En kort tur innom kompaniet på Torgallmenningen resulterte i en samling spanske sanger.
Narciso Yepes på gitar vekket min interesse for denne platen med liedere fra Spania. Teresa Berganza synger og innimellom dukker Félix Lavilla opp på piano.
Canciones Españolas er tittelen på dobbeltalbumet som jeg gav 60 norske klingende mynt for. På Amazon skal de visstnok ha over 70 pund for denne, noe som virker litt merkelig med tanke på at det bare er to disker. Kan det hende at kompaniet her "gir bort" en liten sjeldenhet? Har uansett ingen betydning, for platen er kjøpt og ikke på grunn av prisen på Amazon.
Edit: Inntrykk så langt. Dette er ikke en historisk korrekt utgivelse. Det er DGG fra midten av syttitallet, og tolkningene er klassisistiske så det holder. Ingen hensyn til at noen av sangene er 500 år gamle. Men det er musikk jeg ikke kjenner fra før, så det betyr ikke noe for meg. Kanskje det hadde vært lettere å tre inn i musikken hvis det hadde vært en moderne innspilling? Uansett så er det vakkert, og til tider ganske fremmedartet for meg.