Sennheiser Momentum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Enig med deg der Skymarshal. Problemet er at når du tar de av så blir man oppmerksom på hvor mye lyd det egentlig kommer fra pc vifter, varmepumpe etc. Koser meg glugg i hjel med klokkene. Skulle i utgangspunktet ha de på kontoret men de har blitt med hjem hver dag denne uka. Utrolig imponert over batteriet. Var fulladet mandag morgen kl 0800, har brukt de myyye frem til nå og har fortsatt mellom 5-11 timer igjen på batteriet!
     

    Skymarshal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2014
    Innlegg
    62
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Naboen bruker vinkelsliperen sin, jeg bruker momentum WL.



    Hadde jeg faktisk likt denne personen hadde jeg gått ut og latt han prøve dem.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    494
    Antall liker
    163
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Hipp hurra...
    Inga momentum...och bara en vecka på mig att betala fakturan som ligger i paketet som inte kom...
    Ååå vad nöjd jag är med norsk post :(
    Fantastiskt!
    Hur kan de skicka värdesaker med a-post som är för stora för brevlådor, och samtidigt lägga med betalningsfakturor i samma låda? Det är som gjort för problem ju!
    man blir så trött...
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    793
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har ikke hørt noe fra Klarna og det var heller ikke med noen faktura i pakka. Valgte Klarna konto. Er over 14 dager siden jeg fikk Momentum nå. Andre som har opplevd det samme?
     
    Sist redigert:

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    494
    Antall liker
    163
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Då hade jag för att slippa purring kontaktat platecompaniet och fått en länk till klarna,där du kan se fakturan.
    Jag fick en inloggningslänk så jag har i alla fall en möjlighet att betala etter fördröja betalning 2 veckor extra.
    Men hur inspirerande är det att betala nåt som kan vara borta utan att nån kan spåra?
    Tycker att det är slarvigt att skicka på detta viset.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Ba du om sporbar pakke da? Og betalte for det? Jeg gjør det alltid og har aldri mistet noe. Men selvfølgelig er det trist hvis den har blitt borte.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.788
    Antall liker
    5.306
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hvordan tåler disse hodetelefonene vær & vind? Er jo ikke kun solskin når man er ute... :)

    Hvordan står disse urbanite wireless i forhold? Litt mer robuste, men ikke fult så bra på lyd?
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    494
    Antall liker
    163
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Nej, jag har aldrig varit med om att sånt skickas på detta viset.
    Så jag kollade inte nåt extra om detta var valbart...
    Kommer garanterat aldrig mer att köpa nåt mer via nätsidan!
    Bättre att ta bilen och göra det själv tror jag.
    Kan ju hända att det löser sig men jag har en dålig magkänsla nu.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    793
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Hvis de er blitt borte i postgangen så kan du forlange at Platekompaniet sender deg nye. Har handlet mye der og en gang forsvant ei sending med flere CDer og de sendte nye med en gang.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Har 20-30t med Momentum wireless nå. De har ikke åpnet seg enda. Jeg har nok blitt mer vant med Sennheiser-sintetico-lyden så den er ikke så uttalt lenger. Jeg har nok ikke sett noe lys, langt mindre hørt noe.... Og komfortmessig halter de også.

    Beklager hvis jeg virker grinete, men det har blitt viktig å formidle dette siden den er så opphypet at til og med jeg kjøpte den uhørt. Burde ikke kostet halvparten......
     
    Sist redigert:

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Tipper jeg også ligger ett sted mellom 20-30timer på mine wireless nå. Subjektivt opplever jeg nok disse annerledes enn deg Trondmeg. Jeg vet ikke helt hva du sammenligner med men for meg som kommer fra HD700/HD800 så liker jeg at de er aggressive i toppen (hvis det er det du legger i påtrengende). Hvis man er ute etter nøytral lyd er nok dette feil klokker. Her er det fest i bunn og som sagt aggressivt i toppen. Full respekt for at folk har forskjellig oppfatning av hva som er god lyd men jeg liker veldig god lyden i disse selv om jeg skulle ønske meg enda bedre mellomtone.

    Selv om jeg snakker varmt om disse så er det allikevel faktum at for 4000kr finnes det mange bedre alternativer med kabel men er man på utkikk etter trådløse klokker med NC tror jeg ikke man finner bedre. Har hatt ulike hodetelefoner med NC (Bose og Creative) og trådløst før (Sennheiser), Momentum Wireless går de alle en høy gang.

    Syntes ikke klokkene er opphypet på noen som helst måte, i klassen for trådløse hodetelefoner med NC er dette state of the art.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Ikke påtrengende, men syntetisk. + Dårlig mellomtone. + Partybass. + Dårlig komfort. + Høy pris. + Skal gi meg nå. Alt med disse engasjerer bortsett fra lyden.

    (Bruksanvisning: skrevet med store bokstaver, leses nyansert)
     
    Sist redigert:

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, ikke så mye som gjenstår da. Holder deg varm på øra i kulda i det minste :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Bare så vidt det og. Jeg har nok større ører enn Momentum er designet for ;). Og alle beskrivelser av lyden skal leses nyansert. Ingenting er svart/hvitt. Jeg ser du kaller dette SOTA for NC-WL hdt, Ender. Da må det være et langt stykke igjen. Min referanse er HD650 og Denon AHD5000 der sistnevnte er klart best på mine ører. Og så kan de spille Kraftwerk. Akkurat det trodde jeg faktisk Momentum skulle greie også.



    (greide visst ikke gi meg på første forsøk).
     
    Sist redigert:

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Dessverre er de fleste WL evt. NC hodetelefoner jeg har testa ikke noe særlig i mine ører. Lenge siden jeg har hørt HD650 men mistenker at de er hakke vassere på de fleste områder vs momentum men det blir litt epler og bananer.

    Var veldig nære og kjøpe meg Momentum mk1 for ett års tid siden men de ble hakket for små, ble HD700 i stedet. Med den litt større koppen på MK2 passer de fint til mine ører (øra mine er rimelig standard i størrelse) men det er ikke mye plass. Måtte krølle øra inn på MK1, funka ikke :)

    Vel, nok momentum fra meg i dag. Folk får finne ut sjøl om de liker de eller ikke.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    494
    Antall liker
    163
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Puh..
    Nu är jag lättad.
    Sennheiser på plats äntligen efter till synes lite "somling"
    med packethantering på utlämningsställe...
    gött!!!
    än finns det hopp i världen :)

    Sorry för offtropic mas...


    Förändrar de sig mycket efter de timmar ni testat dom?
    Och är det en app eller nåt till dom?
    Längtar hem för uppackning nu :)
     
    Sist redigert:
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Det var bra sennheiser sagaen endte godt pak.k For å svare på ditt spørsmål bruker jeg denne appen til min Sennheiser Momentum Wireless. Fungerer på andre hodetelefoner også og lyden blir fantastisk bra.

    Sennheiser Momentum Wireless app.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Godt å høre :) at det gikk bra. Velkommen til grandiosaland og god helg!
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    494
    Antall liker
    163
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Tack :)
    Rick astley?

    Nu är de uppackade och snabbtestade :)
    Första intryck från mig är att de sitter skönt!
    Gamla momentum har inget att komma med i komfort och passform mot dessa!
    Ljudet är ju över förväntan direkt ur ask också...testat nätradio och spotify bara några minuter.
    Detta blir bra! :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Digg. Liker når folk er fornøyde. Kvalitetsfølelsen er finfin. Skinnet er deilig.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg inn i Fornøyd-klubben :)
    Komfortable, trådløse og bra ANC og BT funksjonalitet som kremen på godlyd-kaka må jo bli toppscore!
    Trondmeg er sær som ikke liker disse, men forventningene var vel kanskje for høye???
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    494
    Antall liker
    163
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Jag kunde inte för allt i världen förstå begeistringarna över första momentum.
    Lyssnade på dom vid flera tillfällen men de varken satt bra eller lät som många påstod...men dessa nya var pricken över i för mig.
    Precis vad jag letat efter tror jag :)

    Är det nån som vet vilka telefoner som visar batteriindikatorn för headsetet?
    Min sony z gör det inte i alla fall.
    Såg i nätmanualen att vissa telefoner visar en indikator.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Jag kunde inte för allt i världen förstå begeistringarna över första momentum.
    Lyssnade på dom vid flera tillfällen men de varken satt bra eller lät som många påstod...men dessa nya var pricken över i för mig.
    Precis vad jag letat efter tror jag :)

    Är det nån som vet vilka telefoner som visar batteriindikatorn för headsetet?
    Min sony z gör det inte i alla fall.
    Såg i nätmanualen att vissa telefoner visar en indikator.
    Jeg bruker bl.a en IPhone 5 og den viser batteri-indikator.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Jag kunde inte för allt i världen förstå begeistringarna över första momentum.
    Lyssnade på dom vid flera tillfällen men de varken satt bra eller lät som många påstod...men dessa nya var pricken över i för mig.
    Precis vad jag letat efter tror jag :)

    Är det nån som vet vilka telefoner som visar batteriindikatorn för headsetet?
    Min sony z gör det inte i alla fall.
    Såg i nätmanualen att vissa telefoner visar en indikator.
    Jeg bruker bl.a en IPhone 5 og den viser batteri-indikator.
    Iphone 4s også.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    494
    Antall liker
    163
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Bra! Då får det bli iphone snart då. Hoppades att den hade.
    Dags för byte nämligen...
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Bra! Då får det bli iphone snart då. Hoppades att den hade.
    Dags för byte nämligen...
    Men........ iPhone mangler vel apt-x så det finnes vel bedre valg lydmessig kanskje??
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    494
    Antall liker
    163
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Jo det gör det nog men men.
    Hade iphone 4 innan och saknar enkelheten med dessa i-prylar...
    Vet inte när aptx fungerar heller? Om det funkar med spotify osv...??
    Inte så noga för min del egentligen,då det låter ok till mitt kommande bruk.(lyxvariant i stället för peltor)..
    Spelar mest nätradio.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Melder meg inn i Fornøyd-klubben :)
    Komfortable, trådløse og bra ANC og BT funksjonalitet som kremen på godlyd-kaka må jo bli toppscore!
    Trondmeg er sær som ikke liker disse, men forventningene var vel kanskje for høye???
    jepp, jeg er sær. Men dessverre har disse langt fra god lyd
    De er dog godt hypet og ser bra ut. Nå må dere våkne. Dette er ikke bra. Hype hype hype. Jeg har bedre lyd fra mine akg til 500kr. Men jeg er jo sær...

    dette er lukket, ulineært, dødt og dyrt.

    Bææææ
     
    Sist redigert:
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Jeg tror Trondmeg du har fått fram ditt poeng. Du liker ikke Sennheiser Momentum Wireless og det er helt legitimt det, men det er helt unødvendig å spamme forumet med det samme budskapet ti-talls ganger på knappe tre sider.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tror Trondmeg du har fått fram ditt poeng. Du liker ikke Sennheiser Momentum Wireless og det er helt legitimt det, men det er helt unødvendig å spamme forumet med det samme budskapet ti-talls ganger på knappe tre sider.

    Å beklager, jeg fulgte ikke flokken. Da er det spamming :).
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg inn i Fornøyd-klubben :)
    Komfortable, trådløse og bra ANC og BT funksjonalitet som kremen på godlyd-kaka må jo bli toppscore!
    Trondmeg er sær som ikke liker disse, men forventningene var vel kanskje for høye???
    jepp, jeg er sær. Men dessverre har disse langt fra god lyd
    De er dog godt hypet og ser bra ut. Nå må dere våkne. Dette er ikke bra. Hype hype hype. Jeg har bedre lyd fra mine akg til 500kr. Men jeg er jo sær...

    dette er lukket, ulineært, dødt og dyrt.

    Bææææ
    Bææææææ til deg også..... ;)
    OK så jeg har gjort et bomkjøp da?
    Hvilke trådløse HT med BT og støykansellering til ca samme pris burde jeg kjøpt?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Melder meg inn i Fornøyd-klubben :)
    Komfortable, trådløse og bra ANC og BT funksjonalitet som kremen på godlyd-kaka må jo bli toppscore!
    Trondmeg er sær som ikke liker disse, men forventningene var vel kanskje for høye???
    jepp, jeg er sær. Men dessverre har disse langt fra god lyd
    De er dog godt hypet og ser bra ut. Nå må dere våkne. Dette er ikke bra. Hype hype hype. Jeg har bedre lyd fra mine akg til 500kr. Men jeg er jo sær...

    dette er lukket, ulineært, dødt og dyrt.

    Bææææ
    Bææææææ til deg også..... ;)
    OK så jeg har gjort et bomkjøp da?
    Hvilke trådløse HT med BT og støykansellering til ca samme pris burde jeg kjøpt?
    Du har vel ikke gjort et bomkjøp hvis du liker de? Dette er det da helt greit å være uenige om.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg inn i Fornøyd-klubben :)
    Komfortable, trådløse og bra ANC og BT funksjonalitet som kremen på godlyd-kaka må jo bli toppscore!
    Trondmeg er sær som ikke liker disse, men forventningene var vel kanskje for høye???
    jepp, jeg er sær. Men dessverre har disse langt fra god lyd
    De er dog godt hypet og ser bra ut. Nå må dere våkne. Dette er ikke bra. Hype hype hype. Jeg har bedre lyd fra mine akg til 500kr. Men jeg er jo sær...

    dette er lukket, ulineært, dødt og dyrt.

    Bææææ
    Bææææææ til deg også..... ;)
    OK så jeg har gjort et bomkjøp da?
    Hvilke trådløse HT med BT og støykansellering til ca samme pris burde jeg kjøpt?
    Du har vel ikke gjort et bomkjøp hvis du liker de? Dette er det da helt greit å være uenige om.
    Men du prater så fælt om hype, så da må det vel finnes HT som er bedre med samme funksjonalitet til samme eller lavere pris?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Til den prisen så synes jeg lydkvaliteten ikke holder mål. Jeg trodde ikke forskjellen var så stor til vanlige kablede hodetelefoner. Jeg klandrer mest meg selv for å ikke teste de før jeg kjøpte de.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Kom over denne, test av NC og WL Headphones 300-500usd (Sennheiser, B&O, Beats, Definitive Technology og Samsung).

    Review: The Top 5�Wireless, Noise-Canceling Headphones - Bloomberg Business
    Konklusjonen:
    Winner: Sennheiser Momentum Wireless—These are the near-perfect storm. They produce clear sound with a surprisingly open soundstage for their size, sounding more like speakers than headphones. They're also handsome, have good battery life, and fold up for travel. Anyone familiar with Sennheiser probably isn't surprised here, but they nailed it.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Da er det vel jeg som tar feil da ;)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Da er det vel jeg som tar feil da ;)
    Neida det er alle andre med Stereophile i spissen som er korrupte og som hyper disse opp mot betaling...... selvfølgelig...... ;)
    Summa summarum så liker DU de ikke spesielt godt, mens jeg og en del andre synes de er det beste alternativet til prisen...... enkelt og greit!!!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.154
    Torget vurderinger
    12
    Korrupsjonspratet er tull, smiley eller ei. At mange synes de er storveis er da flott både for innehavere og Sennheiser. At jeg ikke er så overbevist er det bare jeg som lider av. Forventningene var nok for høye etter den ensidig positive omtalen i presse og av brukere. De har mange fine kvaliteter, men totalen var lavere enn forventet. Jeg beholder og benytter de til tross for dette. Så i et demokratisk perspektiv er det jeg som tar feil.....enkelt og greit ;)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Så da kan vi vel være enige om at det ikke er noen hype likevel da, og at de faktisk er klassens beste, men at akkurat du ikke liker de..... enkelt og greit :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn