Har somlet alt for lenge med å melde inn som ‘’offisiell’’ Sonus Faber venn. Ble for en tid tilbake lykkelig eier av ett par Olimpica ll. Da mine sønner har begynt å vokse til var det greit å få to nye ‘’babyer’’ inn i huset. Har vel levd med mine nye babyer i snart ett år, og må si dem er meget omgjengelige og det er ikke kommet en eneste ulyd fra dem
Jeg har drevet dem ett år med Hegel 160, og med Simple Audio/Hegel H160 airplay. Har tweeket litt mellom noen typer høyttalerkabler og endte opp med VDH 352.
I mitt lytterom på ca 15 kvadrat var jeg litt skeptisk til gulvhøyttalere (har alltid sverget til stativ), men det gikk alldeles glimrende å integrere Olympica ll. Tenkte bare å dele dette med noen som potensielt er i samme situasjon.
Når det gjelder tweeking så har jeg lurt på hvorfor jeg registrere at folk kobler (single wire) på dem to øverste terminalene på olympica høyttalerne. Kanskje noen av dere vet det? Jeg er glad i å tweek litt så lenge det ikke koster skjorta, for jeg har ikke god nok hørsel til å høre slike mikroforbedringer. Vurderer å skifte streamer, men er i tvil da jeg faktisk sliter med å høre forskjell mellom roomplayer og hegel airplay??????
Er det noen som har noe gullkornanbefalinger til Olympica ll så er jeg mer enn mottakelig for det??????