Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.332
    Antall liker
    3.861
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    3xMotorhead, Mudhoney, 2xAdderly, Blitzen Trapper, Radiant Frequency. 12".
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Bestilte akkurat begge de nye Stones-boksene på vinyl. Hentes på onsdag.

    Må skamfullt medgi at jeg ikke har mer enn fire-fem titler fra før.





    Det blir historieundervisning til helga. :D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.574
    Antall liker
    106.739
    Torget vurderinger
    23
    Zomby_Woof skrev:
    Bestilte akkurat begge de nye Stones-boksene på vinyl. Hentes på onsdag.

    Må skamfullt medgi at jeg ikke har mer enn fire-fem titler fra før.





    Det blir historieundervisning til helga. :D
    Ingenting å skamme seg over, det, Zomby.. jeg har ikke en eneste Stones utgivelse jeg!! Skammer meg heller ikke!
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    12.062
    Antall liker
    12.174
    Sted
    Hus
    The Promise med Sprengstein, B.B. King med One kind favour og The Crest med Axel Rudi Pell på vinyl :D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Gjelder siste nummer av Mojo og BBC MM?
    Siden det åpenbart ikke hjelper skal jeg tolke den overveldende responsen, så måtte jeg selvsagt ta en tur i platebutikken for å redde æren. Er faktisk ganske fornøyd med dagens handel. En jazz-raritet med en gammel frijazzer, en særdeles sterkt anbefalt plate på sentralen for en tid tilbake, og til slutt en plate som ingen som kjenner meg er overrasket over at jeg har kjøpt. Overraskelsen har egentlig vært at jeg har ventet så lenge med å kjøpe den, at den rakk å gå opp fra 150 når den var ny, og 169 nå som den er fullpris. Man straffes for å vente for lenge, det burde jeg ha visst på forhånd. Jeg tar ofte meg selv i gjøre slike blemmer. Jeg skylder på latskapen.

    Og den platen er lett å identifisere for de få som gidder å lese de lettere sinnsforvirrede postene mine, så hverken bilde eller tittel burde være nødvendig for dem. Hadde jeg ikke kjøpt Lloyd Coles Broken Record snart så hadde det til slutt blitt litt pinlig. Planen var egentlig å få soppen til å fortelle mamma at denne liker pappa godt, så den bør hun kjøpe til jul. Skulle jeg ryke på intensjonen om å ikke kjøpe ny musikk før i januar, så måtte det bli den. Deilige 35 minutter med klassisk Lloyd Cole i en ærlig tilnærming til hans amerikanske musikkrøtter. Det er så skjønt å høre en plate som er skåret ned til beinet som en lp. Cole tenker åpenbart vinyl, i og med at låtene er delt inn i side en og to på coveret. Morsom detalj for oss som foretrekker korte cd-er. Det er deilig at platen bare slutter mens jeg fortsatt er skrubbsulten på mer godsaker. Det er faktisk ikke så godt å være mett på en plate, og likevel er det faktisk normen. En gang i tiden het det leave them while they're still hungry. Det visdomsordet er det svært få som følger i dag.



    Nummer to måtte jeg kjøpe fordi folket unisont har hyllet både mann og plate. Når den store prislappen sier 59, så er det ingen vei utenom. Og platen Heidersmenn ser ut til å holde det som loves ut fra omtalen, selv om musikken er enda naknere og ærligere enn det jeg hadde forestilt meg. Dette blir bare lyttet til med et halvt øre, mens jeg skriver på sentralen fra den ene siden av sofaen. Det er ca. en meter fra sweetspot-en, men jeg er for slapp til å sitte med laptop-en i fanget.



    Den siste platen som fulgte med i posen er en cd med frijazz-saksofonisten Frode Gjerstad i fronten for en - cellokvartett? I alle fall så heter platen The Cello Quartet, og bandet består av fire musikere. Men skal ikke en cellokvartett bare har celloer? For her er det bare to strengeinstrumenter. En liten kjapp prøvelytt avslørte typisk Gjerstad alt, og Paal Nielsen Love er også lett å kjenne igjen bak trommesettet. Han er alltid like delikat, synes jeg. Det har han vært siden han var et ungt medlem av Circulasione Totale Orchestra på midten av åttitallet, også ledet av Gjerstad. De to på cello er Fred Lonberg-Holm fra Chicago og Amit Sen, som jeg ikke vet noe om.

    Og det er jo typisk Gjerstad, han finner stort sett sine like langt borte fra oljebyen. Innholdet på sølvskiven er tatt opp på Café Sting 25. oktober 2005, og er definitivt frittflytende improvisasjon. Gjerstads kompetanse og talent innen frijazz er åpenbar, for her er det fascinerende strukturer. Ikke ulikt slik jeg husker hans legendariske trio fra åttitallet, Detail (med den sørafrikanske storheten Johnny Dyani på bass). Jeg lurer litt på hva de har gjort med publikum? Er de så lamslått at de er falt i svime, eller har de tatt feil tidspunkt og spilte før eller etter Café Stings åpningstider? Ikke vet jeg, men det lille jeg har fått med meg har hørtes ut som studio. Får lytte litt mer nøye når jeg får ånden, for det blir nok litt for sterkt for akkurat nå.



    Baksiden av coveret er umulig å lese uten et ekstra par øyne utenpå de fastmonterte. Og dett var dett for denne gang. Ikke så mange plater, men særdeles velvalgt ut fra et budsjett på maksimum 300 kroner. Jeg hoppet nesten på Harmonia Mundis Sacred Music-boks, men fant ut at jeg har behandlet rock og denslags litt stemoderlig i det siste.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Har brukt opp julebonusen på platekjøp.Noen er blitt anbefalt her på sentralen,noen innkjøpt på gefühlen :



    Rickie Lee Jones & Regina Spector



    Norah Jones & Fu Manchu
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Videre :



    22 Pistepirko & Arde Matos



    Pulp & Kings Of Covenience



    Derek And The Dominos & Townes Van Zandt
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Avslutningsvis :



    Tom Waits & Ryan Adams



    Grand Archives & David Gray

    mvh. s,
     

    gormj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Innlegg
    944
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Lett blanding (CD).

    Coveret på Yello er litt feil, min versjon er merket "Including the videos". Denne er nok vanskelig å få tak i, men fortvil ikke, du klarer deg lenge med DVD-en som følger med Yello Touch - Deluxe Edition.

    Artig å sammenligne opus 3-versjonene. Innspillingsmessig stemmer jeg frem Pinnock-versjonen (Abbey Road Studios). Innspillingsrommet er "borte", så musikerne sitter i stua mi. Musikalsk: for tidlig å si, ulikt, men hvilken er best?
     

    Vedlegg

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Ikke kjøp de to siste Bangles Cd,ene i nyremastrede utgaver (utgitt 06-12-10). Det er nesten flaut hvor dårlig jobb Rhino har gjort med disse Cd,ene!!!
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Ikke ny men dog, mere westcoast.....

    Backing Vocals - Katie Kissoon , Linda Taylor
    Bass - Felix Krish
    Drums - Graham Ward (tracks: 1) , Tony Beard
    Electric Guitar - Boi Holm (tracks: 9, 12) , Hugh Burns (tracks: 2, 4, 8, 13) , Micky Moody (tracks: 5, 7, 8, 10)
    Electric Guitar [Lead] - Andy Caine (tracks: 1, 2)
    Harmonica - Mark Feltham (tracks: 11)
    Keyboards - Danny Schogger
    Organ - Paul Carrack
    Percussion - Danny Cummings
    Piano - Danny Schogger
    Producer - Danny Schogger
    Saxophone - Chris White
    Written-By - Charlie Dore (tracks: 6, 11) , Danny Schogger (tracks: 1) , Peter Smith (7)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Meget sannsynlig at dette er årets siste vinylbestilling.









     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Nye cd-plater :



    Eivør & Hypertext



    New York Dolls & Iggy And The Stooges



    The Thermals & Hole

    mvh. s,
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Signert LP av denne:


    til 150 kr, pluss en 80-90 kr i frakt. Kjøper rett fra Petter selv.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    rolfozzy skrev:
    ErosLoveking skrev:
    masse gubbrock, fett som faen.
    Hva er gubbrock? Fortell.
    Eget scenario:
    Halvfeit (dog 16 kilo lettere), grå i håret, viker og alt det der. Nedpå, ganske ompa muzak egentlig, spesielt for en som har et stykke igjen til den store 40-års krigen eller krisa om man vil. ;)


    Facts:
    Bob Dylan (Bootleg Series #9), Tom Petty, Mavis Staples, Riley (spent på den!!), John Grant, Duke&King og Elton John & Leon Russel (trodde seriøst den lå i en av påsane forrige gang :-\ )
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    rolfozzy skrev:
    ErosLoveking skrev:
    masse gubbrock, fett som faen.
    Hva er gubbrock? Fortell.
    Eget scenario:
    Halvfeit (dog 16 kilo lettere), grå i håret, viker og alt det der. Nedpå, ganske ompa muzak egentlig, spesielt for en som har et stykke igjen til den store 40-års krigen eller krisa om man vil. ;)


    Facts:
    Bob Dylan (Bootleg Series #9), Tom Petty, Mavis Staples, Riley (spent på den!!), John Grant, Duke&King og Elton John & Leon Russel (trodde seriøst den lå i en av påsane forrige gang :-\ )
    ;D

    Jaja. Det var nå en del bra musikk der ihvertfall.

    Og 40 års krig/krise er et godt tilbakelagt stadium.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    De her er ankommet :



    Motorhead & Tom Waits



    We Have Band & James

    Motorhead på vinyl som seg hør og bør.

    mvh. s,
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    ganske overaskende kom de her allerede i dag :



    Frida Ånnevik & Elizabeth Cook



    Laura Marling & Mavis Staples



    New Model Army & Low

    Low's 'christmas' på vinyl.Etter sigende den eneste juleplaten det er lov å ha i samlingen i.flg. musikkpolitiet.

    mvh. s,
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    mikefish skrev:
    Low's 'christmas' på vinyl.Etter sigende den eneste juleplaten det er lov å ha i samlingen i.flg. musikkpolitiet.

    noen som leker politi her? fritt for å være røver.
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Ikke helt ny (2008), men ny her i huset:



    Hvorvidt det er blues, jazz eller "samtidsmusikk" er et åpent spørsmål, brilliant er det under alle omstendigheter. Har ikke hørt Fred Frith slik siden hans berømte "Guitar Solos", utgitt på Tzadik. Storslagent og inderlig!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    2 Porcupine Tree (vinyl)skiver på vei i posten fra panorama records.





    /jan
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jolaferie med familien og svigers...

    Ikkje anna å finne på enn å bestille seg noe vinyl som formodentlig ligger og venter på postkontoret når eg kjem heim :)

    The National - High Violet



    Avett Brothers - Emotionalism



    John Mellencamp - No better than this
     
    C

    Cyber

    Gjest


    Som trofast fan er det jo ikke noen vei utenom, skal være meget god.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Noen niceprice-plater på tampen av året :



    Regina Spector & Julian Cope



    The Cure & Monster Magnet

    mvh. s,
     
    M

    musicus

    Gjest
    Musikk i bilen nå juletrafikken...

    Som kanskje ikke den største BS fan, men med sansen for Darkness skiva, var jo denne selvsagt..





    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn