|
Hei!Bestilt i dag. Har god erfaring med Cat. Vis vedlegget 164088
Cat: Apa Hi | BRANDOS.noHei!Bestilt i dag. Har god erfaring med Cat. Vis vedlegget 164088
Kor bestilt frå og pris på noko sånt?
Har vore ute etter Cat ala det der, men ikkje å oppdrive på dei ulike shoeshops eg har vore innom i "byen" min...
Oddemann
Jeg kjøpte noen fantastisk tofargede sko da jeg var innom Allen Edmunds i New York. Skal poste et bilde av dem senere, de er inne for å få ny såle. Det fantastiske med mange av disse klassiske produsentene er at skoene kommer i ulik lengde og bredde. Jeg kjøpte mitt par i trippel F og det er noe av det mest fantastiske jeg har hatt å gå i. Labbet rundt i NY i timesvis på flunknde nye sko uten antydning til vondt i føttene.dag1234 skrev:Bidlene under er sko fra amerikanske Allen Edmonds.
Takk for fyldig svar Lille_Adam.Heppo og Brandos har hver noen ytterst få modeller, men i motsetning til Loake, Sanders og andre engelske sko, er amerikanske Allen-Edmonds heftig overpriset. Bedre å sjekke websidene til Allen-Edmonds for å finne ut hva du vil ha, for så å se hva du kan finne hos offisielle A-E-selgere på eBay (siden du må ut med godt over $100 ekstra i frakt om du handler hos A-E). For et par McNeil for eksempel, siden jeg ser Heppo har akkurat dem, sparer du rundt en tusenlapp. På disse breddegrader, eller på vår side av dammen, tror jeg ikke det finnes noen med et godt utvalg.
Ellers vil jeg si at Allen-Edmonds er sånn ca. på linje med Loakes 1880 serie rent kvalitetsmessig, så den eneste grunnen til å gå over elva etter vann er om du liker A-E bedre rent utseendemessig.
Håndverk og følelse er viktige på mange områder, som Hi-Fi, ur og nå sko.... blant mye annet. Tanken var å investere i et par gode sko som ikke er mainstream her hjemme. Du har satt deg godt inn i dette, takk for informasjon.Heppo og Brandos har begge et godt utvalg av sko fra Loake, samt mindre rikholdige utvalg fra Barker, Sanders og andre. Det gode med disse butikkene er at de gir deg gratis frakt begge veier, ved at du mottar en forhåndsbetalt returlapp sammen med ordren. Bestill sko, motta sko, prøv sko, returnèr umiddelbart og gratis om nødvendig og om du vil kan du samtidig enkelt spesifisere på kupongen at du vil ha samme sko tilsendt igjen i en annen størrelse. Særlig enklere og mindre risikabelt kan det vanskelig bli.
Ellers ville jeg vurdere, om du først skal legge et par tusen eller mer i et par sko, å sette meg litt inn i de forskjellige merkene og linjene deres. Loake, for eksempel, tilbyr mange forskjellige kvaliteter, hvorav en del ikke er verdt å tenke på. Ikke fordi de er dårlige, men fordi du like godt kan kjøpe et par Ecco eller lignende i nærmeste kjøpesenter. 1880-serien er den eneste som er laget fra bunnen av i Northampton, mens de andre linjene er laget helt eller delvis i Portugal eller annetsteds. Det er ingenting galt med det forsåvidt, portugiserne har like lang tradisjon innen skomakeri og lærarbeid som englenderne, men i tillegg introduseres det gjerne andre sparetiltak også. Billigere lærkvaliteter, såler som er helt eller delvis limt istedet for randsydd, osv, osv. Det samme gjelder Barker, Sanders og andre merker man ikke finner i norske butikker, så man må ha aldri så lite peiling om man faktisk vil ha et par sko som er konstruert 100% tradisjonelt.
I stand corrected. Viste bildet til min kjære som synes de var stilige. Og hun har vanligvis rett.At jeg synes at de er stygge og ubrukelige er vel ikke mere subjektivt enn at du finner dem kule? Vet at jeg er litt traurig på dette området. Er veldig fokusert på funksjon når det gjelder sko.Fidelio skrev:Takk for et nyttig og subjektivt innspill. It takes all sorts, vet du.xerxes skrev:Seriøst? Påkosta 8000? Ikke er de kule, dertil er de sjeldent stygge, og det er mysterium hva de skal benyttes til dersom du ikke skal delta i oppsetning av svært gammelt teater.Fidelio skrev:Ligger et par vintage John Lobb på ebay nå, nettopp blitt overhalt hos Lobb for £810. Kule og klassiske.
Fete, de der. Merke?Slites på andre sesongen, bør holde mange år til med godt stell. Har rukket å bli en god del mørkere i nøyansene, og fått endel bruksmerker
![]()
Det som kalles "military chic"?Disse her serru, de skal jeg ha på meg igjen i løpet av uka. Det er Haute coutour..!
Vis vedlegget 185180
Våte skinnsåler slites veldig raskt, så jeg ville tatt en tur til skomaker'n for å få lagt på halvsåler i gummi. Jeg har gjort det på alle mine sko og har ikke funnet noen bakdeler med det så langt. Kommer på 3-400 kroner ekstra (mener jeg å huske). Sanden som spres på norske vinterveier og aldri fjernes videre grundig på våren er heller ikke særlig snill mot skinnsåler enten de er tørre eller våte.Bestilte et par Grenson Declan i går....
Har på meg sånne akkurat nå. Vi får se hvordan de står seg mot nyskoa.Disse her serru, de skal jeg ha på meg igjen i løpet av uka. Det er Haute coutour..!
Vis vedlegget 185180
Riktig, en "klumpete" formulering fra min side. Skofargen avgjøres helt klart av antrekket. Men antrekket etter klokken 18:00 bør forutsette bruk av sorte sko!! Det blir kanskje klarere på den måten.Kan ha mørke sko før 18, men alltid mørke etter. Fine de Herringene.