Din siste setning her på SME`s venner er vell noe av det teiteste jeg har lest her på denne tråden.Det er ikke så lenge siden de økte prisene betraktelig på platespillerne. Selv enkle konstruksjoner som Model 10 og 12 koster mye når de skal bygges i SME-kvalitet. Skal prisene reduseres, vil det antakelig bety dårligere kvalitet. Og med de prisene de har nå, er det mange gode alternativer. For eksempel Technics SL-1000R som kanskje utkonkurrerer SME både når det gjelder lyd, byggekvalitet og brukervennlighet.
De tjener nok mer som sier på komplette platespillere. Jeg ville nok forventet at SME fremover kommer til å slippe nye modeller, i lavere prissegmenter, kanskje 2-3 nye modeller for å øke salget.Ja, det er i alle fall en vågal beslutning siden det er armene SME er mest kjent for. Etter Rega er kanskje SME det meste kjente arm-merket i verden, kanskje i konkurranse med Jelco. Jada, jeg vet at det finnes mange andre armer også, men det er disse 3 merkene jeg mener er mest kjent for armer i "løsvekt". Så hvis SME slutter å selge armer er det oppsiktsvekkende, selv om det er ingen "vanlige" mennesker som legger merke til dette
Det er selvsagt ingenting galt med platespillerne til SME, men der er de nok et merke bandt veldig mange andre konkurrenter. I tillegg til at SME-spillerne ikke er spesielt billige heller. Skal de øke volumet må de sette ned prisene, men markedet er fortsatt ganske tøft vil jeg tro.
Jeg antar at det er økonomi og inntjening inn i bildet her. De tjener antageligvis bedre på komplette platespillere enn armer i løsvekt, det må være den eneste begrunnelsen her(?).
Ikke misforstå: SME lager både drivverk og armer i ypperste kvalitet. Jeg har hatt 4 armer og en platespiller fra SME. Jeg kjøpte ny Model 20/2 A høsten 2009, og er fortsatt svært fornøyd med den. Men med de prisene de har nå, møter de sterk konkurranse. Technics SL 1000R er også en fantastisk spiller, og jeg tror det drivverket kan konkurrere med de fleste drivverkene fra SME. Armene i series IV og V er utvilsomt bedre enn armen på SL 1000R. Jeg tror de gjør noe svært dumt ved kun å konsentrere seg om komplette spillere. Jeg synes også Model 12 og Synergy har fått et utseende som ikke er helt vellykket. Jeg forstår behovet for fornying, men tror de gjør alvorlige feil nå.Din siste setning her på SME`s venner er vell noe av det teiteste jeg har lest her på denne tråden.Det er ikke så lenge siden de økte prisene betraktelig på platespillerne. Selv enkle konstruksjoner som Model 10 og 12 koster mye når de skal bygges i SME-kvalitet. Skal prisene reduseres, vil det antakelig bety dårligere kvalitet. Og med de prisene de har nå, er det mange gode alternativer. For eksempel Technics SL-1000R som kanskje utkonkurrerer SME både når det gjelder lyd, byggekvalitet og brukervennlighet.
En SME 12A koster litt mer enn min 312S/Feickert Woodpecker. Billigste variant fra SME som tar en 12" koster omtrent det dobbelte. Som sagt et marked de har 'gitt' til konkurrentene.Tja, hva lager SME i og rundt prisklassene av det armene koster? Da mener jeg platespillere. Det er kanskje ledd i en større markedsstrategi, som samtidig setter andre produsenter litt i skvis.
Jeg tror det må ligge en mer helhetlig strategi bak, og at de ønsker å posisjonere seg i markedet.En SME 12A koster litt mer enn min 312S/Feickert Woodpecker. Billigste variant fra SME som tar en 12" koster omtrent det dobbelte. Som sagt et marked de har 'gitt' til konkurrentene.Tja, hva lager SME i og rundt prisklassene av det armene koster? Da mener jeg platespillere. Det er kanskje ledd i en større markedsstrategi, som samtidig setter andre produsenter litt i skvis.
Jeg synes det er rart.
Det er bra å tro på julenissen i disse tiderBlir spennende å se hva de kommer opp med i så fall. Noe som faller inn der jeg er prismessig vil jo bli spennende. Men for at jeg skal bite på, så snakker vi om drivverk for 30-50' som tar 12". Ser liksom ikke det som veldig sannsynlig, men ønsker at jeg tar feil...
Enig i Gunnar's betraktninger, dog med et lite forbehold...... jeg har jo hatt noen serie V armer opp gjennom årene og har fremdeles noen slike....... men det jeg vil frem til er at jeg testet SME serie V med sølvkablen verses den med hybrid kablen, jeg fikk den gangen 2 stk nye Lyra Titan "i" rett fra Stig Inge Bjørge så jeg kunne A-B teste og resultatet var at med en så analytisk pickup, så ble det faktisk vel anemisk med den rene sølvkablen, men skal man bruke en pickup som f.eks MySonicLab Signature Gold så vil nok den med den rene sølvkablen være en match made in heaven......... men så var det det og finne en slik arm da....... jeg har sett sikkert 30 slike armer og kun EN av de har hatt den rene sølvkablen, men han som kjøpte min bor/bodde ? i Bodø traktene........ leser du dette.... så kjøper jeg den gjerne tilbake
14% mer enn i UK. Sist jeg sjekket prisen var den 42?! og det var i fjor?Ser OHC tar 71k for SME V, den er dyr.
SME 312S koster idag 53990 kr hos OHC.
Jeg satt med fingeren på avtrekkeren på en sånn for et hjalvt år siden, da jeg oppgraderte, da var prisen 32000 kr.
Det er et prishopp på 69%
SME, nei takk!
har hatt både SP10 og SL110,,fine spillere men lydmessig et stykke fra SME....har hatt SME 30 i ca 20år nå og en SME 15,,,har også eid en 20.2 mye for kronene sammenlignet med andre spillere som har vært innom i heimen....det er noe med SME ,,finish,,lyd,,service,,,som går utenpå de fleste andre produsentene...SL 1000r er flott til ca 180K da er det nok en del rimeligere spillere jeg heller ville vurdert både fra SME og andre produsenter..Ikke misforstå: SME lager både drivverk og armer i ypperste kvalitet. Jeg har hatt 4 armer og en platespiller fra SME. Jeg kjøpte ny Model 20/2 A høsten 2009, og er fortsatt svært fornøyd med den. Men med de prisene de har nå, møter de sterk konkurranse. Technics SL 1000R er også en fantastisk spiller, og jeg tror det drivverket kan konkurrere med de fleste drivverkene fra SME. Armene i series IV og V er utvilsomt bedre enn armen på SL 1000R. Jeg tror de gjør noe svært dumt ved kun å konsentrere seg om komplette spillere. Jeg synes også Model 12 og Synergy har fått et utseende som ikke er helt vellykket. Jeg forstår behovet for fornying, men tror de gjør alvorlige feil nå.Din siste setning her på SME`s venner er vell noe av det teiteste jeg har lest her på denne tråden.Det er ikke så lenge siden de økte prisene betraktelig på platespillerne. Selv enkle konstruksjoner som Model 10 og 12 koster mye når de skal bygges i SME-kvalitet. Skal prisene reduseres, vil det antakelig bety dårligere kvalitet. Og med de prisene de har nå, er det mange gode alternativer. For eksempel Technics SL-1000R som kanskje utkonkurrerer SME både når det gjelder lyd, byggekvalitet og brukervennlighet.
Like dyrt som Triplanar, og da synes jeg ikke SME er interesant i det hele tatt
Mvh
Det er ikke usannsynlig at det er en del av bildet.Kanskje den nye salgspolitikken er for å ta knekken på «fakes»? . Og at SME har gitt opp å bekjempe dem..Antagelig noen som faker SME armer allerede, og de får muligens et blomstrende marked fremover....
https://forum.audiogon.com/discussions/sme-v-tonearm-on-ebay-hong-kong-sellers-are-fake
Men det kan umulig være noe sjakktrekk: SME har hatt storsalg av armer til bruk på andre drivverk enn SME. Å si i fra seg hele dette markedet for å stoppe kopier, virker ikke særlig smart. Greit nok at armene kan ha vært for kostbare produsere i forhold til utsalgspris, men da er medisinen å sette opp prisen (som de har gjort til de grader), og ikke legge ned hele markedet for salg til andre typer drivverk.Det er ikke usannsynlig at det er en del av bildet.Kanskje den nye salgspolitikken er for å ta knekken på «fakes»? . Og at SME har gitt opp å bekjempe dem..Antagelig noen som faker SME armer allerede, og de får muligens et blomstrende marked fremover....
https://forum.audiogon.com/discussions/sme-v-tonearm-on-ebay-hong-kong-sellers-are-fake
Hoppsann!SME 312S koster idag 53990 kr hos OHC.
Jeg satt med fingeren på avtrekkeren på en sånn for et hjalvt år siden, da jeg oppgraderte, da var prisen 32000 kr.
Det er et prishopp på 69%
SME, nei takk!