Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    1.549
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Analog preamp er en god ide tror jeg;) Har jo ikke hørt greiene dine, men har heller ikke hørt det blir feil. Blir spennende å se hva du ender med mr. Noe nytt å ratte inn lyden med skulle ikke forundre meg.
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    485
    Antall liker
    662
    Sted
    Brøttum
    Nei, men kunne godt tenkt meg Trinnov. Test til nå viser at Minidsp er dønn stabil. Det er ikke motkandidaten. Mulig jeg dropper salget og blir hvor jeg er en stund til.
    Hmmm, finnes jo andre merker før man er oppe på Trinnov-prisen også da, men spørsmålet forblir vel det samme. Er det verdt å gå turen innom flere billigere løsninger enn å bite i det største eplet med en gang?

    Jeg føler meg stort sett ferdig med "oppgraderinger" nå, det hele har roet seg ned i kjølevannet etter basstårn og dermed litt sideveis forflytning ift amp-valg til de. Det er jo i grunn kjedelig å være "ferdig", jeg lytter ikke like mye som jeg gjorde før og det virker som det blir mindre og mindre. Som flue på veggen for egen del, så hadde det kanskje vært greit å gi seg for en stund siden? Hvem vet .... Nyt det du liker, Sevald. :)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.977
    Antall liker
    19.726
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, finnes jo andre merker før man er oppe på Trinnov-prisen også da, men spørsmålet forblir vel det samme. Er det verdt å gå turen innom flere billigere løsninger enn å bite i det største eplet med en gang?

    Jeg føler meg stort sett ferdig med "oppgraderinger" nå, det hele har roet seg ned i kjølevannet etter basstårn og dermed litt sideveis forflytning ift amp-valg til de. Det er jo i grunn kjedelig å være "ferdig", jeg lytter ikke like mye som jeg gjorde før og det virker som det blir mindre og mindre. Som flue på veggen for egen del, så hadde det kanskje vært greit å gi seg for en stund siden? Hvem vet .... Nyt det du liker, Sevald. :)
    Jeg ser egentlig ikke behovet for noen oppgraderinger. Men fornuft seirer ikke alltid her. Jeg har noen spørsmål jeg må finne svaret på, som jeg ikke vil ta her. Nå har jeg snudd rundt på hele oppsettet mitt. Det finnes ikke en flue på veggen som vil tilbake der jeg var🫣
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.977
    Antall liker
    19.726
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Analog preamp er en god ide tror jeg;) Har jo ikke hørt greiene dine, men har heller ikke hørt det blir feil. Blir spennende å se hva du ender med mr. Noe nytt å ratte inn lyden med skulle ikke forundre meg.
    Skal straks på nytt teste Musical innovation 23.5 Den har vært her før. Men litt spent på hvordan Dan låter sammen med nytt oppsett og vinylen. Gråvær ute så jeg kan likså godt gjør noe fjas inne🥴
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.599
    Antall liker
    69.710
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg ser egentlig ikke behovet for noen oppgraderinger. Men fornuft seirer ikke alltid her. Jeg har noen spørsmål jeg må finne svaret på, som jeg ikke vil ta her. Nå har jeg snudd rundt på hele oppsettet mitt. Det finnes ikke en flue på veggen som vil tilbake der jeg var🫣
    Fornuftige folk angrer når de ikler seg furudress 😆 Tviler ikke et øyeblikk på at den «nye» MI preampen er bra, men basert på historikk ikke et merke som noen gang kommer inn i stuen i nordfylket 😊
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.977
    Antall liker
    19.726
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Se det ja :) der var den på plass, ser frem til dommen

    mvh
    Du kan få dommen med en gang😀 Vinylen uansett løsning, tar seg en tur innom digitalt uansett. Enten via en ad konverter til Minidsp eller CocktailAudio, eller analogt inn i Mi 23.5a pre og ad konvertering på utgangen og videre til hypex forsterkerne. Dette har kun noe for seg hvis pre farger lyden og en liker det. MI er ganske nøytral. Det betyr at jeg ikke hører forskjell, uansett løsning. MI 23.5 har jeg testet før og det er en god pre.

    Dan d'agostino pre krydret lyden litt og jeg likte nok den bedre. Men jeg ikke har nok peng til den. Det hele koker ned til rolige dager og det er moro å teste litt forskjellig. Det jeg skal bestemme meg for nå er om jeg skal kjøpe CocktailAudio x50pro. Fin sak med mange muligheter. Men Minidsp funker fint den og. Handler like mye om utseende og funksjoner. Lyd er lik, slik jeg har hørt til nå😀
     
    Sist redigert:

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    933
    Antall liker
    583
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Du kan få dommen med en gang😀 Vinylen uansett løsning, tar seg en tur innom digitalt uansett. Enten via en ad konverter til Minidsp eller CocktailAudio, eller analogt inn i Mi 23.5a pre og ad konvertering på utgangen og videre til hypex forsterkerne. Dette har kun noe for seg hvis pre farger lyden og en liker det. MI er ganske nøytral. Det betyr at jeg ikke hører forskjell, uansett løsning. MI 23.5 har jeg testet før og det er en god pre.

    Dan d'agostino pre krydret lyden litt og jeg likte nok den bedre. Men jeg ikke har nok peng til den. Det hele koker ned til rolige dager og det er moro å teste litt forskjellig. Det jeg skal bestemme meg for nå er om jeg skal kjøpe CocktailAudio x50pro. Fin sak med mange muligheter. Men Minidsp funker fint den og. Handler like mye om utseende og funksjoner. Lyd er lik, slik jeg har hørt til nå😀
    RM anbefaler å IKKJE ha MI 23.5 ståande oppå PSU. Det skal visst være ein forskjell lydmessig.

    Mvh Arild :)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.582
    Antall liker
    2.450
    Sted
    Endor
    Analog preamp er en god ide tror jeg;) Har jo ikke hørt greiene dine, men har heller ikke hørt det blir feil. Blir spennende å se hva du ender med mr. Noe nytt å ratte inn lyden med skulle ikke forundre meg.
    Jeg stemmer for og anbefaler Trinnov, insane sub integrasjon... Jeg vil påstå det er umulig å få til lignende med analoge løsninger og kun dsp i subwoofer. Jeg vet også heller ikke om noen tilsvarende digitale løsninger som gjør alt det Trinnov gjør....

    Har hørt at kombo Trinnov + merging dac er unreal!!!!!

    Men med platespiller må du naturligvis kjøre AD -> DA

    Trinnov Amethyst er preamp med alt som trengs. Men RIAA på Amethyst støtter ikke Moving Coil....
    Jeg tror Trinnov har god cost/value proposition I forhold til det den gir :)
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.977
    Antall liker
    19.726
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg stemmer for og anbefaler Trinnov, insane sub integrasjon... Jeg vil påstå det er umulig å få til lignende med analoge løsninger og kun dsp i subwoofer. Jeg vet også heller ikke om noen tilsvarende digitale løsninger som gjør alt det Trinnov gjør....

    Har hørt at kombo Trinnov + merging dac er unreal!!!!!

    Men med platespiller må du naturligvis kjøre AD -> DA

    Trinnov Amethyst er preamp med alt som trengs. Men RIAA på Amethyst støtter ikke Moving Coil....
    Jeg tror Trinnov har god cost/value proposition I forhold til det den gir :)
    Jeg har ikke kun dsp i subbene, men også i frontene. Ellers så er jeg ikke uenig om at Trinnov kunne vært en god løsning😀 Nyter lillelørdag😉

    IMG_7606.jpeg
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    6.009
    Antall liker
    4.778
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg har tidligere blitt operert for prolaps. Da var havariet så stort at jeg ble hentet med ambulanse. Det er noen år siden. I senere tid har ryggen blitt litt vrang av og til, men hvis jeg trener, så hjelper det veldig. De siste mnd har vært hektiske og jeg har trent lite. Det straffer seg nå. Så jeg kan skulde på meg selv. Var inne på tanken på å bli igjen hjemme. Nok klaging. Jeg blir nok bra igjen. Prøver å ikke la dette prege ferien for familien skuld og er med på det meste.
    Den er kjip!
    Når ryggen ryker er en passe føkka.

    Jeg har to prolapser selv, og har slitt endel med nedre rygg og hofter over år.
    Ble rammet av virus på balansenerven, og krystallsyken samtidig😔 Men jeg holder ryggen i sjakk med styrketrening, og nå mobilisering, tøying, og har det siste halve året drevet med pusteøvelser som har gitt gode resultater. Så jeg ser positivt på fremtiden med denne metoden!

    Jeg har også skaffet meg en triggerball som benyttes hyppig, og har fått god veiledning og ekspertise fra en muskelspesialist, som også behandler meg.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.977
    Antall liker
    19.726
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Den er kjip!
    Når ryggen ryker er en passe føkka.

    Jeg har to prolapser selv, og har slitt endel med nedre rygg og hofter over år.
    Ble rammet av virus på balansenerven, og krystallsyken samtidig😔 Men jeg holder ryggen i sjakk med styrketrening, og nå mobilisering, tøying, og har det siste halve året drevet med pusteøvelser som har gitt gode resultater. Så jeg ser positivt på fremtiden med denne metoden!

    Jeg har også skaffet meg en triggerball som benyttes hyppig, og har fått god veiledning og ekspertise fra en muskelspesialist, som også behandler meg.
    Da vet du hva det går i, dessverre. Og takk for du minner meg på at trening er viktig. Jeg har slynge, men ikke flink til å bruke den. I fjor begynte jeg å jogge og da hadde jeg aldri problemer med ryggen. Har slurvet med treningen i det siste pga flere årsaker, og det straffer seg. Jeg må ta meg sammen😀
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    6.009
    Antall liker
    4.778
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Da vet du hva det går i, dessverre. Og takk for du minner meg på at trening er viktig. Jeg har slynge, men ikke flink til å bruke den. I fjor begynte jeg å jogge og da hadde jeg aldri problemer med ryggen. Har slurvet med treningen i det siste pga flere årsaker, og det straffer seg. Jeg må ta meg sammen😀
    Det må du!
    Da ordner det seg nok😃
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.977
    Antall liker
    19.726
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det må du!
    Da ordner det seg nok😃
    Kånå seie at jeg alltid får en ryggsmell før ferien. Liten eller stor. Jeg glemmer fort 🥴 Men jeg har nok litt for mye å gjør før ferien og strekker strikken for langt. Før såg jeg på folk som klaget på ryggen som nærmest hypokonder, nå vet jeg bedre😀 Jeg fikk 14 sykemelding da jeg kom hjem, og deler av ferien til gode.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.693
    Antall liker
    3.336
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Kånå seie at jeg alltid får en ryggsmell før ferien. Liten eller stor. Jeg glemmer fort 🥴 Men jeg har nok litt for mye å gjør før ferien og strekker strikken for langt. Før såg jeg på folk som klaget på ryggen som nærmest hypokonder, nå vet jeg bedre😀 Jeg fikk 14 sykemelding da jeg kom hjem, og deler av ferien til gode.
    Jeg er også i klubben for virus på balansenerven og vrang nakke. Det helper med et glass rødvin og stødig lydbilde.

    eh, kanskje jeg kan få Trinnov på blå resept?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.977
    Antall liker
    19.726
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er også i klubben for virus på balansenerven og vrang nakke. Det helper med et glass rødvin og stødig lydbilde.

    eh, kanskje jeg kan få Trinnov på blå resept?
    Kanskje Trinnov kan hjelpe? Får søke på nav. Jeg trenger høyere rack, så jeg slipper å bøye meg så mye når jeg skal sette på vinyl. Det nytter ikke med et tomt rack, da knyter det seg i hele ryggen. Minidsp er flat som et flatbrød. Trenger noe som bygger litt😉 Jeg sier nei til brillestøtte til barn, og ja til Trinnov til hifi folket med dårlig rygg😁
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    6.009
    Antall liker
    4.778
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg er også i klubben for virus på balansenerven og vrang nakke. Det helper med et glass rødvin og stødig lydbilde.

    eh, kanskje jeg kan få Trinnov på blå resept?
    Det fant jeg også ut hjalp.....Altså med Trinnov og alkohol.
    Hodet ble fasejustert, og gyroskopet i indreøret ble by-passet slik at impulskontrollen ble redusert maksimalt.

    Dere skulle sett hvor frustrert dronninga var når hun snakket til meg og ikke fikk svar😅
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.582
    Antall liker
    2.450
    Sted
    Endor
    Nevroser og Trinnov er vel kun der inntil den er betalt .... Lite nevroser etterpå vil jeg påstå, jeg er også havnet i ”set and forget” ..... ikke noe knoting og justeringer .... Bare musikk... Det er jo det som er målet
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.977
    Antall liker
    19.726
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lenge ventet på den nye Deqx. Den burde være knall da de har Pink Floyd på skjermen i promobildet, men har nå mer eller mindre gitt den opp. Skulle tro det var regjeringen som skulle lansere den🥴 Går i sirup. Nei, da er det nok bedre å gå for en prøvd og god løsning som Trinnov. Bare litt dyr😞 Ser av og til på hifi shark om det er noe brukt, men kronen er jo ikke verd en skit lengre…. Får se hva jeg finner på😅
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    6.009
    Antall liker
    4.778
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen til gled for andre, og nye lesere som gidder å høre på maset mitt.

    Det eneste jeg angrer på vedr. det å handle Trinnov er at jeg burde kjøpt den tidligere.
    Selv om prisen var 50% høyere enn når jeg kjøpte, villle jeg handlet uten å blunke.

    Det er en "tidsmaskin" for god lyd, og support er i verdensklasse. Faktisk like bra som supporten en får fra vår norske produsent @SigbergAudio som er helt i særklasse.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.146
    Antall liker
    2.430
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Jeg har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen til gled for andre, og nye lesere som gidder å høre på maset mitt.

    Det eneste jeg angrer på vedr. det å handle Trinnov er at jeg burde kjøpt den tidligere.
    Selv om prisen var 50% høyere enn når jeg kjøpte, villle jeg handlet uten å blunke.

    Det er en "tidsmaskin" for god lyd, og support er i verdensklasse. Faktisk like bra som supporten en får fra vår norske produsent @SigbergAudio som er helt i særklasse.
    Å prisen for 8 kanaler er ??
    Den "billige" med 4 kanaler er barer halvvegs for Sevald... Til slutt... Kan ikke stoppe på halveien å kun dele sub og tårn....
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    6.009
    Antall liker
    4.778
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ja!
    AL gir også fantastiske resultater.

    Personlig valgte jeg den bort i denne omgangen pga. at systemet mitt står i ei stue, og hele familien bruker det.
    AL krever pc tilkoblet, og omfattende tilsyn virker det som.
    Det tør jeg bare ikke.

    Passer dårlig at det ikke spiller når far er i turnus i havet😱
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.146
    Antall liker
    2.430
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Ja!
    AL gir også fantastiske resultater.

    Personlig valgte jeg den bort i denne omgangen pga. at systemet mitt står i ei stue, og hele familien bruker det.
    AL krever pc tilkoblet, og omfattende tilsyn virker det som.
    Det tør jeg bare ikke.

    Passer dårlig at det ikke spiller når far er i turnus i havet😱
    Er ikke noe problem i det daglige og så lenge vi ikke snakker småbarn...
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    6.009
    Antall liker
    4.778
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Å prisen for 8 kanaler er ??
    Den "billige" med 4 kanaler er barer halvvegs for Sevald... Til slutt... Kan ikke stoppe på halveien å kun dele sub og tårn....
    Ser ikke på pris når det måles opp mot behov.
    Alle hdmi inngangene er i bruk her for å si det slik,
    Og utstyret brukes til alt mulig, ikke bare muzak i to kanaler😃
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.146
    Antall liker
    2.430
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Nei såfremt en har 100k til disp...
    Det hadde ikke jeg brukt mer eller mindre uansett....
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.582
    Antall liker
    2.450
    Sted
    Endor
    Jeg har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen til gled for andre, og nye lesere som gidder å høre på maset mitt.

    Det eneste jeg angrer på vedr. det å handle Trinnov er at jeg burde kjøpt den tidligere.
    Selv om prisen var 50% høyere enn når jeg kjøpte, villle jeg handlet uten å blunke.

    Det er en "tidsmaskin" for god lyd, og support er i verdensklasse. Faktisk like bra som supporten en får fra vår norske produsent @SigbergAudio som er helt i særklasse.
    ENIG 400%

    Det er ikke gratis å ha en drøss med utviklere i 20+ år for å utvikle software, sånn sett er ikke Trinnov dyrt....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn