Ooops!
Hammer gikk ned i flammer. Var ikke helt Stormester i dag.
Hammer gikk ned i flammer. Var ikke helt Stormester i dag.
Vedlegg
-
42 KB Visninger: 183
|
Jepp, 43.Sxd5 er en megablunder, hadde nok blitt remis uten denne tabben.pedal skrev:Nakamura har det ikke bare i kjeften, men også i fingrene!
Magnus tråkket feil i tidsnøden og tapte en ellers jevn stilling, så vidt jeg kan bedømme.
Nei, ikke for spillerne sin del, men det har vært mye hestehandel og annet svineri på det administrative.ErosLoveking skrev:Er ikke hele den sjakkgreia gjennomkorrupt da?
Barnslig trick, har vært gjort i forskjellige varianter opp igjennom historien.Gjestemedlem skrev:Derren Brown spiller sjakk...
Peter Flermoen er Harstad Sjakklubbs største talent noensinne. Klubben har fostret en del Nord Norske mestre og et par Norgesmestre i Junior (Morten Groth og Stein Jensen), men ingen av disse kan måle seg med potensialet til Peter Flermoen. Magnus Carlsen har uttalt at Flermoen er blant landets 3 største talenter.Jabba_Jabba skrev:I går så ble storfavoritten Peter Flermoen (Harstad) Nordisk mester i sjakk i gruppe D 8),Jabba-Jabba
Ja, meget sporty opptreden av begge to. Av Dominguez før tidskontrollen og Ivanchuk etter. En gladnyhet innimellom krangel og beskyldninger som ellers verserer mellom ymse spillere og leire fra tid til annen.Tor Nado skrev:Men remis. Ingen skjønte noenting.
Addendum: A Spanish newspaper provides an explanation for the unusual draw:
The sporting gesture of the round was the draw Ivanchuk gave to Dominguez.
Both players were very short on time and Ivanchuk on several occasions knocked the pieces over accidentally.
Dominguez, displaying a sportsmanlike attitude, put the pieces back on his own time despite risking a loss.
The Ukrainian, in the end, rewarded his opponent with a draw despite having a decisive advantage.
Oj, denne var litt slem.pedal skrev:Jeg ler ellers ofte høylydt av Frode Øverlis ville påfunn, men her bare skjønner jeg ikke poengene. Han får holde seg til fotball.