SONY SCD-XA 5400ES CD/SACD, en mulig KILLER!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    898
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Har du specs å legge ut på de nye kortene/endringene, eller kan du henvise til hvor det finnes? Kanskje en meny/prisliste også, går ut fra at man kan velge, både i pose og sekk siden du sier at det finnes alternativer også for den balanserte delen. Kanskje billigere å endre begge samtidig?
    For mange vil nok dette være et bra kostnads-alternativ til å sende utenlands.
    Spilleren er vel den med flest options når det gjelder trimming siden Shanling tcd200.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Det bør vel tilføyes at det nye analoge utgangstrinnet finnes for andre spillere også. F. eks har Malmin nettopp oppgradert en av Burmesters toppmodeller, med godt resultat.

    (Jeg vil understreke at jeg ikke har noen forretningsmessig tilknytning til Roar Malmin. Men jeg synes mannen gjør en fordømt god jobb!)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Gunzi skrev:
    Har du specs å legge ut på de nye kortene/endringene, eller kan du henvise til hvor det finnes? Kanskje en meny/prisliste også, går ut fra at man kan velge, både i pose og sekk siden du sier at det finnes alternativer også for den balanserte delen. Kanskje billigere å endre begge samtidig?
    For mange vil nok dette være et bra kostnads-alternativ til å sende utenlands.
    Spilleren er vel den med flest options når det gjelder trimming siden Shanling tcd200.
    1) Mht specs/priser må jeg bare henvise til Roar Malmin selv.
    2) Det var en lettelse å slippe trøbbelet med utenlandsforsendelse. Billigere også.
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    898
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Henvise til Malmin??
    Selv med utvidet sertifisering på Googling av obskure hifi produsenter og ulike produkter har det enda ikke lyktes meg å finne mannen. En gammel hjemmeside loopes direkte hit til sentralen, og en annen henviser til en London adresse.

    Hva er jeg ikke har skjønt? Hvor befinner han seg?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Gunzi skrev:
    Henvise til Malmin??
    Selv med utvidet sertifisering på Googling av obskure hifi produsenter og ulike produkter har det enda ikke lyktes meg å finne mannen. En gammel hjemmeside loopes direkte hit til sentralen, og en annen henviser til en London adresse.
    Hva er jeg ikke har skjønt? Hvor befinner han seg?
    Roar Malmin bor i Hokksund ved Drammen.
    Han foretrekker å bli kontaktet på mail (roamalmi(at)online.no), eller sms (922 11 000).
    Jeg møtte Roar Malmin for første gang for 3-4 uker siden, og han viste seg å være en veldig kunnskapsrik, hyggelig og jordnær fyr.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Her er bilder fra oppgraderingsprosessen, der min Sony XA5400ES fikk nytt analogt utgangstrinn, utvidet strømforsyning til dette, nye kontakter mm. Jeg er IKKE teknisk kyndig, så vennligst vis litt overbærenhet hvis jeg bruker feil ord her og der... (Det var som nevnt Roar Malmin som gjorde jobben).

    Først må jo topplokket av...


    Her er det nye analoge utgangstrinnet...




    ... og strømforsyningen til det nye trinnet...




    ... men her er det jo ikke plass til mer strøm...


    ... men hvis det rokeres og stackes litt...




    ... og dermed ble det plass til utvidet strømforsyning.
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Så gjelder det å finne plass til analogdelen. Hm... ikke plass...?


    Jo, hvis vi tar ut reguleringen (det blå printet).


    Så på plass med det nye analoge utgangstrinnet.






    Reguleringen må jo på plass igjen...


    Se der ja... Malmintrinnet kan såvidt skimtes under det blå printet...


    Ferdig?


    Nei, ikke helt. Dette fortjener jo nye WBT 0234 terminaler (The best there is...)
     

    Vedlegg

    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Super nice :)
    Savner min 5400ES når jeg ser bildene her.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.409
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    @SaltyDog

    Det var litt av et prosjekt, tøft og det spiller sikkert ordentlig bra. Vurderte dere å installere digital inngang?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Anonym skrev:
    @SaltyDog
    Det var litt av et prosjekt, tøft og det spiller sikkert ordentlig bra. Vurderte dere å installere digital inngang?
    Å dæven - jeg visste at det var noe jeg glemte... :-[

    (Neida, det kan vi ta i neste runde. Roar Malmin bor i gangavstand fra meg; det er greit sånn ;D )

    Edit: ... og ja, det spiller ordentlig bra her nå. ;D
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Veldig spennende Salty!! :)

    Grattis med en oppgradert spiller!

    Spør Hr Malmin fra meg hvordan han stiller seg til f.eks Terra Firma klokken m/separat PSU fra Vacuumstate. Om han tror det er noe å hente lydmessig, eller om klokken som sitter i spilleren er "god nok"?

    Er spent på svaret hans ;)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.967
    Antall liker
    10.863
    Torget vurderinger
    10
    Wow. Det var et omfattende inngrep. Har brukt Roar selv så jeg vet han gjør delikat jobb.

    Tør jeg spørre om:

    1) Prisen?
    2) Hva det bidro med lydmessig?

    Jeg er trolig en av de aller første i Norge som hadde den spillern. Kjøpte den vel i november 08. Den var super på alle parametre bortsett fra at den manglet kropp og trøkk i nedre mellomtone slik Audio Note får til. Solgte den etter et år. (Har forresten en grei SACD samling til salgs som ble kjøpt i den perioden, sjekk børsen)

    Hans Erik
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Espen R skrev:
    Veldig spennende Salty!! :)
    Grattis med en oppgradert spiller!
    Spør Hr Malmin fra meg hvordan han stiller seg til f.eks Terra Firma klokken m/separat PSU fra Vacuumstate. Om han tror det er noe å hente lydmessig, eller om klokken som sitter i spilleren er "god nok"?
    Er spent på svaret hans ;)
    Jeg skal spørre Roar Malmin om dette neste gang jeg treffer ham.
    Jeg har MI 9 og MI 11 på hjemlån fra ham, så det er snakk om kort tid.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    hel skrev:
    Wow. Det var et omfattende inngrep. Har brukt Roar selv så jeg vet han gjør delikat jobb.
    Tør jeg spørre om:
    1) Prisen?
    2) Hva det bidro med lydmessig?
    Jeg er trolig en av de aller første i Norge som hadde den spillern. Kjøpte den vel i november 08. Den var super på alle parametre bortsett fra at den manglet kropp og trøkk i nedre mellomtone slik Audio Note får til. Solgte den etter et år. (Har forresten en grei SACD samling til salgs som ble kjøpt i den perioden, sjekk børsen)
    Hans Erik
    Spørsmålene dine er besvart litt lenger opp i tråden. ;)
    Se post #277.
    (og du bør trekke tilbake SACD-samlinga di fra bruktbørsen med en gang...) ;D
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    SaltyDog skrev:
    Espen R skrev:
    Veldig spennende Salty!! :)
    Grattis med en oppgradert spiller!
    Spør Hr Malmin fra meg hvordan han stiller seg til f.eks Terra Firma klokken m/separat PSU fra Vacuumstate. Om han tror det er noe å hente lydmessig, eller om klokken som sitter i spilleren er "god nok"?
    Er spent på svaret hans ;)
    Jeg skal spørre Roar Malmin om dette neste gang jeg treffer ham.
    Jeg har MI 9 og MI 11 på hjemlån fra ham, så det er snakk om kort tid.
    Flott! Ikke glem det. Kos deg masse med musikken. Jeg vet at analogtrinnet i 5400 spilleren ikke er "state of the art", så fint å få det gjort.
    Jeg hater egentlig u-modda fabrikkprodukter, fordi det er alltid brukt sparekniven her og der. Derfor modder jeg gladelig!
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.967
    Antall liker
    10.863
    Torget vurderinger
    10
    SaltyDog skrev:
    hel skrev:
    Wow. Det var et omfattende inngrep. Har brukt Roar selv så jeg vet han gjør delikat jobb.
    Tør jeg spørre om:
    1) Prisen?
    2) Hva det bidro med lydmessig?
    Jeg er trolig en av de aller første i Norge som hadde den spillern. Kjøpte den vel i november 08. Den var super på alle parametre bortsett fra at den manglet kropp og trøkk i nedre mellomtone slik Audio Note får til. Solgte den etter et år. (Har forresten en grei SACD samling til salgs som ble kjøpt i den perioden, sjekk børsen)
    Hans Erik
    Spørsmålene dine er besvart litt lenger opp i tråden. ;)
    Se post #277.
    (og du bør trekke tilbake SACD-samlinga di fra bruktbørsen med en gang...) ;D
    Der ja :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Espen R skrev:
    SaltyDog skrev:
    Espen R skrev:
    Veldig spennende Salty!! :)
    Grattis med en oppgradert spiller!
    Spør Hr Malmin fra meg hvordan han stiller seg til f.eks Terra Firma klokken m/separat PSU fra Vacuumstate. Om han tror det er noe å hente lydmessig, eller om klokken som sitter i spilleren er "god nok"?
    Er spent på svaret hans ;)
    Jeg skal spørre Roar Malmin om dette neste gang jeg treffer ham.
    Jeg har MI 9 og MI 11 på hjemlån fra ham, så det er snakk om kort tid.
    Flott! Ikke glem det. Kos deg masse med musikken. Jeg vet at analogtrinnet i 5400 spilleren ikke er "state of the art", så fint å få det gjort.
    Jeg hater egentlig u-modda fabrikkprodukter, fordi det er alltid brukt sparekniven her og der. Derfor modder jeg gladelig!
    Her er et utdrag av svaret fra Roar Malmin, på generell basis riktignok:

    "... Ellers er det å si til klokkespørsmålet at det er en god ting i riktig retning, MEN du hører mye større forskjell på bytte til nytt og bedre analogtrinn, sammenlignet med ei klokke til noe som tross alt allerede går ganske nøyaktig. Klokkefrekvensen ligger vanligvis i området mellom 10 – 20MHz. Dette blir så nedskalert mange ganger til riktig frekvens. Avviket mellom standard og superklokke blir altså ganske liten til slutt. Når det gjelder de aller fleste innebyggede analogtrinn, realiseres disse med veldig rimelige operasjonsforsterkere. Mao en billig løsning."
    Roar
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    305
    Antall liker
    171
    Gratulerer !
    Jeg ga Malmin ioppdrag å ta ut det som var mulig i min cd spiller .
    Resultetet er over all forventning .


    Hilsen Tore .
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje min oppgraderte Sony XA5400ES fortjener bedre forsterkeri? Jeg har fått låne Roar Malmins nyeste forsterker-kombo: Musical Innovation MI 11 (pre) og MI 9 (kl A effekt). Koblet opp mot Usher Be-718 høyttalere. Dette oppsettet spiller helt fantastisk, imho. Det er sånn at jeg får lyst til å gå gjennom hele platesamlingen min på nytt. ;D
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.091
    Antall liker
    8.644
    Torget vurderinger
    1
    Den har litt bredere frontplate enn Mosfet'en ser jeg. Er plata like tjukk?

    -i samme slengen: L&B påstod at Sony SCD-XA 5400ES var best med XLR. Noe ikke MI settet tar. Hva mener du (før og etter oppgradering).
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    MI 9 har litt bredere frontplate enn Mosfet'en ser jeg. Er plata like tjukk?

    -i samme slengen: L&B påstod at Sony SCD-XA 5400ES var best med XLR. Noe ikke MI settet tar. Hva mener du (før og etter oppgradering).
    Beklager Bjørn, men posten din har gått meg hus forbi... :-[
    Det er noen dager siden jeg leverte MI 9 tilbake, men jeg mener bestemt å huske at frontplata var tjukkere enn frontplata til Mosfet'en. Tror den var like tjukk som frontplata på MI 11 (men bredere, og høyere).

    Jeg husker også at Lyd & Bilde (v/Lasse Svendsen?) mente at Sony XA5400ES låt best via den balanserte utgangen. Jeg klarte ikke å oppdage noen signifikante forskjeller, men kjørte den balansert gjennom Xindak-forsterkeriet mitt. Siden MI 11 & Mosfet er ubalanserte, bruker jeg nå den oppgraderte ubalanserte (nytt analogtrinn) utgangen. Og jeg savner ingenting, lyden er entydig bedre (imho). ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.091
    Antall liker
    8.644
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt forforsterkere som har "foretrukket" XLR inn. Det trenger ikke være at Sony spilleren er bedre eller dårligere på RCA vs. XLR utgangene.
     

    soundboy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    64
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Her var det mye interessant å lese, viste rett & slett ikke at Sony hadde kommet noe nyere av ES serien..!

    Er denne 5400 beste SACD så langt?

    Er det ingen som evt har vurdert å få modda en slik spiller hos Alex Peychev som er eier & driver APL Hi-Fi (web: http://www.aplhifi.com/index.php , forum http://www.aplhifi.com/phpBB/)

    Han er ekstrem killer til modifisere av spillere, han har jo modda en par slike Teac Esoteric UX-1 + andre mange modeller.. 8)

    En kamerat vært heldig å få tak i slik Esoteric UX-1 spiller, regner med denne blir modda etterhvert til en billig penge da han/vi kjenner Alex Peychev.

    Tror også kommer til modde sin gode gamle Sony XA50ES på samme måten som UX-1 skal bli.. Gleder meg til dette evt skjer...;)

    Har faktisk møtt Alex i sommer hjemme hos han i RUSE (Bulgaria).

    Alex Peychev sier at mekanikken hos Esoteric UX-1 / Sony XA50ES er noen av det BESTE som fins. Super stabilt og aldri noe tull med det.

    Esoteric serien xo3 er delvis det samme som UX , men billigere utgave.

    Hvordan er mekanikken hos 5400?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei soundboy!

    Om XA5400ES er den beste SACD-spilleren så langt? Det hevdes at det er den beste Sony SACD-spilleren så langt. Og for meg og mitt budsjett er det nok den beste oppnåelige, uansett merke... ;)

    Det er mange som påtar seg å oppgradere CD-spillere. Det som vanligvis gir det største løftet, er å sette inn et nytt analogt utgangstrinn. De aller fleste masseproduserte CD-spillere har billige op-amper i analogdelen, og vil ha glede av et nytt utgangstrinn med diskrete kvalitetskomponenter. I tillegg kan en sette inn en mer presis klokke, og bedre terminaler. Jeg valgte å la Roar Malmin oppgradere spilleren min; av to grunner:
    1) Han gjør dette like bra som noen andre (imho).
    2) Han bor like i nærheten av meg.

    Den mekaniske delen av XA5400ES er robust og tillitvekkende. Jeg har ennå ikke opplevd at en plate ikke lar seg lese (ved første forsøk). Skuffen er som en drøm, med en silkemyk og lydløs bevegelse, som står i sterk kontrast til de fleste dvd-spillere.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.091
    Antall liker
    8.644
    Torget vurderinger
    1
    Malmin er flink til å bruke kvalitetskomponenter. Det er hender jo at det ofte ikke er så påkostede komponenter i dyr High End.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    SaltyDog skrev:
    .............................................
    Det er mange som påtar seg å oppgradere CD-spillere. Det som vanligvis gir det største løftet, er å sette inn et nytt analogt utgangstrinn. De aller fleste masseproduserte CD-spillere har billige op-amper i analogdelen, og vil ha glede av et nytt utgangstrinn med diskrete kvalitetskomponenter. I tillegg kan det settes inn en mer presis klokke, og bedre terminaler.
    .............................................
    Jeg ser at det er flere her på sentralen som har denne toppspilleren, som fås til budsjettpris. Men er jeg virkelig den eneste som har oppgradert den med et nytt analogt utgangstrinn...? ???

    Dere vet nok ikke hva dere går glipp av. Med et forholdsvis enkelt (og forholdsvis rimelig) inngrep forvandles den fra en toppspiller til en absolutt kremspiller (imho). ;D

    Her er "skrytelista": :D
    - Lydsignaturen er ikke lenger "slank".
    - Tendensen til digitalt "fnidder" i mellomtone og diskant er borte.
    - Mer autoritet i bassen.
    - Mer "analog" mellomtone. Spesielt stemmer blir gjengitt "mer organisk og med mer kropp" (unnskyld floskelen).
    - Mer luft i toppen.

    Det fine med denne oppgraderingen er at den i stor grad er merkeuavhengig. Det er fortsatt mange av oss som fortsatt har cd som viktigste kilde, og som kunne fått bedre lyd i heimen, med en forholdsvis enkel oppgradering.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.987
    Antall liker
    1.238
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hvor holder befinner Roar Malmin seg? Har jo selv denne spilleren som jeg synes er god, men det du nevner som skjer i din oppgradering vil jo gjøre denne spilleren kompromissløs og akkurat slik jeg ønsker den skal låte.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    jonas skrev:
    Hvor holder befinner Roar Malmin seg? Har jo selv denne spilleren som jeg synes er god, men det du nevner som skjer i din oppgradering vil jo gjøre denne spilleren kompromissløs og akkurat slik jeg ønsker den skal låte.
    Roar Malmin bor i Hokksund ved Drammen.
    Han foretrekker å bli kontaktet på mail (roamalmi(at)online.no), eller sms (922 11 000).
    Jeg møtte Roar Malmin for første gang for 1-2 måneder siden, og han viste seg å være en veldig kunnskapsrik, hyggelig og jordnær fyr.

    Man kan velge om en vil oppgradere den ubalanserte utgangen, eller den balanserte utgangen. Nytt analogtrinn for den balanserte utgangen er mer komplisert, og derfor dyrere. En kan også velge om analogtrinnet skal bestå av toppkomponenter, eller "kremkomponenter". Det anbefales også å bytte til bedre terminaler (WBT 0234).

    Edit: Jeg vil nok en gang understreke at jeg ikke har noen forretningsmessig tilknytning til Roar Malmin. Men jeg synes at mannen gjør en fordømt god jobb... ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.091
    Antall liker
    8.644
    Torget vurderinger
    1
    Men hva kostet den oppgraderingen deg, Salty?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg valgte nytt analogtrinn til den ubalanserte utgangen, med "kremkomponenter", ny strømforsyning, og nye WBT 0234 terminaler. Dette har en veiledende pris på 13K. Med toppkomponenter: 10K.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.091
    Antall liker
    8.644
    Torget vurderinger
    1
    Hørtes litt "high-end" ut til den summen. ;D

    -seriøst, så regnet jeg med noe i det prissjiktet. Effektivt rundt 25k med spiller og oppgradering.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Ser at Sony XA5400ES nå går for 12K på nettbutikkene, så 22 - 25K er nok riktig.
    Noen vil nok si at å oppgradere spilleren for mer enn den er verdt i utgangspunktet, er høl i hue.
    (Og de kan jo ha rett i det... ;) ) Men da forvandles spilleren fra en toppspiller til en "kompromissløs" spiller, og det er verdt pengene, imo.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    SaltyDog skrev:
    Ser at Sony XA5400ES nå går for 12K på nettbutikkene, så 22 - 25K er nok riktig.
    Noen vil nok si at å oppgradere spilleren for mer enn den er verdt i utgangspunktet, er høl i hue.
    (Og de kan jo ha rett i det... ;) ) Men da forvandles spilleren fra en toppspiller til en "kompromissløs" spiller, og det er verdt pengene, imo.
    Det spørs jo hva slags spiller du får over disk for 22-25KKr, det.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Dazed skrev:
    SaltyDog skrev:
    Ser at Sony XA5400ES nå går for 12K på nettbutikkene, så 22 - 25K er nok riktig.
    Noen vil nok si at å oppgradere spilleren for mer enn den er verdt i utgangspunktet, er høl i hue.
    (Og de kan jo ha rett i det... ;) ) Men da forvandles spilleren fra en toppspiller til en "kompromissløs" spiller, og det er verdt pengene, imo.
    Det spørs jo hva slags spiller du får over disk for 22-25KKr, det.
    Selvfølgelig gjør det det. Enhver får gjøre som en vil... ;D
    Men som nevnt ovenfor, så vil de aller fleste serieproduserte cd-spillere tjene på et nytt analogtrinn med diskrete kvalitetskomponenter. Jeg var nettop på besøk hos 'relløm', som har oppgradert sin Burmester 061 med samme trinn. Forbedringen var også her påtagelig, ifølge relløm.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.091
    Antall liker
    8.644
    Torget vurderinger
    1
    Hvis man ser slik på det: hva slags CD-spiller får man i dag for 25 000,-?
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    SaltyDog skrev:
    Dazed skrev:
    SaltyDog skrev:
    Ser at Sony XA5400ES nå går for 12K på nettbutikkene, så 22 - 25K er nok riktig.
    Noen vil nok si at å oppgradere spilleren for mer enn den er verdt i utgangspunktet, er høl i hue.
    (Og de kan jo ha rett i det... ;) ) Men da forvandles spilleren fra en toppspiller til en "kompromissløs" spiller, og det er verdt pengene, imo.
    Det spørs jo hva slags spiller du får over disk for 22-25KKr, det.
    Selvfølgelig gjør det det. Enhver får gjøre som en vil... ;D
    Men som nevnt ovenfor, så vil de aller fleste serieproduserte cd-spillere tjene på et nytt analogtrinn med diskrete kvalitetskomponenter. Jeg var nettop på besøk hos 'relløm', som har oppgradert sin Burmester 061 med samme trinn. Forbedringen var også her påtagelig, ifølge relløm.
    Allen Wright/Vacuumstate lager også nye analogtrinn til spillere. Samme utgangstrinn som er designet til 5400 spilleren kan også benyttes i min Yamaha CD-S1000. Allen har jo mange ganger sagt at anlogtrinnet i CD/SACD spillere ofte er sykt komplisert designet med bruk av masse komponenter. Allens filosofi er :less is more.
    Da er det interessant at Ed Meitner i sin nye SACD spiller gjør et poeng av at analogtrinnet er forenklet for bedre lyd. Han er bare litt senere ute med å erfare det samme som Allen Wright (og mange andre). ;D
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Litt Off Topic:
    @Espen R: Hvor i løypa er din Yamaha CD-S1000? Jeg er spent på resultatet. I hvilken tråd poster du?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn