SONY SCD-XA 5400ES CD/SACD, en mulig KILLER!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Endre Askeland skrev:
    Stereophile har ranket denne spilleren som klasse A, og utropt den som en virkelig god High End spiller ;)
    Jøss, da er det jo nesten toppen som er A+.

    Har hoppet av Stereophile.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Er også verdt å merke seg at den er på listen av BEST OF 2009 i Hi-Fi News.
    Etter mitt syn skal man lete lenge etter et hifi produkt i disse dager som gir så mye godlyd for så lite penger.
    Selvfølgelig finnes det bedre, men for min egen del synes jeg at gevinsten er rett og slett for liten i forhold til hva som er forsvarlig å betale for en cd spiller i disse dager. Som noen har påpekt tidligere i tråden. Sett på et highend brand på den og forlang 3-4 ganger mere for den. De hadde sikkert sluppet unna med det også.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Espen R skrev:
    Billa skrev:
    ...da vokste ikke treet inn i himmelen denne gangen heller....søren
    Om treet vokste inn i himmelen så ville ikke Fidelity skrive dette om et produkt med budgettpris. Det er ikke sånn det fungerer. Bladet har annonsørene å ta hensyn til og det er best å ikke tråkke for mange på tærne.
    De som har hukommelsen i behold husker for et rabalder det ble den gangen Knut ordla seg som om budgetthøytaleren til Patos nesten var high end i lydgjengivelse. Klok av skade gjør man ikke det flere ganger.

    I enda større grad gjelder dette for hyperkommerse blader som Stereophile, Stereo, What HiFi etc.
    Jeg har mottatt et par private Pm'er i relasjon til hva jeg her har skrevet.

    Nei, jeg har ikke belegg for å si at Fidelity enkelte ganger tar hensyn til annonsørene når det gjelder produkttester i bladet. Det er mulig at fidelity har svært høy grad av integritet i forhold til produkttester.

    Dette kan leses som en beklagelse fra min side.
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Har nettopp sjekket i oktober 2009 utgaven av Stereophile og spilleren er ranket som klasse A+, ikke som klasse A som jeg skrev i mitt tidligere inlegg.

    Endre
    Espen R skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Stereophile har ranket denne spilleren som klasse A, og utropt den som en virkelig god High End spiller ;)
    Jøss, da er det jo nesten toppen som er A+.

    Har hoppet av Stereophile.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Fidelitys omtale av Sony-spilleren fremstår som meget troverdig. De lar tre av sine skribenter, uavhengig av hverandre, omtale spilleren. Og slik jeg leser omtalene er en av de generelt veldig fornøyd med den, mens de to andre er litt mer avholdne i forhold til spillernes måte å avspille redbook på, mens de er meget fornøyd med måten den avspiller SACDer på.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Endre Askeland skrev:
    Har nettopp sjekket i oktober 2009 utgaven av Stereophile og spilleren er ranket som klasse A+, ikke som klasse A som jeg skrev i mitt tidligere inlegg.

    Endre
    Men Stereophile har ikke testet spilleren ennå (bortsett fra en kort omtale i Kalman Rubinsons Music in the Round)?
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    RoDa skrev:
    Gunzi skrev:
    Det jeg egentlig blir sittende og lure på, og som jeg vel aldri finner ut av - er hvordan min egen og skribentenes oppfattning av spilleren ville vært dersom det stod et amerikansk high-end navn på spilleren , og den hadde kostet mellom 50.000-100.000
    Hei

    Jeg vurderte spilleren i forhold til de meget rosende omtaler den har fått allerede.
    Altså som en spiller som kan danke ut det meste, for eksempel DCS.
    Der synes jeg ikke spilleren er, og jeg hadde noen ankepunkter i forhold til det.
    Men at det er en glimrende spiller som egentlig bare trenger litt påpasselighet ved valg av utstyr videre i kjeden (og mangler digitalinngang) det synes jeg.

    Mvh
    Rolf
    Roda hvor sannsynlig er det att du/dere overhodet hadde verifisert en tilsvarende kvalitet som ett produkt som Dcs besitter med tanke på pris og troverdighet hvis så var tilfelle på 5400es ??

    Mye av konklusjonen er inntatt på forhånd, for godt til å være sant ;).

    Jeg tror heller ikke Dcs har konkuranse fra Sony med denne spilleren, men uten å ha hørt den kan den sikkert være nærmere enn hva prisen og brandet skulle tilsi...

    Det som er helt klart att det tidligere har blitt kritisert att for "billige" produkter har havnet på klasse-A lista til stereophile bla. for å nevne ett konkret produkt så henviser jeg til Adcom sin pre som ble testet mot innstegsmodellen til Parasound.. Konklusjonen mot Adcom/stereophile var att rankingen favnet for bredt hvis den hadde noe på denne lista å gjøre..

    "billige" produkter har en tendens til å bli avkledd mens dyrere blir tilgitt..

    mvh
    KP :)
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Ut fra "Recommened Componets List" i oktoberutgaven av Stereophile kan det se ut som om spilleren ble testet i mai 2009 utgaven av bladet?

    I og med at spilleren nå er ranket som klasse A+ i Stereophile, så kan man jo anta at Redaktøren i Stereophile mener at den er god nok til å fortjene sin plass på A+ listen?


    Wergeland skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Har nettopp sjekket i oktober 2009 utgaven av Stereophile og spilleren er ranket som klasse A+, ikke som klasse A som jeg skrev i mitt tidligere inlegg.

    Endre
    Men Stereophile har ikke testet spilleren ennå (bortsett fra en kort omtale i Kalman Rubinsons Music in the Round)?
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Endre Askeland skrev:
    Ut fra "Recommened Componets List" i oktoberutgaven av Stereophile kan det se ut som om spilleren ble testet i mai 2009 utgaven av bladet?

    Endre
    Her omtalen i spalten Music in the round i mai 2009.
    http://stereophile.com/musicintheround/music_in_the_round_36/

    Jeg trodde det skulle komme en full(verdig) test senere, men da kan det se ut som det ikke gjør det allikevel.
     
    N

    nb

    Gjest
    Hva Sony klarer å få business av til 10-12.000 norske kroner til sluttbruker er selvsagt noe helt annet enn hva ett eller annent knøttlite garasjefirma kan klare. Det burde være relativt åpenbart. Så en sammenligning mellom en Sony til 10k og <fyll inn ønsket firma med minimal omsetning her selv> til 10k blir helt meningsløs om man tror prisen forteller noe om produktet i seg selv. Sony har helt sikkert in-house kompetanse til å gjøre nesten hvasomhelst bare de føler for det. Utviklingsbudsjettet til en liten nisjeprodusent hadde ikke en gang fått plass i fotnotene i årsregnskapet til en gigant som Sony.

    Sony har for øvrig to spillere rangert til A+ hos Steroephile, SCD-XA9000 og SCD-XA5400ES. Testen av XA9000 finnes her http://stereophile.com/hirezplayers/1203sony/index.html (Også Stereophile synest for øvig DCS var bedre...)

    Oppsummeringen i listen over Recommended Components i Oktobernummeret sier

    Blablabla... "CD playback was a revelation, with sound that was detailed, spacious and luscious. Compared to the SCD-XA9000ES, the new model sounded smoother overall without sacrificing top-to-bottom clarity or detail. For the moment, I have yet to hear a better SACD/CD player"
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    lyden skrev:
    ....nei en får inntrykk av at dette er en "grei" spiller i klassen , entusiasmen uteble...?
    Det er mulig at entusiasmen uteble blant Fidelitys skribenter, men jeg er fortsatt like entusiastisk begeistret for denne spilleren. Det er det viktigste for meg...
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    Sony har helt sikkert in-house kompetanse til å gjøre nesten hvasomhelst bare de føler for det.
    Sony kunne lett lagd verdens beste cd-spiller, ja. Men det er vel ikke nok penger å tjene på et slikt produkt.
     
    N

    nb

    Gjest
    Wergeland skrev:
    Sony kunne lett lagd verdens beste cd-spiller, ja. Men det er vel ikke nok penger å tjene på et slikt produkt.
    De kan også lage et statement-produkt og selge med tap om de så vil. De har i det hele ganske mye muligheter som småprodusenter ikke har.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    nb skrev:
    Wergeland skrev:
    Sony kunne lett lagd verdens beste cd-spiller, ja. Men det er vel ikke nok penger å tjene på et slikt produkt.
    De kan også lage et statement-produkt og selge med tap om de så vil. De har i det hele ganske mye muligheter som småprodusenter ikke har.
    Det sies at de tapte litt penger på hver solgte SCD-777ES, som var nesten lik den legendariske SCD-1, men som ble solgt til halve prisen av SCD-1.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skal ha en billig og bra sacd spiller da jeg tipper sacd avspilling fra pc vil ta en stund enda.

    Er dette da spilleren? Og har den digital inn som en nødløsning inntil datavspilling er på plass?

    Og ellers, finns det en måte å spille SACD av fra pc? Tenkter kun 2 kanals.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.688
    Antall liker
    3.220
    Torget vurderinger
    0
    Audio Optimum skrev:
    Jeg tror heller ikke Dcs har konkuranse fra Sony med denne spilleren,
    Det tror jeg - bare fordi jeg har hørt begge ;)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Skink_123 skrev:
    Jeg skal ha en billig og bra sacd spiller da jeg tipper sacd avspilling fra pc vil ta en stund enda.
    Er dette da spilleren? Og har den digital inn som en nødløsning inntil datavspilling er på plass?
    Beklager - den oppfyller bare 2 av de 3 kravene dine: Den er billig. Den er bra. Men den har dessverre ikke digitalinngang.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    SaltyDog skrev:
    Skink_123 skrev:
    Jeg skal ha en billig og bra sacd spiller da jeg tipper sacd avspilling fra pc vil ta en stund enda.
    Er dette da spilleren? Og har den digital inn som en nødløsning inntil datavspilling er på plass?
    Beklager - den oppfyller bare 2 av de 3 kravene dine: Den er billig. Den er bra. Men den har dessverre ikke digitalinngang.
    Jeg lurer på hvor jeg får tak i denne. Jeg har lest en del i denne tråden, men det er kansje en ide å oppdatere første post med hvor den er å skaffe nå?

    Mvh
    Ø
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Skink_123 skrev:
    SaltyDog skrev:
    Skink_123 skrev:
    Jeg skal ha en billig og bra sacd spiller da jeg tipper sacd avspilling fra pc vil ta en stund enda.
    Er dette da spilleren? Og har den digital inn som en nødløsning inntil datavspilling er på plass?
    Beklager - den oppfyller bare 2 av de 3 kravene dine: Den er billig. Den er bra. Men den har dessverre ikke digitalinngang.
    Jeg lurer på hvor jeg får tak i denne. Jeg har lest en del i denne tråden, men det er kansje en ide å oppdatere første post med hvor den er å skaffe nå?

    Mvh
    Ø
    Jeg er ikke trådstarter, men to alternativer finner du i post #168 på side 9.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    SaltyDog skrev:
    Skink_123 skrev:
    SaltyDog skrev:
    Skink_123 skrev:
    Jeg skal ha en billig og bra sacd spiller da jeg tipper sacd avspilling fra pc vil ta en stund enda.
    Er dette da spilleren? Og har den digital inn som en nødløsning inntil datavspilling er på plass?
    Beklager - den oppfyller bare 2 av de 3 kravene dine: Den er billig. Den er bra. Men den har dessverre ikke digitalinngang.
    Jeg lurer på hvor jeg får tak i denne. Jeg har lest en del i denne tråden, men det er kansje en ide å oppdatere første post med hvor den er å skaffe nå?

    Mvh
    Ø
    Jeg er ikke trådstarter, men to alternativer finner du i post #168 på side 9.
    thx
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Ser en kan sende ut SACD signalet av denne med hdmi, kan en da overføre dette til en pc?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Skink_123 skrev:
    Ser en kan sende ut SACD signalet av denne med hdmi, kan en da overføre dette til en pc?
    Det aner jeg ikke, kanskje Espen R (eller andre teknisk kyndige) vet noe om dette?
     
    N

    nb

    Gjest
    Skink_123 skrev:
    Ser en kan sende ut SACD signalet av denne med hdmi, kan en da overføre dette til en pc?
    Du må først finne en PC-dings med HDMI <i>inn</i> det har jeg ikke sett som jeg kan komme på i farten.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    SaltyDog skrev:
    Skink_123 skrev:
    Ser en kan sende ut SACD signalet av denne med hdmi, kan en da overføre dette til en pc?
    Det aner jeg ikke, kanskje Espen R (eller andre teknisk kyndige) vet noe om dette?
    Hei!
    Det jeg vet er at for et par-tre år siden lanserte Sony noen PC'er (Sony Vaio) som hadde DSD in/ut med en viss redigeringsmulighet i tillegg. Om noen av maskinene fortsatt har det, det vet jeg ikke. Du får prøve å søke. :)
     
    N

    nb

    Gjest
    KW skrev:
    Denne har i hvert fall HDMI inn (eller ut?) om det kan brukes til noe fra omtalte Sony vet jeg ingen ting om.

    Mvh.KW
    Du har fortsatt ikke fått signalet inn på datamaskinen selv om man bruker en slik så vidt jeg kan se. Jeg tipper også det er HDMI ut for tilkobling til TV.

    Poenget med å få dataene over til PC må jo være eventuell prossesering f.eks med Audiolense eller lignende. Det er ikke gitt at man får til selv om man får signalet inn på en PC. Ei heller at man klarer å rippe platene.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Espen R skrev:
    Anbefaler virkelig å sende spilleren til Vacuumstate i Sveits for oppgraderinger. F.eks det analoge utgangstrinnet i XA 5400 kan klart erstattes med et bedre enn hva som står i spilleren fra fabrikk.
    Allen Wright/Vacuumstate har undersøkt det analoge utgangstrinnet på en rekke japanske CD-spillere. Alle spillerne har det til felles at utgangstrinnet er unødig komplekst designet. Marantz spillerne har dette patenterte HDAM utgangstrinnet, Allen sa at dette utgangstrinnet er "insane complex".

    Og som alle vet..."Det enkle er ofte det beste" KISS!
    Jeg vurderer sterkt å følge din anbefaling, og har nettopp sendt en forespørsel til Allen Wright / Vacuum State. Det som er aktuelt er å oppgradere til Terra Firma Lite Clock, og nytt analogt utgangstrinn. Spurte om priser, shipping, "payment methods", etc, og venter spent på svar.

    Espen R, du som har førstehånds erfaringer; har du noen praktiske tips her?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    SaltyDog skrev:
    Espen R skrev:
    Anbefaler virkelig å sende spilleren til Vacuumstate i Sveits for oppgraderinger. F.eks det analoge utgangstrinnet i XA 5400 kan klart erstattes med et bedre enn hva som står i spilleren fra fabrikk.
    Allen Wright/Vacuumstate har undersøkt det analoge utgangstrinnet på en rekke japanske CD-spillere. Alle spillerne har det til felles at utgangstrinnet er unødig komplekst designet. Marantz spillerne har dette patenterte HDAM utgangstrinnet, Allen sa at dette utgangstrinnet er "insane complex".

    Og som alle vet..."Det enkle er ofte det beste" KISS!
    Jeg vurderer sterkt å følge din anbefaling, og har nettopp sendt en forespørsel til Allen Wright / Vacuum State. Det som er aktuelt er å oppgradere til Terra Firma Lite Clock, og nytt analogt utgangstrinn. Spurte om priser, shipping, "payment methods", etc, og venter spent på svar.

    Espen R, du som har førstehånds erfaringer; har du noen praktiske tips her?
    Melder intresse her også, men venter på tilbakemeldinger fra andre brukere. Noen som har hørt om resultater fra andre eiere av spilleren rundt om i verden?
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    SaltyDog skrev:
    Espen R skrev:
    Anbefaler virkelig å sende spilleren til Vacuumstate i Sveits for oppgraderinger. F.eks det analoge utgangstrinnet i XA 5400 kan klart erstattes med et bedre enn hva som står i spilleren fra fabrikk.
    Allen Wright/Vacuumstate har undersøkt det analoge utgangstrinnet på en rekke japanske CD-spillere. Alle spillerne har det til felles at utgangstrinnet er unødig komplekst designet. Marantz spillerne har dette patenterte HDAM utgangstrinnet, Allen sa at dette utgangstrinnet er "insane complex".

    Og som alle vet..."Det enkle er ofte det beste" KISS!
    Jeg vurderer sterkt å følge din anbefaling, og har nettopp sendt en forespørsel til Allen Wright / Vacuum State. Det som er aktuelt er å oppgradere til Terra Firma Lite Clock, og nytt analogt utgangstrinn. Spurte om priser, shipping, "payment methods", etc, og venter spent på svar.

    Espen R, du som har førstehånds erfaringer; har du noen praktiske tips her?
    Basert på de oppgraderinger Vacuumstate har gjort på min egen spiller så vil jeg absolutt anbefale andre å ta steget. Allen Wright er kunnskapsrik, dyktig og er en seriøs forretningsmann.
    Vacuumstate tilbyr å fritt modde spilleren tilbake til sin opprinnelige tilstand hvis kunden ikke er fornøyd. Hittil har jeg hørt om èn person som har benyttet seg av tilbudet, dog på et annet produkt enn SCD 5400.

    Allen Wright sa til meg i en Pm at han primært ønsket seg en samarbeidspartner i Norge som kunne utføre moddearbeidet, da slipper man styret med spilleren gjennom tollen, alle papirene etc. @RJEL eller @Audiomix, hører dere? Eller noen andre?

    Sender du spilleren til Sveits må du påregne ca 3-4 uker fra du sender den til du har spilleren tilbake. Da vil jeg anbefale å ta både Terra Firma klokken og det analoge utgangstrinnet samtidig, så du slipper å sende spilleren flere ganger.
    Sender du spilleren til Sveits MÅ tolldeklarasjonspapirene være i orden, ellers blir spilleren sittende fast i tollen til papirene er i orden. Snakker om erfaring! Men så lenge kjøpskvittering foreligger og at spilleren er merket med "repair" ved utførsel og innførsel, så skal det gå veldig greit og du skal normalt heller ikke betale Mva på reperasjonsbeløpet (i hvertfall ikke før en viss beløpsgrense, husker ikke helt hva den var).

    Få høre hva svar du får! :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Fikk umiddelbart svar fra Allen Wright. Jeg spurte om det var ok å poste svaret (svarene) her på HFS, og svaret var "Of course!". Vil legge det ut her, etter litt inndeling i Q og A.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    digiman skrev:
    SaltyDog skrev:
    Espen R skrev:
    Anbefaler virkelig å sende spilleren til Vacuumstate i Sveits for oppgraderinger. F.eks det analoge utgangstrinnet i XA 5400 kan klart erstattes med et bedre enn hva som står i spilleren fra fabrikk.
    Allen Wright/Vacuumstate har undersøkt det analoge utgangstrinnet på en rekke japanske CD-spillere. Alle spillerne har det til felles at utgangstrinnet er unødig komplekst designet. Marantz spillerne har dette patenterte HDAM utgangstrinnet, Allen sa at dette utgangstrinnet er "insane complex".

    Og som alle vet..."Det enkle er ofte det beste" KISS!
    Jeg vurderer sterkt å følge din anbefaling, og har nettopp sendt en forespørsel til Allen Wright / Vacuum State. Det som er aktuelt er å oppgradere til Terra Firma Lite Clock, og nytt analogt utgangstrinn. Spurte om priser, shipping, "payment methods", etc, og venter spent på svar.

    Espen R, du som har førstehånds erfaringer; har du noen praktiske tips her?
    Melder intresse her også, men venter på tilbakemeldinger fra andre brukere. Noen som har hørt om resultater fra andre eiere av spilleren rundt om i verden?
    Hei!
    Hvis du går inn på audioasylum/high rez highway, så vil du snart finne mange tråder og brukererfaringer. Gjør et søk på 5400. :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    SaltyDog skrev:
    Fikk umiddelbart svar fra Allen Wright. Jeg spurte om det var ok å poste svaret (svarene) her på HFS, og svaret var "Of course!". Vil legge det ut her, etter litt inndeling i Q og A.
    Q:
    I have been reading about your successful upgrade of the Sony XA5400ES SACD player,
    and I am very interested in an upgrade of my player; including a new Terra Firma Lite clock, and a new analogue output stage,
    within the existing cabinet. I am using the balanced output connection, but I assume the upgrade also covers the unbalanced one?

    A:
    Yes, if you choose the balanced output option, the unbalanced outputs are getting the same enhanced quality signal.

    Q:
    I will highly appreciate information on prices, shipping, payment methods, etc.

    A:
    A balanced Upgrade on a 5400ES will cost 1200 euro, including the TerraFirma Lite clock and the completely new balanced output audio module.

    Shipping from Norway will be at your cost, to the Swiss address below, and return shipping from Switzerland will be circa 50 euros - but you MUST (!!!!) make arrangements with your customs people BEFORE shipping, so you can get it back into Norway without paying the VAT all over again. We have had such problems several times with Norwegian clients, and this is the only way to avoid such problems.

    Payment by bank Transfer please, to the account below. We would need your player approximately two weeks.

    Regards, Allen Wright (Founder & CEO)

    Vacuum State GmbH
    Buesingerstr. 5
    8203 Schaffhausen
    Switzerland
    Ph: + 41 52 62035 81
    Fax: + 41 52 62035 83
    www.vacuumstate.com

    -----------------------------------------------------------
    German Euro Account:

    Sparkasse Hochrein
    Hombergstrasse 1
    79798 Jestetten
    Germany
    Account name: Vacuum State GmbH
    Kto-Nr. 77030823
    BLZ: 68452290
    BIC/SWIFT: SOLADES1WHT
    IBAN: DE95684522900077030823
    --------------------------------------------------

    Q:
    May I post your answers? What about other players?

    A:
    Of course! If they have other players, they should email me to get a price quote on their player. The TerraFirma ÜberClock and TerraFirma Lite can be fitted to almost every player, and also the new Analog module.
    Allen Wright (info@vacuumstate.com)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Teresa Goodwin tester Vacuumstate Lite clock i Positive Feedback.
    Det er en standard DVD spiller med SACD avspilling fra Yamaha hun har fått byttet klokke i.

    Har fulgt Teresas skriblerier gjennom mange år. Hun er noe for seg selv, har ganske bastante meninger om ting. Blant annet at CD nesten er uholdbart å lytte til i forhold til SACD. Og at Telarc DSD innspillinger er kongen på haugen.
    Begge disse statements er jeg uenig i.

    Der hvor jeg er enig med Teresa er at SACD forbedres i større grad enn CD med Terra Firma klokken. Desto høyere lydpotensiale en innspillingen i utgangspunktet har, jo større virker forbedringen med Terra Firma.
    Egentlig ganske underlig, men vi er mange som har hørt tilsvarende. Men også CD'er kan enkelte ganger forbedres på lik linje med SACD'er, f.eks Lene Marlins "Playing my game" er en CD som har vokst lydmessig i takt med oppgraderingene på anlegget. Denne har svært "sort bakgrunn" med eksepsjonell renhet, åpenhet og klarhet på de fleste av sporene. Med Terra Firma ble dette forsterket i en ganske markert grad, det er som du lytter direkte inn i mastertapen. Dette som sagt på CD.

    Lyd og HiFi er fasinerende.

    http://www.positive-feedback.com/Issue46/terra_firma_lite.htm

     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Kor handler man denne 5400ES kjappest og rimeligst?

    Mvh
    TAF
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.331
    Antall liker
    2.861
    Skal vi holdes på pinebenken i nyskjerrighet på hvordan 120.000 kroners spilleren ser ut innvendig.. ::)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Espen R skrev:
    Skal vi holdes på pinebenken i nyskjerrighet på hvordan 120.000 kroners spilleren ser ut innvendig.. ::)
    Det er flere spente her - kom igjen achri-d! Vis oss innmaten...
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    T A F skrev:
    Kor handler man denne 5400ES kjappest og rimeligst?

    Mvh
    TAF
    To alternativer finner du lenger opp i denne tråden, i post #168 på side 9.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Takker SaltyDog. ;)

    TAF
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn