C
cruiser
Gjest
Når man er så til de grader historieløs og innesnødd så er det kanskje på tide å finne seg ett annet blad enn Vi Menn..
Dette begynner å bli noget desperat, Fjernkontrollen. Et halmstrå, kan man vel si. Men kanskje har du en spennende sak å jobbe videre med her.I den artikkelen som du har det en link til er det en som skriver i kommentar feltet:Hmm - var i en diskusjon på FB med en Høyre politiker. Han er gruppeleder også. I tillegg er han politi. Han tok til ordet for feilavgjørelse fra politisjefen, at man ikke kunne ytre seg mot Stoltenberg, ytringsfrihet mm.
Det hang seg flere på. Markante frp politikere, andre politi folk, frp politikere som også er politi mm., at her svingte AP øksa mm.
Jeg var eneste som prøvde å nyansere dette litt.
Idag kom denne artikkelen fra Nettavisen.
Ekle ytringer fra avskjediget politibetjent | SAKSYNT
Etter å har fundert litt på et godt svar og sett meningene her på HFS etc. ville jeg komme med innlegg til disse personene.
Vel tror dere ikke han har fjernet hele tråden. Og akkurat denne gangen tok jeg ikke "screenshot"..
Arbeiderpartiets bakside
Til de som syns Jens Stoltenberg er en fantastisk statsminister; Her er dokumentforfalskningen som Jens Stoltenberg har stått for, da han var statsråd i 1993-1995, under Brundtland sin regjering.
Dette gjelder Stoltenberg sin embedsed, da han var statsråd i 1993-1995. Den er stemplet inn på statsministerens kontor (hos Brundtland) den 27.01.1991. Det mangler en del info på stempelet, som arkivnummer og saksansvarlig, men det som er viktig her er når Stoltenberg har signert embeds-eden. Det har han gjort 26.01.1995. Med andre ord, Stoltenberg har vært hos Gro og fått stemplet inn en embedsed, uten noen korrekt underskrift eller sågar uten manglende underskrift. I ettertid signerer han embedseden nesten 4 år etterpå.
Dette er etter vår mening dokumentforfalskning, siden daværende statsminister Gro Harlem Brundtland, stempler et så viktig dokument, vel vitende at det er en blank eller ugyldig underskrift, fra Stoltenberg sin embedsed. Og har Gro Harlem Brundtland stemplet dette helt avgjørende dokumentet (som hun var pålagt å gjøre i henhold til Grunnloven) så har hun også brutt Grunnloven fordi hun har autorisert en falsk embeds-ed, uten underskrift eller uten gyldig underskrift. Uten dette helt avgjørende dokumentet (embedseden) så kunne ikke Jens Stoltenberg gjort tjeneste som statsråd, så avgjørende viktig er dokumentet. Og hvor er dagens embeds-ed fra Jens Stoltenberg som statsminister??
Har vår kjære statsminister flere svin på skogen?
Jeg vet ikke fordi det er første gang jeg leser om denne saken, noen andre som vet?
Dette begynner å bli noget desperat, Fjernkontrollen. Et halmstrå, kan man vel si. Men kanskje har du en spennende sak å jobbe videre med her.I den artikkelen som du har det en link til er det en som skriver i kommentar feltet:Hmm - var i en diskusjon på FB med en Høyre politiker. Han er gruppeleder også. I tillegg er han politi. Han tok til ordet for feilavgjørelse fra politisjefen, at man ikke kunne ytre seg mot Stoltenberg, ytringsfrihet mm.
Det hang seg flere på. Markante frp politikere, andre politi folk, frp politikere som også er politi mm., at her svingte AP øksa mm.
Etter å har fundert litt på et godt svar og sett meningene her på HFS etc. ville jeg komme med innlegg til disse personene.
Vel tror dere ikke han har fjernet hele tråden. Og akkurat denne gangen tok jeg ikke "screenshot"..
Arbeiderpartiets bakside
Til de som syns Jens Stoltenberg er en fantastisk statsminister; Her er dokumentforfalskningen som Jens Stoltenberg har stått for, da han var statsråd i 1993-1995, under Brundtland sin regjering.
Dette gjelder Stoltenberg sin embedsed, da han var statsråd i 1993-1995. Den er stemplet inn på statsministerens kontor (hos Brundtland) den 27.01.1991. Det mangler en del info på stempelet, som arkivnummer og saksansvarlig, men det som er viktig her er når Stoltenberg har signert embeds-eden. Det har han gjort 26.01.1995. Med andre ord, Stoltenberg har vært hos Gro og fått stemplet inn en embedsed, uten noen korrekt underskrift eller sågar uten manglende underskrift. I ettertid signerer han embedseden nesten 4 år etterpå.
Dette er etter vår mening dokumentforfalskning, siden daværende statsminister Gro Harlem Brundtland, stempler et så viktig dokument, vel vitende at det er en blank eller ugyldig underskrift, fra Stoltenberg sin embedsed. Og har Gro Harlem Brundtland stemplet dette helt avgjørende dokumentet (som hun var pålagt å gjøre i henhold til Grunnloven) så har hun også brutt Grunnloven fordi hun har autorisert en falsk embeds-ed, uten underskrift eller uten gyldig underskrift. Uten dette helt avgjørende dokumentet (embedseden) så kunne ikke Jens Stoltenberg gjort tjeneste som statsråd, så avgjørende viktig er dokumentet. Og hvor er dagens embeds-ed fra Jens Stoltenberg som statsminister??
Jeg vet ikke fordi det er første gang jeg leser om denne saken, noen andre som vet?
Det tråden dreier seg om, sånn til informasjon, er hvorvidt en politimann kan forene holdninger og oppførsel som den beskrevne, med sitt politimannsembede. Dette skal forhåpentligvis retten besvare. Resultatet er langt fra gitt, det er mange dersom-hvis-spørsmål rundt dette foreløpig. At han har bevist for en hel verden at han er rimelig svakt stilt intellektuelt behøver ikke frata ham verken verv eller stilling, men kanskje er det nok til at han må finne seg noe annet å drive med. Uansett hva retten kommer fram til, tror jeg det vil være en fordel så vel for Politiet som for deres "kunder" (folket), at han innser fakta og begynner som badevakt i stedet.
Honkey
Badevakt er vel kanskje en litt vel ansvarsfull stilling. Kan man være trygg på at han ville reddet alle, eller kanskje en hvis fare for en privat tolkning av instruksene hvor .. en mer selektiv innsats kunne forventes, avhengig av hvem som har gjort seg fortjent til å bli holdt i live.Uansett hva retten kommer fram til, tror jeg det vil være en fordel så vel for Politiet som for deres "kunder" (folket), at han innser fakta og begynner som badevakt i stedet.
Honkey
Fjernkontrollet (sic) er veldig underholdende.Dette begynner å bli noget desperat, Fjernkontrollen. Et halmstrå, kan man vel si. Men kanskje har du en spennende sak å jobbe videre med her.I den artikkelen som du har det en link til er det en som skriver i kommentar feltet:Hmm - var i en diskusjon på FB med en Høyre politiker. Han er gruppeleder også. I tillegg er han politi. Han tok til ordet for feilavgjørelse fra politisjefen, at man ikke kunne ytre seg mot Stoltenberg, ytringsfrihet mm.
Arbeiderpartiets bakside
Det tråden dreier seg om, sånn til informasjon, er hvorvidt en politimann kan forene holdninger og oppførsel som den beskrevne, med sitt politimannsembede. Dette skal forhåpentligvis retten besvare. Resultatet er langt fra gitt, det er mange dersom-hvis-spørsmål rundt dette foreløpig. At han har bevist for en hel verden at han er rimelig svakt stilt intellektuelt behøver ikke frata ham verken verv eller stilling, men kanskje er det nok til at han må finne seg noe annet å drive med. Uansett hva retten kommer fram til, tror jeg det vil være en fordel så vel for Politiet som for deres "kunder" (folket), at han innser fakta og begynner som badevakt i stedet.
Honkey
Det handler om at mannen fikk sparken pga at han kalte Stoltenberg krapyl, så hvis det viser seg at Stoltenberg har faktisk gjort en del ulovlig så er det ganske relevant for saken, fordi da har vel denne mannen snakket sant.
Og igjen han fikk ikke sparken for de vitsene han hadde på Facebook.
Kan ikke se noen steder at han har vist noen rasistiske holdninger i tjeneste, men kanskje du sitter på mere informasjon enn meg.Badevakt er vel kanskje en litt vel ansvarsfull stilling. Kan man være trygg på at han ville reddet alle, eller kanskje en hvis fare for en privat tolkning av instruksene hvor .. en mer selektiv innsats kunne forventes, avhengig av hvem som har gjort seg fortjent til å bli holdt i live.Uansett hva retten kommer fram til, tror jeg det vil være en fordel så vel for Politiet som for deres "kunder" (folket), at han innser fakta og begynner som badevakt i stedet.
Honkey
Parkeringsvakt er kanskje tryggere.
Eller skogvokter.
GjeeespNår man er så til de grader historieløs og innesnødd så er det kanskje på tide å finne seg ett annet blad enn Vi Menn..
Men i alle dager, har du innsyn i saksbehandlingen? Dette vet da verken du eller jeg, det som derimot er sikkert, er at mannen har fått sparken i henhold til politimesterens tolkning av instrukser og lovverk. Om du har sett litt av trådens innhold, har du vel sett at den aktuelle politimannen har vært på teppet i diverse tidligere tildragelser, at møkka traff vifta først nå, har nok direkte med en opphetet valgstemning å gjøre.Dette begynner å bli noget desperat, Fjernkontrollen. Et halmstrå, kan man vel si. Men kanskje har du en spennende sak å jobbe videre med her.
Honkey
Det handler om at mannen fikk sparken pga at han kalte Stoltenberg krapyl, så hvis det viser seg at Stoltenberg har faktisk gjort en del ulovlig så er det ganske relevant for saken, fordi da har vel denne mannen snakket sant.
Det holde å se på bildet av mannen. Det sier mer enn tusen ord. Det lyser innfulhet. Man kan bli mørkredd av mindre.Kan ikke se noen steder at han har vist noen rasistiske holdninger i tjeneste, men kanskje du sitter på mere informasjon enn meg.
Men i alle dager, har du innsyn i saksbehandlingen? Dette vet da verken du eller jeg, det som derimot er sikkert, er at mannen har fått sparken i henhold til politimesterens tolkning av instrukser og lovverk. Om du har sett litt av trådens innhold, har du vel sett at den aktuelle politimannen har vært på teppet i diverse tidligere tildragelser, at møkka traff vifta først nå, har nok direkte med en opphetet valgstemning å gjøre.Dette begynner å bli noget desperat, Fjernkontrollen. Et halmstrå, kan man vel si. Men kanskje har du en spennende sak å jobbe videre med her.
Honkey
Så er det opp til retten i en eventuell rettssak å avgjøre om oppsigelsesgrunnen er god nok eller ei. Og akkurat det er jeg slett ikke sikker på.
Honkey
Fordomsfullt pisspreik. Å innbille seg at enkeltpersoner enten er kun jævelige, eller kun gode, gir ingen mening. Hold deg til det saken dreier seg om.Det holde å se på bildet av mannen. Det sier mer enn tusen ord. Det lyser innfulhet. Man kan bli mørkredd av mindre.Kan ikke se noen steder at han har vist noen rasistiske holdninger i tjeneste, men kanskje du sitter på mere informasjon enn meg.
Hadde ikke turt å være alene i et rom med denne mannen hadde jeg blitt tatt i å gå på rødt lys.
Det holde å se på bildet av mannen. Det sier mer enn tusen ord. Det lyser innfulhet. Man kan bli mørkredd av mindre.Kan ikke se noen steder at han har vist noen rasistiske holdninger i tjeneste, men kanskje du sitter på mere informasjon enn meg.
X
Hadde ikke turt å være alene i et rom med denne mannen hadde jeg blitt tatt i å gå på rødt lys.
Jeg kjenner personlig tre personer i Oslopolitiet; en som kun har noen få år på baken, og to på min egen alder, Oslofolk som er født og oppvokst i Oslo, den ene er nå gått over i etterforskerstaben mens den andre er narkospaner. ALLE bekrefter det som Jensen sier. Dette er sindige mennesker uten spesielle politiske tilhørigheter. Det er tragisk dersom den reelle virkelighet presentert av fagfolk ikke skal være med på den politiske agendaen for diskusjon rundt problemløsninger.Flere som lever farlig…………….
- Hvorfor er innvandring s� bra? - nyheter - Dagbladet.no
Vi har sett andre steder at det har gått til helvete. Statsviterne i prosjektet vårt sier det samme. Hvorfor kan vi ikke snakke om dette?, spør Jensen.
Men litt engstelig om heisen plutselig hadde stoppa mellom to etasjer på politihuset? Bittelitt? Det er helt greit å innrømme det...Fordomsfullt pisspreik. Å innbille seg at enkeltpersoner enten er kun jævelige, eller kun gode, gir ingen mening. Hold deg til det saken dreier seg om.Det holde å se på bildet av mannen. Det sier mer enn tusen ord. Det lyser innfulhet. Man kan bli mørkredd av mindre.Kan ikke se noen steder at han har vist noen rasistiske holdninger i tjeneste, men kanskje du sitter på mere informasjon enn meg.
Honkey
Nå ble nå Vi menn startet i 1951Når man er så til de grader historieløs og innesnødd så er det kanskje på tide å finne seg ett annet blad enn Vi Menn..
Men de var ikke overtramp, det er jo det hele saken handler om.Mannen har da flagget en mengde rasistisk motiverte tiltak, også i utøvelsen av tjenesten. Og det med stolthet. Han har også hatt disiplinærsaker om samme. At han nå kom til et varslet avskjedigelsespunkt er ikke noe underlig i det hele tatt.
"Aktivitetene dine er ikke forenlige med tjenesteutøvelsen, og er i strid med tjenestemannsloven. Vi har, i flere år hatt sak på sak der vi har støttet deg, til tross for alvoret i disse, men nå er grensen nådd. Skjer det et nytt overtramp, blir vi nødt til å avskjedige deg."
Og så kom overtrampene.
Like greit. Det ser ut som om du sliter mer enn litt med å se de prinsippielle sidene her.Men de var ikke overtramp, det er jo det hele saken handler om.Mannen har da flagget en mengde rasistisk motiverte tiltak, også i utøvelsen av tjenesten. Og det med stolthet. Han har også hatt disiplinærsaker om samme. At han nå kom til et varslet avskjedigelsespunkt er ikke noe underlig i det hele tatt.
"Aktivitetene dine er ikke forenlige med tjenesteutøvelsen, og er i strid med tjenestemannsloven. Vi har, i flere år hatt sak på sak der vi har støttet deg, til tross for alvoret i disse, men nå er grensen nådd. Skjer det et nytt overtramp, blir vi nødt til å avskjedige deg."
Og så kom overtrampene.
Men nå trekker jeg meg ut av denne diskusjonen. dette har blitt som repeat knappen 23 ganger av en dårlig sex scene.
Så får jeg heller komme tilbake til denne tråden når en endelig dom har falt i saken.
Det var da svært til selvhøytidelighet...Det holde å se på bildet av mannen. Det sier mer enn tusen ord. Det lyser innfulhet. Man kan bli mørkredd av mindre.
X
Usaklig lavmål Deph!! Denne kommentaren er så lite gjennomtenkt at du egentlig hadde fortjent en smekk på lanken fra Høvdingen.
Du kan så meget bedre unge mann!!!
Edit:
Ser at andre rakk å kritisere den før meg.
Det var da svært til selvhøytidelighet...Det holde å se på bildet av mannen. Det sier mer enn tusen ord. Det lyser innfulhet. Man kan bli mørkredd av mindre.
X
Usaklig lavmål Deph!! Denne kommentaren er så lite gjennomtenkt at du egentlig hadde fortjent en smekk på lanken fra Høvdingen.
Du kan så meget bedre unge mann!!!
Edit:
Ser at andre rakk å kritisere den før meg.
Husk på at dette er vel det eneste bildet som er publisert av mannen. Han har valgt å profilere seg med dette bildet selv. Den morske, sinte, oppfarende politimannen. Kontinuerlig forbannet på noe og noen, og gleder seg til en anledning til å vise det, slik Frp-ere så alt for ofte er. Han er morsk og skuler olmt på deg, og er kledd i et antrekk som ikke hemmer om han må bli fysisk. Inntrykket dette bildet skaper, sammen med mannens tirader er ikke positivt på noen måte. Knusetrynetpådeglook.
Det kan godt hende at mannen en snill mot dyr og leier gamle damer over gaten, men han vinner ingen pris for sin profilering av seg selv og sine medsammensvorne.