Et tips til de som vil bygge SKA: Fest temperaturfølerne godt! Bruk en skrue og en stor skive for å klemme dem fast til kjøleelementet.
Jeg hadde et uhell med at den ene dioden løsnet fra kjøleelementet, og dermed ble det 8 sprengte transistorer og 2 stykk oppbrente spoler i basselement. Feilsøking på en sprengt SKA er ikke spesielt moro. Jeg har nå byttet samtlige transistorer, noen dioder og kondensatorer. Ennå er det problemer med å få stabil bias, og jeg brenner testmotstander med en gang jeg rører VR1. Har nå vært uten forsterker i en drøy måned. Trolig ender det opp med at jeg må kjøpe nytt sett med pcb og deler.
Det er med andre ord best å gjøre jobben ordentlig første gangen, hvis ikke kan det bli dyrt og tidkrevende ekstraarbeid.
Når det gjelder forsterkeren generelt så savner jeg impulsresponsen som virkelig gir musikken liv. Det blir litt slapt og flatt for min del, selv om detaljnivå og perspektiv er imponerende. Neste gang prøver jeg meg på AKSA LifeForce 55. Noen hakk opp i pris og kvalitet, og en båndbredde som er fire ganger så høy.