Ja,så får en se om de har baller til å ta for seg disse,eller om de heller forlater HFSHøvding-kabler, disseDe er jo ferdig dissekert
Men disse er ikke det
Soundstring Cable - High-end digital cables and power cords
Ja,så får en se om de har baller til å ta for seg disse,eller om de heller forlater HFSHøvding-kabler, disseDe er jo ferdig dissekert
Men disse er ikke det
Litt som med dyre felger.Dyre kabler får ihvertfall frem misunnelsen i folk
Og nå er det så mange blader på de at minste skjæreflate er en kvadratmeter... Har disse idiotene noen gang prøvd produktet selv?? Komme til på vanskelige steder?Værstingen. Gillete the best a man can get.. 10 iterasjoner siden og vi var alle hipstere fra løkka.
Eller kanskje produsent/forhandler burde ha baller til å arrangere/stille opp i en ABX test med de kabler ?Ja,så får en se om de har baller til å ta for seg disse,eller om de heller forlater HFSHøvding-kabler, disseDe er jo ferdig dissekert
Men disse er ikke det
Dette er jo reint sprøyt. Jeg har ikke råd til å betale 3 mill for et sett kabler, greit nok. Men, jeg har heller ikke råd til å legge de samme 3 mill i en større leilighet, dyrere beliggenhet, bil, båt, motorsykkel, hytte eller noe annet. Det stopper lenge før vi kommer opp i sånne summer også, lenge før. Det renner over av eksempler på ting her inne på ting jeg ikke har råd til. Det er altså ingen ting unikt i de dyreste kablenes utilgjengelighet. Hadde det vært misunnelse som styrte min mening og innlegg i kabeltrådene, så ville den naturligvis kunne gjenfinnes i tråder om alt fra skreddersydde klær til taklamper. Det gjør den ikke. Jeg tillater meg å ha en mening, og være enig eller uenig i andres valg av forskjellig. Jeg skriver gjerne langs linjene "fint, hadde jeg bare hatt råd" eller Ikke spesielt pent i mine øyne, jeg ville valgt noe annet for de samme pengene". Det er ikke misunnelse.Dyre kabler får ihvertfall frem misunnelsen i folk
Kremt! Har du allerede glemt at jeg en gang var en kabeltroende som var i disputt med Asbjørn? Jeg fikk vel aldri sagt det da, men må passe på nå som muligheten byr seg:Det er vel ingen forventning til at noen sier 'sorry, men du hadde rett'.
Så alt skal bevises for at det skal selges lovlig? Da er det mye som må forbys. Til og med medisiner ettersom ikke alle medisiner virker likt på alle. Hva med spa, hvordan skal det virke for at det skal være greit å tilby? Skal det bevises at man føler seg vel, eller må andre målbare metoder til? Må jo da også forby all religion, noe som er helt ok for meg personlig. Kan ikke ta kollekt i kirken om vår herres eksistens ikke kan bevisesTjomlid:
Det at kunden kanskje føler at det virker, er ikke legitim grunn til å si det er greit å tilby tjenesten/produktet. Enten det gjelder rynkekrem, fjernhealing, dyretolking, kontakt med sin døde bestefar eller dyre hifi-kabler.
Så du vil forby all religion? Det var kraftig. Hva skal du gjøre med meg? Drepe meg? Den dagen Kirken Den Norske reklamerer med Nattverd med fantastisk effekt til kun 10.000 NOK skal jeg rope så det gjaller. Og gi de en bot ihht til markedswføringsloven. Men disse forbudstankene, enten det er religion eller kabeldiskusjoner syns jeg er fanatisk middelaldersk!Så alt skal bevises for at det skal selges lovlig? Da er det mye som må forbys. Til og med medisiner ettersom ikke alle medisiner virker likt på alle. Hva med spa, hvordan skal det virke for at det skal være greit å tilby? Skal det bevises at man føler seg vel, eller må andre målbare metoder til? Må jo da også forby all religion, noe som er helt ok for meg personlig. Kan ikke ta kollekt i kirken om vår herres eksistens ikke kan bevisesTjomlid:
Det at kunden kanskje føler at det virker, er ikke legitim grunn til å si det er greit å tilby tjenesten/produktet. Enten det gjelder rynkekrem, fjernhealing, dyretolking, kontakt med sin døde bestefar eller dyre hifi-kabler.
At folk føler seg vel er sikkert greit, men når man påstår tekniske forskjeller og forbedringer må man kunne kreve at de kan dokumentere det på teknisk vis. Hadde kabelprodusentene bare lovet at det fikk folk til å føle seg vel så hadde jeg ikke protestert.Så alt skal bevises for at det skal selges lovlig? Da er det mye som må forbys. Til og med medisiner ettersom ikke alle medisiner virker likt på alle. Hva med spa, hvordan skal det virke for at det skal være greit å tilby? Skal det bevises at man føler seg vel, eller må andre målbare metoder til? Må jo da også forby all religion, noe som er helt ok for meg personlig. Kan ikke ta kollekt i kirken om vår herres eksistens ikke kan bevisesTjomlid:
Du har i det minste prøvd mange kabler, så det er flott.Kremt! Har du allerede glemt at jeg en gang var en kabeltroende som var i disputt med Asbjørn? Jeg fikk vel aldri sagt det da, men må passe på nå som muligheten byr seg:Det er vel ingen forventning til at noen sier 'sorry, men du hadde rett'.
Sorry Asbjørn, men du hadde rett.
Kanskje du skal lese innlegget jeg siterteSå du vil forby all religion? Det var kraftig. Hva skal du gjøre med meg? Drepe meg? Den dagen Kirken Den Norske reklamerer med Nattverd med fantastisk effekt til kun 10.000 NOK skal jeg rope så det gjaller. Og gi de en bot ihht til markedswføringsloven. Men disse forbudstankene, enten det er religion eller kabeldiskusjoner syns jeg er fanatisk middelaldersk!Så alt skal bevises for at det skal selges lovlig? Da er det mye som må forbys. Til og med medisiner ettersom ikke alle medisiner virker likt på alle. Hva med spa, hvordan skal det virke for at det skal være greit å tilby? Skal det bevises at man føler seg vel, eller må andre målbare metoder til? Må jo da også forby all religion, noe som er helt ok for meg personlig. Kan ikke ta kollekt i kirken om vår herres eksistens ikke kan bevisesTjomlid:
Vi er nok en del som har gått den veien; fra troen på kabelens voldsomme betydning (NO quattrofil var toppen den gang i anlegget) til at en nå bare kjøper standardvarer. Og på tross av det som sies om betydningen av et godt nok anlegg, så er anlegget her bare blitt bedre og bedre etter som har oppgradert komponenter, mens ledningen betyr mindre og mindre. Erfaringene er så ymse…Jeg har vel gjort noen forsøk og erfaringer, jeg også. Jeg kan godt si noe tilsvarende:
Sorry, Rhesus og knutinh, dere hadde rett hele veien.
Det er vel den veien det går med mange av oss. Kabel-greia er visst et stadie man må gjennom, men man vokser det av seg etterhvert. Dessuten er jeg etterhvert i en posisjon hvor jeg har såpass god råd at jeg forsåvidt kunne kjøpt sirkuskabler rund baut om jeg ville, men jeg ser virkelig ikke poenget. Misunnelse? Nei.
Det har jeg selvsagt gjort før jeg skrev innlegget mitt. Kan ikke se at det endrer noe som helst! Du skriver faktisk " ... Må jo da også forby all religion, noe som er helt ok for meg personlig ...". Religionsfrihet er ikke noe man bør ta lett på.Kanskje du skal lese innlegget jeg siterteSå du vil forby all religion? Det var kraftig. Hva skal du gjøre med meg? Drepe meg? Den dagen Kirken Den Norske reklamerer med Nattverd med fantastisk effekt til kun 10.000 NOK skal jeg rope så det gjaller. Og gi de en bot ihht til markedswføringsloven. Men disse forbudstankene, enten det er religion eller kabeldiskusjoner syns jeg er fanatisk middelaldersk!Så alt skal bevises for at det skal selges lovlig? Da er det mye som må forbys. Til og med medisiner ettersom ikke alle medisiner virker likt på alle. Hva med spa, hvordan skal det virke for at det skal være greit å tilby? Skal det bevises at man føler seg vel, eller må andre målbare metoder til? Må jo da også forby all religion, noe som er helt ok for meg personlig. Kan ikke ta kollekt i kirken om vår herres eksistens ikke kan bevisesTjomlid:
Det er ikke salg som er problemet, i så fall. Det er løgn og villedning i markedsføring som er problemet.Så alt skal bevises for at det skal selges lovlig? Da er det mye som må forbys. Til og med medisiner ettersom ikke alle medisiner virker likt på alle. Hva med spa, hvordan skal det virke for at det skal være greit å tilby? Skal det bevises at man føler seg vel, eller må andre målbare metoder til? Må jo da også forby all religion, noe som er helt ok for meg personlig. Kan ikke ta kollekt i kirken om vår herres eksistens ikke kan bevisesTjomlid:
Helt enig. Likevel ble det for mange tusenlapper kastet bort på den slags.Du har i det minste prøvd mange kabler, så det er flott.Kremt! Har du allerede glemt at jeg en gang var en kabeltroende som var i disputt med Asbjørn? Jeg fikk vel aldri sagt det da, men må passe på nå som muligheten byr seg:Det er vel ingen forventning til at noen sier 'sorry, men du hadde rett'.
Sorry Asbjørn, men du hadde rett.
Da har du erfaringsgrunnlaget for å komme frem til en beslutning og ikke bare overbevisningen.
Tilskudd til tros- og livssynssamfunn 2016 - 2017Så du vil forby all religion? Det var kraftig. Hva skal du gjøre med meg? Drepe meg? Den dagen Kirken Den Norske reklamerer med Nattverd med fantastisk effekt til kun 10.000 NOK skal jeg rope så det gjaller. Og gi de en bot ihht til markedswføringsloven. Men disse forbudstankene, enten det er religion eller kabeldiskusjoner syns jeg er fanatisk middelaldersk!Så alt skal bevises for at det skal selges lovlig? Da er det mye som må forbys. Til og med medisiner ettersom ikke alle medisiner virker likt på alle. Hva med spa, hvordan skal det virke for at det skal være greit å tilby? Skal det bevises at man føler seg vel, eller må andre målbare metoder til? Må jo da også forby all religion, noe som er helt ok for meg personlig. Kan ikke ta kollekt i kirken om vår herres eksistens ikke kan bevisesTjomlid:
Man behøver ikke ha vært i verdensrommet og sett etter selv for å tro på at jorda er rund.Du har i det minste prøvd mange kabler, så det er flott.
Da har du erfaringsgrunnlaget for å komme frem til en beslutning og ikke bare overbevisningen.
Selv da tror de jo ikke på det, så det passer veldig godt på oss forledede individer.Jo - Flat-earthers må det.....
Men hvem er det som hevder dette? Stråmannen din begynner å bli frynsete i kantene, så mange ganger som du drar den frem etter å ha forutsatt at folk mener det motsatte av hva de skriver.[...]stadige gjentagelser om at det ikke er noen forskjell. Jeg stiller spørsmål ved om det noen ganger er viktigere å fornekte forskjeller som en automatisk ryggmargsrefleks[...]
Ganske surrealistisk utvikling, ja.Litt morsomt det du skriver, Distinctive, fordi jeg tror etterhvert den eneste som gjentar at det ikke er forskjell på kabler er deg selv .
Alt for lite. Blir ikke mye penger igjen til markedsføring daTilskudd til tros- og livssynssamfunn 2016 - 2017Så du vil forby all religion? Det var kraftig. Hva skal du gjøre med meg? Drepe meg? Den dagen Kirken Den Norske reklamerer med Nattverd med fantastisk effekt til kun 10.000 NOK skal jeg rope så det gjaller. Og gi de en bot ihht til markedswføringsloven. Men disse forbudstankene, enten det er religion eller kabeldiskusjoner syns jeg er fanatisk middelaldersk!Så alt skal bevises for at det skal selges lovlig? Da er det mye som må forbys. Til og med medisiner ettersom ikke alle medisiner virker likt på alle. Hva med spa, hvordan skal det virke for at det skal være greit å tilby? Skal det bevises at man føler seg vel, eller må andre målbare metoder til? Må jo da også forby all religion, noe som er helt ok for meg personlig. Kan ikke ta kollekt i kirken om vår herres eksistens ikke kan bevisesTjomlid:
333832000 - 334084000
Syns de forsyner seg ganske godt allerede..
Man behøver ikke å tro for å vite at jorda er (omtrent) rund. Det har vært en kjensgjerning blant lærde, farende folk og sjøfarere i mer enn 2000 år og antagelig mye lengre enn det, jf Eratosthenes og https://en.wikipedia.org/wiki/Spherical_EarthMan behøver ikke ha vært i verdensrommet og sett etter selv for å tro på at jorda er rund.Du har i det minste prøvd mange kabler, så det er flott.
Hva er det egentlig du skriver her?Spesielt artig er det jo at forskjellene nå skyldes eq, som om det ikke nettopp er kablelen som direkte og indirekte skaper denne formen for endring, altså det er del av kabelens egenskaper - vel og merke sammen med de elektriske egenskapene til komponenter i tilsluttede ender i ens anlegg.
http://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/68922-high-fidelity-cables-3.html#post1600402Siden det ble ymtet frempå at dersom en ikke fikk drive med kritikk av kabelprodusenter så
var ikke HFS noe blivende sted lenger.
Så får en se om de har baller til å dissekere eventyrene her og ikke bare NordOst og bl.a
http://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/68922-high-fidelity-cables.html