Hmm, skjedde tilsynelatende mer ved 160Hz enn ved 80. Men det får meg til å tenke. Med forbehold om at disse målingene ikke viser hele bildet av hva som skjer, men vel vitende at disse produktene er svært kostbare. Er de verdt det?
|
Hmm, skjedde tilsynelatende mer ved 160Hz enn ved 80. Men det får meg til å tenke. Med forbehold om at disse målingene ikke viser hele bildet av hva som skjer, men vel vitende at disse produktene er svært kostbare. Er de verdt det?
Helt legitimt å sette spørsmål med resultatet. Jeg hadde i utganspunktet ikke tenkt å legge ut målinger endå, kort og godt fordi de er hengt opp nærmest etter innfallsmetoden. Jeg har spilt av 80 Hz tone, og målt med mobilen hvor det trykket er størst. Det er ikke likt å hver side. Det kan godt være at de hadde fungert bedre liggende nede eller kanskje begge på en side. Jeg leser på en eksamen i helga og har ikke hatt tid til å gjøre annet en å nyte musikken om kveldene.Når jeg ser på målingene over her, så må jeg kommentere litt. Har jo hørt om RPG-fellene, og at de skal være ett bra produkt for dem som ikke kan ha store og dype feller. Men på målingene her så er det praktisk talt ingen forskjell. Det lille som er er så lite at det ikke vil ha praktisk betydning. Og i hvertfall ikke under 100Hz. Det hadde vært fint om Omholt på Lyd&Akustikk kunne ha kommentert resultatene. Det var veldig interessant å se målingene i hvertfall!
Jeg er overhode ikke i tvil, slik resultatet er akkurat i dette rommet så er de ikke verd pengene. Ikke i det hele tatt. Om Sevald synes det ble bedre så er jo det flott, men prisen kan ikke forsvares utifra resultatet!
4 feller på 60x60cm er jo likt som 2 på 120x60Takker for svar, Sevald. Målinger med mobil er vel ikke helt å stole på, men du vil jo se forskjell. Målingene over viser at det ble bittelitt jevnere respons, og henget i tid har blitt bittelitt mindre, under 55dB spesielt.
Med fire slike feller, som jo også tar en del plass, kunne man nesten bare ha bygget en litt større felle selv basert på Knauf Spaceslab eller liknende løs demping.
Har du forsøkt med RPG andre steder i rommet? Mulig du får høyere virkningsgrad da...
Ville også sett en måling uten noe demping først da.![]()
Kjekt du finner tråden min underholdene. Jeg liker å teste ut hva som funker/ikke funker når det gjelder akustikk. Fint å erfare litt selv. Puffen er dempet. Den var temmelig hul og ga nesten fra seg kasselyd. Litt koko, lar ingenting være uprøvdSuper tråd med info/bilde deling.. gjør ting enklere for oss som Ferske i gamet. .. ( btw kanskje du kan dempe i puffen oså ;-) )
Ja det er dessverre slik att det må brutale tiltak til, noe mann har bevist.Takker for svar, Sevald. Målinger med mobil er vel ikke helt å stole på, men du vil jo se forskjell. Målingene over viser at det ble bittelitt jevnere respons, og henget i tid har blitt bittelitt mindre, under 55dB spesielt.
Med fire slike feller, som jo også tar en del plass, kunne man nesten bare ha bygget en litt større felle selv basert på Knauf Spaceslab eller liknende løs demping.
Har du forsøkt med RPG andre steder i rommet? Mulig du får høyere virkningsgrad da...
Ville også sett en måling uten noe demping først da.![]()
Peaker vil nesten være umulig å unngå. Selv om jeg prøver så godt jeg kan å fjerne dem. Quick fix ville nok vært DSP, men er ikke helt klar for det nå. Om jeg hører dem, vet jeg ikke før de er borte.legg du noko merke til dei 2 peakane mellom 3-500hz ? korles få vekk slike![]()
Takker for en hyggelig kveld, mye kjekt som ble testet i går. Blir spennende å høre hvordan det høres ut etter justeringer
Kan leve med at den er billigUten DSP til å styre dem skal du jaggu få kjørt deg!
Billig og stygg, men fungerer knall her til mitt enkle bruk.
Behringer ULTRADRIVE DCX2496LE Loudspeaker Management System - Evenstad Musikk
Produktteksten på denne varen er maskinoversatt. Trykk her for å se originalspråk (engelsk). Ultra-High Precision Digital 24-bit/96 kHz Høyt...evenstadmusikk.no
Hadde helt glemt den platen med Anais Mitchell. Takker! Husker bare at det er en fantastisk bra plate! Helt klart gjenhør til uken når platespilleren er slukket
Klar for en runde her i dag
Ser rimelig bra ut det der, tror du har truffet bra med plassering/justering av HT/sub og sweetspotTil å ikke ha DSP så ser dette faen ikke ille ut. Finner meg pils og nyter kvelden
Vis vedlegget 667433
Veldig bra!Til å ikke ha DSP så ser dette faen ikke ille ut. Finner meg pils og nyter kvelden
Vis vedlegget 667433
Veldig bra!
Men fortsatt noe å jobbe med.
Min beskjedne mening er at dette låter knall.
Vis vedlegget 667548