Takk for det JonArne!JonArne skrev:Heisan!!
Her var det verkeleg mykje snadder å sjå!!
Intr å lese kva som blir skrive om PH7.
Flott tråd
mvh
Sleiven skrev:Har du obervert noen lydmessige effekter av densodamp+dekobling?
Sleiven
Takk for det mikefish.mikefish skrev:litt av et anlegg SOA ! kan tippe at du nesten hadde Mark Hollis på kaffebesøk i stuen når du spillte 'laughing stock' her om dagen.
mvh. s,
Utrolig flott anlegg SOA. Jeg er imponert over kabelhygienen du praktiserer - et godt eksempel til etterfølge. Ser at du har gjennomført oppgraderinger av Michell riggen. Interesant for meg da jeg har samme rigg, men jeg tok liksom snarveien og fikk kjøpt min ferdig oppgradert. Morsomt å lese hva jeg har gått glipp av for å si det sånn Har du tenkt på vidre oppgraderinger?SOA skrev:De 2 gjenstående oppgraderinger av Gyrodec er nå gjennomført. Tok de samtidig for enkelhets skyld da begge krever demontering av spilleren...
De-koblingskit skiller arm og armbord mekanisk fra resten av platespilleren. Her er ikke gjennomgående bolter i spacerne slik det var tidligere, men delte bolter som skrues inn i en gjenget plastspacer. Øverst har spaceren en o-ring for ytterligere isolering. Michell hveder dette skal hindre mekanisk støy fra drivverk i å forplante seg i arm og PU. En jordingskabel skaper forbildelse mellom armbord og spiller for å unngå statisk el.
DensoDamp er en type kitt som legges under chassis for demping. Enkel og grei mod. Kan sikkert oppnå samme effekt ved bruke et tilsvarende og kanskje rimeligere materiale. DensoDamp medfølger som std på Orbe spillerne.
Takk for fine ord OU812!ou812rh skrev:Utrolig flott anlegg SOA. Jeg er imponert over kabelhygienen du praktiserer - et godt eksempel til etterfølge. Ser at du har gjennomført oppgraderinger av Michell riggen. Interesant for meg da jeg har samme rigg, men jeg tok liksom snarveien og fikk kjøpt min ferdig oppgradert. Morsomt å lese hva jeg har gått glipp av for å si det sånn Har du tenkt på vidre oppgraderinger?
OU812
Will keep you posted ang. HR PSU. Jeg har heller aldri fått noen ensbetydende tilbakemelding på denne oppgraderingen. Så da måtte jeg ta skjeen i egne hender og høre om det har noe for seg! Byttet engang strømforskyning på en Pro-Ject med godt resultat. Optimist inntil videre Så får jeg starte å spare til samme arm som deg!SOA skrev:Takk for fine ord OU812!
Har fulgt med i tråden din og på Michell tråden hvor din flotte Gyro Orb er presentert. Ang oppgraderinger har jeg lenge tenkt på den eksterne stømforsyningen Michell leverer, men holdt litt tilbake da jeg har fått uklare innspill på hvor stor effekt denne oppgraderingen gir. Ser at du lagt inn bestilling på HR PSU'en, så jeg venter i spenning på dine evalueringer. Ellers kommer jeg nok til å beholde Gyroen som den er, selv om ORB platter er heftig . Det blir ihvertfall ingen Gert P modifisering...
mvh
- Som i FJELLgeit?Proffen skrev:Grattis med ny kåk, SOA! ;D
Blir nok greit å få unna tomemballasjen, tenker jeg....
...og ikke minst spennende om du får like gode lyttestunder som i gamlehuset...
Og til tkr og OMF; han har ikke flyttet langt, men har blitt geit....
mvh
Proffen
Snarere som i...Askøytkr skrev:- Som i FJELLgeit?Proffen skrev:Grattis med ny kåk, SOA! ;D
Blir nok greit å få unna tomemballasjen, tenker jeg....
...og ikke minst spennende om du får like gode lyttestunder som i gamlehuset...
Og til tkr og OMF; han har ikke flyttet langt, men har blitt geit....
mvh
Proffen
Kommer akkurat fra gudstjeneste...vakker sang fra solist og flott orgelspill i Søm Kirke. Fin opptakt til kvelden.kjoenik skrev:God jul og godt nytt år!
PS. Har sendt familien i kirka og nyter nå en rolig stund med Sondre Bratland, herlig!!
Elektron skrev:Hele Fjellsiden Lydlaug dro forleden kveld på tur til SOA på Askøy for å lytte til anlegget. Dette var noe vi hadde gledet oss til lenge. Med store elektrostater og Vac sin legendariske 300b baserte rørforsterker i vente, gikk turen unna på rekordtid. Vi ble møtt av en opplagt vert, et nytt hus og et forvarmet anlegg.
Når det gjelder anleggets ytre kvaliteter er betegnelsen lekkert slett ingen overdrivelse. Flotte høytalere av imponerende størrelse, 8x300b i en forsterker, ryddighet i kabler og millimeterpresisjon i plassering av komponentene både i høyde, dybde og bredde. Høytalerne hadde gode arbeidsbetingelser med god avstand til bakvegg. Kaffe, lyttebrus, mozel, potetløv og sjokolade ble satt på bordet. Festen kunne begynne.
Det ble spilt både medbrakt musikk og diverse fra vertens egen samling. Vi var vel innom de fleste genre. Kvelden ble avslutte med «husker du denne» vinyl fra både sytti og åttitallet, kjempemoro.Vi spilte nesten tre time i strekk uten det minste snev av lyttetretthet.
Så kort om lyden. Et stort og flott lydbilde med masse luft. Åpent, naturlig og detaljert. Høytalerne var utstyrt med 10 tommers basselementer og leverte ned til 30hz, en jobb de gjorde med kraft og presisjon. Forøvrig var det god spredning i hele lydbildet og høytalerne var ikke så gnitne på sweet-spot som jeg har opplevd med andre elektrostater. For å ta seg av de helt lave frekvensene hadde verten integrert en sub med deling på 40 hz, en jobb han forøvrig hadde lyktes med. Anlegget spilte veldig bra også på litt lavere volum, noe jeg setter pris på. Analysefasen gikk fort over, og her var det bare å lene seg tilbake og nyte musikkens gleder.
Turen hjem gikk med til livlig diskusjon om kveldens lyttebesøk og konklusjonen var entydig. Dette var virkelig et anlegg etter vår smak. Tusen takk til SOA for en flott lytteopplevelse.
Mvh Elektron
Takk for fine kommentarer, pengesluk. Symmetri er viktig for det akustiske, spesielt med elektrostater som er vrine å få til plasseringsmessig. I tillegg betyr det for meg også noe ift det estetiske.pengesluk skrev:Det var da et meget vakkert og smakfullt oppsett! Symmetri liker vi å se! Første bud for gode akustiske betingelser.
Tusen takk for et trivelig besøk fra Fjellsiden. Var jo spent på hva de herrer med highend hornsystemer hadde for tanker om mitt ESL oppsett, og da er det selvfølgelig hyggelig med slike tilbakemeldinger. Synes jo selv det låter bra, men at besøkende også får noe ut av lytteopplevelsene gleder meg og virker samtidig bekreftende på at noe er gjort riktig.HSobstad skrev:Her må jeg bare henge meg på Elektron sin utmerkede oppsummering. Takk til Sven Øyvind som var en vert etter vår smak. Rolig og ustresset, samt raus.
Anlegget serverte det meste av testet musikk ukomplisert og på en måte som underbygget lysten til å høre mer musikk. Det er slik jeg ser det en god egenskap i et anlegg. Det kan bli for mye av High-End lyd-nyanser noen ganger, men slik var det som nevnt ikke problemer med.
Det er også herlig å konstatere at noen klarer kunsten å satse hardt på et anlegg for så å finne roen med dette i mange år. Ht og forsterker er fra midten av nitti-tallet - hos samme eier. Tøft!
Dersom vi noen sinne skulle endre medlemspolicy og skulle du noen sinne flytte til fjellsiden i Bergen vil jeg påstå SOA at du står relativt sterkt til å bli vurdert som medlem i Fjellsiden Lydlaug. Dette er et positivt utsagn på summen av alt vi opplevde på besøket hos deg.
BRA!
Mvh Helge
Elektron skrev:Hele Fjellsiden Lydlaug dro forleden kveld på tur til SOA på Askøy for å lytte til anlegget. Dette var noe vi hadde gledet oss til lenge. Med store elektrostater og Vac sin legendariske 300b baserte rørforsterker i vente, gikk turen unna på rekordtid. Vi ble møtt av en opplagt vert, et nytt hus og et forvarmet anlegg.
Når det gjelder anleggets ytre kvaliteter er betegnelsen lekkert slett ingen overdrivelse. Flotte høytalere av imponerende størrelse, 8x300b i en forsterker, ryddighet i kabler og millimeterpresisjon i plassering av komponentene både i høyde, dybde og bredde. Høytalerne hadde gode arbeidsbetingelser med god avstand til bakvegg. Kaffe, lyttebrus, mozel, potetløv og sjokolade ble satt på bordet. Festen kunne begynne.
Det ble spilt både medbrakt musikk og diverse fra vertens egen samling. Vi var vel innom de fleste genre. Kvelden ble avslutte med «husker du denne» vinyl fra både sytti og åttitallet, kjempemoro.Vi spilte nesten tre time i strekk uten det minste snev av lyttetretthet.
Så kort om lyden. Et stort og flott lydbilde med masse luft. Åpent, naturlig og detaljert. Høytalerne var utstyrt med 10 tommers basselementer og leverte ned til 30hz, en jobb de gjorde med kraft og presisjon. Forøvrig var det god spredning i hele lydbildet og høytalerne var ikke så gnitne på sweet-spot som jeg har opplevd med andre elektrostater. For å ta seg av de helt lave frekvensene hadde verten integrert en sub med deling på 40 hz, en jobb han forøvrig hadde lyktes med. Anlegget spilte veldig bra også på litt lavere volum, noe jeg setter pris på. Analysefasen gikk fort over, og her var det bare å lene seg tilbake og nyte musikkens gleder.
Turen hjem gikk med til livlig diskusjon om kveldens lyttebesøk og konklusjonen var entydig. Dette var virkelig et anlegg etter vår smak. Tusen takk til SOA for en flott lytteopplevelse.
Mvh Elektron
Takk for hyggelige kommentarer, 65finger.65finger skrev:Super tråd!! har ikke sett den før nå Fantastisk anlegg