Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    IMG_1749.png

Forventet levering på mandag ifølge postens app 😢

Får glede meg over at jeg i så tilfelle får meg en ny 1,5 meter lang kvalitetskabel FOC, ikke sant @TT. ? 😆😆

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Tre nye plater er kommet i hus 😊
    To via crowdfunding fra NALP og en med et Bergensband, utgitt av Apollon records.
    IMG_4396.jpeg

Heatwaves, Ida Jenshus og Unni Wilhelmsen 😊

IMG_4397.jpeg

Heatwaves er først ut, anbefaling fra min yngste sønn. Trommis er samme som Ka2 bruker på sine livekonserter.
    Var og hørte dem live for noen uker siden på Lille Ole Bull. Låter bra! Mest instrumental, men også noen låter med vokal.
    Tidvis kan de høres litt ut som Khruangbin, noe som jeg ser på som kvalitetsstempel 😊

Sist redigert:

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Jeg fikk dessverre rett i at pakken fra Høvdingen ikke ville være i hus før over helgen.
    Men, i dag kunne jeg hente streameren jeg har gledet meg til å få i hus!

Svært solid pakket, og emballasje som lyser kvalitet 😊
    IMG_4415.jpeg
    IMG_4416.jpeg
    IMG_4417.jpeg

En lekker sak!
    IMG_4418.jpeg

På plass i anlegget 😊
    IMG_4420.jpeg

Så langt virker det absolutt lovende! synes det er hakket mer oppløst enn med Node2. Appen er oversiktlig og enkel å bruke. Det gikk kjapt å sette den opp og etter at jeg skjønte at jeg måtte inn å endre hvilken utgang som var koblet har den spilt musikk 😆

Koblet via USB til min Lm -502 CA dac.

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.914
    Torget vurderinger
    1
    Ah Grattis med ny super boks, håper den gir musikalsk glede. Hvilken strømme tjeneste bruker du på den. ;)

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Se der ja. Gratulerer så mye! Ser at jeg blir skyldig nå 😂
    Ah Grattis med ny super boks, håper den gir musikalsk glede. Hvilken strømme tjeneste bruker du på den. ;)
    Takker 😊 Jeg bruker Tidal hifi. Så får tiden vise om det blir byttet til noe annet. Har hatt Qobuz på prøve tidligere, men da hadde de litt lite norsk musikk og jeg syntes appen var litt rotete. Så fortsatte med Tidal.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.390
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Jeg fikk dessverre rett i at pakken fra Høvdingen ikke ville være i hus før over helgen.
    Men, i dag kunne jeg hente streameren jeg har gledet meg til å få i hus!

Svært solid pakket, og emballasje som lyser kvalitet 😊
    Vis vedlegget 934036 Vis vedlegget 934037 Vis vedlegget 934038

En lekker sak!
    Vis vedlegget 934039

På plass i anlegget 😊
    Vis vedlegget 934040

Så langt virker det absolutt lovende! synes det er hakket mer oppløst enn med Node2. Appen er oversiktlig og enkel å bruke. Det gikk kjapt å sette den opp og etter at jeg skjønte at jeg måtte inn å endre hvilken utgang som var koblet har den spilt musikk 😆

Koblet via USB til min Lm -502 CA dac.
    Grattis! Den er en ganske snerten liten boks.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    ALLAH-LAS, et band jeg får mer og mer sansen for, låter flott via Eversolo!

Har klokket inn noen timer foran anlegget i dag. Skjønte lite da skjermen på Eversolo plutselig ble helt svart.🤣 Litt trykking i appen førte meg til innstilling for skjermsparer, så det var heldigvis ikke noe galt.
    IMG_1755.png

Har mye jeg skulle gjort i dag, så slik sett var det tabbe å hente pakke FØR det var utført😆. Holder på å rydde ut av huset etter mine foreldre nå som mor har fått fast plass på sykehjem.

Men, det viktigste har jeg gjort, fikk omsider levert Lm 518iA hos doktoren. Så nå er det bare å vente til konsultasjon og operasjon er utført. Heldigvis har han hatt ferie så da blir ventetiden litt kortere.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Etter mange timer foran anlegget i går ettermiddag skjedde det noe rart. Plutselig fungerte det ikke å spille fra Tidal via Eversolo-appen.
    Spurte i Eversolo tråden om andre opplevde det samme, og Høvdingen svarte raskt at han hadde samme problemet og ville kontakte produsent.
    Heldigvis gikk det greit å bruke Tidal connect fra Tidal appen.

Da jeg slo på anlegget i dag var det kommet oppdatering av programvare, ble kjapt lastet ned og installert.
    Og nå fungerer det helt som det skal igjen 😃

IMG_4427.jpeg

Eversolo har fått «stylter» også, om det har noe å si for lyden, aner ikke. Men det blir større avstand mellom den og forsterker som jo er positivt 😊

Fenris

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Antall liker
    33
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Hvilken version av software har du nu ? V1.1.75 ?Hadde samme problem med Tidal i går men det løste seg ut på kvelden.
    v1.1.75 skal være siste og den er en ukes tid gammel.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    V1.1.75 er den oppdateringen som kom hos meg i dag ja. V1.1.60 var den som var installert da jeg hentet den i går. Sjekket om der var oppdatering tilgjengelig, men fikk melding på skjermen at den var oppdatert.

Det går kanskje litt tid fra den blir slått på første gang til den registrerer at det er nyere programvare tilgjengelig?
    Ikke vet jeg, men nå er det bare velstand med app som fungerer som den skal, fine VU-metre å hvile øynene på og ikke minst veldig god lyd 😊

Men, hvis du hadde samme problem så var det nok noe annet en hvilken versjon av programvaren man har som skapte problemet.

Fenris

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Antall liker
    33
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Da tror jeg ikke at det var oppgradering av firmware som løste problemet. Hadde som sagt samme problem og med v1.1.75 installert. Jeg er ellers veldig fornøyd min Eversolo.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Jeg fortsetter med å promotere musikk hvor slekten er involvert 😊 Sønnen til min kusine i Flekkefjord er nå medlem i et Stavangerband som kaller seg ENGSTELIG.

Bandet har så langt har gitt ut en EP og to singler. Er på strømmetjenester, P3 Urørt og YouTube.

Link til EP på Tidal under logoen deres.😊

IMG_1758.jpeg

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    IMG_4468.jpeg

«Utsikten» fra arbeidsplassen min i en liten vaktbod i Skipavika havneterminal. Som pensjonist er det greit å ha en liten bi-inntekt. Passer utmerket å jobbe her, kan stort sett jobbe når det passer for meg.

IMG_4459.jpeg
    IMG_4461.jpeg

På onsdag forsøkte jeg meg på kajakkpadling for første gang 😆 Padlingen gikk fint, men det å komme seg ned i og ut av kajakken var en utfordring for en stiv gammal skrott med dårlig rygg! 😳
    Slapp heldigvis unna med kun å bli våt på ene armen opp til albuen🤣
    Det var gøy, så frister til gjentagelse.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    I kveld fikk EverSolo «ny» strømkabel, byttet den originale med en Ølflex? jeg hadde i anlegget på rommet ungene bruker når de besøker gamlefar.

Merker jeg noen forskjell? Ikke det grann, men ser jo litt stiligere ut enn den kjedelige og tynne originalen 😉
    IMG_4520.jpeg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.312
    I kveld fikk EverSolo «ny» strømkabel, byttet den originale med en Ølflex? jeg hadde i anlegget på rommet ungene bruker når de besøker gamlefar.

Merker jeg noen forskjell? Ikke det grann, men ser jo litt stiligere ut enn den kjedelige og tynne originalen 😉
    Vis vedlegget 941497
    Og siden Ølflexs strømkabelen med dårlig IEC plast kontakt ikke virket på Eversolo, så virker automatisk ingen andre strømkabler heller på dette apparatet.
    Summa summarium så er standard vedlagt strømkabel god nok? :ROFLMAO:
    Tror heller jeg ville startet med å sette en strømkabel av noe bedre kvalitet (skjerm, shuko nettkontakt. IEC kontakt, kvadrat på gods osv.) på effektforsterkeren, og jobbet meg utover i kjeden. Det trenger ikke å koste skjorta, men for all del, dette er en frivillig øvelse.
    Dog konkluderer du på et tynt grunnlag efter mitt skjønn.
    Meg om det!

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Ser at jeg glemte å ta med hovedårsaken til bytte av strømkabel, den «nye» er ca en halv meter kortere enn den som ble levert med. Da ble det litt mindre kabelsalat bak racket.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tilbrakte noen hyggelige timer hos @Hifi&Vinyl i ettermiddag. Alltid kjekt å få seg en god prat med @jorwed_ 😃

Dro selvfølgelig ikke tomhendt derfra, noen plater, nytt handlenett og jeg fikk også gleden av å bli med en i eksklusiv klubb, «Vi som har kaffekopp fra Hifi&Vinyl» 😊

IMG_4538.jpeg
    IMG_4539.jpeg

Som alltid var det mye snop som stod utstilt så selvkontrollen ble som vanlig testet😆

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Hjemme igjen etter en uke på feil side av fjellene 😉

Det var skremmende å se hvor mye vann det er i elver og vann etter Hans sine herjinger. Måtte kjøre omkjøringsveier da jeg kjørte østover forrige fredag. Fortsatt mye vann mange steder på hjemveien i går også.

I dag innviet jeg min nye favoritt-kaffekopp 😃 Viktig med god kopp!
    IMG_4555.jpeg

Justerte hastighet og monterte pickup på en Lenco L78 også. Artig med slike gamle spillere som bare virker, enkel mekanisk justering av hastighet. Arm er en Linn Basic LV V, AT95E pickup.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn