SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.558
    Antall liker
    102.983
    Torget vurderinger
    23
    Tja.... nå som Ronnie har solgt sjela si til Saudi-Arabia så er vel en æra litt over, også i denne tradisjonsrike engelske sporten. Blir ikke stort bedre av at det kinesiske samlebåndet kverner ut nye "soldater" uten stans. 🙁
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Huff, dette er jo tilnærmet katastrofe - all medfølelse og bandasje kommer herfra :eek: 🤯

    Kanskje du finner en kanal med reprise av rare biler med begrenset sitteplass som kjører i kø :unsure: Jeg vet jo at Hr Sluk foretrekker slike ting...

    Men jeg må si meg enig; det så se på slike fir-bente ekvipasjer med kun én sitteplass til en fyr i en veldig smakløst designet dress som jubler over at skapningen kan hoppe over en pinne - det er litt rart :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.790
    Antall liker
    3.798
    Torget vurderinger
    1
    Håper formen er på stigende å snart blir på topp, er noe dritt å være syk. Om du er i form så kos deg med filmen i kveld. God bedring. ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.558
    Antall liker
    102.983
    Torget vurderinger
    23
    Takk takk... skal vel ikke klage egentlig - har ikke vært syk på over fire år, sluppet unna alt av forkjølelse, influensa og til og med Covid. Blitt litt pingle kanskje...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.558
    Antall liker
    102.983
    Torget vurderinger
    23

    Nøyer meg med en mer vokal variant!

    Musikk som sikkert ikke ville blitt spilt
    hvis jeg var frisk og rask... men den lå lagelig til 😳
    Normalt overlates slikt kvinneglam til @gismo et al....

    20240419_193436.jpg
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    2.513
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Vel, jeg hører heller ikke så mye på henne.
    MEN, hun har gjort noen ting sammen med Herbie Hancock, Wayne Shorter osv. Etter min smak så er det faktisk ganske bra.
    Spesielt er det en versjon av "a case of you" (hyllest til Canada) med Wayne Shorter, den synes jeg er veldig bra. Her er hun blitt godt voksen og en kan høre en modenhet i stemmen hennes som jeg ikke hører fra de tidlige årene. Har lett etter den på kubusen, men finner den ikke. Er muligens utgitt på noe som ikke har avtale med kubus (?)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.558
    Antall liker
    102.983
    Torget vurderinger
    23
    Vel, jeg hører heller ikke så mye på henne.
    MEN, hun har gjort noen ting sammen med Herbie Hancock, Wayne Shorter osv. Etter min smak så er det faktisk ganske bra.
    Spesielt er det en versjon av "a case of you" (hyllest til Canada) med Wayne Shorter, den synes jeg er veldig bra. Her er hun blitt godt voksen og en kan høre en modenhet i stemmen hennes som jeg ikke hører fra de tidlige årene. Har lett etter den på kubusen, men finner den ikke. Er muligens utgitt på noe som ikke har avtale med kubus (?)
    Sjekket YouTube?? Ligger mye sjelden vare der og oppdateres daglig.

     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    2.513
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jepp, har funnet den på YT, men håpte jeg kunne finne den med litt bedre lyd på kubuz...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.558
    Antall liker
    102.983
    Torget vurderinger
    23
    YT Premium da? Det har jeg og det er ofte en oppgradering i lyd, mye HD også.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.632
    Antall liker
    938
    "Det er ingen som har vært så syk siden sist jeg var syk."
    Men blir bra igjen denne gangen også.
    Sterk igjen om noen få dager og prosjektene fortsetter.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.558
    Antall liker
    102.983
    Torget vurderinger
    23

    På tide å rive seg løs fra selvmedlidenhetens lenker og få i gang blodomløpet igjen!

    Fantastisk konsert. Litt ræva lyd men det ser vi bort i fra. Detaljer.

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.558
    Antall liker
    102.983
    Torget vurderinger
    23
    Joda... er ikke filla interessert i underholdningen som ESC representerer men panelet i dag består av oppegående intelligente og kompetente folk som i tillegg har en filterløs humor og latter som begeistrer. Et slags frittgående dressurløs reality TV som er grei tidtrøyte før middagen.

    De grønne OMO gutta er bare sanseløse. Norsk seriereklame på det aller beste. NB! Hadde gutta hatt bergensdialekt (eller - gud forby, trøndergnaging) så ville konseptet vært steindødt...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.388
    Antall liker
    63.475
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Joda... er ikke filla interessert i underholdningen som ESC representerer men panelet i dag består av oppegående intelligente og kompetente folk som i tillegg har en filterløs humor og latter som begeistrer. Et slags frittgående dressurløs reality TV som er grei tidtrøyte før middagen.

    De grønne OMO gutta er bare sanseløse. Norsk seriereklame på det aller beste. NB! Hadde gutta hatt bergensdialekt (eller - gud forby, trøndergnaging) så ville konseptet vært steindødt...
    Leste teksten positivt, men falt av på slutten 😆 Forøvrig kanskje ikke så rart da definisjonen på oppegående og intelligent i Bergen ikke defineres med Staysman 😆
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.632
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Marte Stokstad er et herlig vesen med et smil som varmer en gammel gris ;) hu slipper lett unna med sin litt rare musikkinteresse.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke mer til for å få Slakke Sluke't opp i marsjfart enn at vi alle spiller av denne + en skolebolle med OMO-krydder fra hver av oss, sendt i oppkrav.

    Da tenker jeg at han får svai på puddingen og drar frem planka med fire strenger i trusa og gyver på resten av livet med utløsende energi i både for- og bakkammer


    :devilish:(n) --> 🌻(y)
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...og jeg videreformidler en helt fersk og ferdigdiskutert SlukNyhet til MDG fra Slakke-Sløkke-Sluket, i påvente av at dukketeateret på Høybråten skal gjenåpne:

    FB_IMG_1713896600767.jpg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.558
    Antall liker
    102.983
    Torget vurderinger
    23
    Way ahead of you!!! Alt av akustisk gikk i peisovnen her den dagen jeg oppdaget Thom Bresh, Richard Smith, Doyle Dykes og et par andre i samme gate...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.558
    Antall liker
    102.983
    Torget vurderinger
    23

    COMMAND RECORDS
    - en artig vri!

    While the recording industry had made magnetic tape the standard for recording music for release on vinyl, Command's albums were recorded onto magnetic 35mm film. Light used the width of the film strip to create multitrack recordings, as opposed to the more limited two or three tracks offered by most recording studios at the time; the slightly higher linear speed provided an advantage in analog fidelity and the sprocket-driven film limited the "wow and flutter" problems associated with tape recording. This enabled Light to record more instruments individually and adjust their audio input levels, as well as their stereo position.


    This record is an example of the finest quality sound fidelity that can be achieved with a multiple microphone pick-up.
    From the origin of the sound in a large acoustically perfect auditorium to the editing and the final pressing of the record,
    only the finest equipment is used. Some of the microphones used, representing the best of all manufacturers available are;
    the Telefunken U-47, the RCA-44BX, Telefunken KM 56, Altec 639B, RCA-77D and special Church microphones.

    The reason for the multiplicity of microphone types is to insure that the optimum instrumental sound will be reproduced
    by use of the microphone whose characteristics are most complimentary to that particular instrument.

    Recording is from 35 millimeter magnetic film through a Westrex RA 1551reproducer. The sound signal is fed through a
    specially modified Westrex cutting head which is installed on an Automatic Scully lathe fitted with variable electronic
    depth control and variable pitch mechanisms.

    From the preparation of the acetate master to the final stamper used to make this copy, all phases of the manufacturing process
    are carefully supervised and maximum quality control is exercised to the highest degree known at the present state of the industry.

    RIAA standards are fully complied with in these new COMMAND CLASSICS and for the best results we recommend that

    standard RIAA reproduction Characteristic Curve should be used.


    Jeg har kommet over noen LP's fra Command Classics i de Slukske gjemmer... problemet er at jeg vet ikke hvordan de
    låter da de aldri er spilt. Fortsatt forseglet etter 50-60 år.

    command records.png
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.558
    Antall liker
    102.983
    Torget vurderinger
    23
    Jo - enkelte innspillinger ble gjort med 35 mm film. Sees på coveret som en sånn liten stripe av film.

    1713985445066.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn