Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt60135

Gjest
    Arcade Fire - The Suburbs:

Valgte meg ut den nederste til venstre for å velge et annet cover enn det mest vanlige. Synes ingen av dem er noe fine, men de passer vel inn i temaet.

De får masse ros overalt og bare høye karakterer. Selv er jeg litt mer dempet, men synes plata er veldig. Blant de beste fra i år? Tiden får vise. Det siste, det lille ekstra synes jeg mangler for å være en kresen Arcade Fire fan. Ingen låter skiller seg særlig ut, og det kan være både en styrke og en svakhet synes jeg. Jevnt høyt nivå, men ingen knallåter som på Funeral og enkelte på Neon Bible.

Hva synes dere? Fått hørt den?

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Den er underveis i posten.Er jeg heldig har jeg 'the suburbs' i hende i morgen.Nå har jeg shoppet litt for mange cd'er i det siste,så av en eller annen grunn har det blitt mer radiolytting enn plateavspilling de siste dagene.Det tar sin tid å absorbere all musikken.Pleier å ta for meg en utgivelse pr. dag.Men nye Arcade Fire vil nok ligge langt fremme.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    For å fortsette der jeg slapp i går: Ilegger meg ikke selv kjøpeforbud.Bankboka setter begrensninger uansett.Nesten daglig kommer jeg over plater jeg bare Må ha.Det er blitt et lyspunkt i tilværelsen for meg som bor avsides til (platesjappene er uansett nede for telling).dette med å bestille plater.laste ned cover og info.Vente på leveringsbekreftese.vente i spenning på postbilen.Litt julaften året rundt på en måte.Deretter legge de inn på I-pod,arkivere alfabetisk og kronologisk i reolen.Rigge seg til med en kopp svart kaffi og lytte til (for meg) helt ny musikk.Litt hamstring av plater blir det,men som de sier over there : '-save it for a rainy day'.I dag Kom desse :

Norah Jones & Stanley Turrentine

Lee Konitz & Arcade Fire

mvh. s,

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    Arcade Fire - The Suburbs:

Valgte meg ut den nederste til venstre for å velge et annet cover enn det mest vanlige. Synes ingen av dem er noe fine, men de passer vel inn i temaet.

De får masse ros overalt og bare høye karakterer. Selv er jeg litt mer dempet, men synes plata er veldig. Blant de beste fra i år? Tiden får vise. Det siste, det lille ekstra synes jeg mangler for å være en kresen Arcade Fire fan. Ingen låter skiller seg særlig ut, og det kan være både en styrke og en svakhet synes jeg. Jevnt høyt nivå, men ingen knallåter som på Funeral og enkelte på Neon Bible.

Hva synes dere? Fått hørt den?
    Har nettopp hørt CD,en for andre gang, og er forsatt ikke særlig imponert!

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Men det er vel ganske vanlig, når det vanker bare femmere og seksere fra Norske musikkanmeldere!

Missforstå rett, platen er helt ok, men kanskje et litt lukket lydbilde trekker den noe ned!

Den får 4 for musikken, og 3 for lyd kvaliteten.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    musicus skrev:
    Jeg var innom kompaniet i dag, og la merke til at "Soul Mining" har fått nytt cover. Hvorfor har de skiftet ut original-coveret, og når skjedde det? En kjapp sjekk med Google avslørte at det også finnes et tredje cover, som er ganske likt det originale. Merkelige greier.

Først originalen, så det tredje som jeg heller ikke kjente til:

Rarere ting har nok forekommet mtp coverkunst, men jeg sliter med å se motivasjonen til å lage den versjonen som er i salg nå, og som du har kjøpt. Matt Johnson er kanskje ikke kjent for å være helt i vater, men...

Britiske raringer til side, jeg har dratt en ny Chet Baker-plate i hus. Og den er et noe snodig bekjentskap. Det er en ren instrumentalplate fra hans første skikkelige down-periode. I alle fall forstår jeg det slik ut fra liner notes som er skrevet av en som åpenbart hatet Chet intenst. Produsenten Orrin Keepnews bruker flere sider til å beskrive heroinisten Baker som et helvete å jobbe sammen med, og det stemmer helt sikkert. Blant annet beskrives den handlingen som satte den absolutte strek over samarbeidet med Riverside Records nøkternt og uten sentimentalitet. Baker rett og slett brøt seg inn på lageret til plateselskapet, med kumpaner ventende utenfor med en truck. :eek:

Litt spesielt med liner notes som rett og slett er ytringer av hat mot artisten. Keepnews skriver også at han ikke liker Bakers stemme. Til slutt siterer produsenten biografen James Gavin:
    The paradox that fascinated me and a lot of people was, how could so much beauty come out of so much ugliness?
    Opiater kan føre til personlighetsavvik av den mindre hyggelige arten, kan man si. ::)

Platen "Chet" er spilt inn i 1958-59. De som spiller med Chet er Bill Evans, Kenny Burrell, Herbie Mann, Pepper Adams, Paul Chambers, Connie Kay og Philly Joe Jones. Jeg har ikke tatt meg tid til å lytte til den enda, men den er rippet til HDD.

Cd-en er en del av en serie som heter "Keepnews Collection", en serie der Keepnew presenterer sine viktigste produksjoner på labelen Riverside. De platene han gav ut på Riverside fikk mindre oppmerksomhet enn platene han gav ut både før og etter, så de solgte ikke like mye. Det er i det hele tatt en fascinerende historie som står å lese på coveret, som også er en faksimile av originalcoveret.

I tillegg til de originale sporene er ni minutter lange "Early Morning Mood" lagt til som bonus. Er det noen som har en oversikt over andre låter som Chet Baker har komponert?

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Ed Kowalzky: Alive (2010)

Tidligere Live vokalist går solo, og innfrir overhodet ikke :'(

Det er noe rart med innspillingen, som med alle de andre Live CD,ene? Lyden virker helt innestengt?

Kan ikke gi (sorry) mere enn - 3 for musikken og 2 for lyden!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

Ramlet over den her på qxl til en levelig pris. Vinyl da selvsagt.

/jan

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    atonal skrev:
    musicus skrev:
    En av mine favorittplater.
    Den er en fin opptakt til "Infected", som jeg fremdeles mener er det ultimate The The-albumet. Men jeg kan faktisk ikke høre det uten å ha hørt "This Is The Day" først for tiden. Det var låten som åpnet øynene for Matt Johnson i mitt tilfelle. Jeg har gjenoppdaget The The etter å ha mottatt "Infected" VCD fra et forummedlem. VCD er bedre enn den VHS-en jeg hadde i sin tid, og jeg alternerer mellom å spille VCD og CD. Igjen vil jeg nevne at det nye coveret er trist i forhold til de gamle, fargerike fra åttitallet. Jeg skjønner ikke hvorfor de har forandret på det.

Til de som ikke vet det så finnes "Soul Mining" å få til 60 små penger på Kompaniet for tiden. Løp og kjøp for de som ikke har den fra før, for dette hører til blant basis-repertoaret til en god, alternativ åttitalls-samling.

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Mikeal Ramel-Till Dej

Samples

Mikael Ramel-Extra Vagansa

Samples

Mikael Ramel- 3:e Skivan

Samples

Ble overrasket da jeg hørte de eldre musikkutgivelsene fra Mikael Ramel.Hadde ikke hørt noe spesielt av ham fra før,men fikk sansen for en del av hans musikk og tekster.
    De to første albumene vil jeg si er de beste.Her er det noen kjempemessige,svingende og rytmiske låter med en del fine tekster til ettertanke for de som måtte føle de gir mening.
    Var vanskelig å finne på LP så da ble det CD denne gangen selv om jeg helst skulle hatt disse på vinyl i og med at de er fra den rette tiden,70-tallet,der det så ofte er mye bra musikk å finne . :)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Nyinnkjøpte plater.Hovedsaklig fra nærmeste bensinstasjon :

Jewel & Best Coast

The Jesus And Mary Chain & Sondre Lerche

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    videre :

Macy Gray & Barry White

Van Morrison & Ray Charles

Alice Cooper & Eric Clapton

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    her er seks forhåpentligvis gode plater som ble innkjøpt i dag for en billig penge :

The Jayhawks & Primal Scream

Mororpsycho & Garbage

Seal & Earth Wind And Fire

mvh. s

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.803
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    her er seks forhåpentligvis gode plater som ble innkjøpt i dag for en billig penge :
    ... & Primal Scream
    Det er en moderne «klassiker» på «linje» med Screamadelica, om enn veldig ulik. XTRMNTR er bokastavelig talt mer «primal» enn Screamedelica. Vanishing point er også svær god og igjen helt ulik. En kan undres over at det kommer fra den samme gjengen.

mvh
    KJ

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Takk for utfyllende info KJ ! Selv har jeg bare 'screamadelica' i samlinga.Jeg hadde aldri sett coveret til XTRMNTR før og det var umulig å tyde skriften på coveret,så jeg dro hjem og sjekket på nettet : Joda,det var Primal Scream ! (m/4-5 stjerner på allmusic). Har ikke fommet så langt til å lytte på den ennå.

EDIT : Har visst også 'beautiful future' også i platesamlingen.men den er lite spillt.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    variert platepakke :

Caisa Stina Åkerstrøm & Feist

Natalie Cole & Don Henley

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    fire cd'er til :

Sparks & Evergrey

Eagles Of Death Metal & Black Sabbath

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest

Ventet lenge på denne før jeg fant ut at play.com hadde bare kansellert den. Prøver å unngå dem da de ikke er til å kjenne igjen angående levering. Endelig var den å finne i postkassa (fra amazon).

Men først spiller jeg denne nykommeren;

The Last Tycoons

Veldig bra Rythm & Blues. Bare stive priser der ute men måtte bare ha den. Hele plata kan lyttes til her; http://www.myspace.com/thelasttycoons. Anbefales.

Dungen 4 lå i kassa også;

Samt;

Menomena - Mines

Og i går lå det en bok der;

M

musicus

Gjest
    For 149,- må vel denne 8 cd boxen være ett lite kupp på Svensk visepop.

Ted Gärdestad tillhör utan tvekan en av våra mest älskade och beundrade popikoner. Hans mjuka, varma, underfundiga och alltid lika inbjudande vispopmelodier gjorde honom till hela Sveriges omslagspojke under andra halvan av 1970-talet. Vem har inte gått och nynnat på "Jag vill ha en egen måne", "Snurra du min värld" och sommarklassikern "Sol, vind och vatten"?

mvh

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Var innom Sound Station i Køben idag. Vanvittig bra vinylutvalg, både nytt og gammelt...ikke så gale priser heller. Fikk med meg følgende vinyl;

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    To brukte cd'er i dag fra Gjenbrukstova til 15 kr./stk

Michelle Shocked & Dave Matthews Band

mvh. s,

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Fyller på Sheffield Lab samlingen:

Pat Coil - Steps [Sheffield Lab CD-31]

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Supertramp skrev:
    Er det ikke bare én postlevering pr dag på øya? :) :)
    Den siste kom som rekommandert sending, så da måtte jeg til posten :)

S

Supertramp

Gjest
    Fantastisk!

Du har vel nok CD'er nå til å bruke som fyllmasse så du får fart på hagen?
    For platene trenger du jo strengt tatt ikke................. :)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Hagestell er oppskrytt.Her er mine nye cd'er :

Mary J. Blige & Amanda Jenssen

Robbie Williams & Kings Of Convenience

Sepultura & Billy Bragg And Wilco

mvh. s,

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Da kom det en solid boks i postkassa:

Jazz - The Perfect Jazz Collection - 25 Original Albums

Her var det store huller i egen samling, så denne passet bra!

S

Supertramp

Gjest
    Hmmmm...

Da er det vel snart "Øyafestivalen avd. jazz" med kaffe og hjemmebakt?

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Supertramp skrev:
    Hmmmm...

Da er det vel snart "Øyafestivalen avd. jazz" med kaffe og hjemmebakt?
    Jepp! Må bare rippe litt ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn