Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.025
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Her må nesten @T-1 på banen 🤣 Racket kommer derfra, tror han ble nektet å ha det i hus 😜 Så da havnet det hos meg, her mangler det totalt interiørpoliti.
    Msn jeg er helt enig, det er veldig fint!
    Utlån på ubestemt tid 😆🤟 det heter quadraspire. Den modellen er utgått, men mye samme løsninger fremdeles

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.121
    Torget vurderinger
    24
    Takk 😊
    De vil nok få spilletid begge her, synes det er moro å bytte litt 👍 Hørselen min er ganske så følsom for skarp diskant, så skal ikke se bort fra at det er grunnen til at jeg liker Denon så godt. Skarp i toppen er den definitivt ikke.

Jeg liker jo godt Cadenza red også, den har jo spilt her fra jeg fikk spilleren i hus 😊

Ja, jeg vet om det andre hullet i plinthet, men tror neppe det går å montere en arm til i det slik som 12 tommelen er montert. Så da må det uansett bores nytt hull hvis en arm nr 2 skal fungere 🤣
    Jelco er en fin arm. Hadde en slik på en Thorens 521. Jeg hadde en Cadenza Blue på den, favoritten på den spilleren var en SPU jeg fikk låne av Vermin. Det var trøkk, varme, fylde og ingenting irriterende oppover. Jeg hadde ikke solgt den Thorensen i dag, jeg hadde nok beholdt en SPU til også. Første pickupen jeg hadde på min Avid Acutus var en DL-103 (ikke R) og de har sannelig trøkk og moro når de er montert i tung nok arm (med gode lager). Super pickup.

De kvalitetene du trekker frem her i din beskrivelse er ikke kvaliteter du går lei av (IMHO). Det er kvaliteter som gir ro i sjelen.

Godt valg!

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk @Fosse 😊 Har fått råd fra Rudi om en SPU til spilleren, men prismessig ligger den for høyt til at jeg tar meg råd til den.

Følger med på tråden din og er imponert over hvor mye bra du har av spillere, armer, pickuper osv.

Litt artig er det også at jeg på et par av bildene dine ser huset yngste guttungen bor i like over broen på Ulvøya 😊

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.121
    Torget vurderinger
    24
    Takk @Fosse 😊

Følger med på tråden din og er imponert over hvor mye bra du har av spillere, armer, pickuper osv.

Litt artig er det også at jeg på et par av bildene dine ser huset yngste guttungen bor i like over broen på Ulvøya 😊
    Da vet du jo hvor du skal henvende deg neste gang du er i Oslo, i tilfelle ungdommen lar deg slippe fra en liten stund. Her er du velkommen. Uansett er jo det morsomste å få noe til å blomstre mer enn forventet, akkurat det krever jo typisk litt jobbing, og blir en slags seier.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Da vet du jo hvor du skal henvende deg neste gang du er i Oslo, i tilfelle ungdommen lar deg slippe fra en liten stund. Her er du velkommen. Uansett er jo det morsomste å få noe til å blomstre mer enn forventet, akkurat det krever jo typisk litt jobbing, og blir en slags seier.
    Veldig enig i det siste du skriver 😊 Merker at jeg sitter mye på kjøkkenet og spiller musikk på anlegget der, og det har ikke kostet meg mange kronene.

Satser på å få tatt en tur opp på «haugen» hos deg neste gang. Ungdommen er travelt opptatt, så tid for far å bruke på egenhånd er der alltid 😊

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

Avslutter kvelden med litt Ukrainsk metal, Somali yacht Club. Anbefaler å gi dem litt spilletid!

For jævlig det som skjer nå, må innrømme jeg ikke trodde at man igjen skulle oppleve at et europeisk land invaderte et annet. Utviklingen i verden er skremmende med flere og flere «sterke» menn som regjerer med hard hånd. Likhetstrekkene med tiden før 2. verdenskrig er mange dessverre.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Noen ganger er det morsomt å bare putte en samleplate på spilleren og »mimre» litt om en forgangen ungdomstid 😊

Her er mange av låtene en hørte på fester, ute på byen eller bare spilte musikk hjemme.
    Spilles på en gammel Phillips 777 med Phillips 400 pickup, via innebygd riaa i en EC forforsterker og EC effektforsterker. Eneste som er «nytt» er høyttalerne, Roksan K2 TR-5.
    30017F69-4E6E-4325-9174-80A45DCC5FBB.jpeg

Herlig å ikke på noen måte lytte etter «feil», bør stifttrykk justeres med 0,1 gram, er overhang en mm feil, osv 🤣
    image.jpg

image.jpg

Nå skal jeg i gang med å bytte signalkabel på Thorens TD 321, var så heldig at @TT la ut en SME-kabel som er helt lik den gamle som det er brudd i 👍
    image.jpg

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Da var kabel skiftet, og spilleren på plass i stueanlegget 😊 Synes det er moro å ha to spillere her som er helt forskjellige. En blytung direktedrevet og en beltedrevet.
    Vil ikke komme med noen sammenligning, da førstnevnte er koblet opp via et, for meg, dyrt Roksan riaatrinn og MC pickup, mens den andre har en rimelig Sumiko mm og er koblet via et billig Little Bear riaatrinn.

Uansett, det er gøy 😊

Msn, nå sitter jeg og funderer på om jeg må ommøblere i racket 🤔🤣 Bør jeg flytte forsterker og dac til midten??? Får tenke litt til…..
    1211128C-38D4-438A-8DB7-FEBAD6905F84.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.946
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg ville flyttet på greiene……..hvis jeg kjedet meg……..hvis du ikke kjeder deg, fortsett spillingen og kos deg med ungdomsmusikken 😃

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ville flyttet på greiene……..hvis jeg kjedet meg……..hvis du ikke kjeder deg, fortsett spillingen og kos deg med ungdomsmusikken 😃
    Følger rådet ditt i dag 😊 Nå er det noe enda «morsommere» som står på to do listen…..,
    image.jpg

En stor takk til dem som fant opp støykansellering i hodetelefoner🤣

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag kom endelig en plate jeg bestilte tidlig i januar 😊

Er en skive fra mine favorittsvensker, Bo Kaspers orkester.
    78584470-FDCD-414D-B885-B837ABEEDC30.jpeg

Etter en runde i Humminguru ble denne vakre grønne platen gitt spilletid 😊
    77721866-FD87-4721-85DE-91BBB02F6E26.jpeg

Jeg synes hele platen er virkelig god, men slik verden er i dag er det vel «Dansa på min grav» og teksten på den som gjør mest inntrykk.
    2E1940BA-75B3-4FCF-964C-DA763A7BBA8D.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.946
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for at du slapp en skalle fra Drotningsvik innomhus da han var i nærområdet. Kjekt med kaffe, hyggelig prat og litt lytting til ditt vellydende oppsett. Tight og god lyd med flott stereoperspektiv. Skjønner godt du tilbringer mye tid i den delen av stuen (i konkurranse med mange andre musikkplasser i huset 😊). Gunnar Andreas Berg var et nytt bekjentskap for meg. Veldig bra greier! Streames nå i Drotningsvik. Snakkes.

A048E862-E407-4DD0-A8EF-9922A762D39F.jpeg

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk for et hyggelig besøk 😊
    Allrid kjekt å skravle med en medforumist som attpå til kommer med godord om lyden her.

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.470
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok å se bilder av oppsettet ditt , så vet en at dette spiller MUSIKK med hjerte og sjel.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ikke hørt den enda, men står på spilleplanen 😊

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kjøper noen ganger norsk musikk uten helt å vite hva jeg får 😆👍

I går var jeg på posten og hentet MEER - Playing house.

Har såvidt hørt litt fra før, men ikke hele albumet.

30ADA2B8-D88D-4D2F-A202-FB15D01368B2.jpeg

Er et dobbeltalbum på transparent rød vinyl i et begrenset opplag på 500 stk.
    E6DB2725-8698-4FA4-8F06-CAC53852CFAB.jpeg

image.jpg

Og dette faktisk første gangen jeg forsøker å legge en plate inn i samlingen på Discogs uten å finne den med strekkodeleseren 😳

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Dagen i dag har virkelig fått frem vårfornemmelsene, strålende sol, vindstille og nesten ti grader varmt 😃

Gikk en tur ned mot vannet nedenfor huset og der var det en stor flokk svaner som svømte majestetisk rundt på åpent vann
    1F04A6AE-213D-4F58-AFC9-73D4D0D0E120.jpeg
    9A277915-7E5A-4C1F-ADD1-11BAE527F2EB.jpeg
    0731E1A0-F573-4D9D-BFB2-8BE290317E8A.jpeg

Talte 13 stykker!

Turen fortsatte i mer utilgjengelige deler av utmarken, over grensebekken mot de hvite områdene på kartet, også kalt Birkeland 😉

B0CBA2F7-15AE-412E-B895-63FEB9D8BE79.jpeg
    630E5EF1-2200-4B52-BA53-BF9157788759.jpeg

D395E358-0D01-4B5E-A152-CF5D11148C4B.jpeg

Turen ble avsluttet med en hyggelig samtale med tre medlemmer i Norske redningshunder som hadde trent i området.

Slike dager som dette er viktig å benytte til utendørs aktiviteter, er dessverre for få av dem. Kanskje derfor jeg setter så stor pris på dem vi får?🤔

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg plutselig handlet på Karismarecords jeg også, takk for tips 👍
    Airbag og Bjørn Riis i handlekurven her.
    Ikke verst at du fikk den Meer allerede, når det står releasedate 25.mars 😁😁

mvh

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg plutselig handlet på Karismarecords jeg også, takk for tips 👍
    Airbag og Bjørn Riis i handlekurven her.
    Ikke verst at du fikk den Meer allerede, når det står releasedate 25.mars 😁😁

mvh
    La merke til det jeg også, så den har nok blitt presset raskere enn forventet og glemt å endre i nettbutikken.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    YEARS AFTER - Years after.
    1C9243A3-D1E0-44B4-9A8A-4466E754A349.jpeg

Akkurat kommet hjem etter en helg med dagvakter og kveldsvakt i dag. Rart å tenke på at jeg ikke skal ha flere helger med dagvakter 😳

Nå strømmer jeg nevnte album, har kun hørt en låt, men liker det jeg hører såpass godt at albumet er bestilt hos Apollon Records 😊 Limited edition på grønn vinyl! Synes det er moro å høre god musikk fra et bergensbasert band 😉

Hadde noen sagt til meg at dette var spilt inn på tidlig 70-tall ville jeg trodd det stemte. Southern rock inspirert som den er.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.220
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Faen, som jeg er misunnelig :) . Har akkurat fått beskjed fra iMusic om, at 662´ern er ankommet.
    Den andre (bildet) og min Jethro Tull er i restordre hos leverandør :(
    Men da kan du fortelle om vinyl/pressing..... er det noe å glede seg til??

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.891
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Fikk bare hørt en side i kveld, men det var helt uten ulyder. Synes lyden var bra, ikke noe støy mellom låtene.

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.025
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Faen, som jeg er misunnelig :) . Har akkurat fått beskjed fra iMusic om, at 662´ern er ankommet.
    Den andre (bildet) og min Jethro Tull er i restordre hos leverandør :(
    Men da kan du fortelle om vinyl/pressing..... er det noe å glede seg til??
    662 platen var klart den med dårligst lyd imo. Kingfish plata var det bra lyd på. 662 var faktisk litt livløs i forhold, men for all del verdt pengene 🎶

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn