SONY SCD-XA 5400ES CD/SACD, en mulig KILLER!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Duelund_Support skrev:
    En der påstår at hans gamle Marantz 94 lyder bedre. Det bedste jeg kan sige om analogdelen i Sonyen er at de har brugt ørevenlige kul modstande efter billedet at bedømme. Ellers er det billige IC kredse helt efter bogen.
    Det er derfor Allen Wright skipper over denne og har bygd en helt ny analogdel uten IC'er.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Espen R skrev:
    Duelund_Support skrev:
    En der påstår at hans gamle Marantz 94 lyder bedre. Det bedste jeg kan sige om analogdelen i Sonyen er at de har brugt ørevenlige kul modstande efter billedet at bedømme. Ellers er det billige IC kredse helt efter bogen.
    Det er derfor Allen Wright skipper over denne og har bygd en helt ny analogdel uten IC'er.
    Ok ok. Men det kan vel hvem som helst gøre ! Kræver ikke store kundskaber.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Duelund_Support skrev:
    Espen R skrev:
    Duelund_Support skrev:
    En der påstår at hans gamle Marantz 94 lyder bedre. Det bedste jeg kan sige om analogdelen i Sonyen er at de har brugt ørevenlige kul modstande efter billedet at bedømme. Ellers er det billige IC kredse helt efter bogen.
    Det er derfor Allen Wright skipper over denne og har bygd en helt ny analogdel uten IC'er.
    Ok ok. Men det kan vel hvem som helst gøre ! Kræver ikke store kundskaber.
    Det er ikke snakk om en analogdel som virker, eller ikke. Det er snakk om å ha tilstrekkelig kunnskap og erfaring til å gjøre det mere enn ok!

    Nå vil jeg gjerne si noen ord om din gamle læremester, Steen Duelund. Jeg diskuterte/debbaterte mye med ham i årene 2002-2003 (tror jeg det var). Jeg likte diskusjonene og plukket opp et og annet nyttigt ved Duelund mods. :) Men han, som deg, virket litt "vrang" og strittende imot. :D
    Blant annet postulerede Steen at SACD, nei det låt helt forkert. Det var ikke til å holde ut å høre på. CD var mye bedre. Da jeg omsider fikk ut av ham hvilken spiller han hadde gjort evalueringa på, da skjønte jeg ham godt. Men konlusjonen om at SACD låt "forkert", ja det stod han på. Han hadde bestemt seg for det!
    Hadde Steen levd i dag og vært hjemme hos meg og hørt SACD over min modifiserte Sony/Vacuumstate spiller, ja da måtte han spist i seg hvert et ord.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Espen R skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Espen R skrev:
    Duelund_Support skrev:
    En der påstår at hans gamle Marantz 94 lyder bedre. Det bedste jeg kan sige om analogdelen i Sonyen er at de har brugt ørevenlige kul modstande efter billedet at bedømme. Ellers er det billige IC kredse helt efter bogen.
    Det er derfor Allen Wright skipper over denne og har bygd en helt ny analogdel uten IC'er.
    Ok ok. Men det kan vel hvem som helst gøre ! Kræver ikke store kundskaber.
    Det er ikke snakk om en analogdel som virker, eller ikke. Det er snakk om å ha tilstrekkelig kunnskap og erfaring til å gjøre det mere enn ok!

    Nå vil jeg gjerne si noen ord om din gamle læremester, Steen Duelund. Jeg diskuterte/debbaterte mye med ham i årene 2002-2003 (tror jeg det var). Jeg likte diskusjonene og plukket opp et og annet nyttigt ved Duelund mods. :) Men han, som deg, virket litt "vrang" og strittende imot. :D
    Blant annet postulerede Steen at SACD, nei det låt helt forkert. Det var ikke til å holde ut å høre på. CD var mye bedre. Da jeg omsider fikk ut av ham hvilken spiller han hadde gjort evalueringa på, da skjønte jeg ham godt. Men konlusjonen om at SACD låt "forkert", ja det stod han på. Han hadde bestemt seg for det!
    Hadde Steen levd i dag og vært hjemme hos meg og hørt SACD over min modifiserte Sony/Vacuumstate spiller, ja da måtte han spist i seg hvert et ord.
    Jojo den Pioneer 656 var Steens største fejl det giver jeg dig ret i. Ikke desto mindre kunne han jo vurdere forskellen på SACD og Cd på den maskine. Nu var det mest principperne ved SACD han var imod. Steens hørelse var af en klasse som ingen andre jeg har kendt. Den der kommer tættest på er lydkaj. Nu tror jeg ikke selv det er selve SACD mediet det er noget galt med men de krav som det stiller til komponentvalg, kabler o.s.v.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Duelund_Support skrev:
    Espen R skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Espen R skrev:
    Duelund_Support skrev:
    En der påstår at hans gamle Marantz 94 lyder bedre. Det bedste jeg kan sige om analogdelen i Sonyen er at de har brugt ørevenlige kul modstande efter billedet at bedømme. Ellers er det billige IC kredse helt efter bogen.
    Det er derfor Allen Wright skipper over denne og har bygd en helt ny analogdel uten IC'er.
    Ok ok. Men det kan vel hvem som helst gøre ! Kræver ikke store kundskaber.
    Det er ikke snakk om en analogdel som virker, eller ikke. Det er snakk om å ha tilstrekkelig kunnskap og erfaring til å gjøre det mere enn ok!

    Nå vil jeg gjerne si noen ord om din gamle læremester, Steen Duelund. Jeg diskuterte/debbaterte mye med ham i årene 2002-2003 (tror jeg det var). Jeg likte diskusjonene og plukket opp et og annet nyttigt ved Duelund mods. :) Men han, som deg, virket litt "vrang" og strittende imot. :D
    Blant annet postulerede Steen at SACD, nei det låt helt forkert. Det var ikke til å holde ut å høre på. CD var mye bedre. Da jeg omsider fikk ut av ham hvilken spiller han hadde gjort evalueringa på, da skjønte jeg ham godt. Men konlusjonen om at SACD låt "forkert", ja det stod han på. Han hadde bestemt seg for det!
    Hadde Steen levd i dag og vært hjemme hos meg og hørt SACD over min modifiserte Sony/Vacuumstate spiller, ja da måtte han spist i seg hvert et ord.
    Jojo den Pioneer 656 var Steens største fejl det giver jeg dig ret i. Ikke desto mindre kunne han jo vurdere forskellen på SACD og Cd på den maskine. Nu var det mest principperne ved SACD han var imod. Steens hørelse var af en klasse som ingen andre jeg har kendt. Den der kommer tættest på er lydkaj. Nu tror jeg ikke selv det er selve SACD mediet det er noget galt med men de krav som det stiller til komponentvalg, kabler o.s.v.
    Grunnen til at jeg nevnte dette med Steen og SACD er at du også er litt for rask i avtrekkeren, noen ganger.

    Du skrev om 5400 spilleren noen sider tilbake i denne tråden:
    "Tværtimot den (SCD-XA 5400) er så billig at jeg simpelthen ikke har nogen tro på at den kan være bare i nærheden af High End. En anden sak er at den kanskje har potentiale. High End vil den først blive ved en særdeles omfattende ombygning. Endnu mere end det Allan udfører."

    Jeg utfordrer deg herved til å mekke din egen 5400 spiller og deretter måle den opp mot de modifikasjoner Allen Wright gjør på tilsvarende spiller.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    'No problem når den bliver tilgængelig. Jeg er 100 % sikker på at jeg kan få et bedre resultat på bagrund af egne og Steens erfaringer. Jeg er i gang med virkeligt mange ting på en gang i øjeblikket. Bl.a. indkøb af 2x 85 uf DCA cast kondensatorer for en formue så det er kun godt at udskyde den investering. Desuden er jeg igang med en Dacpre med Wolfson 8741 dual mono og Volumentrafo efter chipen. Så jeg tror ikke rigtigt Sony kan være med.
    Årsagen til at jeg er negativ er for mange skuffelser med fabriksgrej. Intet har kunnet spille direkte ab fabrik. Altså medmindre det er på den gale side af 50.000 dk.kr.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Duelund_Support skrev:
    'No problem når den bliver tilgængelig. Jeg er 100 % sikker på at jeg kan få et bedre resultat på bagrund af egne og Steens erfaringer. Jeg er i gang med virkeligt mange ting på en gang i øjeblikket. Bl.a. indkøb af 2x 85 uf DCA cast kondensatorer for en formue så det er kun godt at udskyde den investering. Desuden er jeg igang med en Dacpre med Wolfson 8741 dual mono og Volumentrafo efter chipen. Så jeg tror ikke rigtigt Sony kan være med.
    Årsagen til at jeg er negativ er for mange skuffelser med fabriksgrej. Intet har kunnet spille direkte ab fabrik. Altså medmindre det er på den gale side af 50.000 dk.kr.
    OK. :) kan sikkert bli bra.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Modding er morro.

    Som jeg såvidt nevnte i tidligere inlegg er det flere og enda billigere alternativer for dem som vil ha sjefslyd uten å pantsette kjerringa. Mer om dette senere.



    Mvh. RS
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    digiman skrev:
    hel skrev:
    Får bra pris for den på bruktbørsen da? ;D
    Sant nok det. Hadde jeg bare visst om en spiller som passer mine lydpreferanser som er bedre under 50k :-\
    Skal ta en telefon til min kontakt i Sony i morgen. Håper jeg klarer å finne ut mere om hva som foregår her.
    Fått fatt i din Soy kontakt? Hadde vært interessant å vite hva svaret er på at dem plutselig ikke ønsker å selge ett "hot" produkt?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Ja! Den har på ingen måte gått ut. Men det er 1-2 mnd leveringstid pga. Sony i skandinavia har tatt få inn i bestilling. Har visst ikke solgt så mange av de her i nord og derfor lav lagerbeholdning.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Espen R skrev:
    Registrerer at denne ferske spilleren i til NOK 15.000,- har fått mye positiv oppmerksomhet, ikke minst borte i statene hvor mange audiophile lovpriser den. Se audioasylum/high rez.
    Spilleren regnes som high end og har et svært høyt informasjonsnivå i lyden, krystallklar, gjennomsiktig og åpen lyd. Noen kan dog oppleve den som litt slank i lyden. En viss innspillingstid må påregnes. Spesielt SACD lyden skal være svært bra.

    Allen Wright/Vacuumstate electronics i Sveits modder CD/SACD spillere og bygger for og effektforsterkere, blant annet. Han lovde for en stund siden en gratis mod til førstemann som sendte han spilleren slik at han kunne drive litt modde-arbeid for å se hvor mye som kunne hentes ut av spilleren.
    Som fabrikkny spiller sier Allen Wright at 5400ES spiller bedre enn alt annet han har hørt, bortsett fra de dyreste Esoteric spillerne. Også bedre enn de berømte Sony SCD-1 og 777ES spillerne, fabrikkny. Men selvsagt kan det hentes en god del mer ut av spilleren ved modding.

    Hvis jeg i dag skulle kjøpt meg en ny CD/SACD spiller med høyeste ambisjonsnivå ville jeg trolig ha gått for denne og fått den moddet av Vacuumsate med Terra Firma Clock og bedre analogtrinn (alt etter hva Allen finner ut må gjøres). Da tror jeg jeg hadde hatt en spiller som spiller like bra, eller bedre enn de beste fabrikkjøpte spillerne, uansett pris.

    PS! Har min egen SONY SACD spiller i Sveits nå for oppgradering til Terra Firma Clock + noe annet moddearbeid. Kommer med tilbakemelding på spilleren om noen uker.

    Lyd & Bilde test
    http://www.lydogbilde.no/comeback-kuppet.4569782-117331.html#artid4569783
    Hei du...... c",) Hmm... dette virker jo interessant...... ;D Jeg har Sony 5000 ES Blu Ray spiller...... også en meget kompetent spiller...... :) Vet du om Allen Wright også har oppgradert den, evt...... ? ? Takk for svar uansett...... c",)

    Mvh DoMentor......... c",)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    digiman skrev:
    Ja! Den har på ingen måte gått ut. Men det er 1-2 mnd leveringstid pga. Sony i skandinavia har tatt få inn i bestilling. Har visst ikke solgt så mange av de her i nord og derfor lav lagerbeholdning.
    Godt å høre... ;D
    Jeg er så fornøyd med denne spilleren at jeg har bestilt en til.
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    898
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Sjelden jeg kaster meg på ny-religiøse utstyrsbølger, særlig på bakgrunn av ekstatiske hyllester fra eiere...
    Men denne spilleren må jeg faktisk prøve, og tweaking på ulike nivå kan jo også gjøres her hjemme med innkjøpte saker.
    Den bidrar i verste fall til plassmangelen da det allerede bor 5-6 cd og sacd spillere her.
    Har hatt den i bestilling en liten stund via profesjonelle kanaler, og ble litt bekymret da jeg leste om leveringsvansker og mulig ikke-tilgjengelighet.

    Venter nå på tilbakemelding fra leverandør som senest igår hardnakket hevder at den skal kunne leveres.

    Arti læll :D
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    DoMentor skrev:
    Espen R skrev:
    Registrerer at denne ferske spilleren i til NOK 15.000,- har fått mye positiv oppmerksomhet, ikke minst borte i statene hvor mange audiophile lovpriser den. Se audioasylum/high rez.
    Spilleren regnes som high end og har et svært høyt informasjonsnivå i lyden, krystallklar, gjennomsiktig og åpen lyd. Noen kan dog oppleve den som litt slank i lyden. En viss innspillingstid må påregnes. Spesielt SACD lyden skal være svært bra.

    Allen Wright/Vacuumstate electronics i Sveits modder CD/SACD spillere og bygger for og effektforsterkere, blant annet. Han lovde for en stund siden en gratis mod til førstemann som sendte han spilleren slik at han kunne drive litt modde-arbeid for å se hvor mye som kunne hentes ut av spilleren.
    Som fabrikkny spiller sier Allen Wright at 5400ES spiller bedre enn alt annet han har hørt, bortsett fra de dyreste Esoteric spillerne. Også bedre enn de berømte Sony SCD-1 og 777ES spillerne, fabrikkny. Men selvsagt kan det hentes en god del mer ut av spilleren ved modding.

    Hvis jeg i dag skulle kjøpt meg en ny CD/SACD spiller med høyeste ambisjonsnivå ville jeg trolig ha gått for denne og fått den moddet av Vacuumsate med Terra Firma Clock og bedre analogtrinn (alt etter hva Allen finner ut må gjøres). Da tror jeg jeg hadde hatt en spiller som spiller like bra, eller bedre enn de beste fabrikkjøpte spillerne, uansett pris.

    PS! Har min egen SONY SACD spiller i Sveits nå for oppgradering til Terra Firma Clock + noe annet moddearbeid. Kommer med tilbakemelding på spilleren om noen uker.

    Lyd & Bilde test
    http://www.lydogbilde.no/comeback-kuppet.4569782-117331.html#artid4569783
    Hei du...... c",) Hmm... dette virker jo interessant...... ;D Jeg har Sony 5000 ES Blu Ray spiller...... også en meget kompetent spiller...... :) Vet du om Allen Wright også har oppgradert den, evt...... ? ? Takk for svar uansett...... c",)

    Mvh DoMentor......... c",)
    Hei!
    Her ble jeg usikker. Det analoge utgangstrinnet som er designet til 5400 tviler jeg på sånn uten videre kan brukes på din Blu ray spiller. Når det gjelder Terra Firma klokken kan den i utgangspunktet benyttes på nesten alle CD/SACD/DVD spillere. Vet ikke hvor mange klokker det er på spilleren din og om dette kompliserer bildet noe.

    Jeg anbefaler deg å besøke nettsidene til Vacuumstate, der ligger det kontaktinformasjon slik at du nkan høre med Allen Wright.
    www.vacuumstate.com

    Mvh Espen
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Gunzi skrev:
    Sjelden jeg kaster meg på ny-religiøse utstyrsbølger, særlig på bakgrunn av ekstatiske hyllester fra eiere...
    Helt enig. Er også var for slike «ny-religiøse utstyrsbølger» Skal jeg være helt ærlig var jeg usikker på hva jeg synes rett etter jeg pakket den ut, men dette må være den cd-spilleren jeg har hatt i eie, som har hatt mest positiv effekt av innspilling. Jeg lot den stå på i repeat i 1 uke og nå sitter det som et skudd i mitt anlegg.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    digiman skrev:
    Gunzi skrev:
    Sjelden jeg kaster meg på ny-religiøse utstyrsbølger, særlig på bakgrunn av ekstatiske hyllester fra eiere...
    Helt enig. Er også var for slike «ny-religiøse utstyrsbølger» Skal jeg være helt ærlig var jeg usikker på hva jeg synes rett etter jeg pakket den ut, men dette må være den cd-spilleren jeg har hatt i eie, som har hatt mest positiv effekt av innspilling. Jeg lot den stå på i repeat i 1 uke og nå sitter det som et skudd i mitt anlegg.
    En kar i statene kjøpte spilleren og postet sin litt skuffende opplevelse av lydkvaliteten på nettet noen uker tilbake i tid. Men har nå snudd.

    Sitat:
    Thanks for the detailed review it is very much appreciated.
    I am also glad that the results are so spectacular.
    As you may know I bought a 5400 about 5 weeks ago and at first I was a little disapointed as although very good in some aspects it did sound
    a little hifihish but after 4/5 weeks of running the machine has improved
    beyond expectation, the new balanced line interconnects also helped.
    Thus an improvement on this would be great.
    Just to comment on how good the 5400 is in its standard form is that last week I sold my Pathos Endorphin (7000$) which was a very musical player on RBCD's but now the Sony which was bought as a standby player outperform the Endorphin in most aspects.
    In an ideal world and for most people that own a 5400 they would like to see a review of the modded machine against a fully run in 5400.
    (Maybe Kal could do that??)
    I would also imagine that the majority of people that bought a 5400
    at 1100$-1500$ may not be able to afford the full mods (2600$)on the 5400 thus a separate review of the player with just the clock upgrade and then a comparaison adding the VSE mods would be welcomed.
    I am sure that in time this will happen
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Espen R skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Espen R skrev:
    Duelund_Support skrev:
    En der påstår at hans gamle Marantz 94 lyder bedre. Det bedste jeg kan sige om analogdelen i Sonyen er at de har brugt ørevenlige kul modstande efter billedet at bedømme. Ellers er det billige IC kredse helt efter bogen.
    Det er derfor Allen Wright skipper over denne og har bygd en helt ny analogdel uten IC'er.
    Ok ok. Men det kan vel hvem som helst gøre ! Kræver ikke store kundskaber.
    Det er ikke snakk om en analogdel som virker, eller ikke. Det er snakk om å ha tilstrekkelig kunnskap og erfaring til å gjøre det mere enn ok!

    Nå vil jeg gjerne si noen ord om din gamle læremester, Steen Duelund. Jeg diskuterte/debbaterte mye med ham i årene 2002-2003 (tror jeg det var). Jeg likte diskusjonene og plukket opp et og annet nyttigt ved Duelund mods. :) Men han, som deg, virket litt "vrang" og strittende imot. :D
    Blant annet postulerede Steen at SACD, nei det låt helt forkert. Det var ikke til å holde ut å høre på. CD var mye bedre. Da jeg omsider fikk ut av ham hvilken spiller han hadde gjort evalueringa på, da skjønte jeg ham godt. Men konlusjonen om at SACD låt "forkert", ja det stod han på. Han hadde bestemt seg for det!
    Hadde Steen levd i dag og vært hjemme hos meg og hørt SACD over min modifiserte Sony/Vacuumstate spiller, ja da måtte han spist i seg hvert et ord.
    Jeg har i dag ladet mig fortælle at Steen hørte SACD også på rigtigt dyre systemer. Resultatet var det samme. Instrumenterne lyder ikke rigtigt.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Duelund_Support skrev:
    Espen R skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Espen R skrev:
    Duelund_Support skrev:
    En der påstår at hans gamle Marantz 94 lyder bedre. Det bedste jeg kan sige om analogdelen i Sonyen er at de har brugt ørevenlige kul modstande efter billedet at bedømme. Ellers er det billige IC kredse helt efter bogen.
    Det er derfor Allen Wright skipper over denne og har bygd en helt ny analogdel uten IC'er.
    Ok ok. Men det kan vel hvem som helst gøre ! Kræver ikke store kundskaber.
    Det er ikke snakk om en analogdel som virker, eller ikke. Det er snakk om å ha tilstrekkelig kunnskap og erfaring til å gjøre det mere enn ok!

    Nå vil jeg gjerne si noen ord om din gamle læremester, Steen Duelund. Jeg diskuterte/debbaterte mye med ham i årene 2002-2003 (tror jeg det var). Jeg likte diskusjonene og plukket opp et og annet nyttigt ved Duelund mods. :) Men han, som deg, virket litt "vrang" og strittende imot. :D
    Blant annet postulerede Steen at SACD, nei det låt helt forkert. Det var ikke til å holde ut å høre på. CD var mye bedre. Da jeg omsider fikk ut av ham hvilken spiller han hadde gjort evalueringa på, da skjønte jeg ham godt. Men konlusjonen om at SACD låt "forkert", ja det stod han på. Han hadde bestemt seg for det!
    Hadde Steen levd i dag og vært hjemme hos meg og hørt SACD over min modifiserte Sony/Vacuumstate spiller, ja da måtte han spist i seg hvert et ord.
    Jeg har i dag ladet mig fortælle at Steen hørte SACD også på rigtigt dyre systemer. Resultatet var det samme. Instrumenterne lyder ikke rigtigt.
    Hva er det i sacd som gjør dette? Ligger det i spilleren eller formatet, eller begge deler?
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Tjae jeg har ikke så meget teknisk forstand på dette felt. Steen mente det var selve formatet der var sygt. DVD og DVD Audio var hans foretrukne.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Duelund_Support skrev:
    Tjae jeg har ikke så meget teknisk forstand på dette felt. Steen mente det var selve formatet der var sygt. DVD og DVD Audio var hans foretrukne.
    Men da har han nok ikke så gode ører som du skal ha det til.
    Steve Hoffman sa senest for 1 måned siden i forbindelse med et Nat KING Cole prosjekt for SACD og Lp at når analoge masterbånd konverteres fra analogt til DSD via Grimm A/DSD converter så låter den digitale masteren eksakt som det analoge signal.
    Da vil det si at hvis SACD som format låter feil, da må også det analoge kildematrialet låte feil. Så her er åpenbart en logisk brist.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Kondisjonell sannhet.
    Dog, Steen kanskje hadde rett.
    Men, jeg bryr meg ikke om hva han syntes.
    Det viktigste er at han tydeligvis merket at det var forskjell.
    Så er det opp til lytteren og nyde eller skyde...

    Epoken vi er inne i er "clockwork orange" ..
    Nå har de gått igjennom drev, kondiser, filtre og kabler og så, her kommer klokken! På Slaget...
    Pøkk, før så var det over/up-sample ... nå blir det re-/over-clock. Just wait, it's coming...
    "this revolutionary product re-creates the timing of the original moment of capture" Eller noe...
    Og jeg er potte sikker på at "de" kommer til å få dette til og... :-X
    Visste dere forresten at Apogee Digital har lansert en cd-r type som skal danke ut alle foregående?
    Nå kan man kjøpe "mastrings cd-r" plater... til privat bruk.

    Dog, Delkin har hatt noe liknende i flere år alt ... Mitt galleri på AC har denne lagra i ett par år nå ;D
    Learn to burn!!! Cd spilleren er nok ikke maks utnytta tror jeg... cd plata kan bedres!!!
    Jeg skal elaborerer...
    Under brenning av en cd har prosessorens evne til å holde takten MYE å si for utfallet!!! Klokka igjen...
    Det vil på tampen av cd's levetid komme brennere med da "superklokker" innebygd...
    It will come...
    Clockwork Orange... forklaring: "Brenne standarden som definert av Philips/Sony heter "Orange Book" sånn til motsetning fra Red Book vøtt...
    *Copy*
    Kondisjonell sannhet.
    Dog, Steen kanskje hadde rett.
    Men, jeg bryr meg ikke om hva han syntes.
    Det viktigste er at han tydeligvis merket at det var forskjell.
    Så er det opp til lytteren og nyde eller skyde...
    Epoken vi er inne i er "clockwork orange" ...
    Nå har de gått igjennom drev, kondiser, filtre og kabler og så, her kommer klokken! På Slaget...
    Pøkk, før så var det over/up-sample ... nå blir det re-/over-clock. Just wait, it's coming...
    "this revolutionary product re-creates the timing of the original moment of capture" Eller noe...
    Og jeg er potte sikker på at "de" kommer til å få dette til og... :-X
    Visste dere forresten at Apogee Digital har lansert en cd-r type som skal danke ut alle foregående?
    Nå kan man kjøpe "mastrings cd-r" plater... til privat bruk.
    Dog, Delkin har hatt noe liknende i flere år alt ... Mitt galleri på AC har denne lagra i ett par år nå ;D
    Learn to burn!!! Cd spilleren er nok ikke maks utnytta tror jeg... cd plata kan bedres!!!
    Jeg skal elaborerer...
    Under brenning av en cd har prosessorens evne til å holde takten MYE å si for utfallet!!! Klokka igjen...
    Det vil på tampen av cd's levetid komme brennere med da "superklokker" innebygd...
    It will come...
    Clockwork Orange... forklaring: "Brenne standarden som definert av Philips/Sony heter "Orange Book" sånn til motsetning fra Red Book vøtt...
    Det finnes cd brennere med word clock input vet dere, fra en 5 - 6 lapper og oppover.


    mvh
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Jeg kender ikke ham Hoffman og det gør du heller ikke. Ingen af os ved hvordan hans lydopfattelse er og ej heller noget om hans commercielle interessse i den udtalelse. Jeg synes det er et mystiskt indlæg.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Duelund_Support skrev:
    Jeg kender ikke ham Hoffman og det gør du heller ikke. Ingen af os ved hvordan hans lydopfattelse er og ej heller noget om hans commercielle interessse i den udtalelse. Jeg synes det er et mystiskt indlæg.
    Mr Hoffann er en mastering tekniker i california. Driver mest og mastrer audiohile Lp/CD og SACD utgivelser. Hoffman er en en gammel ringrev i bransjen og har sitt eget musikk/audioforum.

    Tidligere har han brukt DSD convertere fra EMM Labs og dCS. Den eneste innvendinga han har hatt mot disse A/DSD konverterne er at disse har presentert musikken med en svak, svak endring i den tonale karakteren i forhold til referansen. Men dette er da en ikke-ting med denne nye audiophile A/DSD konverteren.
    Et øyeblikk, så skal jeg linke til denne uttalelsen...
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Espen R skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Jeg kender ikke ham Hoffman og det gør du heller ikke. Ingen af os ved hvordan hans lydopfattelse er og ej heller noget om hans commercielle interessse i den udtalelse. Jeg synes det er et mystiskt indlæg.
    Mr Hoffann er en mastering tekniker i california. Driver mest og mastrer audiohile Lp/CD og SACD utgivelser. Hoffman er en en gammel ringrev i bransjen og har sitt eget musikk/audioforum.

    Tidligere har han brukt DSD convertere fra EMM Labs og dCS. Den eneste innvendinga han har hatt mot disse A/DSD konverterne er at disse har presentert musikken med en svak, svak endring i den tonale karakteren i forhold til referansen. Men dette er da en ikke-ting med denne nye audiophile A/DSD konverteren.
    Et øyeblikk, så skal jeg linke til denne uttalelsen...
    Muligt han er dygtig . Jeg holder mig altid til folk jeg kender. Der er alt for mange meninger ude på nettet. Jeg er rimeligt overbevist om at han har en kommerciel interesse i sine udtalelser. Det komprimenterer ham i mine øjne. Steen hørte ting som ingen anden kunne drømme om. Tror det er godt at have en mentor eller to. Hifi lytning er en stadig udvikling hvor det kan være godt at få lærerige input.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Espen R skrev:
    Espen R skrev:
    Et øyeblikk, så skal jeg linke til denne uttalelsen...
    "For us, in that situation the Grimm killed the Meitner. It sounded exactly like the analog, both tone wise and ambiance wise. Very impressive."

    http://www.stevehoffman.tv/forums/showpost.php?p=4596856&postcount=18
    Jojo vi er mange der kan kan høre Meitner er utrolig god. Når man kikker ned i den ligner den ikke hifi men en computer. Meitner er faldet i og har brugt Switch Mode desværre. Bedre valg af komponenter ville nok have bragt den et skridt videre. Jeg var lige ved at investere i sådan en men har nu valgt en mere fleksibel løsning hvor jeg selv kan vælge stumper jeg har tillid til.
     

    Samleren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.12.2004
    Innlegg
    630
    Antall liker
    26
    Sted
    Bergen
    Har hatt SONY spilleren i noen uker nå og kan enkelt og greit konstatere at dette er en utrolig god cd spiller. Det som forbløffer mest, er at selv 20 - 25 år gamle cd'er spiller med fornyet kvalitet og gir meg ny lytteglede. Her er det noe som er gjort veldig riktig, til forbløffende lav pris. Mine tidligere spillere har kostet på feile siden av 100' , men ingen har hatt ett bedre kost/nytte nivå enn denne.

    Samleren
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Samleren skrev:
    Har hatt SONY spilleren i noen uker nå og kan enkelt og greit konstatere at dette er en utrolig god cd spiller. Det som forbløffer mest, er at selv 20 - 25 år gamle cd'er spiller med fornyet kvalitet og gir meg ny lytteglede. Her er det noe som er gjort veldig riktig, til forbløffende lav pris. Mine tidligere spillere har kostet på feile siden av 100' , men ingen har hatt ett bedre kost/nytte nivå enn denne.

    Samleren
    You've heard nothing yet...
    Send den til Allen Wright du! ;)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Samleren skrev:
    Har hatt SONY spilleren i noen uker nå og kan enkelt og greit konstatere at dette er en utrolig god cd spiller. Det som forbløffer mest, er at selv 20 - 25 år gamle cd'er spiller med fornyet kvalitet og gir meg ny lytteglede. Her er det noe som er gjort veldig riktig, til forbløffende lav pris. Mine tidligere spillere har kostet på feile siden av 100' , men ingen har hatt ett bedre kost/nytte nivå enn denne.

    Samleren
    Jeg begyner å trekke denne konklusjonen. Du kan bytte ut SONY merket på den med noe mere ekslusivt. Forlange 4 ganger mer for den. Tipper at folk hadde fortsatt synes det hadde vært en velspillende cd-spiller til 50k.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    digiman skrev:
    Samleren skrev:
    Har hatt SONY spilleren i noen uker nå og kan enkelt og greit konstatere at dette er en utrolig god cd spiller. Det som forbløffer mest, er at selv 20 - 25 år gamle cd'er spiller med fornyet kvalitet og gir meg ny lytteglede. Her er det noe som er gjort veldig riktig, til forbløffende lav pris. Mine tidligere spillere har kostet på feile siden av 100' , men ingen har hatt ett bedre kost/nytte nivå enn denne.

    Samleren
    Jeg begyner å trekke denne konklusjonen. Du kan bytte ut SONY merket på den med noe mere ekslusivt. Forlange 4 ganger mer for den. Tipper at folk hadde fortsatt synes det hadde vært en velspillende cd-spiller til 50k.
    Kanskje vi får se spilleren under et annet navn...EDGE HD-G CD (HD= High definition) ;D
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Kanskje vi får se spilleren under et annet navn...EDGE HD-G CD (HD= High definition) ;D
    Oi oi oi! Lever farlig nå Espen R ;D ;D ;D

    Living on the edge....
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    digiman skrev:
    Kanskje vi får se spilleren under et annet navn...EDGE HD-G CD (HD= High definition) ;D
    Oi oi oi! Lever farlig nå Espen R ;D ;D ;D

    Living on the edge....
    Du la opp til det med innlegget ditt...klarte ikke å la være! ;D
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.269
    Antall liker
    4.626
    Torget vurderinger
    1
    Espen R skrev:
    digiman skrev:
    Samleren skrev:
    Har hatt SONY spilleren i noen uker nå og kan enkelt og greit konstatere at dette er en utrolig god cd spiller. Det som forbløffer mest, er at selv 20 - 25 år gamle cd'er spiller med fornyet kvalitet og gir meg ny lytteglede. Her er det noe som er gjort veldig riktig, til forbløffende lav pris. Mine tidligere spillere har kostet på feile siden av 100' , men ingen har hatt ett bedre kost/nytte nivå enn denne.

    Samleren
    Jeg begyner å trekke denne konklusjonen. Du kan bytte ut SONY merket på den med noe mere ekslusivt. Forlange 4 ganger mer for den. Tipper at folk hadde fortsatt synes det hadde vært en velspillende cd-spiller til 50k.
    Kanskje vi får se spilleren under et annet navn...EDGE HD-G CD (HD= High definition) ;D
    50k er for lite 500k er kanskje mer passende?

    Navnet må vel bli noe ala UHD-G CD

    mvh
    KJ
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Bump! Faktaopplysning: Sony XA5400ES er igjen på lager, og spiller nr 2 er underveis til meg.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.884
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    1
    Hvor kjøper dere denne spilleren? Er det Sonyforhandlere som tar innbytte??
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Ja, 5400 spilleren fortsetter sin seiersgang.

    Allen Wright/Vacuumstate sier på audioasylum at SCD-XA 5400 er en av de ytterst få spillerne som leverer et EKTE balansert signal ut av spilleren (..så langt han kan se). De aller fleste spillerne konverterer til ubalansert et eller annet sted i signalveien, for deretter å konvertere tilbake til balansert på utgangen.
    For virkelig å finne ut av hva som egentlig skjer med henhold til balansert/ubalansert, så er du nødt til å dyp-dykke ned i de elektroniske kretsene. Produsenten gir deg sjelden den hele og fulle sannheten.

    Flere aktuelle tråder om 5400 spilleren på audioasylum akkurat nå.
    http://www.audioasylum.com/cgi/etv.mpl?forum=hirez
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Uansett, for meg er det en gåte at de i 2009 ikke forsyner spilleren med en (eller gjerne fler) digitale inputs.
    Hadde de gjort det, så hadde jeg kanskje kjøpt en til kjelleranlegget hvor jeg nå ikke lenger har min MF KW DM25, som faktisk hadde akkurat det (digital inngang) og den kom ut for noen år siden nå.

    Det kan da ikke koste særlig mye med en eller to digitale innganger en optisk og en coax.
    Mvh.KW
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.607
    Antall liker
    154
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Samleren skrev:
    Har hatt SONY spilleren i noen uker nå og kan enkelt og greit konstatere at dette er en utrolig god cd spiller. Det som forbløffer mest, er at selv 20 - 25 år gamle cd'er spiller med fornyet kvalitet og gir meg ny lytteglede. Her er det noe som er gjort veldig riktig, til forbløffende lav pris. Mine tidligere spillere har kostet på feile siden av 100' , men ingen har hatt ett bedre kost/nytte nivå enn denne.

    Samleren
    KW skrev:
    Uansett, for meg er det en gåte at de i 2009 ikke forsyner spilleren med en (eller gjerne fler) digitale inputs.
    Hadde de gjort det, så hadde jeg kanskje kjøpt en til kjelleranlegget hvor jeg nå ikke lenger har min MF KW DM25, som faktisk hadde akkurat det (digital inngang) og den kom ut for noen år siden nå.

    Det kan da ikke koste særlig mye med en eller to digitale innganger en optisk og en coax.
    Mvh.KW
    Noen som har erfaring med Sonyen vs f ex Camrdge 840C som har fått mange strålende kritikker, bl. i TAS ("beste under $5000")?
    Sistnevnte har forøvrig to digitale innganger, og koster bare litt mindre enn SONYen (tror prisen er ca 11 500 kr). Har balanserte utganger (muligens ikke "ekte" balansert konstruksjon), og virker å ha en god byggekvalitet.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Men den har vel ikke sacd, som var litt av tanken min ::) selv om jeg vel bare har 10+/-av sorten ;)
    Mvh.KW
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn