Politikk, religion og samfunn Sosiale medier og jobb

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvem er det som vil ha sharia lover, kommunisme og Taliban der man bor, jo forresten de som stemmer de rød/grønne vil jo det, derfor er det viktig og få spraket og helst få fjernet de som ikke vil ha det.
    Jeg får vel ikke noe mere svar enn før, men hvilke norske politikere er det som har gjort seg til talsmenn for sharia og taliban? Den sittende regjering har bl.a. så vidt jeg vet sendt norske styrker til Afghanistan for å slåss mot Taliban så enten vet du noe vi ikke har skjønt, eller så er du skremmende på jordet.

Og vet du hva kommunisme er, eller kan definere det slik at vi som assosierer det med Marx, Hegel, Stalin, Mao og andre kan ha et lite håp om å skjønne hva du mener?

V

vredensgnag

Gjest
    Siden jeg er både kommunist og sosialist, noe som nok kommer som en overraskelse på mange som kjenner meg, så har vi i det minste fått et utvidet kommunistbegrep.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Riktig. Å dra fram en tattovering er lite, å kalle noen "krapyl" er lite, å ha en etterforsking over seg grunnet mulig brudd på taushetsloven er ikke så lite men ble henlagt så litt lite er det, å ha et språk som tenderer til affekt mot minoriteter er faktisk ganske mye når man er politi...
    Og man er ikke politiker den ene dagen og politi den andre.. Er vel 5'te ganger jeg sier det nå.

Mange lite blir gjerne til mye. Sitter man som leder og skal lede mange og en person tar 80% av energien i - ja kanskje 30 år? så er det enkel psykologisk effekt at det blir en dråpe som får begeret til å renne over.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Siden jeg er både kommunist og sosialist, noe som nok kommer som en overraskelse på mange som kjenner meg, så har vi i det minste fått et utvidet kommunistbegrep.
    Det er nok jeg og, til tross for at jeg ved de 6 siste stortingsvalg har stemt 3 ganger Høyre, 2 ganger Ap og en gang Venstre. Så får vi se hva det blir denne gangen, men fristelsen til å se FrP løse alle dette landets påståtte problemer med et kjapt sving med sin magiske tryllestav er i ferd med å bli overhengende.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.456
    Jeg er til min store overraskelse muslim. Iallefall ifølge Fjernekontrollen.

C

cruiser

Gjest
    Når man ser hva slags nisser dette partiet fortsatt tiltrekker seg så er det vel lite sansynlig at de klarer å svinge noe som helst.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.456
    Når mitt parti kommer til makten så skal alle få gjøre hva de vil. Hvis de ikke vil det så skal vi nok få dem til å gjøre det.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.456
    Når man ser hva slags nisser dette partiet fortsatt tiltrekker seg så er det vel lite sansynlig at de klarer å svinge noe som helst.
    Det skumle er at endel av det rasket partiet tiltrekker seg få innflytelse på lokalplanet.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Flytter denne over fra rasismetråden:
    Det er et viktig poeng at Stoltenberg ikke er politimannens direkte arbeidsgiver, en politimann burde ha rett til å kritisere statsministeren. Gitt at krapyl-stemplingen er eneste overtramp (hvilket det vel ser ut som om det ikke er), kan man vurdere å sette det på kontoen for en øl for mye eller noe sånt.

Og selv om en som kombinerer stillingene politimann og politiker viser seg å være en politisk imbesill, er det vel drøyt å gi ham avskjed uten å gå veien om lovlige oppsigelsesmetoder. Jeg tror (og håper, for den del) at politimesteren får så politilua passer, for det er ikke sånn at du er blottet for oppsigelsesvern i politiet, heller.
    Selvsagt passer det seg ekstra dårlig for en håndhever av lovgivernes makt å gå ut med språk som en ape i all offentlighet. Det er mye mulig sånt sier noe om hans evne til å begripe sammenhengene i et demokratisk og parlamentarisk system. Selvsagt kan ikke handlingsmønsteret gå upåaktet hen, politimesteren er i prinsippet tvunget til å reagere. Men sparken? Han burde vel få et grunnleggende kurs i nettvett, en skriftlig advarsel, samt en liten oppdatering på hvem han jobber for, og hva jobben hans innebærer av krav til uhildethet.

Honkey

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Amerikanerne har hatt en tilsvarende sak nylig, med Chief Kessler, som mente det var klokt å oppfordre til at man skulle ta livet av demokrater, og spesielt demokratiske ledere.

Jeg er redd vi åpner for litt av et styr nå som sikkerhetsventilen skal kakkes av trykkokeren. Skitt au.

Chief Kessler's Constitution Security Force

Police chief at center of profanity-laced gun video suspended - CNN.com

Gilberton council extends Chief Kessler's suspension - mcall.com

Han presterte å utnevne sine overordnede til "Enemy of the State." Og spilte inn videoer der han skjøt blinker som representerte landets folkevalgte ledelse.
    I det hele tatt en vilt underholdende, men også foruroligende episode (husk at jeg har et særs utviklet svartsyn).
    Mannen har ikke et sekund latt det råde tvil om hvorvidt han mente det var hans rett å nedkjempe med våpen alt han måtte mene ikke var rett.
    Og det helt uavhengig av at det han ønsket var grove brudd på demokratiske regler, og lover.

At Fjernkontrollen ikke ser faren i slike holdninger, i tilfellet den glade politimannen i Hedmark, er litt trist. Men fanatisme gjør vel blind.
    Jeg synes det er en liten forskjell på å kalle noen et krapyl og true noen med drap.

V

vredensgnag

Gjest
    Flytter denne over fra rasismetråden:
    Det er et viktig poeng at Stoltenberg ikke er politimannens direkte arbeidsgiver, en politimann burde ha rett til å kritisere statsministeren. Gitt at krapyl-stemplingen er eneste overtramp (hvilket det vel ser ut som om det ikke er), kan man vurdere å sette det på kontoen for en øl for mye eller noe sånt.

Og selv om en som kombinerer stillingene politimann og politiker viser seg å være en politisk imbesill, er det vel drøyt å gi ham avskjed uten å gå veien om lovlige oppsigelsesmetoder. Jeg tror (og håper, for den del) at politimesteren får så politilua passer, for det er ikke sånn at du er blottet for oppsigelsesvern i politiet, heller.
    Selvsagt passer det seg ekstra dårlig for en håndhever av lovgivernes makt å gå ut med språk som en ape i all offentlighet. Det er mye mulig sånt sier noe om hans evne til å begripe sammenhengene i et demokratisk og parlamentarisk system. Selvsagt kan ikke handlingsmønsteret gå upåaktet hen, politimesteren er i prinsippet tvunget til å reagere. Men sparken? Han burde vel få et grunnleggende kurs i nettvett, en skriftlig advarsel, samt en liten oppdatering på hvem han jobber for, og hva jobben hans innebærer av krav til uhildethet.

Honkey
    Tjenestemannsvernet er ganske sterkt i Norge, og man blir ikke sparket på dagen for en krapyl-kommentar. Men man kan ha en tjenestehistorie som har gjort at begeret forlengst er breddfullt. Han har hatt en god del saker gående mot seg, dette vandrende encyklopaediet i norsk lovutøvelse - og har bl.a. brutt sin taushetsplikt en del, og utvist "grov uforstand i tjenesten."

Politimann etterforskes for å handle i Frp-ånd - Politikk og samfunn - Hegnar Online

Back to the glorious year of 2008:
    I forbindelse med en lokal partistrid har Kleven Bergh skrevet et brev til Fremskrittspartiet sentralt og fylkeslaget der han trekker fram at han utøver sitt yrke i «god Frp-ånd», skriver VG.Som eksempler nevner Kleven Bergh at han fikk argumentert fram høyere fartsgrense på en riksvei, at han finner «smutthull» i loven for å innvilge flest mulig søknader om våpenlisens og at han prioriterer utlendingssaker «blant annet ved å gjøre mitt ytterste for å avsløre proformaekteskap».

Ellers velger jeg å minne om at det er valg om noen dager, og at det kommuniseres med velgerne.​

Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Bare for å nyansere den opprinnelige saken litt. Jeg er enig jeg. At å si en ting en gang burde gitt en skriftlig advarsel først. Gudene må vite hvor mange advarsler det er gitt tidligere.

Det er noe annet man også må tenke på. Avskjed er umiddelbar avslutning på arbeidsforhold. Hadde det vært oppsigelse hadde personen krav på å stå i stillingen sin hele oppsigelsesperioden samt at om han hadde gått til sak hatt krav om å sitte til saken kommer opp. Det tar som kjent lang tid..

Her lukter det egentlig et håp om å finne et passende tidspunkt for å gi avskjed uten nærmere advarsler etc.. Slike saker har alltid en lang historikk og den er selvsagt hemmelig.. (Personalmapper mm).

skjermdump4_5071896a.png skjermdump3_5071858a.png skjermdump2_5071856a.png skjermdump_5071842a.png

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.456
    Go`gutt det der. Godt at Politiet tar affære og kvitter seg med slike. Det virker forøvrig som om Politiet har litt av hvert å hanskes med nå, ref. Stathellesaken.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Man alt han sier er jo korrekt, selvfølgelig er det viktig for dagens styre og bli kvitt de som faktisk sier hvordan det har blitt i Norge.

Politiet er vel de som ser mest av hva dagens innvandring har gjort med Norge, nå skal de bli sparket hvis de ikke er politisk korrekt på internett.

Mannen som sparket denne personen er mannen som er ansvarlig for denne saken:

Brukte fire år på å henlegge au pair-sak - Norge - NRK Nyheter

Dette er en større grunn til og miste jobben.

C

cruiser

Gjest
    Hadde vært artig om Helge Lund hadde utførst sitt yrke i ren MDG ånd :D

I norge som i alle andre land så er det de som bor lengst unna "problemet" som mener det er størst problem :)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.077
    Torget vurderinger
    0
    Jeg forstår at han er aktiv FrP politiker. Nå har ikke jeg noe jeg skulle ha sagt innenfor det prtiet, men om jeg hadde en ledende posisjon i partiet ville jeg nok ha tatt tak i denne mannen og gitt ham et lite kurs i vanlig folkeskikk! Karakteristikken av Stoltenber er rett og slett udannet!! Jeg ønsker faktisk ikke udannede mennesker i politikken! Det virker forflatende og fordummende på debatten. Ethvert oppegående menneske burde faktisk være i stand til å uttrykke sin misnøye med statsministeren UTEN å synke så lavt i sin språkbruk! Nå vil jeg personlig si at begrepet "krapyl" som han brukte sier mye mer om han selv enn om Stoltenberg! Vi vet vel ikke hvor mange advarsler han har fått tidligere, men jeg skal gå så langt at jeg er enig med politimesteren i at dette er oppførsel som ikke er en polititjenestemann verdig! Om oppsigelse er riktig reaksjon kan jeg ikke si noe om da jeg ikke kjenner mannens historie godt nok. Uansett er jeg av den formening at det skal og må stilles store krav til politifolks oppførsel både i tjeneste og utenfor, derfor mener jeg også at de godt kunne fått mere lønn!

Og den tatoveringen!! God in Heaven!! Nei noen har "dritti på draget" da han her slapp inn i Politiet!

Politifolk og dommere samt fengselsansatte har faktisk noe spesielle jobber som, om de ikke gjøre, det i allefall burde stille ekstra krav til upartiskhet, dannelse og generell oppførsel! Jeg er ikke nødvendigvis så veldig uenig med denne fyren i sak, selv om jeg er gnistrende uenig i framførelsen, men for meg blir det helt feil at det er han som er politimann som fronter slike holdninger

V

vredensgnag

Gjest
    Man alt han sier er jo korrekt, selvfølgelig er det viktig for dagens styre og bli kvitt de som faktisk sier hvordan det har blitt i Norge.

Politiet er vel de som ser mest av hva dagens innvandring har gjort med Norge, nå skal de bli sparket hvis de ikke er politisk korrekt på internett.

Såvidt jeg kan se har Tormod Bakke en utrolig god bakgrunn, mangeårig erfaring fra ulike distrikter, samt fartstid som statsadvokat.
    Og han vil du kippe på huet ut døren ... fordi man trenerte en au-pair sak? Kanskje du skal ta på deg dine politiske briller og granske forutsetningene i den au-pair saken? Og hvilke motiver som eventuelt kan ha bevirket trenering?

Uansett, Tormod Bakke er da en pryd for politistanden.
    Politimesteren svarte | glomdalen.no

Vi er på vei like lukt i helvete, skjønner jeg.

Sist redigert:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke nødvendigvis så veldig uenig med denne fyren i sak, selv om jeg er gnistrende uenig i framførelsen, men for meg blir det helt feil at det er han som er politimann som fronter slike holdninger
    Og der har du skjønt poenget som Fjernkontrollen så frenetisk unngår å ta stilling til; nemlig at det er forskjell på sak og på adferd/kritikkens form, og at det i tillegg bør stilles krav til offentlige tjenestemenn som har som oppgave å håndheve til enhver tid gjeldende lov uansett hva de personlig måtte mene om disse lovene og de som har vedtatt dem. Alt tyder på at både vi og politiet er tjent med at denne fyren finner seg noe annet å holde på med, og at det burde ha skjedd for lenge siden.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Nå roter du fælt. Det er ikke slik at noe er objektivt korrekt bare fordi du er enig i utsagnene. Videre er det rimelig å komme med saklig kritikk av politikere, men politifolk må nok fare fram med en viss aktsomhet i sakens anledning. Denne politimannen er en skam for korpset, og en vits av en politiker. Politimesteren er tvunget til reaksjon gjennom lovverket som er tilknyttet en slik posisjon.
    Vi er fortsatt knyttet tett mot en verden og et EU som gir oss en del plikter i forhold til internasjonale konvensjoner. Dette må vi bare forholde oss til, hver dag psykopatiske statsledere fortsetter å torturere annerledes tenkende, har vi en rekke folk i drift, disse har faktisk en realistisk rett til en viss hjelp med de laveste trinn opp Maslovs trapp.
    Videre er verden full av fattige, det er naturlig, sett med dagens infrastruktur at mange søker lykken i "vinland", der de aner en større mulighet for et utkomme som kan skaffe dem enten lettvint tjuvgods, eller en god jobb.
    Jeg er ellers enig i at Au-pair-saken må få et etterspill, for øyeblikket ligger den hos statsadvokaten, kanskje blir den gjenopptatt.

Honkey

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Jeg forstår at han er aktiv FrP politiker. Nå har ikke jeg noe jeg skulle ha sagt innenfor det prtiet, men om jeg hadde en ledende posisjon i partiet ville jeg nok ha tatt tak i denne mannen og gitt ham et lite kurs i vanlig folkeskikk! Karakteristikken av Stoltenber er rett og slett udannet!! Jeg ønsker faktisk ikke udannede mennesker i politikken! Det virker forflatende og fordummende på debatten. Ethvert oppegående menneske burde faktisk være i stand til å uttrykke sin misnøye med statsministeren UTEN å synke så lavt i sin språkbruk! Nå vil jeg personlig si at begrepet "krapyl" som han brukte sier mye mer om han selv enn om Stoltenberg! Vi vet vel ikke hvor mange advarsler han har fått tidligere, men jeg skal gå så langt at jeg er enig med politimesteren i at dette er oppførsel som ikke er en polititjenestemann verdig! Om oppsigelse er riktig reaksjon kan jeg ikke si noe om da jeg ikke kjenner mannens historie godt nok. Uansett er jeg av den formening at det skal og må stilles store krav til politifolks oppførsel både i tjeneste og utenfor, derfor mener jeg også at de godt kunne fått mere lønn!

Og den tatoveringen!! God in Heaven!! Nei noen har "dritti på draget" da han her slapp inn i Politiet!

Politifolk og dommere samt fengselsansatte har faktisk noe spesielle jobber som, om de ikke gjøre, det i allefall burde stille ekstra krav til upartiskhet, dannelse og generell oppførsel! Jeg er ikke nødvendigvis så veldig uenig med denne fyren i sak, selv om jeg er gnistrende uenig i framførelsen, men for meg blir det helt feil at det er han som er politimann som fronter slike holdninger
    Men vi har jo en statsminister som kjører på en parkert bil og later som han skriver adressen sin, dra sin vei og så viser det at lappen var blank, slike mennesker fortjener og bli kalt krapyl, samtidig har du alle de lovnadene han kommer i valgene og er glemt dagen etter valgdagen.

Det kan også være hva han har opplevd i politiet som forklarer det sinne denne mannen har i seg.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det kan også være hva han har opplevd i politiet som forklarer det sinne denne mannen har i seg.
    Vi skal ikke ha sinna politi. Vi skal ikke ha sinna NAV ansatte. Vi skal ikke ha sinna andre. Da må man fjernes fra det man holder på med til man er skikket til å komme tilbake.
    Det er det politiet gjør med sinna folk, sinna pøbler, sinna trafikksyndere mm...

Sist redigert:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    1. Men vi har jo en statsminister som kjører på en parkert bil og later som han skriver adressen sin, dra sin vei og så viser det at lappen var blank, slike mennesker fortjener og bli kalt krapyl, 2. samtidig har du alle de lovnadene han kommer i valgene og er glemt dagen etter valgdagen.

3. Det kan også være hva han har opplevd i politiet som forklarer det sinne denne mannen har i seg.
    1. Den parkeringepisoden kan vi alle være enige om var uheldig, selv om jeg ikke husker alle detaljene i hva som skjedde. Men det hefter ikke å særlig grad ved hans virke som politiker, like lite som om Erna skulle finne på å bryte fartsgrensen. Dette i motsetning til yrkesutøvelsen til denne politimannen.

2. Om 4 år skal vi to ta en liten prat om bompenger. Det kan bli interessant.

3. Og politifolk skal ikke være sinna. De skal være korrekte. Ref også delpunkt 1 (og bambadoo over).

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Men vi har jo en statsminister som kjører på en parkert bil og later som han skriver adressen sin, dra sin vei og så viser det at lappen var blank, slike mennesker fortjener og bli kalt krapyl, samtidig har du alle de lovnadene han kommer i valgene og er glemt dagen etter valgdagen.

Den famøse påkjørselen var et leit kapitel for en så fremtredende politiker, men heller ikke dette er nok til et krapylstempel. Dessuten har "bulke-Jens" måtte svare for den tildragelsen i full offentlighet i alle år i bakkant, gapestokk er vel bare fornavnet. På tide å legge den fillesaken bak seg nå...
    For øvrig er det fullstendig på siden av poenget, det denne saken handler om, er hvorvidt vi kan ha et politi som lar seg styre av sine egne overbevisninger mer enn av lovverket. En politimann (eller en politiker, for den del), kaller bare ikke statsministeren for krapyl, hvor jævla vanskelig er det å begripe? For øvrig er det en god del politi i hovedstaden som opplever enda mer fargerikt fellesskap enn en som patruljerer bondelandet. De holder seg stort sett i skinnet allikevel, kanskje fordi de fatter litt av oppgaven de har påtatt seg.

Jeg synes som nevnt ikke den krapyl-saken alene er nok til oppsigelse, nå blir dessuten saken meds sannsynelig prøvet i retten, så får man se da, hva som ramler ut av skapet...

Honkey

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ang. arbeidsgiver/arbeidstaker og lojalitet.
    Synes denne 9 år gamle saken er sjarmerende

Tok praten på kammer(s)et | glomdalen.no

Synes synd på de overordnede som har hatt dette flotte eksempelet av arten politi på maten hver dag i år etter år etter år....
    Stillingsvernet står så altfor sterkt i Norge idag. Går det til skogen kan man bare utbrodere det på FB så får man all den støtte man orker.

V

vredensgnag

Gjest
    Den historien om den parkerte bilen burde folk kikke på - google is your friend.

OK. La oss flytte oss til en annen sammenheng.
    En meget dyktig politisk skribent og kommentator skriver i dag følgende om en amerikansk senator som i årevis var meget innflytelsesrik, og som også var Al Gores visepresidentkandidat, til tross for at Lieberman nok stemmer med GOP mer enn med demokratene.
    Pierce er, mildt sagt, frittalende, og oppfordrer til at senatoren skal pules med et Hellfire-missil.

Det kan selvsagt Pierce skrive og mene, og fordi han er en anerkjent analytiker og kommentator, så blir det også lagt merke til. Men om Pierce var embedsmann, som skulle utøve embedet uhildet overfor ulike innenfor hans ansvarsområde, uavhengig av disses bakgrunn, så stiller saken seg helt annerledes.

Og det er dette man tydeligvis ikke forstår, nå som denne rabiate politimannen skal forsvares, på bekostning av samfunnet.

Daily Politics Blog - Charles P. Pierce - Political Blogging - Esquire

SHUT UP
    Let me be more precise. Just shut your fking piehole. Forever. You useless walking, bloodstained pile of casual death.
    Lieberman said that he would urge lawmakers -- including his "amigos," Sens. Lindsey Graham (R-SC) and Sen. John McCain (R-AZ) -- to approve an action in Syria. "I'm sure that our enemies are cheering now as a result of this decision because they realize it's not clear the president will get authority, and our allies are worried," he concluded. "That's why, again, this resolution or something like it has to pass Congress."
    Let us be clear. There is no blazing, murderous maw into which Joe Lieberman would not be willing to feed someone else's child. There is no fiery death from above that he is not willing to inflict upon children in a distant land. The man could care less about the dead. He'd feed on them himself, if he could.
    Fk him with a Hellfire.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.945
    Torget vurderinger
    1
    Den famøse påkjørselen var et leit kapitel for en så fremtredende politiker, men heller ikke dette er nok til et krapylstempel. Dessuten har "bulke-Jens" måtte svare for den tildragelsen i full offentlighet i alle år i bakkant, gapestokk er vel bare fornavnet. På tide å legge den fillesaken bak seg nå...
    Krapyl er da ikke et så sterkt uttrykk, og hadde han kjørt på bilen og bare kjørt videre kunne man unnskyldt det med "panikk" noe folk får i de merkeligste situasjoner men når man later som man legger igjen beskjed er det "gjennomtenkt" handling og sier litt om grunnleggende moral ellers har du sagt mye fornuftig i tråden..

V

vredensgnag

Gjest
    Krapyl er da ikke et så sterkt uttrykk, og hadde han kjørt på bilen og bare kjørt videre kunne man unnskyldt det med "panikk" noe folk får i de merkeligste situasjoner men når man later som man legger igjen beskjed er det "gjennomtenkt" handling og sier litt om grunnleggende moral ellers har du sagt mye fornuftig i tråden..
    Og hvordan vet du dette om å late som om man legger igjen beskjed med sikkerhet? Har du kikket på hva som skjedde?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.456
    Det står ikke noe om "late som" i de første artikkelene. Dette kom som tillegg 10 år senere. Til å begynne med så sa vitner at han sjekket den påkjørte bilen to ganger før han kjørte videre.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Greit nok at det skal være konsekvenser å kalle statsminister, eller andre, for krapyl, men avskjed virker noe drøyt.
    Ja det er uvanlig strengt. Så pass at det er rimelig å tro at det ligger mye mer bak en avskjed enn denne konkrete saken. Det virker som vi har med en løs kanon på dekk å gjøre, og en person som ikke er skikket til å være politi... og som har vært behjelpelig nok til slutt å forære en gavepakke til dem som har myndighet til å ta avgjørelsen om å gi ham sparken.

Hvis dette var kronprins Bastian så ville man nok nøyet seg med fy i munnen og klask på lanken.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.945
    Torget vurderinger
    1
    Og hvordan vet du dette om å late som om man legger igjen beskjed med sikkerhet? Har du kikket på hva som skjedde?
    Jeg husker intervjuet av vitnet, og selvsagt har jeg ikke kikket på det men post gjerne video av hendelsen for å avkrefte "myten"

Det står ikke noe om "late som" i de første artikkelene. Dette kom som tillegg 10 år senere. Til å begynne med så sa vitner at han sjekket den påkjørte bilen to ganger før han kjørte videre.
    Selvsagt vist du sier det er det nok slik………………………..:rolleyes:

Jens varslet ikke eieren - Innenriks - Dagbladet.no

- Da kvinnen som kjørte Volvoen ringte og takket, fortalte hun også at en mann fra Arbeiderpartiet hadde hevdet at Jens Stoltenberg hadde lagt igjen visittkortet sitt. Et visittkort verken jeg eller hun hadde sett. Hun hadde derimot tatt vare på parkeringsbilletten som var plassert under vindusviskeren, sier Roar Berg Nielsen.

Publisert lørdag 08.12.2001 kl. 07:51, oppdatert 08:32

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hvem er det som vil ha sharia lover, kommunisme og Taliban der man bor, jo forresten de som stemmer de rød/grønne vil jo det, derfor er det viktig og få spraket og helst få fjernet de som ikke vil ha det.
    Jeg får vel ikke noe mere svar enn før, men hvilke norske politikere er det som har gjort seg til talsmenn for sharia og taliban? Den sittende regjering har bl.a. så vidt jeg vet sendt norske styrker til Afghanistan for å slåss mot Taliban så enten vet du noe vi ikke har skjønt, eller så er du skremmende på jordet.

Og vet du hva kommunisme er, eller kan definere det slik at vi som assosierer det med Marx, Hegel, Stalin, Mao og andre kan ha et lite håp om å skjønne hva du mener?
    Det er vel ikke lenge siden jeg leste at Barth Eide hadde Taliban på besøk i Norge, det var både kaffe og kaker, i tillegg var det en liten omvisning i en kirke i Oslo.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Ang. arbeidsgiver/arbeidstaker og lojalitet.
    Synes denne 9 år gamle saken er sjarmerende

Tok praten på kammer(s)et | glomdalen.no

Synes synd på de overordnede som har hatt dette flotte eksempelet av arten politi på maten hver dag i år etter år etter år....
    Stillingsvernet står så altfor sterkt i Norge idag. Går det til skogen kan man bare utbrodere det på FB så får man all den støtte man orker.
    Men nå har det vel vist seg at politiet i Norge er en vits og fungerer ikke slikt det burde gjøre, så her har han rett igjen.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Greit nok at det skal være konsekvenser å kalle statsminister, eller andre, for krapyl, men avskjed virker noe drøyt.
    Ja det er uvanlig strengt. Så pass at det er rimelig å tro at det ligger mye mer bak en avskjed enn denne konkrete saken. Det virker som vi har med en løs kanon på dekk å gjøre, og en person som ikke er skikket til å være politi... og som har vært behjelpelig nok til slutt å forære en gavepakke til dem som har myndighet til å ta avgjørelsen om å gi ham sparken.

Hvis dette var kronprins Bastian så ville man nok nøyet seg med fy i munnen og klask på lanken.
    Hva forandret seg etter 20 år i politiet for denne personen?

Regner med at det er frustrasjon på hvor dårlig politiet har blitt, noe som også har kommet frem de siste årene.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.654
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    .....
    Blir det sterkt borgelig ved valget så håper jeg de fjerner all statsstøtte fra, pressen, musikere, forfattere,skuespillere,malere, innvandring og miljøorganisasjoner.
    Så kan de starte å få sparket alle de som AP har satt i viktige stillinger i samfunnet, deretter kan de begyne og finne all den korrupte dritten AP har stått for.
    I disse valgtider er det bra at du tydeliggjør hva FrP egentlig står for. Jeg har visst det en stund, men opplever at mange ikke ser det så klart, og sentrale politikere tør ikke være så tydelige om dette.
    Takk for klar tale.

C

cruiser

Gjest

Det er vel ikke lenge siden jeg leste at Barth Eide hadde Taliban på besøk i Norge, det var både kaffe og kaker, i tillegg var det en liten omvisning i en kirke i Oslo.
    Og hvorfor var taliban her da? Var det for å forhandle med myndighetene i afganistan, eller var det forhandlinger med norge om å ta inn sharia i det norske lovverket?

V

vredensgnag

Gjest

Og hvorfor var taliban her da? Var det for å forhandle med myndighetene i afganistan, eller var det forhandlinger med norge om å ta inn sharia i det norske lovverket?
    Det var nok ikke snakk om forhandlinger, men snarere krav fra Taliban, og inspeksjon av kirker for å vurdere i hvilken utstrekning disse kan bygges om til moskéer, skulle jeg tro.

Litt foruroligende at viktige avgjørelser snart skal tas av mennesker som bruker psykosene sine til å ta mål av virkeligheten, men det kan også bli underholdende å se dette kjøre av veien i slow-motion. Jeg klarer ikke ta politikk alvorlig når forkjempere går av lage i full affekt, og dikter kjensgjerninger slik man her gjør, fordi man direkte hater sine medborgere, og er villig til å frakjenne dem alle rettigheter ...

Sist redigert:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Vi skal ikke ha sinna politi. Vi skal ikke ha sinna NAV ansatte. Vi skal ikke ha sinna andre. Da må man fjernes fra det man holder på med til man er skikket til å komme tilbake.
    Det er det politiet gjør med sinna folk, sinna pøbler, sinna trafikksyndere mm...
    Så fjern de som blir forbannet når ting ikke fungerer, både NAV og Politiet fungerer ikke slik det burde så det de bør gjøre er å la de ansatte få lufte sin frustrasjon, bare da kan man bli bedre, tie det i hjel fordi det ser dårlig ut for det styrende organ er absolutt den dårligste veien å gå.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    .....
    Blir det sterkt borgelig ved valget så håper jeg de fjerner all statsstøtte fra, pressen, musikere, forfattere,skuespillere,malere, innvandring og miljøorganisasjoner.
    Så kan de starte å få sparket alle de som AP har satt i viktige stillinger i samfunnet, deretter kan de begyne og finne all den korrupte dritten AP har stått for.
    I disse valgtider er det bra at du tydeliggjør hva FrP egentlig står for. Jeg har visst det en stund, men opplever at mange ikke ser det så klart, og sentrale politikere tør ikke være så tydelige om dette.
    Takk for klar tale.
    For å klare og holde handelsregelen slik den er i dag så må man fjerne de kostnadene som er minst viktig i samfunnet, de tingene jeg nevnte er en del av de.

Klarer de ikke seg uten statsstøtte så bør de ikke ha livets rett, jeg husker for en del år siden da en privat skole mistet sin støtte fra staten og måtte legge ned, da var det flere av de som debatter her som synes det var riktig fordi den ikke klarte seg uten støtte.

Jeg er heller ikke medlem av FRP så dette er ikke deres politikk, det er min mening og noe jeg håper de borgelige gjør.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn