GRATTIS!Har slått til og kjøpt meg et par Elipsa SE, 4 år gamle. Har et stort rom (55 kvm) med moderat skråtak og åpen trappeløsning, og høyttalerne trives åpenbart i dette volumet. Dybden og perspektivet i lyden er svært slående, og det uten at jeg har gjort mye for å plassere de, ut over å gi de en meter fra bakvegg. Lyden er heller ikke veldig åpenbart avhengig av noe sweet spot.
Meget avbalansert og homogent/integrert lydbilde, ikke superanalytisk men det var heller ikke det jeg var ute etter. Homogenitet, musikalitet og perspektiv er viktigst for meg. Og at de spiller bra i rommet. Ellers fremstår de som en meget forsterkervennlig last, og spiller utmerket (og meget høyt om nødvendig) på stueforsterkeren, en Hegel 200. Særdeles fornøyd.
Dette er jo superspennende, jeg har aldri hørt Elipsa..... er ikke de ganske like Stradivari? men med EN bass istedet for Stradivari sine TO basser. Stradivari er noe av det desiderte høydepunktet for meg... Stradivari hos Roald Mikkelsen var inmari bra altså
og hvis Elipsa er innenfor samme banehalvdel så må jo dette være bankers ... ser frem til å høre om dine erfaringer