Selv om kvelden ble svært sosial, kan undertegnede skrive under på omtalen her.Takk for trivelig lytt og prat hos @Seskage, sammen med @T-1 og @erikr.
Alltid kjekt å treffe likesinnede og få oppleve nye oppsett.
Må jo si at hovedoppsettet ga litt vann i munnen, selv om det inneholder atskillig flere komponenter enn man selv har valgt å gå for. Forsterker og dac med innslag av gullfarge i finish hører ikke til det "normale", men gu så lekkert. Og vinylsnurren er jo et piece of art! Kveldens største overraskelse var utvilsomt Wharfdale-høyttalerne. Har hørt Wharfdale tidligere, men da i form av ultra-budsjett-varianter, typ plastic fantastic. Dette var andre boller. Kan ikke skjønne annet enn at dette må være en godt bevart, men alt for ukjent, hifi-skatt!
Lyden var også meget god, selv med litt lett tyt i øret fra de øvrige 3 røverne i selskapet!
Rør kan skape magi og gi en ørevennlig varme og "kjøtt-og-blodfølelse" i lydbildet, hvilket absolutt var tilfelle i det hvite huset på landet. Rør i både forsterker og dac kan funke gull, det!
Dessuten gøy å høre hvor pass godt oppsettet maktet å skille ulike instrumenter og vokal fra hverandre i lydbildet.
Bonusen var ellers å få oppleve musikkgjengivelsesarrangementer på kjøkkenet av kaliberet Seskage kan by på.
Vintage Luxmanforsterker (eye candy de luxe), streamer, vinylsnurre, rør-dac og stativhøyttalere i high-gloss er ikke hvermannsens, men heller ikke å forakte. Blir litt annerledes enn den kanskje mer vanlige dab-radioen i vinduskarmen eller på kjøkkenbenken.
At der ellers flyter over av hifistæsj i flere av rommene i heimen, har kanskje ikke ufortjent ført til at Seskage har blitt mistenk for å drive bruktsjappe i heimen..... Bare det nå ikke bikker over, slik at Seskage får betegnelsen "horder" og havner i et eller annet "skandaleprogram" på dumboksen......
mvh
Proffen
Hmmm, med tanke på yrket ditt, er det ikke brudd på taushetsplikten å fortelle røverhistorierTakk for besøket alle tre
Selv om vi alle har felles interesse/galskap (som noen vil kalle det) så er allikevel det at man trives i hverandres selskap, og at røverhistoriene kommer tett, minst like viktig som anleggene og hvordan de leverer musikken.
Snart pensjonist vet du, hva skal de gjøre med meg liksomHmmm, med tanke på yrket ditt, er det ikke brudd på taushetsplikten å fortelle røverhistorier
Høres ut som kjedelige røverhistorierSnart pensjonist vet du, hva skal de gjøre med meg liksom
Spøk tilside, forteller selvfølgelig ikke noe som er brudd på taushetsplikten.
Gleder meg, men kan vi variere med Napoleonskake en gang iblant?Høres ut som kjedelige røverhistorier
Snart kan vi spise fyrstekake og mate duer sammen
Høres bra ut! Da vi begge er fra Fana forutsetter jeg at vi begge vet å spise dem på en dannet måteGleder meg, men kan vi variere med Napoleonskake en gang iblant?
Klart den spises på dannet måte! Løfte forsiktig vekk lokket, deretter med små munnfuller av krem og bunn ført til munnen med kakegaffel. Lokket spises til slutt, også i små biter.Høres bra ut! Da vi begge er fra Fana forutsetter jeg at vi begge vet å spise dem på en dannet måte
Her må jeg gjøre mannen fra det høye nord oppmerksom på at jeg, kanskje også Karmana, ble tvangsbergensisert i 1972 a.d.Bergenserne spiser napoleonskaken på tvers, T-1!!! det meste går inn på tvers hos breiflabben
Mvh
Proffen
Her var det like før jeg trykket «rapporter» på dette innleggetAllikevel er dere så udannet? Fana stempelet er ikke mye verd lenger nei...
Bergenserne spiser napoleonskaken på tvers, T-1!!! det meste går inn på tvers hos breiflabben
Mvh
Proffen
Ormeyngel av noen udannede innflyttere! Du kan ta Mowgli ut av jungelen, men aldri jungelen ut av Mowgli!Allikevel er dere så udannet? Fana stempelet er ikke mye verd lenger nei...
50 år er såvidt innafor! Selv er jeg naturligvis bergenser fra flere generasjon tilbake…….onde tunger vil hevde at det forklarer en delKlart den spises på dannet måte! Løfte forsiktig vekk lokket, deretter med små munnfuller av krem og bunn ført til munnen med kakegaffel. Lokket spises til slutt, også i små biter.
Her må jeg gjøre mannen fra det høye nord oppmerksom på at jeg, kanskje også Karmana, ble tvangsbergensisert i 1972 a.d.
Bergensere og nordlendinger er nok likere enn du kanskje liker å tro.....Klart den spises på dannet måte! Løfte forsiktig vekk lokket, deretter med små munnfuller av krem og bunn ført til munnen med kakegaffel. Lokket spises til slutt, også i små biter.
Her må jeg gjøre mannen fra det høye nord oppmerksom på at jeg, kanskje også Karmana, ble tvangsbergensisert i 1972 a.d.
Nuvel, der er da ikke bare bergensere og nordlendinger som snøvler......Snøvler og bråker begge folkeslag, forsvarer den helvettes nynorsken gjør dere også forutenom det er dere faktisk ikke så verst
Den der er så fantastisk braVet hvem jeg ville stemt på, hvis jeg skulle unnskylde snøvlingen.....
mvh
Proffen
Får håpe detIkke garanti, men mulig den er innafor reklamasjonstiden. Kjøpte den brukt.
Den lille vippebryteren til venstre for det "døde" røret, hva gjør den (?) Og står den helt riktig, fra bildet, så kan det se ut som om den står bittelitt lenger opp enn den andre (?)Definitivt mandag og ikke min dag i dag
Slo på anlegget og der var venstre kanal helt død. 845 røret kaldt, mørkt og trist mens høyre lyste og varmet som normalt. Har forsøkt det meste, byttet side på rør, satt i andre rør i alle posisjoner, men nei, like kaldt og trist rør på venstre side. Alle andre gløder som normalt.
Vis vedlegget 779908
Så hva kan være galt? Det går over min kompetanse, så Mala skal kontaktes om de har noen forslag.
Heldigvis var jeg forutseende og kjøpte meg en «sommerforsterker» i fjor høst, den får gjøre tjeneste på vinterstid nå.
Vis vedlegget 779913
Forslag til løsning mottas med takk!
Til sist, hva gjorde du sist når du slukket ned (?)
Det er også forsøkt, samt bytte samtlige rør, 845 venstre side er helt dødt.Du kan jo prøve å bytte om på rørene ?
Sikring er sjekket også, den er ok.For håpe Mala har en løsning på problemet, ingen sikringsholder på baksiden ?.
Omvendt i forhold hva jeg har hørt og gjør selv, uten at jeg tror det har noe å gjøre med dette problemet.Som jeg alltid gjør, slår av kilde først og deretter forsterkeren.