Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Meat Loaf: Hang on teddy bear (2010).

    Kjøpte denne ene og alene på grunn av meget god omtale i Hi Fi news!

    Den fikk faktisk hele 93/100 poeng for lydkvaliteten? Her låter den (nesten) helt jævlig, og den kan ikke få mere enn - 3 for musikken, og - 2 for lydkvaliteten!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.289
    Antall liker
    11.432
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Bruktvinyl dagligvarer:





    ...pluss frukt, melk, brød og øl.
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    f skrev:
    Meat Loaf: Hang on teddy bear (2010).

    Kjøpte denne ene og alene på grunn av meget god omtale i Hi Fi news!

    Den fikk faktisk hele 93/100 poeng for lydkvaliteten? Her låter den (nesten) helt jævlig, og den kan ikke få mere enn - 3 for musikken, og - 2 for lydkvaliteten!
    +1
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    bare to nye i denne omgang :



    Isobell Campbell And Mark Lanegan



    No-Man

    mvh. s,
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Holder meg fortsatt til de noe "uglesette" cd'ene.Her er de nye som ankom i dag :



    Oleta Adams & Chet Baker



    Larry Young & The Doves
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    noen til :



    Ost og Kjex & The Coral



    Brian Eno And Harold Budd

    mvh. s,
     
    M

    musicus

    Gjest
    baluba skrev:
    atonal skrev:
    musicus skrev:
    En av mine favorittplater.
    Den er en fin opptakt til "Infected", som jeg fremdeles mener er det ultimate The The-albumet. Men jeg kan faktisk ikke høre det uten å ha hørt "This Is The Day" først for tiden. Det var låten som åpnet øynene for Matt Johnson i mitt tilfelle. Jeg har gjenoppdaget The The etter å ha mottatt "Infected" VCD fra et forummedlem. VCD er bedre enn den VHS-en jeg hadde i sin tid, og jeg alternerer mellom å spille VCD og CD. Igjen vil jeg nevne at det nye coveret er trist i forhold til de gamle, fargerike fra åttitallet. Jeg skjønner ikke hvorfor de har forandret på det.

    Til de som ikke vet det så finnes "Soul Mining" å få til 60 små penger på Kompaniet for tiden. Løp og kjøp for de som ikke har den fra før, for dette hører til blant basis-repertoaret til en god, alternativ åttitalls-samling.
    Har misset de hyggelige kommentarerene på denne.
    Korriger meg gjerne, men jeg tror dette med coveret er ett resultat av en ny masstering eller noe, det står noe om det i den nye skiva (har ikke tilgang nu og kan sjekke, skal gjöre det når jeg er hjemme igjen)

    Ellers er vel muligens The The "infected" en noe större favoritt enn "Soul Mining", men det henger vel sammen med hvilket album man först ble introdusert for på 80 tallet :D

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    mikefish skrev:
    Holder meg fortsatt til de noe "uglesette" cd'ene.Her er de nye som ankom i dag :
    Tja, jeg holder også på med de, og trives helt utmerkt med det til tross for hva mange måtte mene ;)..

    Du har, igjen , bestillt endel interessante skiver, noen kommentarer på den Isobel Campell & Mark Lanegan skiva? litt nysgjerrig på hva du mener om no.man´s siste også (den har jeg)... ;D

    mvh
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Ja,Isobel og Mark har laget et fint album som er muligens litt mer "nedpå" enn deres to foregående.Nå er det det kjempelenge siden jeg har spillt 'ballad' & 'sunday',men er enig med en anmelder som mente at de nå har funnet formen.

    No-Man har jeg bare hørt 3 ganger.topp lyd som er vanlig fra den kanten.Det var et impulskjøp egentlig da sjappa kunne friste med halv pris.Kom for en stund siden over albumet 'speak'.Dette er vel litt mer "drømmende" enn 'schoolyard ghost'.

    mvh. s,
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.259
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    mikefish: platene av Lanegan & Campbell og No-Man står på min innkjøpsliste. Hvor fikk du tak i No-Man-plata til halv pris?? (kanskje en nettbutikk?)

    tillegg: som en kuriositet, cd-wow selger Schoolyard Ghosts på vinyl til kun £66.99 :D
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Propaganda: Secret Wish (2Xcd) (2010)

    Nok en de luxe utgivelse av et gammelt matriale, men lyden er faktisk mye bedre enn forrige reutgivelse fra 2004, så det er bare å kjøpe :D
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    @ atonal : Det var på den lokale Musikkverket forretningen.Sikkert det siste eksemplaret de hadde inne for øyeblikket.Platen jeg kjøpte hadde også en bonus-disc med musikken på dvd-audio.Får nok ikke glede av denne,da jeg mangler spiller for det formatet.

    mvh. s,
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.259
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    f skrev:
    Propaganda: Secret Wish (2Xcd) (2010)

    Nok en de luxe utgivelse av et gammelt matriale, men lyden er faktisk mye bedre enn forrige reutgivelse fra 2004, så det er bare å kjøpe :D
    Ahh, en av mine absolutte favoritter fra 80-tallet, skal kjøpes inn!

    Mikefish: takk for orienteringen. Blir vel et kjøp fra play.com for min del med mindre platekompaniet (eneste platebutikken i byen) har den til en grei pris.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    musicus skrev:
    baluba skrev:
    atonal skrev:
    musicus skrev:
    En av mine favorittplater.
    Den er en fin opptakt til "Infected", som jeg fremdeles mener er det ultimate The The-albumet. Men jeg kan faktisk ikke høre det uten å ha hørt "This Is The Day" først for tiden. Det var låten som åpnet øynene for Matt Johnson i mitt tilfelle. Jeg har gjenoppdaget The The etter å ha mottatt "Infected" VCD fra et forummedlem. VCD er bedre enn den VHS-en jeg hadde i sin tid, og jeg alternerer mellom å spille VCD og CD. Igjen vil jeg nevne at det nye coveret er trist i forhold til de gamle, fargerike fra åttitallet. Jeg skjønner ikke hvorfor de har forandret på det.

    Til de som ikke vet det så finnes "Soul Mining" å få til 60 små penger på Kompaniet for tiden. Løp og kjøp for de som ikke har den fra før, for dette hører til blant basis-repertoaret til en god, alternativ åttitalls-samling.
    Har misset de hyggelige kommentarerene på denne.
    Korriger meg gjerne, men jeg tror dette med coveret er ett resultat av en ny masstering eller noe, det står noe om det i den nye skiva (har ikke tilgang nu og kan sjekke, skal gjöre det når jeg er hjemme igjen)

    Ellers er vel muligens The The "infected" en noe större favoritt enn "Soul Mining", men det henger vel sammen med hvilket album man först ble introdusert for på 80 tallet :D

    mvh
    Det var "Soul Mining" for min del. Jeg husker jeg spilte "This Is The Sea" på radioprogrammet mitt, og spurte når Matt Johnson skulle røre på seg igjen. Uken etterpå kom "Infected" ut på single. Det kunne jeg altså svare på neste gang programmet gikk på luften, he he. Morsom timing. ;)

    Samtidig som jeg ble presentert for "Soul Mining" hørte jeg også en plate som er en forgjenger til The The, under hans eget navn. Den het "Burning Blue Soul". Jeg hadde altså hørt to album av Johnson før "Infected" kom ut. Kanskje det var forventningene til "Infected" som oppfylt som gjorde at det ble min favoritt til slutt. Siden utgivelsen kom akkurat da jeg etterlyste den offentlig så så jeg fram til det. :)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    atonal skrev:
    mikefish: platene av Lanegan & Campbell og No-Man står på min innkjøpsliste. Hvor fikk du tak i No-Man-plata til halv pris?? (kanskje en nettbutikk?)

    tillegg: som en kuriositet, cd-wow selger Schoolyard Ghosts på vinyl til kun £66.99 :D
    atonal: Det kan muligens lønne seg å sjekke ut burningshed.com om du leter etter no-man til en god penge.:)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.164
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Hold dykken fast ;D

    Anita Baker - Rapture





    Soul has been through a lot of changes of late, and if there seems to be an oversupply of young divas-in-waiting today, you can probably thank Anita Baker for it. Baker was one of the few singers that bridged the old school to the new, and this 1986 album was--and is--a true soul classic. An inspiration for everyone from Whitney Houston to Toni Braxton, Baker carved the way with soaring vocals and an effortless style on tracks like "Sweet Love" and "You Bring Me Joy." "Caught Up in the Rapture" was the anthem for many a lovestruck couple, and Baker sums it up best herself in the same song: "Nothing else can compare." --Rebecca Wallwork

    http://www.amazon.com/Rapture-Anita-Baker/dp/B000002H38

    Stevie Woods - Take Me To Your Heaven





    Stevie Woods - The Woman In My Life





    Stevie Woods - Attitude



     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.259
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    vargen skrev:
    atonal skrev:
    mikefish: platene av Lanegan & Campbell og No-Man står på min innkjøpsliste. Hvor fikk du tak i No-Man-plata til halv pris?? (kanskje en nettbutikk?)

    tillegg: som en kuriositet, cd-wow selger Schoolyard Ghosts på vinyl til kun £66.99 :D
    atonal: Det kan muligens lønne seg å sjekke ut burningshed.com om du leter etter no-man til en god penge.:)
    Takk for det, vargen, ser at burningshed.com har en del annet snacks å by på også.

    Siste inn døra

    Dan Auerbach - Keep it Hid



    og

    Nick Drake - Pink Moon



    24 bit remaster.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Debatten går om cd-salget som stuper.I mitt oppsett utgjør cdavspilling 99 % av all lytting.Det eneste jeg har av datautstyr er en Dell laptop,en I-pod classic og en billig usb-kabel ned til d/a-converter.Å anskaffe en egen unit for lagring av musikk og squeesebox ligger nok noe frem i tid.Da frister det heller mer å kjøpe vanlige hifi-komponenter.

    her er de nyeste platene jeg har anskaffet :



    Sandy Denny & Bel Canto



    Neon Indian & Dungen



    Sonny Rollins

    mvh. s,
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    litt forskjellig skal lyttes til i helga :



    Ray Lamontange and The Parish Dogs & Panda Bear



    Ingeborg Selnes & The Pink Robots

    mvh. s,
     

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    675
    Antall liker
    191
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Friday Night In San Francisco... Tipper denne må spilles i kveld ;)

     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Har fått tak i noen spennende skiver i det siste:

    Petter Carlsen, en ung og meget talentfull kar fra Alta. Skal spille med Anathema i høst! :)


    Fant ikke albumbilde på denne, så jeg bringer et bilde av artisten selv.:) Kris Herman - I See You See Mee.

    Plukket også med denne til en billig penge fra Platekompaniet:
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    mikefish skrev:
    litt forskjellig skal lyttes til i helga :


    Ray Lamontange and The Parish Dogs & Panda Bear
    Jeg husket at endel skrøt veldig av Panda Bear, men den plata klarte jeg bare ikke å få innunder huden. Den bare svevet på en måte bare et sted utenfor meg og gå lite avtrykk senere. Litt flåsete sagt men hva med deg?
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Har ike spillt den ennå.Har ikke store forventninger og jeg husker at selv Animal Collective var vrient å få under huden.Det blir nok å ta frem Panda Bear når jeg er i modus.Akkurat nå venter jeg på nye Tristania pluss pluss skal dukke opp.

    mvh. s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Akapaz skrev:
    Friday Night In San Francisco... Tipper denne må spilles i kveld ;)

    Å se denne bringer fram gode minner fra gymnaset, tidlig på åttitallet. Den fikk veldig mye spilletid da jeg var ung, nå har jeg den ikke lenger. Kanskje jeg burde holde øynene opp for den, for jeg fikk litt lyst til å høre den nå. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den kan jo lastes ned i form av 92 kHz flac og redbook wav (?). Det siste skjønner jeg ingen ting av, men orgelet i Bergen Domkirke låter sikkert flott i alle lydformater. Dette kan fint være en behagelig plate å ligge på sofaen til, tenker jeg.

    "Bridge over..." kan lastes ned som radio-versjon på wav eller mp3 helt gratis. Jeg har satt den på nedlasting, så om få strakser får jeg også hørt dette. Radiomix av et orgelstykke for kinofilm, ja nå har jeg det også i samlingen...

    Jeg har ikke sett filmen. Hvordan vil du beskrive resten av musikken? Går det i samme behagelige gate, eller er det mer skrekkfilmlignende?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.164
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Jeg har ikke sett filmen. Hvordan vil du beskrive resten av musikken? Går det i samme behagelige gate, eller er det mer skrekkfilmlignende?
    Det går i de samme baner. Kleive er inne på en av de låtene som han og Reiersrud har gjort tidligere.

    Litt OT, er det bare meg som får assosiasjoner mellom orgelet (Bergen Domkirke) og Zurg (Toy Story)? ;D
     

    Vedlegg

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Som en av de flittigste platekjøperene tenkte jeg å prøve en litt ny vri på mine innlegg her.Jeg har gjerne postet samme dag som jeg kjøper musikken og før jeg har hørt de selv.Mine innlegg minner om "redigerte" sider fra nettsjappene.Tenkte ikke å starte som anmelder,men skal prøve å skrible å en linje eller to om platene.

    først ut er nye Tristania :



    rubicon

    Dette er et band fra Rogaland jeg har fulgt i over 10 år.Deres beste er nok 'world of glass' fra '01.Et metalband som med unntak av 'ashes' stort sett har holdt seg innen doom-metalsjangeren.Ved de første avspillingene ble jeg litt skuffet ettersom forgjengeren 'illumination' hevet seg over finske Nightwish som blir det bandet de lettest kan sammenlignes med.Noe grumsete lyd her også,men i det store og hele en fin avveksling fra de platene jeg oftest spiller nå om dagen.(pop,indie & jazz).

    mvh. s,
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Neste ut er en plate fra Stanley Turrentine :



    dearly beloved

    Stanley Turentine var en sofistifert saksofonist som muligens var noe mainstream i begynnelsen på sin karriere.Tenkte at denne plata var bankers i og med den kom ut på Blue Note.Coveret har noe litt komisk over seg.Det var sikkert dønn seriøst da plata ble utgitt i '62.Hvilken jente kunne ha sagt nei hvis en slik herre sto på trappen hennes ? Når det gjelder musikken så har han er begynnt å trekke in Hammond B-3 orgel og jeg sliter fortsatt med dette konseptet.Orgelet er jo legendarisk og har gitt mange flotte bakteppe i rock og pop'en,men her i jazz-samenheng blir det for fremtredende da de få instrumentene får såpass god plass.Turrentine kalte det 'soul-jazz'.Han begeget sev videre til fusionjazz på 70-tallet.En periode jeg ikke har så mye kjennskap til.

    mvh. s,
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Debutalbumet til Field Music er også innkjøpt :



    field music

    Jeg var også en av de som oppdaget dette bandet med årets kritikerroste dobbeltalbum 'field music (measure)'.Jeg synes sanseapperatet ble litt overmettet med to cd'er fra denne gruppen.Men det er prisverdig at abisjonsnivået er høyt.På dette selvtitulerte debutalbumet føles låtene mer tilgjengelig samtidig som de er såpass kompliserte at man oppdager stadig nye ting.De henter her også inspiriasjon fra hele pop/rock-historien.Ble positivt overasket over dette albumet som også låter bra lydmessig på mitt beskjedne anlegg.

    mvh. s,
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.164
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    To nye idag:

    Marc Jordan - Blue Desert [VSCD-3508]

    http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4948642416/"]

    [/URL]


    Amazon.com: Blue Desert: Marc Jordan: Music

    Steve Kipner - Knock The Walls Down [VSCD-3509]

    http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4948632300/"]

    [/URL]

    In the 1977 through 1979 years, I believe Jay Graydon and David Foster made a sonic and artistic revolution with their production of stellar-level radio-friendly music. While fusion music, and - worst of all - sung fusion music enjoy a well deserved, horrible reputation by these days, certain albums of that era, judged based simply on quality of composition, arrangements, players' and singers' skills, and last but not least production, remain as undisputable works of art by any standard. I did not know anything about this Steve Kipner back in 1979, but bought this album because I loved Jay Graydon as a guitarist first and foremost, and as a composer/arranger/producer as well. Only later did I learn that Kipner was a well respected songwriter in LA's music scene. Graydon's electric guitar playing shines on albums by the likes of Gino Vannelli (Storm at Sunup), Steely Dan (Peg on Aja), and Manhattan Transfer, to name a few. But, to my ears, it is on this one, on Marc Jordan's "Blue Desert", and on Graydon/Foster's own "Airplay" project that those loving Jay's tasteful phrasing are at risk of wetting their pants. This album is a collection of great, classy songs, mostly penned by Kipner and Graydon. They are sung impeccably and played by the usual suspects of that time - basically the Toto bandmembers plus friends like Victor Feldman on percussion and Michael Omartian on keys. A practical demonstration of how brilliant compositional and musicianship values can really shine in the song format - Steely Dan come to mind. Ok, this is no Royal Scam or Aja (thence my four, not five stars), but it is only just a notch less. Being based in Italy, where I believe this album sold maybe two or three copies, I do not know if this work had any impact in the US. But I suspect it did not - which is a shame. Ok, I will go ahead, and say that Jay Graydon's solo on "The Ending" probably ranks among the top five best electric guitar solos of all time and of all genres. Surprised? Just give it a listen...
    Amazon.com: Knock the Walls Down: Steve Kipner: Music
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn