Simple Killer Amp - Byggetråd

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Du har utvivlsomt ret. SKA spiller temmeligt fornuftigt sammen med rørpre udviklet af mig i sammenarbejde med en genial ven. Overføringskondensatorerne er 1.47 uf. sølv så SkA burde være godt beskyttet mod alt for lave frekvenser.

C.T

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.02.2007
Antall liker
58
Sted
Tvedestrand
Jeg holder nå på og gjøre noen endringer i min GB300, jeg har bygd meg nye høyttalere (Apex II) og disse er ganske så mye mer tyngdrevne en mine gamle HT. Apexene ligger mellom 3 og 5 Ohm under 500 HZ med stor fasevinkel så greg anbefalte å bruke en 2*40V trafo. (Min gamle 2*50V 1000VA Spesiallagde Noratel ringkjernetrafo er nå til salgs hvis noen skulle være interessert)

Jeg tenkte derfor å gjøre noen oppgraderinger av komponeneten siden jeg allerede er i gang under "panseret"..
Ser her at noen av dere har eksperimentert endel med forskjellige komponenter, det jeg lurer på er om dere kan gi en liten beskrivelse av hvilke komponenter som er skiftet ut, til hvilke verdier og produsent. (Jeg kjører standard komponenter nå)
Hva har gitt den største effekten syntes dere?

Jeg syntes mellomtone og diskatområdet er ganske bra, men kunne kanskje hatt litt mer attack i bassområdet

CT

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Indtrykket af forstærkeren SKA 300 kraftigt ændret efter diverse mods. Jeg har skiftet seriemodstandene på gate af udgangsfets til Shinko, kortsluttet modkoblingskondensatoren, kortsluttet sikringer og endelig sat 0,25 ohm Duelundmodstand i serie med udgangen. Den er blevet mere dynamisk og tendensen til hårdhed i mellemtonen er som blæst væk. Sammen med placering af Black Gate FK 1000uf. på Zapfilteret i dvd har jeg fået en lyd som den reneste rør/transistorforstærker man kan forstille sig. Hvis man arbejder tilstrækkeligt med denne forstærker så når man virkeligt langt.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Ja, det er den del å hente på den. Opplever du forsterkeren som stabil etter endringene?

Da jeg fjernet feedback kondensatoren ble forsterkeren min ganske ustabil. Smell ved tilkobling og mye variasjon i DC offset. Hadde riktignok ingen kondensator på utgangen heller. ::) Jeg fikk aldri lyden helt til de store høyder. Tror frua ble glad da jeg kvittet meg med den. ;D

Forsterkerne jeg har nå er uendelig stabile.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Oplever ingen problemer med stabilitet. Hvis du med kondensator på udgangen mener c 10 r 38 som jeg opfatter som zobelkredsløb så har det hele tiden skullet være der da forstærkeren ellers var totalt ustabil. Uden Black Gate i DVD afspiller opleves lyden som for tynd. Det er første gang jeg har kunnet leve med Black Gate. SKA har Black Gate i Bootstrapkredsløbet og i strømforsyningen ellers oplever jeg lyden som rædselsfull. Nu er lyden ren,klar, dejlig naturlig udklingning og detaljeret. Det skal siges at jeg i mellemtiden også har fået de mest homogene højttalere man kan forestille sig.

Topp Bunn