Det er hva jeg vil kalle en god fangst!atonal skrev:Dagens fangst på CD:
Porcupine Tree - Recordings
Porcupine Tree - Stupid Dream
Opeth - Still Life
Opeth - My Arms, Your Hearse
Wild Beasts - Two Dancers
Det var ikke akkurat tilfeldig at jeg kom hjem med disse Fyller hullene i katalogen, og det er fortsatt flere 90-talls plater fra PT og Opeth som skal kjøpes inn. Still Life fra Opeth er en luksusutgave med ekstra dvd, valg mellom lyd i 2 kanaler og i 5.1, pluss Åkerfeldts personlige betraktninger rundt platen. God lesning!vargen skrev:Det er hva jeg vil kalle en god fangst!atonal skrev:Dagens fangst på CD:
[...]
I dag ble min 2DVD/3CD-versjon av In Live Concert at The Royal Albert Hall sendt. Betalte $30 for denne inkl frakt, det synes jeg er billig. Det tar vel riktignok litt tid før den er her, men.
Venter på den samme pakken, det blir stas!I dag ble min 2DVD/3CD-versjon av In Live Concert at The Royal Albert Hall sendt.
Huh, funka bra den cdwow sjappa da altså.rolfozzy skrev:Sendt fraktfritt fra England på onsdag. Henta den på posten nå.
Noen er tregere enn andre. Jeg er såpass fornøyd med cdwow at jeg kommer nok til og handle mer derfra.Townes skrev:Huh, funka bra den cdwow sjappa da altså.rolfozzy skrev:Sendt fraktfritt fra England på onsdag. Henta den på posten nå.
Eg har ikkje fått min ennå. 2 uker fra UK (amazon marketplace) er ikkje særlig imponerende. Kunne jo svømt over og henta den på den tida.
Nå ser jeg også dem, men tidligere så ble det ikke oppnådd kontakt med din server. Ikke noe å henge seg opp i når de er synlige nå.mikefish skrev:Pussig.Ser albumcoverene greit her.Det er forøvrig 'introducing Style Council'.
mvh. s,
Jeg husker at det kom en før "Our Favourite Shop", men kan ikke huske tittel. Heller ikke noe av innholdet, men jeg husker at Style Council ble ganske lunkent mottatt av kritikerne. Det kan jo hende at det første albumet fortjente den kritikken, men at også "Our Favourite Shop" fikk middelmådig kritikk er uforståelig i 2010. De senere platene før Weller gikk solo har vel heller ikke fått allverdens kritikker, men de har jeg ikke hørt. Den eneste Style Council jeg har er "Our Favourite Shop". Og den er vi vel enige om er et glimrende og elegant album, regner jeg med.mikefish skrev:Style Council ? Nå satt du meg litt ut baluba.Har fra før av bare den mest kjente 'our favorite shop',samt noen soloplater av Weller.Denne cd'en 'introducing Style Council' ble kjøpt for 59 kr.forleden og på baksiden er det oppgitt at plata ble gitt ut i 1983.Muligens deres første,derav tittelen.Den inneholder bare 7 kutt.Typisk LP-størrelse den gangen.
Førsteinntrykket var at denne virket ganske døv og jeg vurderte å la den forbigå i stillhet,men ved tredjegangs gjennomlytting fant jeg at det var liksom noe ved den allikavel.
Håper ikke dette innlegget ble altfor forvirrende.Setter i gang platen igjen for en "second opinion"
mvh. s,
Ah, Café Bleu var det selvsagt. Vi hadde den i nærradioen jeg jobbet i, men selv har jeg aldri hatt den. Det var vel den som fikk litt lunken mottakelse. Men når jeg tenker meg om så var den slettes ikke så verst den heller. Skriver jeg, vel vitende om at jeg ikke har hørt den på over 20 år. Den finnes sikkert på Spotify. Vel verdt å sjekke med friske ører i morgen. Hvis de har den.mikefish skrev:@baluba : sjekket litt nærmere ang. Style Council.Wikipedia burde være pålitelig nok når det gjelder denne typen facts.'Introducing Style Council' var den uoffisielle debut-lp'en.Den ble bare utgitt i Holland og Japan,men ble massivt importert til GB,da de gjorde stor suksess med sine singler og 12-tommere.Denne palten er forsåvidt bare et lappverk bestående av bl.a. en "club mix" av 'long hot summer'.Jeg kan ikke huske den låta forsåvidt.Deres album 'cafe bleu' kom året etterpå og ble gitt ut worldwide og regnes derfor som deres debutplate.
Om denne billig-cd'en jeg kjøpte er noe som har stått på lager i årevis eller om det er nyopptrykk vites ikke.
mvh. s,
Er glad jeg ikke leide bord denne gangenbaluba skrev:Du finner ¨til ä ved siden av Å. Trykk en gang på ¨, og etterpå trykker du a. Da får du ä.
I dag gledet jeg meg litt til platemesse på Fensal. Snakker om nedtur av dimensjoner. Sist gang jeg var på messe i Bergen var for mange år siden. Det var da de ble holdt på Maxime, og det fortsatt het Maxime. Da var det et stort utvalg i tilbydere i mange genre, og flere formater. Nå var det en liten rekke med mindre pene mennesker som diskuterte nederlandske førstetrykk av Dylan, og studiner i tyveårene som har arvet pappas vinyl og hans JVC rack-grammofon fra åttitallet. Sammen med de øvrige nerdene som sverger på at deres Fisher/Sanyo/JVC i billigste prisklasse fra brukthandelen låter mye bedre enn enhver cdp.
Årsaken til at jeg var skuffet var selvsagt at på andre messer finnes det et utvalg i esoteriske cd-utgivelser også. Jeg tenkte å handle litt sixties garage som ikke er å finne i vanlige butikker, men dengang ei. Utvalget i cd var omtrent som på et gjennomsnitts loppemarked, eller hos Fretex. De platene jeg ikke hadde fra før sorterte under skrot. Det var faktisk ikke en eneste cd jeg ville kjøpe. Det tok meg under ti minutter å gjøre meg ferdig, for så å gå slukøret ut døren igjen. Selv menneskene der inne var så lite attraktive, uansett kjønn, at jeg fant meg selv svært malplassert i selskapet.
Kun for å ikke gå ut med totalt uforrettet sak gav jeg 40 for den første cd-en i NRKs "Norsk rocks historie". Den hadde jeg ikke kjøpt før, så det ble en del av komplettering. Jeg bør jo ha hele serien. Etterpå gikk jeg skuffet videre til Kompaniet, der jeg kjøpte to plater til for å trøste meg.
Første var en hyggelig overraskelse. Det stod en cd som bar tittelen "The Sound Of The Smiths" i tilbudshyllene, som ved nærmere undersøkelse viste seg å være en remastring av "Hatful of Hollow". Og det er jo glimrende, så den ble med meg hjem.
=
Få meter unna fant jeg denne samleren av The Specials. Den er mer konsentrert enn "Stereotypical", som ikke egner seg like godt til å høre i et strekk. Derfor ble den også med hjem, for i tillegg til et godt utvalg av låter lå det også en DVD i casen. Det ble med andre ord ikke en helt mislykket fangst i dag, selv om dagens startet dårlig.
Igjen må jeg nevne at i forhold til Oslo så er ikke Bergens platemesse dårlig, den er patetisk latterlig. Kun egnet for de som samler på standardrepetoiret på vinyl, dessverre.
Tar du til takke med den den remastrede versjonen jeg kjøpte så slipper du unna med 59 små kroner. Feil cover, men riktig plate likevel.mikefish skrev:Mange takk baluba ! Av og til bør jeg spørre,selv når det greier seg om helt enkle ting om pc-bruk. Säkert !
Kjedelig at det var en trist messe.Førøvrig megler jeg også 'hatful of hollow',men nå er det begge føttene på bremsepedalen når det gjelder platekjøp.Har et par til i hylla her som jeg enna ikke har presentert.
mvh. s,