MakkinTosken
Who, me?
Her er mitt siste forsøk før jeg kastet inn håndkle og kjøpe en enkel prosessorBegynner å tro at jeg nærmer meg en grense.
Her er mitt siste forsøk før jeg kastet inn håndkle og kjøpe en enkel prosessorBegynner å tro at jeg nærmer meg en grense.
Irritert er vel å gå langt men et reelt problem som bør utbedresDu har jo den bulken midt i! Den må irritere deg baronen !
Kanskje på tide å kjøpe en kraftigere PC? En ordentlig tallIrritere er vel å gå langt med et reelt problem som bør bedres
1/6 glatting ja. Ikke like sexy med 1/48Ser rimelig bra ut det der, tror du har truffet bra med plassering/justering av HT/sub og sweetspot Hvilken filtrering har du brukt 1/6? Hvordan ser feks 1/48 ut?
Er vel plass til 2 til oppe på disse, 5 stk pr side?Det er vel her det ender Vis vedlegget 667566
Mange problemer blir borte? Tenke du på kjerringa? For tror hu reise hvis eg kjøper 8 til pluss evt noen bak i motfaseEr vel plass til 2 til oppe på disse, 5 stk pr side?
Men det blir vell en prislapp på dette som ikke er like hyggelig som lyden du får.
Fordelene med mange i højden er jo att mange problemer blir borte.
Ser ikke så bra ut mellom 20 og 30 hz. Aner ikke hva som skjer der. 2 ekstra subber retter noe på dette problemet, men ikke allverden forskjell. Prøvd å dele på 30hz og dra opp dette området men får bare større pukkel mellom 30 og 50hz. Tipper REL filtrene runder noe slapp av. Beste resultat får jeg med å dele på ca 50 -60 hzJeg synes det er veldig bra at få av oss utøver denne sporten på samme måtte, hadde blitt jævli kjedelig synes jeg!
Hva skjer under 30 hos deg @Sevald. Nå har du hatt fire subber, du burde jo klare å løfte litt i bunnen. Hvor høyt deler du egentlig?
Kjekt du finner tråden underholdende Du spør godt om subvalget mitt og får et dumt svar. Jeg har ikke kompetansen til å bygge gode subber. Da tenker jeg ikke på selve byggingen. Jeg har heller ikke hørt bedre bass enn den jeg selv har. Ikke fordi jeg har super bass, men fordi jeg ikke har hørt så mange anlegg som har subber og gjort et anstendig arbeid med akustikken. Men jeg tror jeg vet om et anlegg som kommer til å bli knall på siktVeldig fornøyelig og informativ tråd! Et spørsmål som bygger seg opp i mitt hode når du tester små pysesubber til 60k for å få bedre bassrespons, hvorfor ikke droppe subbene og heller bygge single eller double bass array istedenfor?
Litt som et vekkelsesmøte... tar du imot jesus Tar sikkert i mot han på dødsleie, så du kan like godt ta i mot han med en gang. Kunne gått for dsp kun på subbene, men samtidig så er det litt halvhjerta. Eneste løsning som jeg kunne gått for er Trinnov. Men da må alt elektronikken ut.Bare å hoppe i det, Sevald. Kun et spørsmål om tid før du ender opp med DSP likevel. Skal minne deg på svaret senere hvis du svarer nei
Som hva? Jeg har ikkje peiling. Ønsker en boks, som kan justeres fra pc, men ønsker ikke avspille fra pc.Er noe med det at den som intet våger intet vinner.
Er virkelig Trinnov hvert prisen sin?
Var ikke klar over att den er så dyr 200 000,- for 8 kanaler. Det er bare for prosessoren.
Er da mange andre alternativer.
Hvis du ønsker å kjøre kunn i bassen får man jo bra til 10 000,-
Det må det vel ikke??????Litt som et vekkelsesmøte... tar du imot jesus Tar sikkert i mot han på dødsleie, så du kan like godt ta i mot han med en gang. Kunne gått for dsp kun på subbene, men samtidig så er det litt halvhjerta. Eneste løsning som jeg kunne gått for er Trinnov. Men da må alt elektronikken ut.
Da kjenner ikke du til den uskrevne regelen i Naim verden Trinnov har den boksen som går mellom pre og effekt. Mulig den kunne vært noeDet må det vel ikke??????
Og hva er best bass? Noen like slapp, feit slaskebass og noen ultrastramt og kontant. Noen vil ha 20 db ekstra ved 20 Hz, noen flatt.Kan utfordre dere litt. Sett opp forslag til basstårn. Med 12 eller 15". Da med det råeste en får i dag får inkl forsterker. Best betyr ikke mest bass men best bass
Vil iallfall ikke ha slappis greier Stramt og kontrollert. En annen utfordring. 2 innganger. En fra pre for stereo lytting og en for LFE film. Her må en ha mulighet til å justere uavhengig.Og hva er best bass? Noen like slapp, feit slaskebass og noen ultrastramt og kontant. Noen vil ha 20 db ekstra ved 20 Hz, noen flatt.
En god begynnelse er etter min mening flere basser for utjevning av problemer og en DSP for fin justering av frekvens etter ønske. Elementene bør ikke koste det hvite ut av øyet. Ikke forsterkere heller.
Forklar for de ulærdeDa kjenner ikke du til den uskrevne regelen i Naim verden Trinnov har den boksen som går mellom pre og effekt. Mulig den kunne vært noe
Præcis samme oplevelse her. Gik fra 4 X15" Til 8X 15" i min lille stue. Hvilket gjorde jeg nemmere kunne styre bassen (35-300 Hz)Var i dag med på en demo der vi øket antallet fra 4 til 8 subber. Her ble det meget bedre med 8 stk.
Forklar for de ulærde
Er vell ikke tulling fordi du har noe som er litt sært.Vi tullinger som har Naim liker ikke å blande inn alt mulig rask Da er det bedre å bryte ut og begynne fra scratch. Litt som å bryte med jehova.
Veldig lettvin løsning og enkelt satt opp, gitt at du har mer enn 2 meter høyde å gå på:Kan utfordre dere litt. Sett opp forslag til basstårn. Med 12 eller 15". Da med det råeste en får i dag får inkl forsterker. Best betyr ikke mest bass men best bass
Trinnov koster jo skjorta og vel så det, men nå er det jo slik at det er ikke gratis med et stort team som kontinuerlig driver og utvikler software... over 20 år.Er noe med det at den som intet våger intet vinner.
Var ikke klar over att den er så dyr 200 000,- for 8 kanaler. Det er bare for prosessoren.
Pass på vinduene
Ja absolutt!Er noe med det at den som intet våger intet vinner.
Hvis du ser tidligere i tråden her så ser du at vinduet er allerede knustPass på vinduene