Jaja, deg om det.Nei, det er ingen konklusjon på dette. Jeg oppfatter de fremdeles som hypet opp.
Eneste problemet jeg har lagt merke til er at det har vært antydning til litt "hakking" i lyden noen få ganger selv om mobil/nettbrett ikke har vært så veldig langt unna. Andre som har merket dette?
Bruker Iphone 4s, men har ikke merket noe - enda i allefall.Eneste problemet jeg har lagt merke til er at det har vært antydning til litt "hakking" i lyden noen få ganger selv om mobil/nettbrett ikke har vært så veldig langt unna. Andre som har merket dette?
Denna hackingen har jag också märkt.
Det samma stod i testen (hifi&musik),-att bluetooth uppkopplinge hackar när man rör sig mycket -om inte telefonen ligger i bröstfickan eller liknande.
De hade testat med android. Har själv en sony z och upplever ibland hack när telefonen ligger i byxfickan och jag rör mig runt på jobbet.
Lite irriterande när detta sker!
Kanske funkar stabilare med iphone?
Nån med samma fenomen?
Sitat fra denne tråden: http://www.hifisentralen.no/forumet/hodetelefoner/78477-heldags-hodetelefon.html#post2001290If you don't like it, ignore it.Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke forholde meg til utsagnene dine, men TUNG? Virkelig? Bare for å klare opp i en annen ting som det virker som om du ikke helt forstår: Du etterlyser store puter og komfort, men insisterer på at det skal være bærbart og samtidig låte perfekt - Ser du også at disse fire kriteriene blir veldig motsigende? Mitt råd til deg er å kjøpe FIIO E17K og drasse med deg SHR1540 overalt, da får du en fin "portabel" pakke.Ikke bare er momentum langt over prismessig, men i tillegg tung og trang på mitt hode og små puter for mine store ører så da er det ikke lett å anbefale den som heldags. For meg hvertfall.
Jeg ser forsåvidt prisen, men jeg klarer ikke anbefale noe annet som spiller gjennom Bluthooth..
Weigh | Noice cancelling | Connection | Clamp force | Construction | Price (kr) | |
Denon AHD5000 | 370g | No | Cable | - | Over ear / Closed | 5000 |
AKG K420 | 105g | No | Cable | - | On ear/ Semi open | 295 |
Sennheiser HD 650 | 260g | No | Cable | 2,5 N | Over ear /Open | 2890 |
Sennheiser Momentum WL | 265g | Yes | Cable/ BT 4.0 | 3,6 N | Over ear / Closed | 4000 |
Sennheiser Urbanite XL WL | 313g | No | Cable / BT 4.0 | - | Semi on ear / Closed | 2300 |
Parrot zik 2.0 | 270g | Yes | Cable / BT 3.0 | - | Over ear / Closed | 4000 |
Pioneer se-mj561bt | 160g | Yes | BT | - | On ear / Closed | 699 |
Philips Fidelio NC1 | 318g | Yes | Cable | - | On ear/ Closed | 2300 |
Bose quietcomfort 25 | 195g | Yes | Cable | - | Over ear / Closed | 2500 |
Det er lett å si i ettertid, men det var som jeg mistenkte. De er ikke mørke i det hele tatt, men de har en tilbaketrukket treble akkurat som mine Aiwa-Hp500. Og de låter heller ikke så veldig ulikt Aiwaene.@Trondmeg
Ser jeg var på vei til Det hellige land selv i siste posten min
Uansett, respekterer at vi er uenige og ikke meningen å hentyde at du er dum (selv om du er litt "tjukk i hue" hva Momentum angår (Pun untended))
Kan være enig i at det er i overkant Hail Mary i enkelte review. Fant et fransk review (ikke særlig stø i fransk selv så google translate er min venn). Kjenner ikke til hvordan de måler hodetelefoner men frekvensresponsen de har målt bekrefter det jeg savner i mellomtone på momentum wireless.
Sennheiser Momentum Wireless : Test complet
Vis vedlegget 309324
Litt usikker på hva dippen ved 25Hz er da de ikke har denne på et par av de andre målingene.
Sammenligner man med samme måling de gjorde på Momentum MK1 så er det ganske stor forskjell (under).
Vis vedlegget 309325
Antar at man skal ta disse målingene med en klype salt, får vente å se til Tyll får disse på testbenken. Stoler mer på hans målinger.
Akkurat det har jeg tenkt mye på bare ikke med Momentum. Den som kan forklare meg hvorfor og gi meg en eureka opplevelse skal få en sjokolade. ;DTror det er noe jeg ikke skjønner med kurven til Tyll. Hvis man kikker på Fletcher-Munson kurven så gir kurven til Tyll mening, men skjønner fortsatt ikke hvorfor momentum peker motsatt vei i området 3-5Khz (gitt at målingen er riktig).
Vis vedlegget 309368
Dersom du har iPhone:Kan noen fortelle meg hvordan jeg kobler momentum wireless til tlf via bluetooth. Linken døde på toget.
Nei, ingen reset. Det blir reparasjon. Skeptiskere.....Trondmeg: det var synd. Finnes det en reset knapp (hull) ? Det har jeg på mine BT headset. Kanskje det kan hjelpe.