Sennheiser Momentum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Ref innlegg #439, avsnitt 3, innlegg #383 og innlegg #391.

    Hvorfor kommer dette innlegget etter #439 der jeg skriver at jeg ikke skal si et vondt ord om de heretter?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Blir jo nysgjerrig av å lese om Momentum WL.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Det er lov å skrive i denne tråden selv om jeg holder kjeft :).
     

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    Jeg skal kjøpe Momentum wireless overear, men jeg lurer på hvilken farve kler en herre best, sort eller hvit?
     

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    Blir nok sort på meg og, har den gamle Momentum i sort også.
    Sort varer nok lengst.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Det har du nok rett i fordfiesta
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke orket at læse tråden igennem - de sidste 5-6 sider var rigeligt :) så beklager hvis det er diskuteret undervejs.

    Har købt kablet Momentum hos Soundgarden, godt tilbud nu (tror jeg).
    Spørgsmål: Har I en anbefaling til DAC/volumekontrol til Ipad? Den skal være så lille og handy som muligt...

    Takker. :)
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Momentum kablet direkte på iPad er mitt råd, du oppnår ingen vesentlig "skalering" i lydkvalitet med en eksern DAC - hadde vært et større poeng hvis det hadde vært en mer oppløst og/eller tungdrevet hodetelefon. Volumkontroll på iPad funker vel greit nok, hvis du ikke skal putte den i sekk/veske mens du spiller musikk!? Men ønsker du evt ha en ekstern styring så kan du evt benytte en Auris BT, da kan iPad ligge fint i vesken uten kabler ut... Auris gir i tillegg litt mer power/forsterkning.
     
    Sist redigert:

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Takker iMystic, dette gør jo livet enklere :)
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker løsningen selv da det ofte er praktisk å slippe ledning fra iPhone/iPad, om du ikke kjenner til Auris så ser den slik ut, selges hos Soundgarden og Elkjøp osv. Innebygd batteri holder 12-15 timer for meg før jeg må lade. Auris støtter også AAC codex i bluetooth overføring, og det hjelper for oss med iOS uten AptX..
    image.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Da er Auris på plass her også i tillegg til Momentum Wireless og Definitive Technology Sympnony 1. Jeg har ikke fått testet alle alternativer enda, men det er interessant å høre hva den stusselige lille plastboksen fra kina greier å få til.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Etter å ha vurdert dette er jeg er usikker på om det skal publiseres. I så fall havner det nok i egen anleggstråd.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Det var en spøøk da serruuu
    DET skjønte jeg, men jeg hengte ikke med på hva spøken var. Var nok trøtt og treg.... ;). Men jeg vet hvertfall forskjellen på Momentum WL og Definitive Technology Symphony 1 :)
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Samme her. Opplever enkelte ganger dropouts og at lyden plutselig endrer seg. Sendte inn en reklamasjon til Platekompaniet etter at jeg leste om saken på Innerfidelity.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    På det første settet Mom WL jeg hadde selvdøde bluetooth i fart. Etter kjempegod service fra Sennheiser nordic fikk jeg et nytt sett etter noen dager. Dette lever fremdeles og jeg har ingen opplevde problemer med trådløsforbindelsen. Nå er de ikke akkurat i daglig bruk for tiden da jeg foretrekker kvaliteten på kablede hodetelefoner jeg har .....

    Det er jo "glimrende" hvis de ikke fungerer etter hensikten.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ripe i lakken for tysk kvalitet! Slikt skjer, med Toyota og mange andre. Egentlig bra at slikt skjer med ett stort selskap kontra en liten bedrift i denne bransjen. Sennheiser har råd og kapasitet. Send inn og få ny!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Men vet de hva problemet er da? Det virket på meg som det er noe uklart.... Servicen jeg har fått er uansett upåklagelig. Like gode som If?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Sennheiser har vel sett at det er store penger i russebusslyd-markedet og skal pepre på med tung bass. Vinker elegant ha det til de da. Og jeg som hadde fått tilbake litt av troen på Sennheiser etter å ha spilt med HD650 på Bryston BHA-1. Skeptisk igjen. Det som forundrer meg er at de blir tatt i mot med åpne armer uansett hva de gjør, også her inne. Verden SKAL bedras.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nå ja, så galt er det ikke! Sennheiser har laget hodetelefoner for audiofile leeenge. Med HD650 - 700 og 800 er de fortsatt i toppen. Samt hdv forsterkerene, ikke minst. Sannheten er at Sennheiser har laget hodetelefoner for folk på farten som ikke appellerer til russen. Momentum-serien som er veldig nøytrale. Men dette er til en gruppe kjøpere som kanskje er 30+ og det er vel ikke der pengene er. Beats hadde en markedsandel på hele 64%!! en periode. At Sennheiser vil ta litt av den kaka er helt naturlig. Grunnen til at Urbanite osv får bra reviews er at de lyder bra til tross for bassen. Problemet kommer om Sennheiser velger vekk High End segmentet og kjører på slik som Beats, men det tror jeg ikke kommer til å skje. Jeg venter på en arvtaker etter HD800. Er jo lei sånne nye kvasiaudiofile hodetelefoner fra Sennheiser jeg også..Men jeg er sikker på at når det kommer så smeller det skikkelig! Sennheiser må lage en hodetelefon som overgår HD800 og det er ingen lett oppgave.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Synes du Momentum er nøytrale?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Nå har jeg av lukkede (og trådløse) tur-telefoner stort sett bare hørt Sennheiser Momentum Wireless og Definitive Technology Symphony I da jeg har begge to. Kan ikke si at jeg oppfatter Momentum som nøytral. Mulig vi snakker forbi hverandre da wireless ikke er helt lik kablet Momentum?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Wireless med noise guard (støykansellering) er vel noe litt annerledes (f.eks er de jo aktive) enn vanlig Momentum.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Det er vel det jeg skriver også. Men de kan spilles passivt med kabel også. Og signaturen sies å være lik kablet Momentum.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg første versjon. Altså kablet. hmm
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Ting man ikke har prøvd før:

    Dusje med hodetelefoner. I dette tilfellet Momentum Wireless. Det funket.

    Jeg har tidligere vært jævlig krass mot denne hodetelefonen. Det er fremdeles ikke min favoritthodetelefon, men jeg liker den bedre nå enn da den var ny. Miljøskadd sannsynligvis. Etter å ha lyttet for mye til HD650 på balansert utgang fra Bryston HPA-1.
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    551
    Antall liker
    55
    Synes du Momentum er nøytrale?
    +1.
    Momentum er langt fra "nøytral" og MOE er enda værre. Havner nesten i Beats kategorien for min del.
    HD600/650 er det mest "nøytrale" Sennheiser har kommet med. HD700 og 800 har for mye intensitet i diskant til være "nøytrale" (noen kaller det detaljert lyd).
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Relativt er det omtrent slik jeg oppfatter de også, Bart.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    826
    Sted
    Bergen
    Såkalte nøytrale ht er ofte kjedelige og slitsomme i lengden.Var vel 3. eier på et sett Beyerd.t1 og de har vistnok byttet eiere etter det også.Samme med Stax.Fantastisk og "nøytral "lyd en liten stund så går man lei.Etter min mening er ht kun til nettbrett/ mobilbruk.Uansett ikke brukendes til musikk over lengre tid,da må det høyttalere til så man slipper å ha dette FREMMEDLEGEME på hodet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn