Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Heart: Red Velvet Car (2010)

Nok et sytti til åttitals band som har sett sine bedre dager, men du hører jo forsatt at det søstrene som synger ;)

Kan nesten ikke gi denne mere enn 3 for musikk og lydkvalitet.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.092
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Willy DeVille - Miracle

Produsert av sjølvasten Mark Knopfler som også bidrar på plata.
    Assasin of Love og Spanish Jack er verdt hele skiva!!

R

Akapaz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Dette er hva jeg har kjøpt i løpet av den siste uka.

Siste CD-kjøp

Iron Maiden - Live After Death
    Eric Clapton - Unplugged
    Scorpions - Crazy World
    Geir Henning Braaten - Piano In Recital
    Chris Rea - The Blue Cafe
    Albert King With Stevie Ray Vaughan - In Session (På vei i posten)
    Deep Purple - Made In Japan (På vei i posten)
    Pyotr Il'yich Tchaikovsky - 1812/Festival Overture (På vei i posten)

Siste vinylkjøp

Johnny Cash - At San Quentin
    Vladimir Ashkenazy - Beethoven Piano Concerto No. 4, Leonora No. 3 Overture
    Eric Clapton - At His Best

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4
    Townes skrev:
    Thelonious Monk - The Riverside Tenor Sessions[/b
    Og der røyk september budsjettet....

Vel anvendt sier nå jeg...

-Minutten

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    Thelonious Monk - The Riverside Tenor Sessions[/b]
    [/quote]

Gratulerer med kjøp :)
    En tilbakemelding om hvordan boksen er når den har kommet deg i hende og du har lyttet
    vilbli satt pris på :D

Mvh

Geir

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jepps!

Gleder meg til å høre disse pressingene her. Det eg har av AP er eg veldig happy med, så det skal komme en tilbakemelding. Håper bare den ankommer trygt, hatt en del veldig uheldige hendelser med forsvunnede og sarva pakker den siste måneden.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Da Anna Von Hausswollf's cd kom på niceprice slo jeg til og kjøpte den.

singing from the grave

Dette høres ut som Ingrid Olava og Susanne Sunfør's svenske kusine.Det grenser mot det sakrale og teatralske.Ingen partyplate dette.Lydmessig syns jeg det til tider blir litt overprodusert så snart det er flere instrument enn pianoet som kommer inn.Det er mulig at denne vil vokse etter flere gjennomlyttinger.

mvh. s,

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    Townes skrev:
    Thelonious Monk - The Riverside Tenor Sessions

Oisann, det så ut til å være boksen sin det. Info ?
    Jeg er jo hellig overbevist om at jazz er livsfarlig, fordi det er så stort og så lett å fortape seg, men det der så fryktelig interessant ut.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ikkje fått ennå, dumper forhåpentligvis ned i kassa om et par dager. Gleder meg veldig til å ta fatt på denne. Har hørt en del Monk fra før, men i denne boksen er det kun Brilliant Corners som er godt kjent for min del, en plate eg liker veldig jævlig godt :)

Har trua på denne, AP pleier jo å levere varene ka lyd angår. Kommer med tilbakemelding når den er i hus og eg har fått hørt litt :)

Jazz er farlige greier, Roberten. Eg har blitt helt jazzofil siste mnd, omtrent det eneste som har blitt kjøpt.

Elusive disc sier følgende om boksen:

Despite various reissue formats over several decades, the seven original LP's found in this box set have stood perfectly well on their own at the time of initial release and remain among the highest achievements of a truly golden age. Recorded and released between 1956 and 1961, these seven Monk combo albums were critical in Monk's emergence from a decade of ridicule and neglect to his status at the pinnacle of the jazz pantheon. In addition to some of his best recorded piano performances and more than two dozen of his profoundly personal compositions, with contributions by Sonny Rollins, Coleman Hawkins, John Coltrane, Johnny Griffin, Charlie Rouse and Harold Land, Max Roach, Art Blakey, Roy Haynes and Thad Jones are among the other jazz immortals featured on the essential Brilliant Corners, Monk's Music, Thelonious Monk and John Coltrane, Thelonious In Action, Misterioso, 5 by Monk by 5 and Quartet Plus Two at the Blackhawk...Like the Miles Davis quintet records contained in Analogue Productions' Miles Davis Quintet: The Great Prestige Recordings, these Monk albums are among the pinnacle of the LP art--and the have never sounded better.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Har sett på den Miles boksen også, men der er eg redd prisen blir litt for stiv. Syns også 45 rpm er litt tiltak av og til, men den er nok gullande god den der ja :)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Blood Command fra Bergen :

ghostclocks

Denne har fått litt blandet mottagelse ser det ut som.Her går det i punk/hardcore.en sjanger jeg kjøper lite av,så dette var et friskt tilskudd i platesamlingen.Det er lenge siden jeg har snurret såpass energisk musikk i cd-spilleren.Drivende tøff musikk.Vel verdt de 60 kr.som de forlangte for platen !

mvh. s,

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    Townes skrev:
    Ikkje fått ennå, dumper forhåpentligvis ned i kassa om et par dager. Gleder meg veldig til å ta fatt på denne. Har hørt en del Monk fra før, men i denne boksen er det kun Brilliant Corners som er godt kjent for min del, en plate eg liker veldig jævlig godt :)

Har trua på denne, AP pleier jo å levere varene ka lyd angår. Kommer med tilbakemelding når den er i hus og eg har fått hørt litt :)

Jazz er farlige greier, Roberten. Eg har blitt helt jazzofil siste mnd, omtrent det eneste som har blitt kjøpt.

Elusive disc sier følgende om boksen:

Despite various reissue formats over several decades, the seven original LP's found in this box set have stood perfectly well on their own at the time of initial release and remain among the highest achievements of a truly golden age. Recorded and released between 1956 and 1961, these seven Monk combo albums were critical in Monk's emergence from a decade of ridicule and neglect to his status at the pinnacle of the jazz pantheon. In addition to some of his best recorded piano performances and more than two dozen of his profoundly personal compositions, with contributions by Sonny Rollins, Coleman Hawkins, John Coltrane, Johnny Griffin, Charlie Rouse and Harold Land, Max Roach, Art Blakey, Roy Haynes and Thad Jones are among the other jazz immortals featured on the essential Brilliant Corners, Monk's Music, Thelonious Monk and John Coltrane, Thelonious In Action, Misterioso, 5 by Monk by 5 and Quartet Plus Two at the Blackhawk...Like the Miles Davis quintet records contained in Analogue Productions' Miles Davis Quintet: The Great Prestige Recordings, these Monk albums are among the pinnacle of the LP art--and the have never sounded better.
    Platebaren skulle ha 2490,- for denne, før rabatten. Så jeg teller litt på knappene på om jeg skal få den inn fra ytlandet eller plukke den med meg derfra.

Det var det jeg visste, jazz er livsfarlig ! Takk for advarslen, Townes :)

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Supermax: Save the World (2008).

En glemt gruppe, men her gir de ut en 33 Centh. Ann. utgave med god lyd!

Den får + 4 for musikken, og 5 for lyden (nesten en sekser faktisk) ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Samme som rolfozzy

Dylan LeBlanc - Paupers field
    Gi meg gjerne en lyd om korleis den sjappa der funker, hatt mange negative erfaringer med billige sjapper i det siste, men denne kan jo virke lovende

Vedlegg

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Loreena McKennit-A Mediterranean Odyssey

Denne har en samle-cd med godbiter fra flere av hennes album samt en live-cd med mye av de samme låtene mesterlig framført fremfor det jeg kan se for meg som et imponert og begeistret publikum.Virkelig et kupp om man liker litt stemningsfylt "sett-deg-i-sofaen--lytt-og-reis-bort-til-fjerne-land-og-riker"-musikk av og til.Jeg gjør det i alle fall.
    Sofaen blir lett et flygende teppe til tider og jeg og anlegget(min faste reiseleder) farer av sted på bølger av dype toner og nydelige flytende stemmer akompagnert av trillende harpespill,strykere og kongas m.m.Her er det et veld av instrumenter involvert til tider,og for en nydelig harmoni ved deres samspill!
    Billig tur må jeg si.
    229,-.Du er i Egypt på et blunk med èn låt eller danser inn i den Portugisiske solnedgang med "Tango to Evora".Miljø- og sjele-vennlig,komfertabelt og veldig fornøyelig.Anbefales!

Samples

Det må legges til at jeg måtte jeg kjøpe

Loreena McKennit-The Visit

Det var kunn en sang på samleskiven fra dette albumet som også viste seg ved en gjennomlytt å være meget bra i seg selv.Den måtte bli med.

Samples

"The book of secrets" er et album jeg har fra før og kan også varmt anbefale dette om noen liker det de hører fra disse skivene.Likevel,samleskiven er et meget godt kjøp om man kunn vil ha et album med mye av det beste fra McKennit.Men da går man glipp av virkelige godbiter som "The Highwayman","Night ride across the Caucasus","La serenissima" m.m. og det ville i allefall ikke jeg gått glipp av.Men det er som sagt opp til den enkelte å avgjøre.

Alle var (forhåpentligvis) enige om at det hadde vært en fin tur. :)

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    og Fever Ray plata så slik ut :( Har aldri hørt de før, så var litt spent på den. Får sende en mail til butikken for å høre hva slags policy de har på skadete varer. Coveret var helt fint, ser ut som varme skader... sikkert skjedde før de fikk den inn, de andre platene var i tipp topp stand.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Huff da. Det er det fæleste jeg har sett, og jeg har sett plater som har vært oppbevart i varme biler om sommeren. Dette skjer aldri med filene til Deph, det er helt sikkert... ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    sirant skrev:
    og Fever Ray plata så slik ut :( Har aldri hørt de før, så var litt spent på den. Får sende en mail til butikken for å høre hva slags policy de har på skadete varer. Coveret var helt fint, ser ut som varme skader... sikkert skjedde før de fikk den inn, de andre platene var i tipp topp stand.
    Huh, kjipe greier. Vil tro thegarden folka er kule nok til at du får byttet den fullstendig kostnadsfritt mtp retur (Har hatt mange kjipe handler i det siste, rett nok ikkje med thegarden). Fruen er stor fan av Fever ray. Kanskje eg skal hanke den inn til henne, sånn at eg kan rettferdiggjøre 10-15 nye til meg sjøl :)

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    hehe, ja så ikke veldig bra ut. Tipper at det ordner seg, burde det ihvertfall. Får sikkert svar på mail de nærmeste dagene.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Litt listetopp fyll denne gangen:
    Eminem
    Stone Sour
    Linkin Park

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Disse var også hanket inn nylig

John Coltrane - Jazz

John Coltrane - My favorite things

John Coltrane - Plays the blues

Alle tre av de nye Rhino repressene.

Ben Webster - Soulville

På Speakers Corner

Kim

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    17
    lars_erik skrev:
    Denne kom i dag.
    Lastet den ned for fem min siden (og gleder meg til å høre vis a vis vinylutgaven). Nå er fem titler fra LSO på tur. Society of Sound er flotte greier :)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.887
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Takker :D
    Må teste ut dette.

Hva bruker du for å spille av?

Kim

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    17
    lars_erik skrev:
    Takker :D
    Må teste ut dette.

Hva bruker du for å spille av?
    NAS, router og Linn Majik DS. Resten er listet opp i signaturen min. Scrach my back i 24/48 er virkelig bra!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.887
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det tror jeg på! Var veldig bra på CD også. Et ordentlig epos dette.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Noen tror på Gud, lars_erik tror på julenissen. ;D
    Sorry, men jeg klarte ikke la den passere.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn