SONY SCD-XA 5400ES CD/SACD, en mulig KILLER!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    RoDa

    Gjest
    Den låter litt "mykt" digiman, men Supra er godt skjermet og bør være hørbart kontra medfølgende.

    Dersom det faller i smak og du hører forskjell på strømkabler, så anbefales FAT LMC sjølmekk sterkt!

    Spennende denne nye spilleren forresten. Det er vel nesten bare å vente på at Sony sliter med å levere nok spillere nå som det har vært så mye skryt av den?

    Mvh
    Rolf
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Er der nogen der ved hvilken dackreds der benyttes ? Trist der bruges switchmode forsyning.
     

    Vinmono

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    84
    Antall liker
    5
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke CD-spilleren død?

    1. nei jeg er ikke beruset, selv om det er sent på kveld.
    2. spørsmålet har sitt opphav i tanken; hvorfor ikke legge pengene i en god DAC hvis CD-samlingen finnes på harddisk likevel...
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.280
    Antall liker
    24.867
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Men hvorfor i h.... har den ikke digitalinngang?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Vittula skrev:
    Er ikke CD-spilleren død?

    1. nei jeg er ikke beruset, selv om det er sent på kveld.
    2. spørsmålet har sitt opphav i tanken; hvorfor ikke legge pengene i en god DAC hvis CD-samlingen finnes på harddisk likevel...
    1: Overhodet ikke. Å slippe å ta på en PC/ Mac etter jeg har holdt på med det i 8-10 timer hver eneste dag på jobb er en befriesle for meg. (Jobber i IT bransjen)
    2: Har ikke planer om noe harddisk basert opplegg her i huset. Jeg er heldigvis fortsatt i stand til og lette på rumpa for og skifte CD, SACD, kassett eller Vinyl plate og trives godt med det ;D
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    RoDa skrev:
    Den låter litt "mykt" digiman, men Supra er godt skjermet og bør være hørbart kontra medfølgende.

    Dersom det faller i smak og du hører forskjell på strømkabler, så anbefales FAT LMC sjølmekk sterkt!

    Spennende denne nye spilleren forresten. Det er vel nesten bare å vente på at Sony sliter med å levere nok spillere nå som det har vært så mye skryt av den?

    Mvh
    Rolf
    Jeg har lyttet med Supra på Meridian spilleren nå. Skiftet tilbake til den standard husholdnings kabel etter en stund og jaggu er det en liten forskjell gitt ;D Kontra standard kabel synes jeg ikke at det ble for «mykt» i hværtfall. Men strømkabler er helt nytt for meg, så er jo mulig at det er enda mere og hente her.

    Jeg kjøpte forresten Supra pga av jeg får de til netto pris gjennom jobben.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    digiman skrev:
    Kontra standard kabel synes jeg ikke at det ble for «mykt» i hværtfall. Men strømkabler er helt nytt for meg, så er jo mulig at det er enda mere og hente her.
    Det er et poeng. Jeg mener at den kontra andre kabler, f.eks. FAT LMC, kan oppleves litt myk.
    Kontra medfølgende er den nok bedre på alt, moro at du hørte forskjell.

    R
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Dukket opp en eske på jobb i dag gitt :) Litt våt utenpå med 100% tør på innsiden. Kommer tilbake med første inntrykks rapporten.
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.877
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    digiman skrev:
    Dukket opp en eske på jobb i dag gitt :) Litt våt utenpå med 100% tør på innsiden. Kommer tilbake med første inntrykks rapporten.
    Gratulerer med ny spiller, digiman! Venter spent på førsteinntrykket ditt.
    Innspilling er et omdiskutert tema her på sentralen, men jeg mener bestemt at spillerens potensiale vil komme til syne (eller øre)
    først etter en god del timers spilling. Men jeg tipper at du (som jeg) vil få et ganske så positivt førsteinntrykk. ;D
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Noen førsteinntrykk:
    Har i kveld kjørt litt A/B mellom mellom Sonyen og Meridian. Har også blandet min Arcam alt mulig rart universal DV137 spiller inn i bildet siden den kan spille SACD også.

    Foreløping har jeg lyttet primært til diverse Redbook cder og Dire Staits Brothers in Arms på SACD
    Rett ut av esken har Sonyen en klart høyere informasjon nivå en mine to andre spillere. Noen vil kanskje mene at den heller mot det lyse, men i mitt anlegg låter den meget nøytral og presis. Sammenlignet med mine to andre spillere er det lettere og skille ut detaljer i lydbildet. Foreløpig synes jeg lydbildet er litt snever i forhold til Meridianen. Instrumentene strekker seg ikke så bredt ut med Sonyen. De tilbakemeldingene jeg har lest i andre forum er at dette er ting som bedrer seg etter noen timer med innspilling. En ting som imponerer meg veldig med Sonyen er dens evne til og få frem klangen i instrumentene. Jeg hører etterklangen på bl.a. trommer og vokal vesentlig mer tydelig en tidligere. Gode vokal innspillinger høres rett og slett skremmende realistiske ut.

    Bassen streker seg nok like langt ned som mine andre spillere, men den gjør det på en litt strammere måte. Om det er dens stein gode kontroll eller at den er «litt» slankere en de andre er jeg ikke sikker på foreløpig.

    Planen er å la spilleren stå på repeat i noen dager nå og se om jeg opplever forbedringer. Min foreløpig konklusjon er at denne Sonyen er et virkelig funn til dens latterlig lave veil pris på 15k. (enda rimeligere på nett)

    Ellers kan jeg nevne at en Monster M1000i XLR interconnect kjøpt fra Cybervision her på forumet er snart i hus også. Skal bli spennende og høre hva balansert kan tilføye denne meget gode CD-spilleren.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Takker SaltyDog :) Ingen tvil at den bare kommer seg mere og mere her. Den har nå gått konstant i ca 30 timer og allerede begyner det og skje ting her. Lydbildet begyner og komme seg nå og kan nesten måle seg med bredden til Meridian spilleren min.
    Synes ellers at det er lettere og leve seg inn i musikken med Sonyen. Detaljer og posisjonering av instrumenter (musikere) er på en helt annen nivå en tidligere. Her kan du virklig «pinpoint» ut hvem og hva som er hvor i lydbildet. En artig egenskap på en ellers meget musikalsk spiller :)

    Skal gi den noen dager til i repeat modus ;D

    Er veldig spent på om det er mye og hente ved og kjøre balansert på den. Stay tuned!
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.877
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Denne spilleren trenger lang innspillingstid. Og med et veldig godt utgangspunkt, så må jo sluttresultatet bli bra. ;D
    Jeg gjentar meg selv fra lenger oppe i tråden: Bedre cd-spiller enn dette trenger du ikke! ;)

    (Siste setning bør leses sånn: Sett ut ifra pris/ytelse skal du lete lenge for å finne en bedre spiller.
    Beklager overentusiasmen... ;) )
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Tjae jeg er også interresseret og vi vil se om vi kan låne en til test i Københavns Hifiklub til høsten.
    Lyder som en afspiller som man med godt resultat kan modde.
    Skal pille noget af det lyse af den. Det er noget af det letteste at udføre.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Hmmm! Merkelige greier her. Sannsynligvis noe muffens med den balanserte inngangen på min forsterker??? Lydnivået er ca 10db lavere når jeg kjører balansert. Synes også lydbildet klapper sammen i forhold til ubalansert.
    Bruker en Monster M1000 XLR kabel og en Van den Hul Hybrid RCA kabel på ubalansert. Begge er jo gode kabler, så burde jo bare være små nyanser mellom de.

    Noen forslag?
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Man ser ofte at der bruges dårligere komponenter i den balanserede udgang. 99% sikker på der bruges billige IC kredse hvorimod der på RCA udgangen muligvis er et diskret kredsløb.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Duelund_Support skrev:
    Man ser ofte at der bruges dårligere komponenter i den balanserede udgang. 99% sikker på der bruges billige IC kredse hvorimod der på RCA udgangen muligvis er et diskret kredsløb.
    Nå aner jeg ikke hvilken komponenter som er benyttet, men det er selvfølgelig en mulighet.
    Men et nivå forskjell på 10db eller mere kan vel umulig være riktig? Andre rapporter jeg har lest på andre nettsider sier at den balanserte utgangen er å foretrekke fremfor RCA. Ikke blir jeg klok på dette og dessvere har jeg ingen andre balanserte kilder og teste med.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.877
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    digiman skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Man ser ofte at der bruges dårligere komponenter i den balanserede udgang. 99% sikker på der bruges billige IC kredse hvorimod der på RCA udgangen muligvis er et diskret kredsløb.
    Nå aner jeg ikke hvilken komponenter som er benyttet, men det er selvfølgelig en mulighet.
    Men et nivå forskjell på 10db eller mere kan vel umulig være riktig? Andre rapporter jeg har lest på andre nettsider sier at den balanserte utgangen er å foretrekke fremfor RCA. Ikke blir jeg klok på dette og dessvere har jeg ingen andre balanserte kilder og teste med.
    I motsetning til Duelund_Support, som er 99% sikker på at det brukes billige IC kretser i den balanserte utgangen, så aner jeg ikke hvilke kretser som er brukt her. Derimot så har jeg hatt denne spilleren i hus ca et halvt år, og jeg foretrekker klart den balanserte utgangen. Hos meg er det ingen merkbar nivåforskjell på XLR og RCA utgangen. Ifølge spesifikasjonene er utgangsnivået likt for XLR og RCA (2 V rms).
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    SaltyDog skrev:
    digiman skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Man ser ofte at der bruges dårligere komponenter i den balanserede udgang. 99% sikker på der bruges billige IC kredse hvorimod der på RCA udgangen muligvis er et diskret kredsløb.
    Nå aner jeg ikke hvilken komponenter som er benyttet, men det er selvfølgelig en mulighet.
    Men et nivå forskjell på 10db eller mere kan vel umulig være riktig? Andre rapporter jeg har lest på andre nettsider sier at den balanserte utgangen er å foretrekke fremfor RCA. Ikke blir jeg klok på dette og dessvere har jeg ingen andre balanserte kilder og teste med.
    I motsetning til Duelund_Support, som er 99% sikker på at det brukes billige IC kretser i den balanserte utgangen, så aner jeg ikke hvilke kretser som er brukt her. Derimot så har jeg hatt denne spilleren i hus ca et halvt år, og jeg foretrekker klart den balanserte utgangen. Hos meg er det ingen merkbar nivåforskjell på XLR og RCA utgangen. Ifølge spesifikasjonene er utgangsnivået likt for XLR og RCA (2 V rms).
    Takker SaltyDog
    Da safet Duelund_support seg med den ene prosenten på sin usikkerhet. Skal sjekke opp med importøren av forsterken. Kan umulig stemme. Ellers synes jeg spilleren spiller fantastisk bra.

    Hadde med spilleren over til en kompis som sitter på god Parasound forsterkeri med Martin Logan høytalere. Han bruker pr. idag en EC Upsampler cd-spiller. Uten at jeg gidder og forklare noe mere, så har han etter min besøk bestilt seg en SCD-XA 5400ES ;D
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Kunne godt tænke mig at have hørt den. Desværre har den danske importør den ikke på programmet.
    Tror stadig der sidder forholdsvis billige kredse i den. Selv i Accuphase til 46.000 dk.kr gør der det.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Duelund_Support skrev:
    Kunne godt tænke mig at have hørt den. Desværre har den danske importør den ikke på programmet.
    Tror stadig der sidder forholdsvis billige kredse i den. Selv i Accuphase til 46.000 dk.kr gør der det.
    Det er nok med sikkerhet rimlige komponeter i spilleren, men det virker som om Sony har et virkelig dyktig ingenør team på sine digitale ES produkter. Kanskje det er denne "Know how" som bidrar til produktene sine gode kvaliteter?
    Uansett skal den være et spennende produkt og modifisere. Noe jeg med planer om på et senere tidspunkt.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.831
    Antall liker
    3.316
    Torget vurderinger
    0
    digiman skrev:
    Uten at jeg gidder og forklare noe mere, så har han etter min besøk bestilt seg en SCD-XA 5400ES ;D
    Etter å ha opplevd denne spilleren - er valget hans lett å forstå, MEN.........
    det vil sikkert være flere som ikke er klar for den enorme nøyaktigheten og informasjonsmengden fra denne spilleren ;)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.056
    Allen Wright/Vacuumstate driver å modder denne nå. Har stått på repeat i flere uker, døgnet rundt. Han har nå innstallert Terra Firma Lite clock i spilleren (samme som jeg har). Han sier at "hifi-sounden" har blitt borte, men han er ikke helt fornøyd og driver nå og lager en ny analogdel til spilleren.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Jeg havde en Sony XA 50 ES. Dejlig maskine jeg brugte nok et par hundrede timer på at modde den. Da jeg fik den kunne der næsten ikke høres forskel på de 9 forskellige digitale filtre. Det kunne der i den grad efter modifikationerne. Det filter som lød dårligst inden mods var det bedste efter. ;) En af modifikationerne gik ud på at fjerne ALLE kredsene og erstatte dem med et Zapfilter. Det var en stor gevinst. I dag synes jeg zapfilteret er dårligt i forhold til den version der er i en Zapdac 2. Hvis du skal modde så vil jeg forslå AD 8620 eller 8610 ( den sidste en enkeltkreds). De er ganske enkelt på niveau med de fleste diskrete kredsløb. Desuden er de lette at få til at fungere i 95 % af alle kredsløb.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Flageborg skrev:
    digiman skrev:
    Uten at jeg gidder og forklare noe mere, så har han etter min besøk bestilt seg en SCD-XA 5400ES ;D
    Etter å ha opplevd denne spilleren - er valget hans lett å forstå, MEN.........
    det vil sikkert være flere som ikke er klar for den enorme nøyaktigheten og informasjonsmengden fra denne spilleren ;)
    Det har jeg full forståelse for, men etter og satt på en vel innspilt Decca utgivelse av Schubert sin uferdige symphony ramlet kompisen min nesten ut av sofan ;D Han følte at det var et skritt nærmere hans opplevelser fra konserthuset.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    digiman skrev:
    Takker for info! Kjøpte 2 sett med Supra Lorad strømkabler på vei hjem fra jobb i dag. Spent på om jeg blir overbevist om at det er noen forskjeller. Ser i hværtfall solid konstruerte ut.

    Bare husk å sett de i veggen og ikke i din billige forgreiner fra ikea! Gjorde den tabben en gang jeg. : D
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Skink_123 skrev:
    Bare husk å sett de i veggen og ikke i din billige forgreiner fra ikea! Gjorde den tabben en gang jeg. : D
    Hehe! Godt poeng!

    Mine strømkabler går inn i et HIFI forgrener, som skal visst nok rense et eller annet. Ikke vet jeg, men borte ble i hværtfall støyproblemer jeg hadde på el-anlegget i leiligheten. Kunne ikke skru av et lys i leiligheten uten at det smalt i annlegget. Bedre bilde ble det på flatskjermen også gitt
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    digiman skrev:
    Skink_123 skrev:
    Bare husk å sett de i veggen og ikke i din billige forgreiner fra ikea! Gjorde den tabben en gang jeg. : D
    Hehe! Godt poeng!

    Mine strømkabler går inn i et HIFI forgrener, som skal visst nok rense et eller annet. Ikke vet jeg, men borte ble i hværtfall støyproblemer jeg hadde på el-anlegget i leiligheten. Kunne ikke skru av et lys i leiligheten uten at det smalt i annlegget. Bedre bilde ble det på flatskjermen også gitt
    Har du en skikkelig en så er det jo ok :)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.056
    Da har jeg litt spennende info til alle eiere av Sony SCD-XA 5400 ES spilleren. ;D

    Allen Wrigt, Vacuumstate electronics har nå klar en alternativ analogseksjon til den som sitter i spilleren. Får du spilleren modda med ny analogseksjon + Terra firma Lite clock, eller den ekstreme Über Clock, da tror jeg du har en spiller hvor lydkvaliteten er løftet mange hakk i forhold til den allerede ganske glimrende spiller. Grunnen til at Allen har valgt denne spiller er fordi den har potensiale.

    Pris på ny analogseksjon + Terra Lite Clock, ca 1000 euro hvis jobben gjøres i Sveits. Men Allen Wright ser gjerne at en kyndig elektronikkmann her på berget tar jobben. RJEL eller kanskje Audiomix, hører dere?
    Allen Wright har "agenter" både i USA og Australia, bl.a.

    Jeg spurte Allen om hvordan lydkvaliteten på en ferdigmodda 5400 står seg mot min Xb-940. Til det svarte Allen..."på linje med...". DAC-settet på 5400 er helt annerledes enn på de tidligste Sony-spillerne, derfor kan ikke dette lavpassfiltret designet til de tidligste SACD spillerne fra Sony, benyttes her.

    Hadde jeg eid en 5400, jeg har ikke betenkt meg ett sekund, selv om garantien på produktet settes over styr!
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Espen R skrev:
    Da har jeg litt spennende info til alle eiere av Sony SCD-XA 5400 ES spilleren. ;D

    Allen Wrigt, Vacuumstate electronics har nå klar en alternativ analogseksjon til den som sitter i spilleren. Får du spilleren modda med ny analogseksjon + Terra firma Lite clock, eller den ekstreme Über Clock, da tror jeg du har en spiller hvor lydkvaliteten er løftet mange hakk i forhold til den allerede ganske glimrende spiller. Grunnen til at Allen har valgt denne spiller er fordi den har potensiale.

    Pris på ny analogseksjon + Terra Lite Clock, ca 1000 euro hvis jobben gjøres i Sveits. Men Allen Wright ser gjerne at en kyndig elektronikkmann her på berget tar jobben. RJEL eller kanskje Audiomix, hører dere?
    Allen Wright har "agenter" både i USA og Australia, bl.a.

    Jeg spurte Allen om hvordan lydkvaliteten på en ferdigmodda 5400 står seg mot min Xb-940. Til det svarte Allen..."på linje med...". DAC-settet på 5400 er helt annerledes enn på de tidligste Sony-spillerne, derfor kan ikke dette lavpassfiltret designet til de tidligste SACD spillerne fra Sony, benyttes her.

    Hadde jeg eid en 5400, jeg har ikke betenkt meg ett sekund, selv om garantien på produktet settes over styr!
    Det var pokkers dyrt for en lille mod. Man skulle da være usædvanligt dum hvis man fik lavet sådan noget istedet for at gøre det selv.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.056
    Duelund_Support skrev:
    Espen R skrev:
    Da har jeg litt spennende info til alle eiere av Sony SCD-XA 5400 ES spilleren. ;D

    Allen Wrigt, Vacuumstate electronics har nå klar en alternativ analogseksjon til den som sitter i spilleren. Får du spilleren modda med ny analogseksjon + Terra firma Lite clock, eller den ekstreme Über Clock, da tror jeg du har en spiller hvor lydkvaliteten er løftet mange hakk i forhold til den allerede ganske glimrende spiller. Grunnen til at Allen har valgt denne spiller er fordi den har potensiale.

    Pris på ny analogseksjon + Terra Lite Clock, ca 1000 euro hvis jobben gjøres i Sveits. Men Allen Wright ser gjerne at en kyndig elektronikkmann her på berget tar jobben. RJEL eller kanskje Audiomix, hører dere?
    Allen Wright har "agenter" både i USA og Australia, bl.a.

    Jeg spurte Allen om hvordan lydkvaliteten på en ferdigmodda 5400 står seg mot min Xb-940. Til det svarte Allen..."på linje med...". DAC-settet på 5400 er helt annerledes enn på de tidligste Sony-spillerne, derfor kan ikke dette lavpassfiltret designet til de tidligste SACD spillerne fra Sony, benyttes her.

    Hadde jeg eid en 5400, jeg har ikke betenkt meg ett sekund, selv om garantien på produktet settes over styr!
    Det var pokkers dyrt for en lille mod. Man skulle da være usædvanligt dum hvis man fik lavet sådan noget istedet for at gøre det selv.
    Nå tror jeg du snakker over deg.
    For det første er det ingen liten mod. Det er en STOR modifikasjon med betydelige lydgevinster.
    Og hvilke alternativer har du hvis du ønsker å kjøpe en klokke med tilhørende strømforsyning med de ytelser som Terra Firma clock har?
    Og hvilke alternativer har du hvis du ønsker å eie en spiller som har lyd tilsvarende en Meitner spiller uten å betale 90k?
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Tjaee hvis det er sandheden så er det jo billigt. Men det er jo ligesom hørt før det her. Resultatet svarer sjældent til det lovede. Undskyld hvis jeg virker negativ men er blevet skeptisk med årene.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.056
    Duelund_Support skrev:
    Tjaee hvis det er sandheden så er det jo billigt. Men det er jo ligesom hørt før det her. Resultatet svarer sjældent til det lovede. Undskyld hvis jeg virker negativ men er blevet skeptisk med årene.
    Det er sundt å være skeptisk.
    Har du lest innleggene mine i "Får vi nå endelig perfekt CD Lyd-tråden"? I min lydbeskrivelse av min Vacuumstate spiller kunne jeg godt å tatt i litt mer i mine ordbeskrivelser av hvor god lydkvaliteten er på denne spiller. Men, det er jo så mye skidt utstyr som får himmelske lydbeskrivelser her på forumet, så jeg lar det være opp til hver enkelt hvordan en vil tolke det jeg skriver.
    Riktignok har jeg ikke hørt denne modda 5400 spiller selv, men jeg går god for at arbeidet til Allen Wright holder meget høy lydlig standard.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Espen R skrev:
    Og hvilke alternativer har du hvis du ønsker å eie en spiller som har lyd tilsvarende en Meitner spiller uten å betale 90k?
    Litt tøft å melde kanskje? ;)
    Dette tror jeg man bør høre side om side for å bedømme.
    At Sony'en kan være bra, og bli glimrende med 9 tusen ekstra til Vacuumstate, er sikkert korrekt.
    Men at den har lyd som Meitner, tja, ville hørt det først. :)

    Det lille jeg har hørt av Meitner, og det jeg har hørt av XA5400ES så langt tyder på at det er tildels forskjellige måter å gjengi lyd på.

    R
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Espen R skrev:
    Og hvilke alternativer har du hvis du ønsker å eie en spiller som har lyd tilsvarende en Meitner spiller uten å betale 90k?

    Her kunne jeg nevne flere rimelige alternativer. Ta f.ex Abrahamsen-spillern; et lite inngrep og vips ;)
    Gamut CD1 blei ikke verst den heller, ikke sant Rolf ;)


    Mvh. RS
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.056
    RoDa skrev:
    Espen R skrev:
    Og hvilke alternativer har du hvis du ønsker å eie en spiller som har lyd tilsvarende en Meitner spiller uten å betale 90k?
    Litt tøft å melde kanskje? ;)
    Dette tror jeg man bør høre side om side for å bedømme.
    At Sony'en kan være bra, og bli glimrende med 9 tusen ekstra til Vacuumstate, er sikkert korrekt.
    Men at den har lyd som Meitner, tja, ville hørt det først. :)

    Det lille jeg har hørt av Meitner, og det jeg har hørt av XA5400ES så langt tyder på at det er tildels forskjellige måter å gjengi lyd på.

    R
    Ja, det er tøft å melde. Pointet mitt var ikke å formidle at den ville låte nøyaktig som en Meitner, men at den ville ha ytelser på linje med en Meitner. Informasjonsmengden er der. Det hele handler bare om å klokke signalet uten jitter og at den påfølgende analogdel degraderer signalet minst mulig. :)
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.031
    Antall liker
    900
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    RoDa skrev:
    Espen R skrev:
    Og hvilke alternativer har du hvis du ønsker å eie en spiller som har lyd tilsvarende en Meitner spiller uten å betale 90k?
    Litt tøft å melde kanskje? ;)
    Dette tror jeg man bør høre side om side for å bedømme.
    At Sony'en kan være bra, og bli glimrende med 9 tusen ekstra til Vacuumstate, er sikkert korrekt.
    Men at den har lyd som Meitner, tja, ville hørt det først. :)

    Det lille jeg har hørt av Meitner, og det jeg har hørt av XA5400ES så langt tyder på at det er tildels forskjellige måter å gjengi lyd på.

    R
    Hvordan vil du beskrive måten XA5400ES gjengir lyden på? Gjerne sammenlignet med saker som er mer tilgjengelig enn en Meitner.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    R.Solhaug skrev:
    Espen R skrev:
    Og hvilke alternativer har du hvis du ønsker å eie en spiller som har lyd tilsvarende en Meitner spiller uten å betale 90k?

    Her kunne jeg nevne flere rimelige alternativer. Ta f.ex Abrahamsen-spillern; et lite inngrep og vips ;)
    Gamut CD1 blei ikke verst den heller, ikke sant Rolf ;)


    Mvh. RS

    Når jeg modder er det aldrig "et lite inngrep og vips", der skal mere til. Nærmest en total ombygning og ALT skal skiftes ( øh næsten alt ) ;D.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.831
    Antall liker
    3.316
    Torget vurderinger
    0
    Espen R skrev:
    Hadde jeg eid en 5400, jeg har ikke betenkt meg ett sekund, selv om garantien på produktet settes over styr!
    Det virker bare tullete å oppgradere en 5400 UTEN først å ha opplevd en direkte sammenligning med "oppgradert vintage" ::)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.831
    Antall liker
    3.316
    Torget vurderinger
    0
    Espen R skrev:
    Riktignok har jeg ikke hørt denne modda 5400 spiller selv, men jeg går god for at arbeidet til Allen Wright holder meget høy lydlig standard.
    Allen Wright er sikkert en veldig hyggelig kar, men DET er jo ingen garanti for stor lydopplevelse pga. hans "mekking" med en cd-spiller ???
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn