U
utgatt60135
Gjest
Du tenkte ikke på lydfilosofien alså :.Valentino skrev:Ryktene sier at Domus-seriens arvtaker får scandinavian modern-utseende.Lyngen skrev:Hvilke andre ideer har den nye sjefen?
Du tenkte ikke på lydfilosofien alså :.Valentino skrev:Ryktene sier at Domus-seriens arvtaker får scandinavian modern-utseende.Lyngen skrev:Hvilke andre ideer har den nye sjefen?
De ser da rigtig pæne ud.Valentino skrev:Arvtakeren for Domus-serien er vist på CES.
Serien heter Luito. Ingen poeng for å gjette hva det betyr.
Bassmellomtoneelementet bruker et slag kullfiberkompositt i membranen, og Bassen i den gulvstående ser ut til å stamme fra Mossetraktene. Som vanlig. Waveguidefrontplate på diskanten også, og ringradiatorprinsippet er forlatt til fordel for dome. De har nok ikke forlatt bassrefleksprinsippet, men porten er ikke foran lenger.
Ser ut som at senterhøyttaleren også kan tenkes brukt på høykant á la rhesus.
Hva gjelder scandinavian modern synes ikke jeg designet er etter den skolen, bedømt ut fra bildene vel å merke.
Har allerede lagt ut EA1 for salg, så nå trenger jeg nye bakhøyttalere i kinoen ;DValentino skrev:Beistet skal relanseres.
Fyll opp kontoen for Extrema Vintage. Detta blir dyrt.
Hvor/når? Bilder?Valentino skrev:Beistet skal relanseres.
Fyll opp kontoen for Extrema Vintage. Detta blir dyrt.
Med B139 slave så lå den på drøye NOK 75.000,-u/stativer (serie opp til 800).Wergeland skrev:Hvor mye kostet Extrema ny?
Neppe.Bach_Man skrev:Hvorfor relanseres disse gamle klassikerne? Har moderne Sonus Faber støtt fra seg opprinnelige fans?
Yepp !funbunny skrev:Mine med serienummer 756 har da visserligen TDL basser...?!
Jeg er glad jeg var så rask på labben da jeg så disse for salg! Selgereren sa han kunne solgt dei flere ganger!RoDa skrev:Virkelig flotte de der JK!
Da det var et par slike på brukten her i sommer vurderte jeg å kjøpe dem bare for å sjekke ut lyden.
Men fikk ikke ut fingern før de var solgt...
R
Takk! Skal få tatt noen bilder av "smykkene" og anlegget når alt er på plass!GjeEsp skrev:Gratulerer med flotte høytalere
Det stemmer.Hugh skrev:Hmmm.....
Mine Extrema er nr 264-658 altså nr 658 og de har element som er like de over her som funbunny viser. Jeg trodde det var KEF, men det ser ut som TDL da!
KEF elementet har vel ingen sirkulær sort støvkappe i senter? Bilder på nett viser bare en flat membran.
Jeg har også 2 sett terminaler, men i gull og sort/rød.
Gode Gud. Italia, Italia, alt lever.
Absolutt!Hugh skrev:Mine Herrer
Eksperter
Så dette er TDL?
Bør jeg være glad?
Jeg kjenner ikke syntaxen, men jeg mener det stod No. 843 på mine.Hugh skrev:Ingen tall, men terminalene er like dine ser det ut til. Hvilket nr er dine? Hva står de tre første tallene for?
Det er dei orginale marmorhellene ja. Er laget in spesiell myk marmor, sikkert for å gi bedre demping!Valentino skrev:Og så har du de originale marmorhellene (de ser iallefall ut som dem). Flott!