Jeg har hatt et avslappet forhold til streaming, og kun benyttet Spotify free via Airport express til preamp. Mest for å sjekke ut nyutgivelser og mimre til gamle slagere...Etter at jeg tegnet abonnement på Tidal HIFI har streaming interessen økt, og behovet for noe mer dedikert enn airplay via AE til pre meldt seg. Hadde ikke lyst til bruke mye ressurser på dette da jeg så på det som et prøveprosjekt. Bestillte først en Auralic Aries mini, men måtte ha iPad til å styre den med, så den ble avbestilt. Valget falt derfor på Bluesound Node 2, samt noen relativt rimelige men gode kabler fra AudioQuest (Cinnamon ethernet og Red River IC).
Etter et par månder med bruk må jeg innrømme at dette er noe jeg vil satse på som sekundær kilde. Stor forbedring ift Airport Express opplegget. Musikkutvalget og lydkvaliteten med Tidal HIFI blir meget bra, selv med en relativt billig streamer med innebygget DAC.
Konklusjon: CD spiller pensjoneres på sikt. En kvalitets DAC anskaffes, og kanskje en streamer fra Aurender med lagringsmuligheter. Får se hva som kommer på markedet etterhvert...
I mellomtiden gjør Bluesound Node 2 en god figur