en mamba.. Så traff jeg jammen enda en slange, da syntes jeg det ble litt i overkant. Litt lenger oppe treffer jeg på en øgle, og det er ikke noen liten øgle, mer type iguan, og den ser ut til å vise litt interesse for meg. Dette bekymrer meg litt, men så dukker det plutselig opp en rev (IGJEN!!). Da blir øglen noe forvirret og blir litt opptatt med reven så jeg kommer meg videre.
Så er jeg plutselig i en butikk, og der blir jeg oppringt av Jonas fra Idol. Han lurer på hvem som skal sminke han før neste sending, for sist måtte han gjøre det selv. Dette vet jo ikke jeg noe om, men jeg prøver å berolige han med at det var sikkert ingen som så forskjell sist, så det går nok bra… ??
Jeg begynner å bli litt bekymret for meg selv… Er jeg gal..??   ???
Neppe. Bare god kontakt med følelseslivet ditt! Glem ikke som jeg tidligere har nevnt, at det å legge ut drømmene sine i all offentilighet er en klar blottstilling av en selv... ;)
Slanger er sterke symboler, men det hvordan de opptrer og din reaksjon på dem som er avgjørende for hvilken betydning de har i din drøm. Ofte er de symboler på en pågående endring (hamskifte), evt har det noe å gjøre med noen som invaderer deg stille og umerkelig. Neo som harmonerer litt med din tidligere drøm om å ikke klare å fly, der symbolene også pekte mot en truet frihet.
Dette med bakken, slitet og de andre med blier er åpenbart: Du er i en situasjon der du føler du må arbeide mye mer enn andre i enkeltsituasjoner for å oppnå tilsvarende resultater. At veien også er full av slanger henleder mot at noen legger hindre i veien for deg med listige midler. Jeg lurer på hvordan du har det på jobben om dagen, min venn...

Honkey

Edit: reven er et signal fra dine mer instinktive sider; og jeg tror det er et godt tegn at den avleder øglens oppmerksomhet. Dermed dukker det også opp noen seksuelle undertoner, men disse skal jeg i blueferdighetens navn la ligge her! :D

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.370
Ikke noe kritikk av posten din, den passa fint inn her. Den passa kanskje ikke like fint inn i et nyhetsmedie som tar sikte på å være seriøst. Men, nå var det dagbladet som publiserte den da... :)
Faktisk når Dagbladet eller VG skriver om homoender, så er faktisk det ganske opplysende og morsomt på sett og vis. Dette sett i relasjon til den utrolige mengden vås og fullstendig hjernedødt viss-vass som skrives i disse avisene (og flere med).

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja ;D

Evt. kommer det snart til å skje store endringer i livet ditt, arrangert og utført av deg selv. (ref symboler, Jung ++) Dette blir spennende! Endringene er dessuten til det bedre, selv om du gruer deg fælt ;)

O.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
294

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506

Tja, du er nok litt på vippen...

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.370
Tror kristenfolket skyter seg selv i foten med å skape så mye publisitet rundt denne filmen. De må være bra tjukke i hue. Tenk på alle kristenhomsene der borte som lever i ekteskap og godt gjemt inne i skapet. Tenk mens kjerringa drar på kristen- syklubben, og gubben drar ned på Wal-Mart iført caps og solbriller for å kjøpe "Brokeback Mountain".  ;D Og kanskje han kommer på andre tanker med henblikk på det livet han lever; Ergo, her ligger alt til rette for enda mer homserier. Og dette kan da umulig tjene kristenfolket. Dette har de ikke tenkt på!  8)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Tror kristenfolket skyter seg selv i foten med å skape så mye publisitet rundt denne filmen. De må være bra tjukke i hue. Tenk på alle kristenhomsene der borte som lever i ekteskap og godt gjemt inne i skapet. Tenk mens kjerringa drar på kristen- syklubben, og gubben drar ned på Wal-Mart iført caps og solbriller for å kjøpe "Brokeback Mountain".  ;D Og kanskje han kommer på andre tanker med henblikk på det livet han lever; Ergo, her ligger alt til rette for enda mer homserier. Og dette kan da umulig tjene kristenfolket. Dette har de ikke tenkt på!  8)
Jeg er rett og slett fascinert! Og så tror noen av vi er moralister i dette landet!?!? Jeg mener; du kan jo bare gå to kvartaler bort fra Wal-Mart og kjøpe "Ass-fisters" "Male cock-suckers" 1-18 og "Young gays" 1- 27, så hva mases det i grunn om...?

Honkey!

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Det finnes sjapper i Norge med omtrent de filmene. Noen av de ligger kanskje ikke så langt unna f.eks Rimi. Hadde nok blitt reaksjoner om Rimi tok inn disse, særlig fordi de er ulovlige :) Så kontrasten finnes her også. Men alt er jo litt mindre her til lands ¨,

Men, USA er jo rimelig stort da. Vi har jo religiøse ekstremister i Europa også. Ikke mange år siden de sprengte og skjøt hverandre ikke alt for mange mil sørvest. Det var vel hakket værre enn forholdene i USA!?

K

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Kankje vi ikke skulle snakke så høyt??
Her i Norge får vi ikke lov å tegne eller vise tegninger av Muhammed engang... p.g.a. religiøse fundamentalister. Og det synes vi jo er helt greit... ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.639
Det finnes sjapper i Norge med omtrent de filmene. Noen av de ligger kanskje ikke så langt unna f.eks Rimi. Hadde nok blitt reaksjoner om Rimi tok inn disse, særlig fordi de er ulovlige :) Så kontrasten finnes her også. Men alt er jo litt mindre her til lands ¨,

Men, USA er jo rimelig stort da. Vi har jo religiøse ekstremister i Europa også. Ikke mange år siden de sprengte og skjøt hverandre ikke alt for mange mil sørvest. Det var vel hakket værre enn forholdene i USA!?

K
Du misforsto. Det er "den" Wal-Mart ikke vil selge. Ikke "disse". Tror ikke noen hadde leet på øyelokka hvis Rimi solgte Brokeback Mountain

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Du misforsto. Det er "den" Wal-Mart ikke vil selge. Ikke "disse". Tror ikke noen hadde leet på øyelokka hvis Rimi solgte Brokeback Mountain
Ja, den logikken min ble litt rar der. Antar Brokeback er å finne på Rimi etterhvert.

Men jeg går ikke tilbake på at det finnes sterker religiøse krefter i Europa også!! Nei, det står jeg for inntil videre :)

K

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Kankje vi ikke skulle snakke så høyt??
Her i Norge får vi ikke lov å tegne eller vise tegninger av Muhammed engang... p.g.a. religiøse fundamentalister. Og det synes vi jo er helt greit...   ;)
Den var vel under beltestedet, Kompo...! :) Pass deg bare du, ellers legger jeg ut resten av drømmetolkninga!
:D

Honkey

O

om.s

Gjest
Faktisk når Dagbladet eller VG skriver om homoender, så er faktisk det ganske opplysende og morsomt på sett og vis. Dette sett i relasjon til den utrolige mengden vås og fullstendig hjernedødt viss-vass som skrives i disse avisene (og flere med).
M.A.O du mener at menneskeheten kan homo forklares, fordi noen ender bedriver sodomi i sødre Sverige?

mvh

O

om.s

Gjest
Men jeg går ikke tilbake på at det finnes sterker religiøse krefter i Europa også!! Nei, det står jeg for inntil videre :)

K
Om "ikke religøs" betyr, "stake opp bak", så er jeg gjerne religiøs en laaaang tid fremover.......

mvh

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.370
M.A.O du mener at menneskeheten kan homo forklares, fordi noen ender bedriver sodomi i sødre Sverige?

mvh
Nei. jeg er ikke tilhenger til at alt skal forklares, analyseres, er dette "riktig" eller "galt"... Jeg ser bare, og konstaterer hvordan ting faktisk ER. Det er godt nok for meg.

O

om.s

Gjest
Nei. jeg er ikke tilhenger til at alt skal forklares, analyseres, er dette "riktig" eller "galt"... Jeg ser bare, og konstaterer hvordan ting faktisk ER. Det er godt nok for meg.
Jeg er litt slik selv, MEN jeg glemmer ikke alikevel noen ganger, hvordan ting BURDE el ikke, være, og det rekker for meg....

mvh

S

slowmotion

Gjest
Eller for å si det på en annen måte:

And who the hell cares...

;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Den var vel under beltestedet, Kompo...! :) Pass deg bare du, ellers legger jeg ut resten av drømmetolkninga!
:D

Honkey
Hva er dette for ufin hersketeknikk om jeg tør spørre?
Er det sånn man behandler sine venner når man slipper opp for gode argumenter...? ;)
Nå skal jeg innrømme at disse drømmetydningene dine er interessant lesning, det HØRES jo ut som du har en viss peiling... men.. nå har jeg like stor tro på drømmetyding som jeg har på astrologi (og her vil jeg tro at Affa og jeg er helt på linje) og ikke kan jeg si at jeg kjenner meg igjen i dine konklusjoner heller, så du er nok litt ute på viddene nå kjære deg.. ;D

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Hva er dette for ufin hersketeknikk om jeg tør spørre?
Er det sånn man behandler sine venner når man slipper opp for gode argumenter...? ;)
Nå skal jeg innrømme at disse drømmetydningene dine er interessant  lesning, det HØRES jo ut som du har en viss peiling... men.. nå har jeg like stor tro på drømmetyding som jeg har på astrologi (og her vil jeg tro at Affa og jeg er helt på linje) og ikke kan jeg si at jeg kjenner meg igjen i dine konklusjoner heller, så du er nok litt ute på viddene nå kjære deg.. ;D
Hm... Beklager min truende holdning, ma cherie... Skal ikke gjenta seg! :)
Hva angår drømmetydningen: Ingen tvil om at drømmen din er FULL av sterke symboler, og at de har opphav i din virkelighet er like klart. Men mine kunnskaper ud i drømmetydningens kunst er kun overfladiske er jeg redd, jeg er nok bare en halvstudert røver i så henseende. Så jeg skal ikke rote hverken deg eller meg inn i noe surr ved å trekke for bastante konklusjoner, i hvert fall. Og i stedet for å trekke ditt forhold til dine nærmeste inn i saken er det mye lettere å peke på arbeidsplassen som hovedutfordring... ;)
(som skuespilleren som ringte deg... noen i ditt liv oppfører seg kunstig, eller du opplever det slik... i tillegg ville vedkommende at du skulle kamuflere / dekke over... sminke, get my drift... alt har en relativt logisk forbindelse, ser du;) )

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ok.
Burde vel ikke nevne det, men foruten store slanger og små øgler drømte jeg nylig også om rotter og en bitteliten flodhest. Kan virke som mareritt, men jeg var egentlig bare på besøk hos noen som hadde skuffene sine fulle av alskens dyr, de lot de bare får bo der for å være snille, men ved et uhell kom vi til å slippe noen av de ut. Det ble litt styr å få tak i de igjen... ;D

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Drømmer om dyr er pekere mot våre instinktive sider, og/eller de viser oss sider av oss selv eller andre som er relatert til sider disse dyrene er kjent for gjennom mytologien. Her kommer også størrelse, farger, oppførsel etc innn i bildet.
Slanger er blant de sterkeste symboler innen drømmetydning, og de kan bety litt forskjellig avhengig av de omkringliggende faktorer.
Den drømmen du kort refererer her går på at ditt underbevisste og instinktive er i ferd med å komme seg til overflaten, slippe ut, at du er i ferd med å bli mer "deg selv" på godt og vondt. Men at du foreløpig holder deg selv og disse sidene i sjakk om enn med et visst strev.
Som eksempel rotter: disse kjenner vi som skadedyr, men i drømmer er de like ofte symbolikk på noen som rydder opp i noe som ellers ville være en plage for oss. Så de er ofte tegn på en ryddeprosess som er i gang i vårt indre.
For øvrig ser jeg en klar konsekvens i dine drømmer. Du er helt klart i en indre prosess for tiden, og jeg tror temmelig sikkert du vet hva jeg prater om.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vel, overhodet ikke, har det helt fint jeg, men det er godt mulig det er i ferd med å rable for meg, de sier jo at de gale har det godt...
Ellers er jeg vannmann, så det forklarer vel alt... ;)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Tru'kke det med Vannmann forklarer en dritt, jeg! :) Men jeg er fortsatt temmelig sikker på at drømmene våre reflekterer dagliglivet vårt, samt at våre mer underbvisste deler kommuniserer tidvis nokså kryptisk med våre mer bevisste sider. Det jeg har sagt behøver ikke bety at du sliter, Komponenten, slett ikke! :) Men at din underbevissthet sier noe til deg er forbannet sikkert! Og jeg kan forsåvidt parere ditt siste innlegg med at ting som er i skuffer og skap er ting som enda ikke har kommet ut. For øvrig en jævelig kul parallell til det denne trådens opprinnelige tema var! :D Nå vel. Så det at du har en masse instinktive sider klemt inn i skuffen er like gjerne et tegn på at du rent faktisk fornekter at de eksisterer. Og det er lov det, jeg er ikke ute etter å behandle noen akkurat, særlig ikke for lidelser de ikke har! ;) På den annen side ville det sikkert ikke være til skade å reflektere litt over dette...

Honkey

O

om.s

Gjest
Ellers er jeg vannmann, så det forklarer vel alt...   ;)
Yes, I mean No...er selv fisk og skjønner plutselig mye ikke mer, selv om jeg ikke tror på dette....

mvh

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.370
Yes, I mean No...er selv fisk og skjønner plutselig mye ikke mer, selv om jeg ikke tror på dette....

mvh
Alle fisker er noen følesesmessig uselvstendige individer..., forresten den personen du nevner i din "signatur", er også fisk. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er jo klart at mye av det vi drømmer på en eller annen måte har sammenheng med ting vi har opplevd. Drømming er vel en slags scandisk eller defreg av hjernen, ting blir ryddet opp i, sortert og arkivert. Men jeg har ingen tro på at det finnes felles symboler som alle mennesker ubevisst bruker til dette. Slanger for eksempel er jo et spesielt dyr som mange er veldig redde for og avskyr, mens andre faktisk har de som kjæledyr. At to sånne forskjellige personer skulle bruke dette som samme symbol i en drøm virker overhodet ikke logisk. Så forskjellige som folk ellers er og så mye forskjellige assosiasjoner mennesker kan ha til samme ting ville det vært merkelig om akkurat drømmer skulle være et unntak.
Ellers blir drømmene også påvirket av ting som skjer rundt deg når du sover, spesielt lyder blir ofte flettet inn i handlingen. Jeg drømte en gang at det ringte på døren, men det var noen vi overhodet ikke ville slippe inn, så vi drev og gjemte oss rundt i huset og håpet at de ville gå snart. Så våknet jeg plutselig av at en bil startet opp og kjørte bort, det var da elektrikeren vi hadde bestilt som omsider ga opp og kjørte videre…

;D

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg er i utgangspunktet meget skeptisk til slike ting selv, jeg, komponenten, problemet oppsto da jeg begynte å lese litt om det for gøy, etter innstendige oppfrodringer fra en som sto meg nær. Mange overraskelser dukket opp da, må jeg medgi! :)
Litt parallellt til dette med kabler, du vet det ikke er noen forskjell, du vil absolutt ikke tro det, men hva gjør du da, når du hører forskjell allikevel...? ;)

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Kabler? Er det ikke forskjell på kabler? Dette må jeg fortelle en jeg kjenner.... ;D
Vel om ikke annet så SER man forskjell på kabler i det minste. Noen er tjukke og noen er tynne og noen er svarte og noen er blå og noen er lange og noen er korte. Og at ikke noen har funnet opp et måleapparat som kan måle forskjellen ennå, betyr vel ikke nødvendigvis at det ikke er forskjell.
Eh... nå ble jeg litt usikker på hva jeg sitter her og skriver, er jeg i ferd med å rote meg inn i noe nå...? :-/

R

Ronny_D

Gjest
Er det forskjell ler? Dette må jeg fortelle en jeg kjenner.... ;D
Vel om ikke annet så SER man forskjell på det minste. Noen er tjukke og noen er tynne og noen er svarte og noen er blå og noen er lange og noen er korte. Det er forskjell.
Eh... nå ble jeg litt usikker på hva jeg sitter her og skriver, er jeg i ferd med å rote meg inn i noe nå...? :-/
Du får det sakt 8)

Topp Bunn