Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fem cd-er, hvorav en er trippel, fulgte med meg hjem fra jobben i dag. Vi starter i det klassiske hjørnet.

6 messer av Haydn, med Gardiner/English Baroque Soloist/Monteverdi Choir + Misha Maisky/Daria Hovora spiller Schubert-lieder uten ord.

Wall of Voodoo The Index Masters er for meg en ukjent WoV-utgivelse. + Lone Stars Lonely Grill er ikke like ukjent, men like fullt en plate jeg ikke kan huske å ha hørt.

Da har jeg vært innom klassisk både med og uten vokal, undergrunnsrock og country. En liten dose jazz på tampen skulle ikke skade da. Helt tilfeldig ble jeg stående å bla i plater ved siden av Karl Bomann-Larsen. Etter en liten passiar om Goulds 81 vs. 55-Goldberg (som han fortalte han hadde funnet en veldig tidlig utgivelse av på vinyl i NY for småpenger) kom vi fram til at vi begge synes at 81 kanskje er best. Min teori (som han syntes var plausibel) er at han satt for komfortabelt på krakken i 1955, slik at entusiasmen tok for overhånd. Først når krakken ble tilstrekkelig vond nok å sitte på fikk han til å spille det mer følsomt... ::)

Det kom også fram at baluba liker jazz, og da var han klar i sin anbefaling blant de platene som stod i samme hyllemeter.

Count Basies The Complete Atomic Basie har følgende tekst under tittelen: E = MC2 = Count Basie Orchestra + Neal Hefti Arrangements. Det er med andre ord vitenskapelig bevist at dette er en essensiell utgivelse, så hvem kan la den ligge igjen? Kanskje vitenskapshatende kreasjonister kan, men ikke denne gamle unitaren. Dagens fangst har vært særdeles bra imo, og kostet meg ikke mer enn en kvart høvding. Komle-middagen er ferdig fortært, og sviskekongen Maisky smører nå ører og en litt sliten kropp. Jeg synes det er en artig variant å skifte ut vokalen med cello på den Schubert-platen, og det låter passe smukt på en fin og solrik ettermiddag.

Btw: Alle coverne skal være 300x300 (med et avvik på 7 pixler i lengste retning på Haydn), så jeg forstår ikke helt hvorfor de vises annerledes. Men sålenge det ser ryddig og noenlunde symmetrisk ut så er det greit for meg. Er litt nøye på at postene mine skal være litt ryddigere og lettere forståelig enn undertegnede selv er, og det ser jo ikke fælt ut. Men det er litt merkelig at jeg ikke har kontroll over dimensjonen på bildene.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    To av de er jo 225x225 ;)

Det forklarer vel ulikhetene.
    Nå ble jo innlegget ditt helt uleselig... :p
    Det var merkelig, for det stod da vitterlig 300x300 på de bildene i Google bildesøk. Nu da, det ser ikke altfor ille ut. Det har visse grafiske kvaliteter siden det er en form for symmetri i det. Det var da en merkelig tilfeldighet som skulle føre til at de to havnet lengst til høyre begge to. Fine plater er det, uansett størrelse på bilde.

Vedlegg

espege

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    baluba skrev:

Wall of Voodoo The Index Masters er for meg en ukjent WoV-utgivelse.
    "Index" er vel en samler med tidlig materiale (Stan Ridgway perioden), som dukket opp noen år etter WoV ga seg helt. Oppdaget den helt tilfeldig selv for et par år siden – vel verdt å ha.

e

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    espege skrev:
    baluba skrev:

Wall of Voodoo The Index Masters er for meg en ukjent WoV-utgivelse.
    "Index" er vel en samler med tidlig materiale (Stan Ridgway perioden), som dukket opp noen år etter WoV ga seg helt. Oppdaget den helt tilfeldig selv for et par år siden – vel verdt å ha.

e
    Det var noe slik jeg kom fram til også. Utgitt av Rhyko i 1991, lenge etter jeg hadde kjøpt min siste WoV. Som forøvrig var Seven Days In Sammystown, den første etter at Stan gikk solo. Utover den har jeg de obligatoriske Call of The West og Dark Continent.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.509
    Torget vurderinger
    1
    Faens forp@£#€ flytoget. En time stuck i tunellen etter Lillestrøm, og alene-hjemme-kvelden er allerede amputert.

Faens forp@£#€ HDTracks. Nedlastingen ble avbrudt midt i tittelsporet. Anne Sophie Mutter gikk greit, men det var ikke det som stod på menyen i kveld. :mad: Hva pokker drikker man til fiolingnikk? Melk??

Faens forp@£#€ kompiser. Jack'en stod ikke i kjellerboden. Må ha blitt drukket opp på Pinnekjøttlaget.

-----------

På den positive siden fikk jeg spilt Grievous Angel mens HD Tracks fullførte jobben. Denne gangen gikk det kjapt. Må ha vært mange hundrevis rundt i verden som hang seg på 15% rabatten og hi-rez filene med Stones.

Og selvsagt finnes der brune ressurser i huset. Polets 20år gamle Armagnac for eksempel. Skål!

--------------

KJ: Ja jeg skal teste. Førsteinntrykket bærer dog preg av nokså semmer og grovkorna 60-talls lyd, med lite (ingen) superdiskant. Ikke mye uttelling for hi-rez, sånn sett. Gimme Shelter er grautete. Men det kommer seg en del utover, spesielt på de mer akustiske låtene. Akkurat nå er de i ferd med å avslutte Midnight Rambler, og det svinger bra.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    ...
    KJ: Ja jeg skal teste. Førsteinntrykket bærer dog preg av nokså semmer og grovkorna 60-talls lyd, med lite (ingen) superdiskant. Ikke mye uttelling for hi-rez, sånn sett. Gimme Shelter er grautete. Men det kommer seg en del utover, spesielt på de mer akustiske låtene. Akkurat nå er de i ferd med å avslutte Midnight Rambler, og det svinger bra.
    Flott! Det er ikke at jeg forventer meg mirakler, kildematerialet tatt i betraktning. Men det hadde vore morosamt dersom det ikke er en bastard av 16/44,1 forkledd som 24/176,4. Det er kanskje noen indikasjoner for eller i mot med en frekvensanalyse og/eller en MasVis rapport.

mvh
    KJ

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Nå har jeg nye plater frem til og med påske,men kjenner jeg meg rett så blir det nok noen platekjøp til.Nye i dag :

The Pains Of Being Pure At Heart & Jessica Folcher

Rebecka Törnquist & Leftism

Paul Desmond And Gerry Mulligan & Miles Davis

Det hele kom på tilsammen 249.50.Altså billigere enn å laste de ned fra I-tunes,men,men det er ikke akkurat dagsaktuell musikk.

mvh. s,

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

Blackfield - Welcome To My DNA.

Denne lå i postkassa når jeg kom hjem i dag. Etter to gjennomlyttinger er jeg relativt fornøyd, men den krever nok fort en 10-12 før den virkelig sitter. Men, om du liker tidligere Blackfield-utgivelser, er det løp-og-kjøp på denne! :)

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Duran Duran: All You Need Is Now (2011).

Nok et åttitals band som prøver seg igjen, men her har gamle helter gjort hjemmeleksen sin, og gått tilbake til sine opprinnelige røtter ;)

Det er nesten som å høre Duran Duran i midten av åttiårene, og ja man må bare like det!

Her er det faktisk en del (mange) gode melodier, og lyden er heller ikke så gal ;)

Vedlegg

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Kom med posten i går!

Airplay S/T [MFSL UDCD 501]

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Tilvekst i cd-samlingen :

Velvet Underground & Free

The Allman Brothers Band

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Fortsetter her :

Quiet Riot & The Dave Brubeck Quartet

Carly Simon & Bjørk

Amanda Marshall & Backyard Babies

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dagens fangst på kompaniet er tuba uten klovnenese, noe jeg er glad i.

Vår egen Øystein Baadsvik spiller tubakonserter fra det 21'de århundre med Singapore SO og Anne Manson med taktstokken.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.385
    Torget vurderinger
    4
    Suzanne Vega - Close Up Volume 1, Love Songs

Suzanne Vega - Close Up Vol 2, People & Places

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    To nye

Peter Johansson - Inte Utan Dig [PJMD001]

Peter Johansson - sång
    Per Nordbring - trummor, percussion, keyboards
    Jan Nordbring - bas, keyboards, lapsteel
    Olle Junholm - gitarr
    Jay Graydon - gitarrsolo (1)
    Michael Ruff - piano, hammond (4, 7)
    James Genus - bas (7)
    Sven Fridolfsson - saxofon
    Lennart Esborn - cello
    Bitte Bernhardsson - sång
    AnnaMalin Kax - sång
    Frank Ådahl - kor
    Björn Hedström - kor
    Johanna Strömblad - sång
    Åsa Nordmark - sång

http://www.pjmd.se
    http://www.jaygraydon.net/jaypitch.htm

Average White Band - Feel No Fret + Volume VIII + Shine + Cupid's In Fashion

http://www.play.com/Music/CD/4-/9692378/Feel-No-Fret-Volume-VIII-Shine-Cupid-In-Fashion/Product.html
    http://www.amazon.com/Feel-Fret-Shine-Cupids-Fashion/dp/B001NOMOP6

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Årets plate!

Ole Børud - Keep Movin [CCD 9903]

Ole Børud: Vocals/Guitars/Bass/Additional Keys
    Ruben Dalen: Drums/Percussion/Additional Keys
    Lars Erik Dahle: Bass on Rock Steady, Broken People, Make A Change, She's Like No Other & Resting Day
    Frode Mangen: Rhodes/Wurlitzer/Clavinet/Piano/Hammond/Synthesizers/Keyboard Solos

Jens Petter Antonsen: Trumpet/Flugelhorn
    Børge Are Halvorsen: Saxophones/Flute/Sax Solo on Souls In Chains
    Even Skatrud: Trombone
    Markus Lillehaug Johnsen: Guitar Solo on Broken People
    Hilde Stavnem Børud: Background Vocals on Rock Steady

Produced by Ole Børud

Music by Ole Børud
    Lyrics by Ole Børud & Jackie Kavan
    Horn arrangements by Ole Børud

Mixed by Ruben Dalen & Ole Børud
    Recorded at DM/M & STG Studio
    Mastered at Propeller Mastering by Morgan Nicolaysen

Photo by Lars Petter Pettersen
    Art direction by Marco Storm

http://www.facebook.com/oleborudmusic

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Bestillte denne DCD på disse nye Silver Label vinylutgivelsene til Mobile Fidelity. Dyrt, men vel verdt pengene, for her var det ekstremt høyt nivå på kvalitet, lyd og produksjon.

Fra tidligere vet jeg at musikken deres er i særklasse. Anbefales for alle som har et godt forhold til Dead Can Dance!

mvh

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    Er veldig klar for ny musikk for tiden og har brukt mye tid på å spore opp godbiter. Men jeg er bare skuffet over middelmådigheten over nye utgivelser. Det har kommet ut masse plater, men nesten alle gir meg bare et lite gjesp :-[.

Kom igjen da musikere! Gi oss noe mer en ok musikk :mad: :D .........

Så langt har ikke 2011 vært noe særlig.

Boden9

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    2
    Fått kick på Divinyls. Mye bra i katalogen deres. Denne live platen var ikke noe særlig på lydkvalitet og kanskje noe etter deres høydepunkt (imho), men ganske artig for fans:

Vedlegg

Xevious

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Dobbel-CD i posten fra play.com - kostet vel hele 35 spenn...

Camel - Lunar Sea ~ An Anthology 1973-1985

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bestilte akkurat The Black Crowes - Croweology på trippel vinyl på en tilgodelapp jeg hadde hos Juno Records (som anbefales). En plate jeg har glemt å skaffe meg helt siden jeg hørte den hos Rolfozzy for noen uker siden. Sjefsplate!

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Fått inn blant annet disse de siste dagene:

Michael Jackson - Singles Souvenir Pack

Og en gullplate av Moby, fantastisk!!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Søkte tilflukt for det sure været hos Engelen mens jeg ventet på at guttungen skulle bli ferdig på skolen. Jackson Browne ble med meg ut igjen. Late For The Sky var i sin tid min favoritt-Browne. Kanskje den fortsatt er det?

Flott skive er det uansett. :)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Et oppsamlingsheat av de nyeste cd'ene i samlingen :

Cake & Chet Baker

Dwight Yoakam & Monter Magnet

Sonic Youth & Stan Getz

mikefish