Neppe. Her ryker det vel minst kvalitet. Eller en springer?KindOfBlue skrev:Klarer Kamsky å motstå Carlsens råløp?
Jo, men da slipper han springeren inn i bakrekka. Derfor tårnet opp først.Karl_Erik skrev:Jo, men ryker den ikke nå da?
Kan ikke hvit bare slå på f5?
Spørsmålet er om den hadde kommet seg levend ut...KindOfBlue skrev:Jo, men da slipper han springeren inn i bakrekka.Karl_Erik skrev:Jo, men ryker den ikke nå da?
Nei, da ville sikkert ligget videre avbytte i kortene, slik du tenkte. Jeg er usikker på hva som er mest verdt her, i fortsettelsen, å henge fast i løper eller springer?Karl_Erik skrev:Spørsmålet er om den hadde kommet seg levend ut...KindOfBlue skrev:Jo, men da slipper han springeren inn i bakrekka.Karl_Erik skrev:Jo, men ryker den ikke nå da?
Karl_Erik skrev:Det jer er usikker på er om sort hadde måtte bare gi fra seg springere uten avbytte etter
24. Dxf5 Sxf2
25. Te1.
Mulig jeg blingser litt her, men jeg ser ikke returløypa til springeren.
Jeg tror at om d-tårnet hadde blitt satt på e1 så ville Kamsky måkt løs på bonde d4, han har tårnet i bakgrunn som trykker, og ville fått en bonde i gevinst etter kryssbytte springer/løper? Og sittet med tårn på d4 når røyken la seg.Karl_Erik skrev:Det jer er usikker på er om sort hadde måtte bare gi fra seg springere uten avbytte etter
24. Dxf5 Sxf2
25. Te1.
Mulig jeg blingser litt her, men jeg ser ikke returløypa til springeren.
Hardt ut ? Alle trekkene til og med 17....Tad8 var jo planke, spilt tusenvis av ganger før.KindOfBlue skrev:Her er det masser av "tenk om" potensiale. Kamsky har noen problemer nede på 8/7, men så lenge Carlsen ikke får noe inn på h7 så smeller det ikke.
Til Buffy - yes, veldig solid spill. Jeg var overrasket over at Carlsen gikk så hardt ut. Nå skal det ryddes litt med bytter. Her er årsaken til at hvit løper forsvant tidlig. Hadde Carlsen hatt den i bakhånd kunne han laget trøbbel rundt h7.
Presis. Som du vil se av min første kommentar vedr. den bonden. Men visst er det hardt ut å stille seg så åpen, med lang rokade og dronningen i front, mot Kamsky?Buffy skrev:Hardt ut ? Alle trekkene til og med 17....Tad8 var jo planke, spilt tusenvis av ganger før.KindOfBlue skrev:Her er det masser av "tenk om" potensiale. Kamsky har noen problemer nede på 8/7, men så lenge Carlsen ikke får noe inn på h7 så smeller det ikke.
Til Buffy - yes, veldig solid spill. Jeg var overrasket over at Carlsen gikk så hardt ut. Nå skal det ryddes litt med bytter. Her er årsaken til at hvit løper forsvant tidlig. Hadde Carlsen hatt den i bakhånd kunne han laget trøbbel rundt h7.
Kjent Caro-Kann variant.
18.Sxf6 litt uvanlig og det var vel først med 19. g4 det var noe som lignet på selvstendig tenking.
ja, virker som om Magnus står litt bedre posisjonelt her. Men med så mobile offiserer så kan nok svart enkelt holde stillingen, og den teoretiske posisjonsfordelen damper bort. Må nok "skje" noe mer drastisk her, for ikke å bli remis.Karl_Erik skrev:Nå blir vel den ubehagelige bonden på D4 endret til en råsterk hengebonde på E5?
Om du ser på http://forum.tv2.no/forum/categories.cfm?catid=193&forumid=1 så er folkene ivrige med Rybka-analyser derBuffy skrev:Comp eval etter Le7, pedal ?
Jeg er høvding på lånte fjær. Klipper og limer analysene fra nettavisen.Buffy skrev:Comp eval etter Le7, pedal ?