Sennheiser Momentum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12
    Nå er dette en tråd om Momentum så jeg ser ikke helt relevansen til synsing om hodetelefoner vs høyttalere. Ingen fare med at de låter nøytralt heller.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hodetelefoner er som å kjøpe nye høytalere, hver eneste gang! Tullprat med HD7-800. Kom deg ut på konsert! DU leever i en mørk drømmeverden. På de fleste rocke-konserter kan du knapt høre bassgitaren. En HIFI hodetelefon skal prøve å gi så nøyaktig lyd som mulig. Hvis du ser måliingene ovenfor så ser du hva nesten flate hodetelefoner står for. At du ikke liker hva teknikeren har jobbet med og vil ha lyd frem og tilbake, Så kan jeg ikke hjelpe deg?! Høytalere i ett rom vil uansett låte forskjellig. Hva tullinger ikke fatter er at bass er en del av musikken, som en byggekloss. Vi drev å diskuterte ¨russen¨ som vil ha bass. Flott det..men forskning som fremdeles pågår viser at de fleste liker noenlunde nøytral lyd. Målinger er en god indikasjon på hvordan hodetelefoner låter. En HIFI-tulling kjøper utstyr for alt det er verdt for å komme så nær musikken som mulig. At folk har sine egne preferanser er helt naturlig. Alle HIFI-anlegg låter forskjellig..Men om målet er så nøyaktig lyd som mulig, så er målinger ett godt hjelpemiddel. Om HIFI er jakten på den mest natulige lyden eller hva brukeren synes er naturlig. Slik ble beats født!
    Mange som hører ett sinnsykt nøytralt anlegg, som følger SHit in/ Shit out prinsippet vil ha glede av musikken i dens reneste form. Det er derfor tullinger betaler 40k for en kabel. Hvis man snekrer ett anlegg som koster skjorta og slipset som låter den ene eller andre veien, så flott da! Men det er ikke hva som er spilt inn...

Uansett..Om du har anlegg til 500k og eget dempet lytterom så kan du begynne å konkurrere med det beste av Headfi

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12
    Flott Trond. Og det er ingen fare for at jeg knuser din høytalerlyd! Annet enn trøkket i kroppen. Du har ikke LITT sjans engang. Jeg knuser deg uansett hva du kommer med! Nå er det lyd og HIFI det er snakk om...
    Hvilket innlegg svarte du på her? Jeg får ikke noe logisk ut av det. Sikker på at det ikke er innlegget foran mitt som er besvart? Jeg har ikke skrevet noe om høyttalerlyd nemlig.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Sletter innlegget og konstaterer at jeg aldri mer skal diskutere hodetelefoner etter ett alt for langt narchspiel med gutta på jobb. :) Sorry Trond. Eller hva det nå var jeg svarte på..er jeg usikker på selv her. Hoi hvor det går. Tror jeg skrev en post og postet den når jeg kom hjem igjenn..

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12
    Spiller ingen rolle, jeg skjønte bare ikke hvem du svarte. Fyllelogikk er sååå klinkende klar når den oppstår, men varigheten står seg ikke..... erfaringsmessig.

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    173
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Jag undrar om jag fick aptx i den nya uppdateringen i min xperia z (android 5.0.2) för idag så tyckte jag att ljudet i mina wireless var mycket friskare och bättre på alla sätt. Det står på tel att den är uppkopplad till aptx enheten... Det har det aldrig stått förut.?
    Har fortfarande inte testat med kabel men nu låter de bättre än nödvändigt för mitt behov så det känns ju bra...

PowerMetal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Antall liker
    1.648
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er den aktive lydkanselleringen på M2 over ear wireless? Tar 2 busser frem og tilbake til jobb hver dag. Bytter også buss langs E6 i Oslo. Mine westone w60 isolerer bra, men spesielt stemmer og div andre lyder, men ikke. duringen fra bussen og biler som kjører forbi. Noen prøvd lydkanselleringen i m2 kontra propper/IEM med skum(foam) tupper?

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    173
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Jag tycker nog att det är just den lågfrekventa delen som blir borta.
    Har mina på fabrik och jösses vad jag märker att det är mycket buller som jag aldrig tänkt på som kommer fram när man stänger av...
    Det blir så otroligt tyst på den delen medan man hör lite röster osv om man inte har hög volym då. Då hör man inget av omgivningen.

Puscifer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    330
    Torget vurderinger
    4
    Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12
    Det er ikke verre enn at Momentum Wireless er basert på Momentum 2 (samme størrelse). Derfor har de feilaktig kalt den Momentum II Wireless.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12
    2 har større klokker og leddet sammenleggbar bøyle. Lydmessig aner jeg ikke.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Da var det 1 jeg fikk på Elkjøp for ikke lenge siden. Veldig nærme at klokkene er for små.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12
    Vel, på mine ører er Momentum II for små. De er ikke full size, men "almost not on-ear". Det gjør at langtidskomforten blir dårlig.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12
    Jag tycker nog att det är just den lågfrekventa delen som blir borta.
    Har mina på fabrik och jösses vad jag märker att det är mycket buller som jag aldrig tänkt på som kommer fram när man stänger av...
    Det blir så otroligt tyst på den delen medan man hör lite röster osv om man inte har hög volym då. Då hör man inget av omgivningen.
    Rusler sammen med NSB nå. Momentum fjerner stort sett mye av den lavfrekvente delen av togstøyen som ikke fanges opp med kroppen direkte. Barnegråt derimot er den ikke god på, men så lenge det ikke er mitt barn filtreres det effektivt vekk likevel, denne gangen av the doors. Det er jo vanligvis den lavfrekvente delen av støyspekteret som skal fjernes.

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    173
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Man bör nog ha aptx på dessa.
    Jag är ganska säker på att jag fick det med sista uppdateringen av min telefon för det låter mycket bättre än innan uppdatering :)
    Va hos läkaren också och spolade ut flera kilo öronvax (kändes det som). -det hjälpte en del det med faktiskt ;)

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    19
    Fått ny mobil, Sony Xperia Z3+ og da ble det slutt på drop-outs. Ihvertfall hittil. :) Kunne la Z3+ ligge på et annet rom med et par vegger og ei pipe i mellom og fortsatt ingen drop-outs. Fikk først litt skurring da jeg gikk ned i kjelleren og mobilen lå igjen i andre etasje. Med "gamle" Sony mobilen var det litt problemer så fort en hadde telefonen i ei lomme eller det havnet ei seng eller noe i mellom.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    4
    Fått ny mobil, Sony Xperia Z3+ og da ble det slutt på drop-outs. Ihvertfall hittil. :) Kunne la Z3+ ligge på et annet rom med et par vegger og ei pipe i mellom og fortsatt ingen drop-outs. Fikk først litt skurring da jeg gikk ned i kjelleren og mobilen lå igjen i andre etasje. Med "gamle" Sony mobilen var det litt problemer så fort en hadde telefonen i ei lomme eller det havnet ei seng eller noe i mellom.
    Har du testet både med og uten apt-x? Hva kan du si om forskjellene ang lydkvalitet og eventuelt forskjell i dropouts?

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    19
    Tror ikke det går ann å slå av apt-x, har ihvertfall ikke testet uten.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Har lenge benyttet Sennheiser pxc450 som reise-hodetelefoner. Det eneste jeg har har å utsette på disse er det håpløse batteriforbruket. Når man glemmer å slå disse av og mangler reservebatteri er løpet kjørt da det å kjøre de passiv ikke fungerer for meg. Det blir rett og slett for dårlig med kun en iPod til å drive dem. Ser man også på størrelsen så hadde det ikke skadet om de var litt mindre. I den senere tid har jeg fått problemer med at lyden falt ut av den ene klokka så det var på tide å anskaffe noe nytt.

Valget falt på Sennheiser Momentum On-Ear Wireless.

image.jpg

Holder på med å få de spilt inn, men så langt må jeg si at dette er meget lovende. Spesielt når jeg benytter de mot en Sony Xperia Z3 med Flac. IPod er i utgangspunktet en håpløs affære da de ikke tar Flac, men jeg synes at hele lydbildet har fått seg et skikkelig løft i forhold til pxc450.

Får håpe noise cancelling fungerer like bra eller bedre som på pxc450. Når jeg sammenligner de med Beyer Dynamic T5p så har disse en del mangler på både luftighet og evne til å gjengi dynamikken, men det skal bare mangle for en tredjedel av prisen. Har ikke fått testet de på Lynx Hilo ennå da jeg må få de spilt inn først.

Sist redigert:

andrenb

Fersking
    Ble medlem
    24.08.2015
    Antall liker
    0
    Jeg prøver å få tak i et par Sennheiser Momentum Wireless AE og siden de er ute av produksjon for tiden så må det bli brukt, men det er ikke akkurat stort utvalg der ute. Ligger et par på finn.no men de var alt solgt. Har noen tips til andre nettsteder utover denne siden og finn.no hvor folk selger brukte hodetelefoner?

Edit; Jeg googlet litt og ifølge hjemmesiden til Oslo Hifi Center har det på lager et par med fargen ivory, så nå er de bestilt :D De tar en del forbehold om at nettsiden kan inneholde feil da denne er under utvikling, men jeg håper i det minste at lagerbeholdningen stemmer i dette tilfellet.

Edit II: Og det var dessverre feilaktig lagerstatus på nettsiden deres så da er det bare å fortsette jakten på dette headsetet.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12
    Jeg prøver å få tak i et par Sennheiser Momentum Wireless AE og siden de er ute av produksjon for tiden så må det bli brukt, men det er ikke akkurat stort utvalg der ute. Ligger et par på finn.no men de var alt solgt. Har noen tips til andre nettsteder utover denne siden og finn.no hvor folk selger brukte hodetelefoner?

Edit; Jeg googlet litt og ifølge hjemmesiden til Oslo Hifi Center har det på lager et par med fargen ivory, så nå er de bestilt :D De tar en del forbehold om at nettsiden kan inneholde feil da denne er under utvikling, men jeg håper i det minste at lagerbeholdningen stemmer i dette tilfellet.

Edit II: Og det var dessverre feilaktig lagerstatus på nettsiden deres så da er det bare å fortsette jakten på dette headsetet.
    Du kan få kjøpt mine. De er lite, men pent brukt og fungerer mest som støvsamler. Det er brunsvart momentum wireless almost over ear versjon. Alt medfølger selvfølgelig.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    4
    Har lenge benyttet Sennheiser pxc450 som reise-hodetelefoner. Det eneste jeg har har å utsette på disse er det håpløse batteriforbruket. Når man glemmer å slå disse av og mangler reservebatteri er løpet kjørt da det å kjøre de passiv ikke fungerer for meg. Det blir rett og slett for dårlig med kun en iPod til å drive dem. Ser man også på størrelsen så hadde det ikke skadet om de var litt mindre. I den senere tid har jeg fått problemer med at lyden falt ut av den ene klokka så det var på tide å anskaffe noe nytt.

Valget falt på Sennheiser Momentum On-Ear Wireless.

Vis vedlegget 332459

Holder på med å få de spilt inn, men så langt må jeg si at dette er meget lovende. Spesielt når jeg benytter de mot en Sony Xperia Z3 med Flac. IPod er i utgangspunktet en håpløs affære da de ikke tar Flac, men jeg synes at hele lydbildet har fått seg et skikkelig løft i forhold til pxc450.

Får håpe noise cancelling fungerer like bra eller bedre som på pxc450. Når jeg sammenligner de med Beyer Dynamic T5p så har disse en del mangler på både luftighet og evne til å gjengi dynamikken, men det skal bare mangle for en tredjedel av prisen. Har ikke fått testet de på Lynx Hilo ennå da jeg må få de spilt inn først.
    Grattis :)
    Har Over-Ear modellen og der syns jeg noisecanceling fungerer bra uten å ødelegge lyden eller gjøre at du føler deg "ullen" i hodet etter litt lytting.
    Men har opplevd litt problemer med BT forbindelsen når jeg er utendørs. Sennheiser jobber med en løsning på dette og den er ventet i løpet av september fikk jeg opplyst av support.
    Regner med du bruker Apt-X mot din Xperia? Har du sammenlignet dette med en kilde som ikke har Apt-X?

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Grattis :)
    Har Over-Ear modellen og der syns jeg noisecanceling fungerer bra uten å ødelegge lyden eller gjøre at du føler deg "ullen" i hodet etter litt lytting.
    Men har opplevd litt problemer med BT forbindelsen når jeg er utendørs. Sennheiser jobber med en løsning på dette og den er ventet i løpet av september fikk jeg opplyst av support.
    Regner med du bruker Apt-X mot din Xperia? Har du sammenlignet dette med en kilde som ikke har Apt-X?
    Til vanlig er det nok Apple iPhone og iPod som benyttes og det er slitsomt hvis jeg beveger meg mye. Hakking er det store problemet. Med Xperia er ikke dette noe problem. Siden det er i 320 kbit/s mp3 som spilles så er ikke det noen lydforskjell å snakke om mellom de to (iPod <> Experia). En helt annen sak er at disse har den klart beste lyden jeg har hørt på noise-cancelling hodetelefoner. På fly fungerers disse meget godt og selv om Bose QC25 er bedre på Noise-Cancelling så vinner disse med god margin.

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    19

Du kan få kjøpt mine. De er lite, men pent brukt og fungerer mest som støvsamler. Det er brunsvart momentum wireless almost over ear versjon. Alt medfølger selvfølgelig.
    Du må kvitte deg med det råtne eplet så tror jeg du vil like de bedre. ;)

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1

Sjekk disse, Denon AH-GC20. De er nok det beste alternativ trådløs/NC pr dato mhp lydkvalitet i alle fall....
    https://www.hifiklubben.no/hodetelefoner/denon-ah-gc20-tradlos-hodetelefon/

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12

Du må kvitte deg med det råtne eplet så tror jeg du vil like de bedre. ;)
    Jeg kan like gjerne bytte skjorte. Det er hodetelefonen jeg sliter med, ikke telefonen da den fungerer upåklagelig. Loudnessklumpen derimot ..... ;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12

Sjekk disse, Denon AH-GC20. De er nok det beste alternativ trådløs/NC pr dato mhp lydkvalitet i alle fall....
    Har du hørt de, iMystic? Jeg ser de ikke er på lager pr i dag, men kommer senere i måneden. Må nok testes. Jeg googlet raskt noen omtaler, men ble veldig skeptisk til de (testene) da de stort sett ble testet mot Bose og bruk av div Eq etc. Enda ett sett med loudnesshelvete er nettopp det jeg ikke trenger. Link til seriøse tester?

Sist redigert:

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1

Har du hørt de, iMystic? Jeg ser de ikke er på lager pr i dag, men kommer senere i måneden. Må nok testes. Jeg googlet raskt noen omtaler, men ble veldig skeptisk til de da de stort sett ble testet mot Bose og bruk av div Eq etc. Enda ett sett med loudnesshelvete er nettopp det jeg ikke trenger. Link til seriøse tester?
    Jeg har ikke hørt de riktig ennå, men snart. Jeg er rimelig sikker de faktisk låter veldig bra iht rapport jeg har fått fra en som kjenner mine preferanser og hvordan de låter sammenlignet med AH-MM400 som jeg har hatt en god stund. Det tyder på samme driver som på MM400 ut fra spec, og MM400 låter SVÆRT bra...

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12
    Har ikke hørt AH-MM400 heller, men tester nok Denonene når de dukker opp på et kjøpesenter i nærheten så får vi se om de hamler om med DefTech Sym1.

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    19

Har du hørt de, iMystic? Jeg ser de ikke er på lager pr i dag, men kommer senere i måneden. Må nok testes. Jeg googlet raskt noen omtaler, men ble veldig skeptisk til de (testene) da de stort sett ble testet mot Bose og bruk av div Eq etc. Enda ett sett med loudnesshelvete er nettopp det jeg ikke trenger. Link til seriøse tester?
    Hamar har de i butikken i følge nettsida. Har du hørt B&W P5 Wireless?
    https://www.hifiklubben.no/hodetelefoner/bowers--wilkins-p5-wireless-tradlos-hodetelefon/

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Hifiklubben solgte første parti veldig fort, vært i rest en stund nå. Men når Denon har valgt en driver med 5-40000 Hz tyder det på de har lagt lista litt høyere enn andre trådløse NC hodetelefoner på markedet pr idag. BT modul støtter både AptX og AAC.

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1

Hamar har de i butikken i følge nettsida. Har du hørt B&W P5 Wireless?
    https://www.hifiklubben.no/hodetelefoner/bowers--wilkins-p5-wireless-tradlos-hodetelefon/
    Jeg liker ingen av B&W modellene... "rar" soundstage, distansert mellomtone.

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Vil tro GC20 har litt til felles med MM400 mhp komfort og byggekvalitet (men uten valnøtthus). MM400 er ekstremt komfortable, ingen knirk og mekaniske ulyder!

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    4
    Har hørt på GC20 og hvis man synes M2AEBT har loudnessfaktor vil disse definitivt IKKE være på ønskelisten....... tilbaketrukket mellomtone og fremtredende bass er karakteristikken jeg ville brukt.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.404
    Torget vurderinger
    12
    Da er den i så fall uinteressant. Jeg får stikke innom klubben en dag og kontrollytte likevel. Enda dårligere enn Mom WL altså?

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Til den prisen er desverre momentum kongen Trond. T5p..men da mangler du vel bassen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn