SOA's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Hmmm...impulssalg av CD spiller.

    Hva nå da:confused:.....vet egentlig ikke, men en Streamer+DAC løsning av høyere kvalitet blir det ihvertfall. Er blitt så fornøyd med TIDAL streaming at jeg mest sannsynlig forlater CD mediet.

    Vi får se utover høsten hva som dukker opp på markedet. Akkurat nå er Aurender A10 i søkelyset. Budsjett er max 100k, så den kommer nok godt innenfor.
    mvh
    Vil bare nevne at CD-spilleren som mangler i racket har det utmerket og spiller forrykende:cool:
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Hmmm...impulssalg av CD spiller.

    Hva nå da:confused:.....vet egentlig ikke, men en Streamer+DAC løsning av høyere kvalitet blir det ihvertfall. Er blitt så fornøyd med TIDAL streaming at jeg mest sannsynlig forlater CD mediet.

    Vi får se utover høsten hva som dukker opp på markedet. Akkurat nå er Aurender A10 i søkelyset. Budsjett er max 100k, så den kommer nok godt innenfor.
    mvh
    Vil bare nevne at CD-spilleren som mangler i racket har det utmerket og spiller forrykende:cool:
    Flott å høre at du er fornøyd, JK.
    Er dog ikke spesielt overrasket. Ref CD 8 er en svært habil spiller og komplementerer din ARC reference line:)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Utskiftninger på kabelfronten. Transparent Audio Generation 5 :)

    IMG_1733.jpg
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Vakkert! Blir nok bra det der.
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Lenge lurt på all buzz'en rundt dette produktet "alle" mener er et must for optimal lydgjengivelse. Skal etter sigende gjøre underverker. Jeg starter med de minste Stillpoints, nemlig Ultra Mini. Tenker å teste de under ulike komponenter, så får vi se hva dette bringer...

    IMG_1818.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.373
    Antall liker
    63.340
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer!!! Skikkelig spent på erfaringene du gjør med denne. Nabosjappen påsto de skulle være de første å få den i Nederland. Det er kanskje riktig, men Roald og du er helt klart kjappere i avtrekkeren :)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer!!! Skikkelig spent på erfaringene du gjør med denne. Nabosjappen påsto de skulle være de første å få den i Nederland. Det er kanskje riktig, men Roald og du er helt klart kjappere i avtrekkeren :)
    Takker Karmana. Mono AS er tidlig ute, ja. Roald fikk den inn til butikken på tirsdag, og har stått der på demo mens jeg var på fregattseilas...

    mvh
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Oi oi,,,,,,N10 eller W20 ? Uansett så er dette gromme saker. Spiller selv på lillebror N100H, og er meget fornøyd.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Oi oi,,,,,,N10 eller W20 ? Uansett så er dette gromme saker. Spiller selv på lillebror N100H, og er meget fornøyd.
    Nei, dette er den splitter nye A10. I praksis den streameren du har, men med innebygget DAC og større HD (4TB). Tror dette blir bra:rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.373
    Antall liker
    63.340
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fregattseilas? Nå ble jeg nysjerrig :) Tar gjerne en pm.....
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Oi oi,,,,,,N10 eller W20 ? Uansett så er dette gromme saker. Spiller selv på lillebror N100H, og er meget fornøyd.
    Nei, dette er den splitter nye A10. I praksis den streameren du har, men med innebygget DAC og større HD (4TB). Tror dette blir bra:rolleyes:

    Gratulerer !

    Dette blir bra ja. De første minuttene var det noe uvant, virket nesten litt tamt, men det er sannsynligvis fordi en er kvitt mye av pc støyen her i mitt tilfelle. Kan spille lavere uten å miste detaljer og høyere før det begynner å låte presset. Stemmer er mer naturlige og sibilantene er betydelig redusert.
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer soa, dette var en lekker boks, streameren er vel bra i denne, men spent på hva du mener om dac biten på avspilte digitale filer?;)
    Rett fra levera....er den analog nok...?:cool: Meget nyskjærrig, hadde vært flott med alt-i-en-boks!!

    gismo
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan er lydkvaliteten på Aurenderen vs. Bluesound Node 2? :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Aurender går vel for å være noe av det ypperste, spes de dyreste, og det vil overraske meg stort om de rimeligere konkurrentene som ikke har den kompromissløse oppbygningen som Aurender, skulle være like gode.

    Det finnes noen sammenligninger av Aurender mot div konkurrenter ute på nettet, og har ikke lest en gang at Aurender har fått bank. Må sef taes med en klype salt, som det meste annet en leser om innen vår kjære hobby.

    En ting er hvertfall klokkeklart, og det er at Aurender grisebanker min tidligere pc løsning med dedikerte drivere i Foobar.
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer soa, dette var en lekker boks, streameren er vel bra i denne, men spent på hva du mener om dac biten på avspilte digitale filer?;)
    Rett fra levera....er den analog nok...?:cool: Meget nyskjærrig, hadde vært flott med alt-i-en-boks!!

    gismo
    Takker Gismo. For tidlig å si noe om digitale filer, for det har jeg ikke lastet inn på HD ennå...ellers så er førsteinntrykket med streaming fra Tidal HIFI veldig bra. Ikke noe "digitalis" her så vidt jeg kan bedømme...

    mvh
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Hvordan er lydkvaliteten på Aurenderen vs. Bluesound Node 2? :)
    Førsteinntrykket er meget bra med avspilling fra Tidal HIFI. Synes Bluesound node 2 gjorde en utmerket jobb til prisen, men dette blir noe helt annet. Aurender er betraktelig bedre på alle parameter. Skulle bare mangle til 12 ganger prisen av noden.

    mvh
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Grattis! Tok sin tid det der.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Aurender går vel for å være noe av det ypperste, spes de dyreste, og det vil overraske meg stort om de rimeligere konkurrentene som ikke har den kompromissløse oppbygningen som Aurender, skulle være like gode.

    Det finnes noen sammenligninger av Aurender mot div konkurrenter ute på nettet, og har ikke lest en gang at Aurender har fått bank. Må sef taes med en klype salt, som det meste annet en leser om innen vår kjære hobby.

    En ting er hvertfall klokkeklart, og det er at Aurender grisebanker min tidligere pc løsning med dedikerte drivere i Foobar.
    Aurender har høstet mye godord der ute, og blir som du sier regnet for å være noe av det ypperste innen streaming. Liker også godt Conductor appen til Aurender.
    Av alternativer jeg så på var lekre Lumin T1 høyt oppe. Den ligger noe lavere i pris men har ikke innebygget HD. Har heller ingen norsk forhandler. Det gjorde valget enkelt for meg.

    mvh
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Grattis! Tok sin tid det der.
    Takk for det JK. Tid og tid...Aurender har helt siden premierevisningen på CES i januar sagt at levering til kunder blir i slutten av aug 2016. Synes de var riktig så presise. Betydelig bedre enn et annet merke jeg har :cool:

    mvh
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Så, hvordan låter det i forhold til CD8 da? Håper ikke savnet blir for stort:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Så, hvordan låter det i forhold til CD8 da? Håper ikke savnet blir for stort:cool:
    Må innrømme at jeg savner CD spiller av og til...har ikke brent alle broer. For se hva som kommer fra bedriften i Minnesota fremover :cool:
    Ellers må jeg si at Aurenderen låter meget tilfredstillende, om ikke helt der oppe på CD8 nivå..., men streaming er veldig smart, brukervennlig og med et hav av musikkmateriale i svært god kvalitet:)

    mvh
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Så har jeg kommet litt i gang med Aurender. De benytter sitt eget brukergrensesnitt som har navnet Conductor. Dette kan kun styres fra en iPad, så jeg fikk en ekstrakostnad der…men ok. Jeg er blitt godt vant til Bluesound BluOS, så litt knoting med Conductor ble det i starten. Etter litt bruk synes jeg Conductor fungerer utmerket.

    IMG_1943.jpg


    Aurender har ikke mulighet for WiFi, noe som ikke bekymrer meg spesielt da jeg har LAN uttak rett ved anlegget. Fast kabling har også helt klart sine fordeler. A10 får signaler gjennom en Audioquest Cinnamon cat 7 Ethernet kabel. Rimelig og god kabel skulle jeg mene. Signal overføres videre balansert til ARC Ref 10 via Renaissance Audio Master Signature. Strømkabel er den helt nye Transparent Reference Powercord Generation 5.

    IMG_1948.jpg


    Har kun spilt fra Tidal HiFi så langt. Jeg registrerer at lydgengivelsen fra Aurender A10 her er meget bra. Godt definert og oppløst i hele registeret. Synes også den presenterer en flott organisk lydsignatur som aldri er pågående eller trettende. På enkelte lydspor savner jeg dog litt tyngde i bunn.

    Har også sammenliknet litt med vinyl. Det blir selvfølgelig litt urettferdig tatt pris i betrakning, Aurender A10 henger bra med selv om vinylriggen er bedre på alt.

    Skal etter hvert får lastet inn noen CDer og highres filer på den interne harddisken. Forventer enda bedre lyd her. Spent på fortsettelsen...

    Et par oversiktsbilder...

    IMG_1942.jpg


    IMG_1941.jpg
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Ser du har gitt A10 de aller beste forutsetninger, så dette blir nok bra. Blir nok sikkert en del bedre lyd når du får lastet inn filer fra CD. Har demoen hos Roald i minne der det ble vekslet mellom Tidal og filer fra disk, og det var ingen tvil om at Tidal var en god del dårligere. Er bare egnet til Muzak....
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Aurender er klart best når det spilles fra ssd disken. Den har ikke vondt av noen timers innspilling heller. Koser meg storveis med både god lyd og suveren brukervennlighet her i heimen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.373
    Antall liker
    63.340
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aurender er klart best når det spilles fra ssd disken. Den har ikke vondt av noen timers innspilling heller. Koser meg storveis med både god lyd og suveren brukervennlighet her i heimen.
    Litt petimeter, og mulig jeg tar feil, men lyden buffres vel til SSD-disken uavhengig av om det er streaming eller harddiskavspilling. De 4 TBene A10 har tilgjengelig er ikke SSD.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Aurender er klart best når det spilles fra ssd disken. Den har ikke vondt av noen timers innspilling heller. Koser meg storveis med både god lyd og suveren brukervennlighet her i heimen.
    Litt petimeter, og mulig jeg tar feil, men lyden buffres vel til SSD-disken uavhengig av om det er streaming eller harddiskavspilling. De 4 TBene A10 har tilgjengelig er ikke SSD.
    Går ikke "lyden" til et internt cache da (internt minne)? Jeg har en Auralic mini streamer med 1 TB SSD disk, men min streamer har kun 64 MB cache, hvor "lyden" buffres ved avspilling .
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Fra importør Mono sine sider:

    "Aurender benytter en unik kombinasjon av 2,5" harddisk og en ultrahurtig 120GB SSD harddisk for bufring (Cache) av musikken som gir en perfekt støyfri datastrøm"
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Ja, ser der ja, så feil kan man ta :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn