Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.534
    Antall liker
    18.451
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nå er vel Trinnov også bare en dyr pc🤪 Men med et pent ytre og knall software. AL er sikkert fornuftig. Men det og også fornuftig å stille seg spørsmålet om AL eller Trinnov får oppsettet mitt til å spille bedre. Savner ingenting. Men jeg er kanskje vare lykkelig uviten😀
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.524
    Antall liker
    2.393
    Sted
    Endor
    Nå er vel Trinnov også bare en dyr pc🤪 Men med et pent ytre og knall software. AL er sikkert fornuftig. Men det og også fornuftig å stille seg spørsmålet om AL eller Trinnov får oppsettet mitt til å spille bedre. Savner ingenting. Men jeg er kanskje vare lykkelig uviten😀
    Du er nok lykkelig uvitende :ROFLMAO:
    Endringene med/uten korreksjon er såpass dramatiske at ..... har man hørt Trinnov en gang, er det ingen vei tilbake

    Alle her inne som har Trinnov sier det samme
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.114
    Antall liker
    2.398
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Hovedmotstanden mot Trinnov er kostnad...
    Er en kip halvgammel araber 🥴
    Å skifte inngang på en pc er ikke noe problem for noen over 10.....
    Ytelsemessig hevder vel folk med bedre ører enn meg at det ikke er noe bedre...
    Nå har jeg stort tillit til de som levert oppsettet ditt og dyp respekt....
    Om det kan bli bedre har jeg troen på da begge nevnte Dsp'er gjør saker bedre rett brukt enn manuelle løsninger..
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.534
    Antall liker
    18.451
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal smake litt på tanken om AL. Har ikke hatt lyst på en pc basert løsning. Men med en streamer alla CocktailAudio med digital volumkontroll, som er på test i dag, så vil jo den funke som en tradisjonen (digital) pre. Det som skjer mellom den og høyttalere trenger jeg ikke tenke på når det er justert inn. Jeg har plass i et side skap( skammes skap for stygge komponenter) hvor jeg kan gjemme bort en pc. Skal la tanken modne😅
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.114
    Antall liker
    2.398
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Et greit lydkort så kan du begynne med de forsterkere du har og bare finpusse...
    Når nevrosen slår til kan du bytte ut til forsterkning uten Dsp uten å bytte andre bokser for å får full 4 veis deling som jeg mener du ender opp med før eller senere 🥴
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.524
    Antall liker
    2.393
    Sted
    Endor
    Hovedmotstanden mot Trinnov er kostnad...
    .....
    Jeg tenkte også slik inntil jeg så på hva Trinnov Amethyst gir .....
    - Studio kvalitet preamp
    - topp klasse 2 kanals ADC Converter
    - 4 kanals topp DAC
    - Superb riaa
    - Computer
    - 3D mikrofon som finner distanse til alle høyttalere i 3D
    - Sykt bra DSP

    Skal man kjøpe alt dette separat, så tror jeg fort man kommer opp på en pris som er høyere enn Trinnov Amethyst, man får 6 til 8 bokser, mye kabelspagetti med, og kanskje bruke et halvt års tid på å få dette til å funke og spille, Trinnov gir bedre ... og det bare funker med unik brukeropplevelse og fantastisk support....

    Jeg er ikke i tvil om cost/value proposition, noen her mener Trinnov kan være underpriset :unsure:

    Med minidsp kan man jo få til mye også, sikkert til klart lavere pris ... men jeg har ikke erfaring og vet ikke hvor bra det spiller
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.674
    Antall liker
    3.309
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg tenkte også slik inntil jeg så på hva Trinnov Amethyst gir .....
    - Studio kvalitet preamp
    - topp klasse 2 kanals ADC Converter
    - 4 kanals topp DAC
    - Superb riaa
    - Computer
    - 3D mikrofon som finner distanse til alle høyttalere i 3D
    - Beste digital prosessering i markedet

    Skal man kjøpe alt dette separat, så tror jeg fort man kommer opp på en pris som er høyere enn Trinnov Amethyst, man får 6 til 8 bokser, sinnsyk spagetti med kabler, og kanskje bruke et halvt års tid på å få dette til å funke og spille, Trinnov gir bedre ... til samme eller lavere pris i en appliance som bare funker med unik brukeropplevelse og fantastisk support....

    Jeg er ikke i tvil om cost/value proposition, om. noe så er Trinnov underpriset :unsure:
    Jeg har jo sett på den - på nettet riktignok. Logisk sett vet jeg jo at det koster å ligge i forkant på utvikling. Dirac slipper nye versjoner til høsten (tror jeg) også for oss som har minidsp. Koster lite å vente litt og høre hva den nye softwaren utgjør lydmessig.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.524
    Antall liker
    2.393
    Sted
    Endor
    Jeg har jo sett på den - på nettet riktignok. Logisk sett vet jeg jo at det koster å ligge i forkant på utvikling. Dirac slipper nye versjoner til høsten (tror jeg) også for oss som har minidsp. Koster lite å vente litt og høre hva den nye softwaren utgjør lydmessig.
    Ja, jeg har tenkt mye på minidsp og tror sikkert det er knallbra .... koster jo en del mindre og de nye minidsp flex virker jo knallbra da
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.534
    Antall liker
    18.451
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Et greit lydkort så kan du begynne med de forsterkere du har og bare finpusse...
    Når nevrosen slår til kan du bytte ut til forsterkning uten Dsp uten å bytte andre bokser for å får full 4 veis deling som jeg mener du ender opp med før eller senere 🥴
    Jeg skal være forsiktig å spå fremtiden. Alt er mulig.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.114
    Antall liker
    2.398
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    4 kanaler er IKKE nok! Ferdig snakka.
    8 kanaleren koster?
    Al og Rme lydkort står overhode ikke tilbake Dac messing hverken inn eller ut...
    Riaa i Al er easy peasy...
    Og ikke n
    Minst skalerbar fra 2 til 12 kanaler.....uten ekstra kostnad.
    8 analoge og digital inngang og utganger..
    No match...
    I det tilfelle vi snakker her kan det bli oppgraderes til Hypex Nilai i 6 kanaler og fremdeles være under T. pris 😇
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.524
    Antall liker
    2.393
    Sted
    Endor
    Et greit lydkort så kan du begynne med de forsterkere du har og bare finpusse...
    Når nevrosen slår til kan du bytte ut til forsterkning uten Dsp uten å bytte andre bokser for å får full 4 veis deling som jeg mener du ender opp med før eller senere 🥴
    Åhhh.... jeg ser nå du kjører Audiolense, det ligger nok ikke noe tilbake i forhold til Trinnov DSP, men det blir litt mere mekk, men kan sikkert få det til å funke like bra :cool:

    4 kanaler er IKKE nok! Ferdig snakka.
    8 kanaleren koster?
    Al og Rme lydkort står overhode ikke tilbake Dac messing hverken inn eller ut...
    Riaa i Al er easy peasy...
    Og ikke n
    Minst skalerbar fra 2 til 12 kanaler.....uten ekstra kostnad.
    8 analoge og digital inngang og utganger..
    No match...
    I det tilfelle vi snakker her kan det bli oppgraderes til Hypex Nilai i 6 kanaler og fremdeles være under T. pris 😇
    Ja, du har mye poeng der, ikke mulig å gå fullaktiv med Trinnov Amethyst nei .... og Trinnov 16 eller 32 kanaler koster skjorta :cry:
    Trinnov Altitide 16 koster vel ca 230.000 pluss mikrofon til ca 10.000, det er mye penger det ja

    Jeg betalte litt over 100K for Amethyst

    EDIT: Jeg kjenner ikke Audiolense men har hørt at tyske Audiovero Acourate spiller ut Trinnov og låter bedre.....
    Det kommer fra Joachim Gerhard som kjenner både Trinnov og Acourate ekstremt godt

    men jeg går likevel for Trinnov
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.752
    Antall liker
    5.247
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hva syns du om plata, tenkte å kjøpe den til lørdagen- antar at de spiller litt fra denne i Oslo så greit å stille forbereder.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.524
    Antall liker
    2.393
    Sted
    Endor
    Ad DSP, det er vel en annen løsning også, RBH sound bruker denne fra Marani i deres statement full aktive floorstander


    Ligger på ca $1900, denne gjør vel også sakene :)
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.360
    Antall liker
    1.169
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jo sett på den - på nettet riktignok. Logisk sett vet jeg jo at det koster å ligge i forkant på utvikling. Dirac slipper nye versjoner til høsten (tror jeg) også for oss som har minidsp. Koster lite å vente litt og høre hva den nye softwaren utgjør lydmessig.
    Dirac ART som den nye heter er allerede lansert for Stormaudio, funker bra den, selv med en "fort og gale" kalibrering, kommer til høsten, som du sier, til andre merker. Men det er slett ikke alle som vil gå for det, det krever visstnok rimelig mye prosessorkraft.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.114
    Antall liker
    2.398
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Dirac ART som den nye heter er allerede lansert for Stormaudio, funker bra den, selv med en "fort og gale" kalibrering, kommer til høsten, som du sier, til andre merker. Men det er slett ikke alle som vil gå for det, det krever visstnok rimelig mye prosessorkraft.
    Hvor lange er filterne? Hvis ikke de har blitt lengre enn 4096 taps så er det nok ikke den ekstreme forskjellen. Og da er det fremdeles uten FIR til delefilter... AL har til sammenligning 131000 taps.
    Noe som sørger for en helt annen nøyaktighet i korreksjon men krever pc i kjeden.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.360
    Antall liker
    1.169
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Hvor lange er filterne? Hvis ikke de har blitt lengre enn 4096 taps så er det nok ikke den ekstreme forskjellen. Og da er det fremdeles uten FIR til delefilter... AL har til sammenligning 131000 taps.
    Noe som sørger for en helt annen nøyaktighet i korreksjon men krever pc i kjeden.
    Stormen er vel rundt 45cm så iallefall kortere en det :p

    Nei, jeg aner ikke, og ikke bryr jeg meg heller, det som er nytt her er at den ser på samspillet mellom alle HT i rommet, og kalibrerer anlegget istedet for hver enkelt HT somalle andre gjør. Det medfører blandt annet at det ikke er faste delefilter mellom suber og resten. Den kjører også aktiv demping opp til 150hz for å senke decay.
    Det ser ut til at de aller fleste er meget fornøyd med oppgraderingen, mens de med de beste rommene er mer lunkne naturlig nok.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.114
    Antall liker
    2.398
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Stormen er vel rundt 45cm så iallefall kortere en det :p

    Nei, jeg aner ikke, og ikke bryr jeg meg heller, det som er nytt her er at den ser på samspillet mellom alle HT i rommet, og kalibrerer anlegget istedet for hver enkelt HT somalle andre gjør. Det medfører blandt annet at det ikke er faste delefilter mellom suber og resten. Den kjører også aktiv demping opp til 150hz for å senke decay.
    Det ser ut til at de aller fleste er meget fornøyd med oppgraderingen, mens de med de beste rommene er mer lunkne naturlig nok.
    He he he, så vi er i surrerundt lyd... Ok da så 🥴🥴
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.115
    Antall liker
    61.268
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Black Sabbaths Live Evil låter drit :D
    Det er denne re på Music on Vinyl jeg har :
    Det er vel egentlig ikke snakk om superlyd, men det kler innholdet bra.
    Ikke for alle men jeg synes dette er skikkelig rått. 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.115
    Antall liker
    61.268
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gammel Britisk pop/rock har heller ikke så sprek lydkvalitet, men moro likevel.

    Vis vedlegget 938784
    Spiller du denne på vinyl?
    Mine to originale JD LPer låter veldig bra.
    Særlig den andre, Closer, som har mye rom og luft i opptaket. Repress er antagelig fra digital master og det blir sagt at disse låter også bra, men noe lysere og skarpere enn de opprinnelige. Tror aldri jeg har hørt de fra digital kilde.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.534
    Antall liker
    18.451
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Spiller du denne på vinyl?
    Mine to originale JD LPer låter veldig bra.
    Særlig den andre, Closer, som har mye rom og luft i opptaket. Repress er antagelig fra digital master og det blir sagt at disse låter også bra, men noe lysere og skarpere enn de opprinnelige. Tror aldri jeg har hørt de fra digital kilde.
    Neida, var lat og streamet i kveld☺ Hadde vært moro å hørt på vinyl. Låt ikke lyst på digitalt.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.115
    Antall liker
    61.268
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det forklarer muligens hvorfor jeg stusset. 🙂
    Låter antagelig best på vinyl disse tror jeg.
    Skal prøve å streame dem for moro skyld når jeg er hjemme.
    Den du viser coveret av ; *Unknown Pleasures", kjøpte jeg på Virgin Megastore i London da den kom ut i 1979. Kom hel hjem i sekken etter en måned på Interrail. Solid plate 😊
    Og jeg har den fremdeles. 🙂
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.534
    Antall liker
    18.451
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Synes mye av det som kom ut på den tiden låter bedre på vinyl, så lenge pressingen er bra.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.119
    Antall liker
    27.918
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det forklarer muligens hvorfor jeg stusset. 🙂
    Låter antagelig best på vinyl disse tror jeg.
    Skal prøve å streame dem for moro skyld når jeg er hjemme.
    Den du viser coveret av ; *Unknown Pleasures", kjøpte jeg på Virgin Megastore i London da den kom ut i 1979. Kom hel hjem i sekken etter en måned på Interrail. Solid plate 😊
    Og jeg har den fremdeles. 🙂
    Begge låter bra på vinyl for den typ av musikk og være👍 har 2st av begge var så heldig og få tak i pressene som er gitt ut i translucent red vinyl kun noen tusen ex av var plate blev utgitt.
    Slik var det visst🙄
    20230729_164438.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.534
    Antall liker
    18.451
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Begge låter bra på vinyl for den typ av musikk og være👍 har 2st av begge var så heldig og få tak i pressene som er gitt ut i translucent red vinyl kun noen tusen ex av var plate blev utgitt.
    Slik var det visst🙄
    Vis vedlegget 938982
    Må se om jeg får tak i disse på vinyl. Lurer på om 180g utgavene som selges på PK er av grei kvalitet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.218
    Antall liker
    37.538
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer også noe annet en Minidsp/Dirac, men ligger rolig i terrenget inntil jeg har fått testet Dirac ART.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.752
    Antall liker
    5.247
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Må se om jeg får tak i disse på vinyl. Lurer på om 180g utgavene som selges på PK er av grei kvalitet.
    Har lest at de låter mindre dynamiske enn de gamle men ikke hørt de selv.
    Jeg kjøpte en tidlig tysk pressing for noen år siden, ligger ikke så veldig høyt i pris disse.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.119
    Antall liker
    27.918
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kan vurdere og selge to av mine Uk-presser FAC 10 Textured cover og FAC 25. Dem er nok ganske høyt i pris nå? så det er nok for spesielt interesserte🙄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn