Klær, briller og klokker Sko!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Takker for det Fidelio. Enzo Bonafé heter produsenten.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Fosse skrev:
    dag1234 skrev:
    Jeg kjøpte mine på Maddison ave i sommer. Samme butikk som du? Flott service du nevner her, og det er av de siste amerikanske skoene som ikke produseres i Asia.

    Fin hjemmeside også, men jeg har ikke fått bestilt derfra enda.
    Jeg husker ikke gaten i farten men minnes at Alden hadde butikk vis-à-vis. Jeg ble betjent av en svær afroamerikaner med suverent humør, humor og kunnskap. Er de ikke for store spurte jeg. Da har du aldri hatt sko i rett størrelse insisterte han, med rette.

    Ser at Alfred Sargent ikke er nevnt, det er produsenten jeg har flest sko fra, også disse av himmelsk kvalitet.
    Det er samme sjappa. Rundt hjørnet ligger Alden, som ikke må forveksles med Alden i San Fransisco. Og like over gaten ligger Brooks Brothers.

    AS har jeg ikke, men ser at de har gode priser og får bra omtale i et Plaggforum jeg deltar i.

    Fingeren har cordovan, seff. Det er mitt neste prosjekt.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    dag1234 skrev:
    Fingeren har cordovan, seff. Det er mitt neste prosjekt.
    I påvente av at Fingern legger ut noen bilder legger jeg ut noen cordovan-bilder selv, et par høye, et par lave.
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Fosse skrev:
    dag1234 skrev:
    Fingeren har cordovan, seff. Det er mitt neste prosjekt.
    I påvente av at Fingern legger ut noen bilder legger jeg ut noen cordovan-bilder selv, et par høye, et par lave.
    Skal legge ut når jeg får igjen mitt bortlånte kamera. Fikk nettopp igjen et par Alden fra Dagestad som har vært en tur til fabrikken for stell. Fantastisk resultat! kostet en knapp tusenlapp og skoen er som ny
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.170
    Antall liker
    10.696
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ok - så har jeg tatt bilde av noen sko som har blitt brukt mye. En anelse slitt men fungerer utmerket til formålet enda.


    Litt diy må til men det funker.
    Puma hallsko. Disse var veldig gode og jeg er kresen når det gjelder hallsko.
     

    Vedlegg

    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Fosse skrev:
    dag1234 skrev:
    Fingeren har cordovan, seff. Det er mitt neste prosjekt.
    I påvente av at Fingern legger ut noen bilder legger jeg ut noen cordovan-bilder selv, et par høye, et par lave.
    Flotte skotøy!
    Hvor kjøpte du dem?

    Disse hadde jeg på i forrige uke: Suede semi-brogue fra Herring. Billig og god.
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Fosse skrev:
    I går ble det dette paret på meg. Bestillt av Dagestad i økt bredde, noe som passer min fot godt. Jeg har få italienske sko og var ute etter noe som avviker fra det typisk britiske jeg har mye av fra før.
    De var fine. Liker sjelden den type skodesign men disse var noget for seg. Får ta turen til Dagestad en dag.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Én veldig fin ting med kvalitetssko er at de kan vare livet ut, og fungerer for meg som "levende minner", som hvor jeg kjøpte dem (en liten bortgjemt sjappe i et smug i Vicenza), hvor jeg har brukt dem (i søla på toppen av Tourmalet under Tour de France) og slike ting. Det er få andre objekter jeg får et følelsesmessig forhold til, så for meg en sko en unik ting.

    Skoene jeg hadde på meg tidligere i dag kjøpte jeg i en liten butikk jeg ikke husker navnet på i London for ca ti år siden. Jeg hadde labbet rundt i byen hele dagen sammen med min daværende, og vi var sultne og slitne, slik man gjerne er på Londontur. Før middag skulle hun inn i en forferdelig klesbutikk (jeg hater klesbutikker) med diskomusikk som var så høy at jeg ikke kunne høre meg selv tenke. Da sa jeg takk for meg, og labbet nedover noen sidegater mens hun handlet billige klær sydd av fattige arbeidere i den tredje verden.

    I et mylder av bittesmå gater med middelalderlayout, i enden av det som best må kunne beskrives som et smug, lå en bitteliten butikk med et diskret skilt over døren og ett par sko i vinduet. Jeg gikk selvsagt inn, og ble tatt imot av en svært trivelig herre som tryllet frem det ene fantastiske paret sko etter det andre. Ikke ett eneste par, bortsett fra dèt i vinduet, stod fremme, alle skoene lå nøye stablet oppetter veggen i eskene sine. Jeg hadde vel knapt bikket tyve, og var selvsagt ganske naiv mht hva sko kan koste, så jeg ble følgelig rimelig sjokkert over prisene. Jeg kunne se at herren i butikken virkelig følte med meg, så han gikk inn på bakrommet og rotet litt rundt, og fant et par han hadde fått i retur av en kunde. Disse var brukt en gang eller to, og så flunkende nye ut bortsett fra ørlite grann slitasje på lærsålen. Jeg prøvde dem, og de satt som støpt - jeg var fortapt. Dessverre var prisen fremdeles latterlig høy for en student, så jeg svelget tungt og sa jeg måtte tenke på det til dagen etter.

    Jeg får alltid en fornemmelse av at butikkansatte snøfter litt innvendig når man sier at man skal "tenke på det", for det er vel egentlig bare en eufemisme for "nei takk". Herren i denne butikken var derimot vennligheten selv og tilbød seg å holde dem for meg til dagen etter. Det er kanskje ikke så rart, for han så vel desperasjonen i øynene mine.

    Så da stampet jeg ut i mine halvslitne, halvdyre, halvkule gamle sko, med ikkeeksisterende blodsukker, for å spise middelmådig mat på en middelmådig restaurant med en middelmådig kjæreste. Og da jeg sa til herren i butikken at jeg skulle tenke på det, mente jeg det virkelig - jeg tenkte ikke på noe annet resten av dagen. Jeg kunne selvfølgelig ikke fortelle noe om dette til kjæresten, for hun hadde insistert på å bli med og se dem, og hadde da også selvsagt fått greie på hva de kostet.

    Jeg sov på det, og hadde fremdeles like lyst på skoene da jeg våknet - et sikkert tegn på at man bør kline til i mitt hode. Så dagen etter, mens kjæresten handlet, droppet jeg henne og sa jeg ville tusle litt for meg selv for å se etter et slips til min far. Makan til sort løgn! Med en gang jeg hadde rundet hjørnet, løp jeg nedover gaten og inn i området der skoene mine var. MEN JEG KUNNE IKKE FINNE IGJEN BUTIKKEN! Dagen i forveien hadde jeg vært så sliten og fjern at jeg ikke hadde lagt merke til gatenavn, omkringliggende bygg eller noen ting, jeg husket det bare som et virrvarr av smågater. Hjertet begynte å dunke, svetten silet ned fra pannen, og jeg begynte å kjenne fortvilelsen stige i meg som et voldsomt tidevann jeg ikke kunne stanse.

    Først forsøkte jeg å spørre folk på gaten, men fikk ikke mye igjen for dèt. Så begynte jeg å forhøre meg i butikker i området: "I am trying to locate a small shoeshop I visited yesterday, with only one pair of shoes in the window, run by an elderly gentleman". Rimelig vagt, og ingen kunne hjelpe meg. Klokken tikket, for jeg skulle møte kjæresten igjen om få minutter. Jeg gav nesten opp, og på veien tilbake slentret jeg innom en stor skobutikk, jeg husker at de solgte Bally-sko, for å spørre en siste gang om noen visste hvor butikken jeg lette etter lå. Jeg begynte seriøst å tro at jeg kanskje hadde drømt det hele, for hele greia virket veldig fjern. Det eneste jeg kunne huske fra veien tilbake fra butikken dagen i forveien, var et skilt med "Embassy of Botswana" på en mur. Jeg huket tak i den første ekspeditøren jeg kunne se, som var afrikaner, og spurte om han visste hvor butikken jeg lette etter kunne ligge, men nå la jeg liksågodt til, i et siste desperat forsøk, at det kanskje kunne tenkes at den lå rett ved "The Botswanian Embassy". Mannen trakk først på smilebåndet, før han begynte å le - høyt. Jeg følte meg som en komplett idiot, og skjønte plutselig at jeg hadde gått inn i en stor butikk, huket tak i den eneste afrikaneren i mils omkrets, og spurt etter skobutikker med afrikanske ambassader som referansepunkt. Så jeg trodde jeg skulle bli kastet på hodet ut, men isteden - etter å ha roet seg ned og tørket noen tårer - fortalte ekspeditøren at jo, han trodde han visste hvilken butikk jeg mente, og forklarte meg veien dit. Jeg fikk ham til å forklare meg veien enda et par ganger, og stormet nedover gaten.

    Og der lå den, den lille butikken med den gamle gentleman'en bak disken og mine drømmesko på bakrommet. Han smilte da jeg kom inn, og uten å si noe hentet han frem skoene og pakket dem ned, og jeg gav ham en bunke pundsedler. "Thank you, sir, and have a nice day". Dagen hadde virkelig blitt "nice" til slutt.

    Og da sitter man her, mange nye kjærester, klær, boliger og år senere. Skoene står uforgjengelige på skohyllen i skapet, og ser like freshe, flotte og skinnende ut som de gjorde første gangen jeg så dem i en knøttliten butikk rett ved den Botswanske ambassaden i London. Ikke kom og si at sko ikke er viktig.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg er ikke noen skokjenner. Men jeg kom over det Sweitsiske skomerket Ricker når jeg var innom Eurosko. Det er den beste spaserskoen jeg har hatt. Ble ikke klamme, slik jeg ble på Ecco og Thimberland. Men så er ikke Ricker noen billigsko heller mvh Guit

     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    65finger & Dag1234: De høye er Alden, kjøpt i Amsterdam. I disse dager har Dagestad inne mye boots fra Alden i shell cordovan, men den gang jeg kjøpte var de ikke å oppdrive i Norge tror jeg. De nederste er Paraboot Cousu Norvegien. Sjeldent Paraboot lager noe i shell cordovan, men i dette tilfellet har de gjort det, kjøpt hos Dagestad.

    Fine de semskede du har der Dag1234
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Fosse skrev:
    65finger & Dag1234: De høye er Alden, kjøpt i Amsterdam. I disse dager har Dagestad inne mye boots fra Alden i shell cordovan, men den gang jeg kjøpte var de ikke å oppdrive i Norge tror jeg. De nederste er Paraboot Cousu Norvegien. Sjeldent Paraboot lager noe i shell cordovan, men i dette tilfellet har de gjort det, kjøpt hos Dagestad.

    Fine de semskede du har der Dag1234
    Superfete de halvhøye. Aldri sett de før. Har et par slike: NB lånebilde
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Fantastisk historie Fidelio, fantastisk. Mange takk!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fosse skrev:
    Fine de semskede du har der Dag1234
    Enkle, funksjonelle og helt sikkert behagelige. Bondetamper som tror de er urbane stilikoner bør holde kjeft om semsket skinn og brune sko.
    Men jeg er ikke sikker på om Dags definisjon på billige er den samme som min...
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    @Fidelio: Fantastisk historie, og fantastisk fortalt. Her har vi en virkelig dedikert skoman(n)! Jeg blir helt varm inni meg. Knallbra.

    @ Fingeen: Steik så fine sko!

    @ baluba: Kom sånn ca på 1.5 -1.600,- ferdig fortollet.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hehe, takk for at dere likte historien Fosse og dag1234. Jeg har brukt de skoene minst én gang i uken siden jeg kjøpte dem.

    Et annet par som har vært med på en del på bildet under. Kjøpte dem for syv-åtte år siden, og de har bl.a. hilst på Miguel Indurain, vært på vinsmaking hos Mascarello i Piemonte og blitt løpt hjem i natt til 4. juledag fordi taxikøen var så lang - 5km i 15 minus. Aldri hatt så vondt i leggene siden..
     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Kul historie Fidelio, kjempebra faktisk. :D
    Et bilde av skoene er vel på sin plass?
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Gode sko er viktig. Liker man å gå på bena er det ingenting verre enn dårlige sko, og ingenting ser mer sløkket ut enn malplasserte sko heller. Jeg stiller nok større krav til komfort enn til stil, men kan man kombinere begge er man jo i boks.

    Høst og vintersko er jo en spesiell utfordring.

    Falt helt for disse.

     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Espen Thoresen hadde ett fint program noen år tilbake hvor han besøkte folk som var litt "originale". Han besøkte da en skomaker i Oslo, tipper skomakeren var tidlig i 30-årene dengang. Var det Dagestad, mon tro?
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.302
    Antall liker
    21
    Sko?? Burde ikke denne tråden vært overført til "Kvinneguiden.no".. ;).
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Som alltid: de som vanker her inne og bruker opptil 2000 kr meteren for en ledning, man kan da ikke kommentere at man bruker penger på tøy eller sko som man faktisk har bruk for?? Man kan jo tross alt ikke påberobe seg god smak eller interesse for det gode liv, og samtidig tusle rundt i crocs? ;)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.176
    Antall liker
    9.503
    Sleiven skrev:
    Sko?? Burde ikke denne tråden vært overført til "Kvinneguiden.no".. ;).
    Føyer seg pent inn etter symaskintråden. Det neste blir vel "Hva strikker du i dag?"
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Synes sko er det mest maskuline av alle plagg jeg, ingenting galt med å være interessert i slikt!

    De fleste jeg kjenner av hunkjønn er ikke spesielt interessert i sko i det hele tatt, og trasker stort sett rundt i billige sko som går istykker etter noen måneder. Bidrar bare enda mer til "bruk-og-kast"-mentaliteten som råder her til lands. Jeg vil ha ting som kan repareres og vedlikeholdes, og som samtidig er vakre.

    Egentlig kan et par middels gode sko vare skikkelig lenge hvis de behandles med respekt, pusses ordentlig, og ikke brukes mer enn 1 av 3 dager. Sko må hvile dobbelt så lenge som de brukes. Tror det er mange som har glemt den regelen.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    motoren skrev:
    Snobber,lurer på hva det neste blir :-\
    Joda, dette var riktig forum å komme med en slik uttalelse. ::)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.170
    Antall liker
    10.696
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er nok "perfeksjonisme" genet som setter inn mange ganger her.. Tror vi er en relativt stor andel perfeksjonister her på HFS egentlig.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Fidelio skrev:
    Synes sko er det mest maskuline av alle plagg jeg, ingenting galt med å være interessert i slikt!


    Egentlig kan et par middels gode sko vare skikkelig lenge hvis de behandles med respekt, pusses ordentlig, og ikke brukes mer enn 1 av 3 dager. Sko må hvile dobbelt så lenge som de brukes. Tror det er mange som har glemt den regelen.
    Helt riktig. Sko må gås inn, og hvis de behandles godt så kan de vare i mange, mange år. Puss, hvile og skotrær er tingen.

    Nordmenn flest har ikke peiling på sko. Gå i en skobutikk og spør etter Derby, og de ser ut som et spørsmålstegn.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hvorfor er det slik at noen tror det er mandig å kle seg som en slask?

    Som så alltid, har man ingen interesse av skikkelige sko er man i feil tråd...
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.407
    Antall liker
    3.201
    Hmmm, sko.
    Går stort sett i arbeids/vernesko.
    De er behagelige, og jobben betaler...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Problemet er jo at det nesten ikke er gode sko å få kjøpt i butikkene. På kjedene her rundt er det Ecco til 1200+ kroner som er ok, ellers er det bare "ta livet av beina"-billigmerker å få kjøpt.

    Mange pene sko her, men også endel snodig... :) Skjønner jeg ikke er like feinschmecker som enkelte, men ikke alle går på brostein og asfalt dagen lang heller. Fra vår til høst liker jeg best å gå på jogge/løpesko. Ikke fullt så pent, men utrolig mye bedre for rygg/bein når man har en jobb der man går og sitter på huk veldig mye.

    Til løping er disse himmelen:
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    En flott tråd. Jeg har et hat/kjærlighets -forhold til sko. Hat, fordi det er vanskelig å finne sko i størrelse 49 i modeller man liker. Kjærlighet fordi godt designede sko gjør meg glad, rett og slett.

    Avbildet er mine kjære Nike, som har vært med til etpar verdenshjørner. Har nettopp hatt dem på service.
     

    Vedlegg

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.870
    Torget vurderinger
    0
    Noen her som er gamle nok til å huske et norsk kvalitetsmerke som het "Windsor"? Skikkelige sko i ordentlig lær og randsydd, ikke limt! Forsvaret brukte dem til "arbeidsuniform" og til "permuniform". Arbeidsskone man fikk var selvsagt brukte, men permskoene var nye og man fikk beholde dem når man dimmet. Jeg fikk byttet mine permsko inn i helt nye den dagen jeg dimmet, en "dirty deal" med sjefen på depotet. ;)

    Så på våren i 1980 hadde jeg et par helt nye "pensko". Vi som visste hva vi gjorde var selvsagt i en avdeling som brukte sorte sko istedet for hærens brune. ;D Disse skoene har jeg nå brukt i snart 32 år, pusses, stelles og tas godt vare på. Og som Fidelio var inne på, de brukes ikke hver dag. Hva slike sko kostet den gangen de var nye vet jeg ikke, men jeg vet at de var dyre. Min mor kjøpte alltid "Windsor" sko til oss gjennom hele oppveksten. Begrunnelsen hennes var at de var av overlegen kvalitet og ble billigst i det lange løp. Økonomisk min gamle mor, meget økonomisk, krigsgenerasjonen og ting skulle vare!

    Fordelen med disse skoene jeg "fikk" fra Forsvaret er at de er av en meget tidløs modell som aldri går av moten. Det finnes motesko, og så finnes der sko for framtiden. For meg er dette litt som å gå til frisøren, det bare må gjøres, kommer ikke utenom. Frisøsen min innkaller meg pr SMS ofte nok til at håret etter frisøsens og hustruens mål er greit. På samme måte med sko, jeg kan ikke på noen måte si at jeg elsker å kjøpe sko, jeg liker det ikke engang, men det er noe man ikke slipper unna! ::) Derfor pleier jeg å kjøpe så gode ( målt io kvalitet og passform ) sko som mulig, ( prisen er rimelig underordnet ) for å måtte gjøre det så sjelden som mulig!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    cybervision_ skrev:
    Problemet er jo at det nesten ikke er gode sko å få kjøpt i butikkene. På kjedene her rundt er det Ecco til 1200+ kroner som er ok, ellers er det bare "ta livet av beina"-billigmerker å få kjøpt.
    Noe som er en av årsakene til at mine føtter forlanger rågummisåle så ofte som mulig. Mine sko er stort sett billige som fy, kjøpt i butikker i utlandet jeg vet selger gode og rimelige lokalt produserte sko. Det produseres fortsatt sko i f.eks. Spania som holder god kvalitet til nesten nada penger. Hvert år kjøper jeg et par ørkensko i en bestemt butikk i Altea. De kjenner meg igjen etterhvert, og når de ser meg entre kommer de alternative "safariboots-ene" (som de kaller dem for) på disken. Men jeg unngår fargen sand, for da er det bare originale Clark's som gjelder. Og de selges kun i deres egne merkebutikker, og nå er det en stund siden sist jeg så en slik. En pilgrimferd er under sakte planlegging etter at jeg har fått kontakt med en gammel venninne som bor i Nottingham.

    Jeg må forresten nevne at Dags valg av pene semskede spasersko er praktisk mtp farge. Mørkebrunt er helt klart det semskede skinnet som er lettest å holde pent. Dråper som man ikke har klart å unngå lar seg enklest børste bort på den fargen, så jeg har kommet fram til at mørkebrunt er den riktige fargen for de som liker å bruke semsket skinn til daglig.



    For de med en liten hang til dyrking av mod-stil er ikke dette noe nytt i det hele tatt. Ei heller for de som er vokst opp på syttitallet. Disse klassikerne går aldri av mote, i likhet med enkelte av spaserskoene som er blitt vist fram i denne tråden. Det slår meg at endel av oss er opptatt av et sportslig utseende på skoene.

    Kjenner meg forresten ikke igjen i Spirres følelser omkring skobutikker og frisører, jeg elsker å kjøpe sko og klippe håret.
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.302
    Antall liker
    21
    Fidelio skrev:
    Synes sko er det mest maskuline av alle plagg jeg, ingenting galt med å være interessert i slikt!

    De fleste jeg kjenner av hunkjønn er ikke spesielt interessert i sko i det hele tatt, og trasker stort sett rundt i billige sko som går istykker etter noen måneder. Bidrar bare enda mer til "bruk-og-kast"-mentaliteten som råder her til lands. Jeg vil ha ting som kan repareres og vedlikeholdes, og som samtidig er vakre.

    Egentlig kan et par middels gode sko vare skikkelig lenge hvis de behandles med respekt, pusses ordentlig, og ikke brukes mer enn 1 av 3 dager. Sko må hvile dobbelt så lenge som de brukes. Tror det er mange som har glemt den regelen.
    Maskulint?? Unnskyld meg ,men dette ser jo ut som fottøyet til en can-can danserinne,,,


    Ps er egenlig misunnelig fordi jeg ikke har føtter som tåler annet en joggesko som er 3 år gamle ;)

    ,
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn