Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.986
    Antall liker
    5.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har over litt tid irritert meg over at dac på kjøkkenet ikke kan spille av med høyere oppløsning en 96khz. Kunne selvfølgelig å endret innstillinger i Tidal, men da ville det blitt et irritasjonsmoment i hovedanlegget.

    Det dukket opp en Topping E50 til ok pris på Finn så etter å ha vurdert for og imot noen dager slo jeg til.

    IMG_5507.jpeg

    Kommentaren en liten opptur har sin årsak i at The War and Treaty har avlyst sine konserter i Europa i sommer. Var dem jeg virkelig å frem til å høre live på Bergenfest.


    Den kom i dag, er koblet opp og det spiller som en drøm 😊 Absolutt en forbedring fra Maverick TubeMagic D2, som jeg har vært veldig fornøyd med.

    IMG_5508.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.441
    Antall liker
    68.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med den lille tassen! Mange måter å tenke opptur på. Et forslag; vær glad du ikke er i jobb for da hadde du i dag vært drita sur på tvungen lønnsnemd 😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.986
    Antall liker
    5.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk for det 😊 Tror jeg skal bli gode venner med den, liker godt førsteinntrykket.

    Jeg tror innerst inne at det ble kalkulert med tvungen lønnsnemd når siste uttak ble varslet.
    Hvis ikke nemda gjør noe de aldri har gjort før så blir nåværende tariffavtale videreført. Om to år blir det mest sannsynlig en annen politisk motpart i forhandlingene.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.441
    Antall liker
    68.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for det 😊 Tror jeg skal bli gode venner med den, liker godt førsteinntrykket.

    Jeg tror innerst inne at det ble kalkulert med tvungen lønnsnemd når siste uttak ble varslet.
    Hvis ikke nemda gjør noe de aldri har gjort før så blir nåværende tariffavtale videreført. Om to år blir det mest sannsynlig en annen politisk motpart i forhandlingene.
    Det har du nok rett i.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    4.918
    Torget vurderinger
    1
    Hm det er nå på tide å få bort disse yrkespolitikerne å få inn folk på tinget som virkelig vet hvor skoen trykker å har vært ute en storm natt eller to før. 😁
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.986
    Antall liker
    5.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Som tidligere nevnt ble jeg skikkelig imponert over hva den lille Wiim integrerte kunne levere.

    Så bestilling ble lagt inn hos Bergen hifi da de kunne friste med et komplett lite anlegg til en meget god pris! Høyttalerne er fra PSB.

    Ble primært kjøpt for å forbedre tv lyd hos min kjære, men også for å kunne lytte til musikk i stereo når jeg tilbringer tid hos henne.

    Koblet opp i går, plassering er rimelig låst. Men likevel, det spiller slett ikke verst!
    IMG_5542.jpeg


    Artig at man for 5500kr kan få et slikt lite anlegg som kan spille musikk så bra!
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    11.826
    Sted
    London
    Som tidligere nevnt ble jeg skikkelig imponert over hva den lille Wiim integrerte kunne levere.

    Så bestilling ble lagt inn hos Bergen hifi da de kunne friste med et komplett lite anlegg til en meget god pris! Høyttalerne er fra PSB.

    Ble primært kjøpt for å forbedre tv lyd hos min kjære, men også for å kunne lytte til musikk i stereo når jeg tilbringer tid hos henne.

    Koblet opp i går, plassering er rimelig låst. Men likevel, det spiller slett ikke verst!
    Vis vedlegget 1032852

    Artig at man for 5500kr kan få et slikt lite anlegg som kan spille musikk så bra!
    Har sett litt på PSB for rommet til guttungen, men i aktiv versjon. Dette alternativet er billigere og verdt å tenke på 😀
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.986
    Antall liker
    5.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    For en tid tilbake var jeg på en liten kunstutstilling hos «Menn i skjul» her i nabolaget.

    Et av maleriene jeg festet meg ved var et maleri av Prince, Tommy Vågen er kunstneren. Dette var solgt, men jeg fikk melding fra Stuntgalleriet om at det nå var mulig å få trykk av samme maleri ferdig innrammet til en grei pris. Bestilte umiddelbart og i dag fikk jeg hentet trykket 😊


    Photo742402848475_inner_90-230-565-230-131-839-562-828.jpeg



    Signert og nummerert, nr 1 av 50 eks 😊
    IMG_5649.jpeg


    Plassering var bestemt på forhånd, må selvfølgelig være på veggen over anlegget.
    IMG_5648.jpeg


    Taklampe hang selvfølgelig for lavt, så den måtte heves, kjapt gjort og da så det slik ut:
    IMG_5654.jpeg


    Et flott trykk av en fantastisk musiker og komponist 😃
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    4.918
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med flott bilde av prince, passer godt ved siden av en annen stram kar . 😁
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.986
    Antall liker
    5.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Når «sommerdagen» ikke innbyr til uteaktiviteter så blir det platevasking, OL og litt musikk 😊

    IMG_5724.jpeg



    IMG_5722.jpeg


    Fikk en pakke med noen plater for er par dager siden, Koinonia var først ut i vaskeren.

    Etter vask og tørk fikk den en avspilling på Lenco L78 med Shure pick-up.

    IMG_5723.jpeg


    Har samlet opp litt plater som skal vaskes så trenger ikke kjede meg de neste timene 😅
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.986
    Antall liker
    5.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I kveld fikk jeg koblet opp Topping P50 strømforsyning til min E50 dac på kjøkkenet. Har sett etter en brukt slik en god stund, så da det dukket opp en på Finn slo jeg til.

    IMG_5774.jpeg


    Om det vil være merkbar bedring av lyd, vet ikke. Men , at dac får bedre arbeidsbetingelser enn med en kjip 5V veggvorte gir ro i sjelen 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn