Politikk, religion og samfunn Sosiale medier og jobb

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg klarer ikke ta politikk alvorlig når dets forkjempere går av lage i full affekt, og dikter kjensgjerninger slik man her gjør, fordi man direkte hater sine medborgere, og er villig til å frakjenne dem alle rettigheter ...
    Velvel, vi fikk nå gleden av å lese om den nye handelsregelen som det er viktig å holde. Underholdningsfaktoren er fortsatt høy.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Lurer på hva man hadde tenkt i en rettsal hvor dommere ba vakter føre krapylet frem til sin plass?

Eller at tolldirektoratet sine årlige sendinger for forfall 15 Mars - veiavgift - ber krapylet dvs. mottager betale før forfall 15 Mars.

Dette har rett og slett med folkeskikk å gjøre, noe helt annet enn hva Carl I Hagen forfektet på 80-tallet.
    For meg ser det ut som FRP har fått en god del pøbler de siste åra.

Forsåvidt mye rart under AP også, minst to av de lokale politimenn har tilknytning til AP her i kommunen.
    Men har aldri hørt eller sett de har brukt slike uttrykk overhode om noen her i kommunen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.077
    Torget vurderinger
    0
    På mange måter ser jeg slik udannet språkbruk som en annen facett av "burkadiskusjonen" i politiet. Jeg ønsker ikke burka i politiet kun av den grunn at politiet SKAL være nøytralt. En politi i burka er ikke nøytral, en politi som utviser så dårlig skjønn som vår venn her ( glem heller ikke den noe usmakelige tatoveringen, stand og stilling tatt i betraktning ) er heller ikke nøytral.

Jeg hadde nok kommet greit ut av det med mannen, men det er mange andre i samfunnet som ikke er som meg, solid borgerlig forankret, pro politi ( i utgangspunktet ) og med solid inntekt, "samfunnsstøtte" het det vel på mine foreldres tid.:p Men det er massevis av folk der ute som ikke er som meg ( og takk for det!! ) Vensreradikale, MC ( mer eller mindre banditter ) punkere, blitzere og ja til og med AP folk!:eek: Alle disse andre har faktisk også krav på respektfull, saklig og nøytral behandlig av polititjenestemenn. Jeg har mine tvil om denne politimannen er i stand til å yte "sine kunder" en helt objektiv og rettferdig behandling uavhengig hvem de er og hva de står for! De forvalter et stort ansvar de har fått av samfunnet disse politimenneskene, og det må kunne forutsettes at de er i stand til å forvalte dette ansvaret.

Synes nå jeg da!

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Lastebilsjåfør - ja - polititjenestemann - nei.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Virker ikke akkurat som noe sjarmtroll denne ex-snuten da.

a1.jpg

a2.jpg

a3.png

a4.png

Skal man være politimann så kan man ikke publisere slike holdninger. Da krever det faktisk at man har litt mer respekt for borgerne, alle borgerne i landet, og det er ikke greit å vise så tydelig at man ser på store deler av dem som dritt og undermennesker.

Kanskje like greit å innse at noen mennesker ikke egner seg i politiuniform.

Så... ja det viser seg jo tydelig etterhvert at det var mer i denne saken enn kun litt "kritikk av statsministeren"

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har faktisk såpass respekt for lovverket og politikerne i dette landet at jeg antok at når en politimester avskjediger en av sine ansatte så skjer det ikke etter ordre fra statsministeren, og heller ikke i strid med de lover og regler som beskytter ansatte. Her er det nok snakk om den berømte dråpen ja, og strengt tatt er jeg sjokkert over at fyren ikke er sparket for flere år siden. Politiet skal håndheve landets lover uansett hva de måtte mene om de, og behandle folk på en respektfull måte. Snakk om at det berømte krapylordet bites him in the ass.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Det hersker liten tvil etter de siste innlegg her, at denne politimannen har forbrutt seg mot gjeldende lovverk for polititjenestemenn. Det hersker videre like liten tvil om at han ikke heller behersker politikken særskilt bra, og ikke passer til noen form for tillitsmannsarbeide for befolkningen.

Honkey

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Han er til og med så DUM at han spiller rett opp i fanget på de mange som han måtte vite var ute etter et påskudd for å kvitte seg med ham. Han må da være en klar kandidat til sentrale verv i partiet?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.077
    Torget vurderinger
    0
    Skal innrømme at jeg lo rått av et par av vitsene hans, MEN jeg er bare styrket i troen på at han heller burde bli standup komiker enn politi eller sentral tillitsvalgt i FrP. Både politi og politikk fordrer, eller burde ( når det gjelder politikk ) fordre, et minmum av dannelse og høvisk framferd.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.228
    Torget vurderinger
    23
    Mannen hadde et "Death Wish" yrkesmessig - vanskeligere kan det da ikke være.

N

nb

Gjest
    Hans store forbrytelse er vel først og fremst å ha vært dum nok til å poste slikt på FB og sikkert andre steder også.

Skulle man vurdert egnethet for yrket basert på internlingoen i politiet er jeg redd for at det kunne blitt ganske tynt i rekkene enkelte steder. Har liten tro på at "av utenlandsk opphav" "fremmedkulturell" og "ikke-etnisk nordmann" er gjeldede lingo internt der.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Men nå mener jo eksperter at det ikke var sparkegrunn

- Å kalle Stoltenberg krapyl er ikke oppsigelsesgrunn - VG Nett om Frp

To Facebook-kommentarer fremholdes som årsaken til avskjedigelsen.

Den første kommentaren skal ha vært i vår da Bergh svarte på et innlegg hvor en venn spurte Bergh hva han ville fått som straff om han slo ned en person.

Her sier Bergh at han svarte at vennen ville bli tatt for legemsbeskadigelse, "at det ikke var verdt det" og at vennen burde gå lovlige veier med konfliktsituasjonen
    .

Jeg kan faktisk ikke se at det er noe galt med det han svarer her, den andre er kommentaren der han kaller Jens for et krapyl.

Det kommer også frem i artikkelen at:

- Direkte avskjed uten advarsler etter tjenestemannsloven krever at han har påført etaten en uopprettelig skade. Det skal mye til. Uansett er ytringsfriheten fundamentert i Grunnloven og står over tjenestemannsloven.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hva mener du da Fjernkontrollen? Med alt som er kommet fram her. Hans ekstremt negative holdninger til menneskegrupper. Hans yrke som uhildet politimann. Hans utbroderinger av personalsaker i media. Hans illoyalitet overfor arbeidsgiver. Hans tydlige ønske om å søke andre jobber. Hans historikk med "trøbbel" - 99% sannsynlig at vi kun ser toppen av isfjellet som er kommet i media. Hans åpenbare uegnethet som representant for politiyrket. Hans stadige tangering/overtramt av politiinnstruksen. Til slutt - famøse uttallelser som noen klamrer seg til ikke holder til avskjed.

Ville du ansatt han? Hatt han i arbeidsstokken din. Følt at dette "er en god mann". Følt at "denne mannen skaper god stemning" i gruppen.
    Som leder har du ansvar for flere personer. Som leder i politiet har du også ansvar for samfunnet generelt.

Av og til kan eneste løsning for å utøve en god jobb faktisk være å fjerne det viktigste elementet for ikke å lykkes som leder.
    Godt lederskap er noe som var savnet etter for eks. 22 Juli rapporten.
    Her utøves det godt lederskap.

Her er en nyhet. Tabloidmedia er ikke uhildet. Tabloidmedia er ikke sannheten. Tabloidmedia maler det bilde de ønsker at folk skal se. Tabloidpressen er ikke etterettlig. Dersom ikke ex.politimannen er blitt "facerapet" de siste årene skulle han vært tuppet ut for lenge siden.

Sist redigert:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hva mener du da Fjernkontrollen? Med alt som er kommet fram her. Hans ekstremt negative holdninger til menneskegrupper. Hans yrke som uhildet politimann. Hans utbroderinger av personalsaker i media. Hans illoyalitet overfor arbeidsgiver. Hans tydlige ønske om å søke andre jobber. Hans historikk med "trøbbel" - 99% sannsynlig at vi kun ser toppen av isfjellet som er kommet i media. Hans åpenbare uegnethet som representant for politiyrket. Hans stadige tangering/overtramt av politiinnstruksen. Til slutt - famøse uttallelser som noen klamrer seg til ikke holder til avskjed.

Ville du ansatt han? Hatt han i arbeidsstokken din. Følt at dette "er en god mann". Følt at "denne mannen skaper god stemning" i gruppen.
    At mannen mistrives på jobben og bør lete etter en ny jobb er det liten tvil om, at han ikke bør skrive de tingene på Facebook er jeg også enig i, men ingen av disse tingene bør føre til at han skulle ha mistet jobben.

Grunnen til at han er slik som han er nå kan være ren frustrasjon over en lengre periode, en frustrasjon på hvor dårlig politiet har blitt og hva de prioriterer i disse dager, han jobbet vel 20 år i politiet uten å skape noe bråk, men for å svare på spørmålet ditt ville jeg ikke ansatt denne mannen pga det jeg har lest i avisen.

Jeg har selv jobbet sammen med en person som var verdens hyggligste da jeg startet i jobben men ble mer og mer frustruert mot ledelsen, han klagde, kjeftet og var sur hver jævla dag i 2 år, tilslutt kastet han nøkkelen på bordet og forlot bygningen, jeg har i dag kontakt med denne personen og han er i godt humør og trives veldig godt i den nye jobben, så miljøet har mye og si på hvordan en person er.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.785
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill,
    -og for øvrig kan man gjøre som man vil."

Torbjørn Egner

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vi kan ikke ha det slik at store deler av befolkningen får et negativt forhold til politiet, og mer eller mindre er redd for politimenn og hva de skal finne på mot deg om de får sjansen. Er man i en av hatgruppene til lille solstråle her så tviler jeg på at dette er en man våger henvende seg til om man skulle behøve politiets assistanse i en sak.

Det er rett og slett godt nytt at man sparker søppel som dette fra tjenesten. Frp burde følge på, for de har jo prøvd å rydde opp i slikt som dette. Mannen egner seg bedre i Demokratene. De er ikke så nøye på det.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hmm - var i en diskusjon på FB med en Høyre politiker. Han er gruppeleder også. I tillegg er han politi. Han tok til ordet for feilavgjørelse fra politisjefen, at man ikke kunne ytre seg mot Stoltenberg, ytringsfrihet mm.
    Det hang seg flere på. Markante frp politikere, andre politi folk, frp politikere som også er politi mm., at her svingte AP øksa mm.
    Jeg var eneste som prøvde å nyansere dette litt.
    Idag kom denne artikkelen fra Nettavisen.
    Ekle ytringer fra avskjediget politibetjent | SAKSYNT

Etter å har fundert litt på et godt svar og sett meningene her på HFS etc. ville jeg komme med innlegg til disse personene.

Vel tror dere ikke han har fjernet hele tråden. Og akkurat denne gangen tok jeg ikke "screenshot"..

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    At Politiet har begrensede ressurser kan ikke nødvendigvis utlegges som at etaten ikke fungerer, at Politiet ikke gjør jobben sin, at jobben som gjøres er latterlig dårlig etc. Harde tall kan vise at det norske politiet har svært høye oppklaringstall på alvorlige forbrytelser, sammenlignet med andre nasjoners politikorps er det norske svært velfungerende. Det betyr ikke at det ikke er forbedringspotensiale, men vi kan ikke beskylde Politiet (eller de rødgrønne) for alt som er galt i samfunnet.

Honkey

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    At Politiet har begrensede ressurser kan ikke nødvendigvis utlegges som at etaten ikke fungerer, at Politiet ikke gjør jobben sin, at jobben som gjøres er latterlig dårlig etc. Harde tall kan vise at det norske politiet har svært høye oppklaringstall på alvorlige forbrytelser, sammenlignet med andre nasjoners politikorps er det norske svært velfungerende. Det betyr ikke at det ikke er forbedringspotensiale, men vi kan ikke beskylde Politiet (eller de rødgrønne) for alt som er galt i samfunnet.

Honkey

Det er liten tvil om at politiet har blitt mye dårligere de siste 10-12 årene, all statistikk viser at det er færre politi pr innbygger nå enn før, så har vel byråkratiet økt som alt annet i landet.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    2012 var vel "all time low" siden Norge er et av de landene som %vis har hatt størst befolkningsauke etter millenniumet. Siste året har det vært en voldsom økning. I 2012 var det kun Danmark som hadde litt mer politi enn oss pr.innbygger i Norden. Altså nesten best av land som er nærliggende å kan sammenligne oss med. Det som er problemet med den Norske politistyrken er den ekstreme inneffektiviteten som råder der. Det skal endel flere Norske til for å bemanne en politibil pr.døgn enn de aller fleste andre. "Dette er sjikane" Arne Johannessen har lykkes godt isåmåte.
    Finland
    7,800[32]
    2012
    143
    Myanmar
    93,000[60]
    2012
    154
    Chile
    30,300[20]
    2012
    182
    Marshall Islands
    130[4]
    2012
    191
    Latvia
    7,000[49]
    2012
    195
    South Korea
    93,600[2]
    2004
    195
    Japan
    251,939[8]
    2006
    197
    Somalia
    20,000[87]
    2012
    198
    Canada
    67,425[8]
    2009
    202
    Nigeria
    350,000[66]
    2012
    205
    Pakistan
    354,221[70]
    2011
    207
    Sweden
    19,144[8]
    2009
    208
    Iceland
    667[8]
    2009
    211
    Australia
    49,242[8]
    2009
    217
    Norway
    11,000[67]
    2012
    222
    Switzerland
    17,058[8]
    2009
    224
    Nepal
    60,000[62]
    2012
    225
    Fiji
    1,970[4]
    2012
    232
    Estonia
    3,183[8]
    2009
    237
    Indonesia
    579,000[41]
    2012
    243
    Denmark
    13,500[27]
    2012
    245
    New Zealand
    11,000[64]
    2012
    247
    Liechtenstein3
    91[51]
    2012
    249
    United States
    794,300[95]
    2010
    256

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    2012 var vel "all time low" siden Norge er et av de landene som %vis har hatt størst befolkningsauke etter millenniumet. Siste året har det vært en voldsom økning. I 2012 var det kun Danmark som hadde litt mer politi enn oss pr.innbygger i Norden. Altså nesten best av land som er nærliggende å kan sammenligne oss med. Det som er problemet med den Norske politistyrken er den ekstreme inneffektiviteten som råder der. Det skal endel flere Norske til for å bemanne en politibil pr.døgn enn de aller fleste andre. "Dette er sjikane" Arne Johannessen har lykkes godt isåmåte.
    Finland7,800[32]2012143
    Myanmar93,000[60]2012154
    Chile30,300[20]2012182
    Marshall Islands130[4]2012191
    Latvia7,000[49]2012195
    South Korea93,600[2]2004195
    Japan251,939[8]2006197
    Somalia20,000[87]2012198
    Canada67,425[8]2009202
    Nigeria350,000[66]2012205
    Pakistan354,221[70]2011207
    Sweden19,144[8]2009208
    Iceland667[8]2009211
    Australia49,242[8]2009217
    Norway11,000[67]2012222
    Switzerland17,058[8]2009224
    Nepal60,000[62]2012225
    Fiji1,970[4]2012232
    Estonia3,183[8]2009237
    Indonesia579,000[41]2012243
    Denmark13,500[27]2012245
    New Zealand11,000[64]2012247
    Liechtenstein391[51]2012249
    United States794,300[95]2010256
    Jeg vet ikke hvor du henter statistikkene dine, men Unio har noen helt andre tall i forholdet til Sverige

Folkevekst spiser opp økning i politistillinger - Unio

Så må vi ikke glemme hvor mange som jobber i byråkratiet, det er jo det som har økt mest av alt under denne regjeringen.

Eneste grunnen til at dere mener at det er riktig at denne politimannen fikk sparken er 2 ting.

1. FRP politiker
    2. Kopierer(ikke lager) og legger vitsene på sin egen facebook side.

Hadde dette vært en AP mann som hadde vitset om folk som stemmer FRP så hadde alt vært ok.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten

At mannen mistrives på jobben og bør lete etter en ny jobb er det liten tvil om, at han ikke bør skrive de tingene på Facebook er jeg også enig i, men ingen av disse tingene bør føre til at han skulle ha mistet jobben.

Grunnen til at han er slik som han er nå kan være ren frustrasjon over en lengre periode, en frustrasjon på hvor dårlig politiet har blitt og hva de prioriterer i disse dager, han jobbet vel 20 år i politiet uten å skape noe bråk, men for å svare på spørmålet ditt ville jeg ikke ansatt denne mannen pga det jeg har lest i avisen.

Jeg har selv jobbet sammen med en person som var verdens hyggligste da jeg startet i jobben men ble mer og mer frustruert mot ledelsen, han klagde, kjeftet og var sur hver jævla dag i 2 år, tilslutt kastet han nøkkelen på bordet og forlot bygningen, jeg har i dag kontakt med denne personen og han er i godt humør og trives veldig godt i den nye jobben, så miljøet har mye og si på hvordan en person er.
    Nei selvfølgelig var det ikke stakkars Stein-Robin sin skyld, det var det forferdelige rødgrønne samfunnet som presset ham over kanten.:rolleyes:

Snakk om å male seg selv inn i et hjørne...

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Denne linken beviser nettopp det jeg sier, det er feil folk som blir sagt opp i Politiet, de som vi ha forandringer blir fjernet og de som har partiboka i orden får bli.
    Så det du i fullt alvor mener er at det aldri forekommer at personer som utdannes til polititjenestemenn senere viser seg å ikke være skikket til jobben? Og at det alltid ligger politikk bak når en politimann avskjediges?

Jeg kan faktisk garantere deg at andelen psykopater og kjeltringer i politiyrket er minst like stor som innenfor et hvert annet yrke.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.456
    Vi hadde en student som ferievikar for noen år siden. Han ville søke seg inn på Politiskolen. Grunnen til at han ville bli politi var at da kunne han utøve makt. Det så kult ut, mente han. Heldigvis så fungerte filteret på inntaket og han kom ikke inn, men via omveier kom han inn på Fengselskolen og er idag fengselsbetjent.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    767
    Vi hadde en student som ferievikar for noen år siden. Han ville søke seg inn på Politiskolen. Grunnen til at han ville bli politi var at da kunne han utøve makt. Det så kult ut, mente han. Heldigvis så fungerte filteret på inntaket og han kom ikke inn, men via omveier kom han inn på Fengselskolen og er idag fengselsbetjent.
    Og han er på HFS?

;)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.456
    Og han er på HFS?

;)
    He-he, ikke som jeg vet. ;)

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Eneste grunnen til at dere mener at det er riktig at denne politimannen fikk sparken er 2 ting.

1. FRP politiker

Hadde dette vært en AP mann som hadde vitset om folk som stemmer FRP så hadde alt vært ok.
    Eh, nei. Selv er jeg fullstendig apolitisk, har aldri stemt i hele mitt liv og kommer heller aldri til å gjøre det. Politiske systemer er for meg kun god underholdning, et vindu inn i menneskets merkelige sinn som er både skremmende og hysterisk latterlig på en gang.

Likevel skjønner til og med jeg at en mindre intelligent og åpenbart rasistisk voldsforherligende bølle ikke har en dritt å gjøre i politiuniform, uansett hva slags politisk tilknytning han måtte ha.

Og forresten, hvis en muslimsk politibetjent hadde lagt ut rasistiske vitser rettet mot etniske nordmenn på fb, hadde du synes det hadde vært greit? Likt skal være likt, ikke sant?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Jeg vet ikke hvor du henter statistikkene dine, men Unio har noen helt andre tall i forholdet til Sverige

Folkevekst spiser opp økning i politistillinger - Unio

Så må vi ikke glemme hvor mange som jobber i byråkratiet, det er jo det som har økt mest av alt under denne regjeringen.

1. FRP politiker

Her tar du veldig, veldig feil.
    1. I den grad det er problemfritt å være politiker og politi på samme tid, er det er intet større problem å være Frp-politiker enn noe annet. Men det kan diskuteres hvorvidt politifolk skal ha en politisk agenda i sin stillngsutøvelse. Det bør så langt mulig unngås, selvsagt.
    2. "Vitser" som bevisst tråkker på folkegrupper, der man har en dårlig skjult agenda, og er i grenselandet til å overtrampe lovgivingen på feltet, skal selvsagt ikke legges ut til offentlig beskuelse når man har en stilling som den aktuelle mannspersonen. Dette er ikke vanskelig å begripe.

Statistikken viser at det norske Politiet er bra på grove forbrytelser, ikke så bra på småkriminalitet. Altså kan det virke som om ressursene i det minste benyttes til det mest viktige. Drap blir så å si uten unntak oppklart i Norge, hvilket er rimelig unikt i verdenssammenheng.
    https://www.politi.no/aktuelt/nyhetsarkiv/2012_07/Nyhet_11494.xml

Vinningsforbrytelser og skadeverk har svært lav oppklaringsprosent, mens alle andre kategorier er (godt) over 50%. For spesielt interesserte finnes detaljene her: https://www.politi.no/vedlegg/rapport/Vedlegg_1536.pdf

Honkey

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Den som sier det er det selv - et gammelt ordtak:
    Stein Robin Kleven Bergh.png

Fra db.no nå
    Oppsigelsesgrunnen er derimot ikke kun disse to innleggene, men Berghs oppførsel på Facebook, understreker politmester i Hedmark politidistrikt Tormod Bakke overfor Dagbladet.

- Dette er to eksempler på ytringer som er nevnt i vedtaket fra ansettelsesrådet. Politiet er avhengig av å ha alminnelig tillit. Vi mener at formen som Facebook brukes til her svekker tilliten til etaten og tjenestemannen slik at han ikke kan fortsette, sier politimesteren til Dagbladet.
    og

20. september 2010 står det:

«Hvordan ser man at en muslim har sneket seg inn i himmelen? Jo, Tyren, væren, løven og steinbukken er Halal-slaktet. Skytten er likvidert. Vekten er stjålet, jomfruen og tvillingene er voldtatt og karlsvogna mangler 4 felger !!!»

Den sparkede politimannen sier imidlertid til Dagbladet at han ikke vet hvordan disse utsagnene havnet på hans Facebook-side.

- Disse meldingene er totalt ukjente for meg. Det er holdninger jeg ikke står inne for, sier han.

- Men hvorfor står de på din Facebook-side hvis du ikke har skrevet det?

- Det skulle jeg også gjerne ha kommet til bunns i, svarer han.

- Mener du at du er blitt hacket?

- Jeg vet ikke. Min holdning er at menneskets verdi ikke ligger i hudfarge, rase, religiøs tilknytning eller kjønn. Det ser du også hvis du leser mine innlegg, sier politimannen.
    Noe sier meg at mannens sak blir svakere og svakere.

Sist redigert:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Den som sier det er det selv - et gammelt ordtak:
    Vis vedlegget 214597

Fra db.no nå
    Oppsigelsesgrunnen er derimot ikke kun disse to innleggene, men Berghs oppførsel på Facebook, understreker politmester i Hedmark politidistrikt Tormod Bakke overfor Dagbladet.

- Dette er to eksempler på ytringer som er nevnt i vedtaket fra ansettelsesrådet. Politiet er avhengig av å ha alminnelig tillit. Vi mener at formen som Facebook brukes til her svekker tilliten til etaten og tjenestemannen slik at han ikke kan fortsette, sier politimesteren til Dagbladet.
    og

20. september 2010 står det:

«Hvordan ser man at en muslim har sneket seg inn i himmelen? Jo, Tyren, væren, løven og steinbukken er Halal-slaktet. Skytten er likvidert. Vekten er stjålet, jomfruen og tvillingene er voldtatt og karlsvogna mangler 4 felger !!!»

Den sparkede politimannen sier imidlertid til Dagbladet at han ikke vet hvordan disse utsagnene havnet på hans Facebook-side.

- Disse meldingene er totalt ukjente for meg. Det er holdninger jeg ikke står inne for, sier han.

- Men hvorfor står de på din Facebook-side hvis du ikke har skrevet det?

- Det skulle jeg også gjerne ha kommet til bunns i, svarer han.

- Mener du at du er blitt hacket?

- Jeg vet ikke. Min holdning er at menneskets verdi ikke ligger i hudfarge, rase, religiøs tilknytning eller kjønn. Det ser du også hvis du leser mine innlegg, sier politimannen.
    Noe sier meg at mannens sak blir svakere og svakere.
    Ja 3 tvilsomme vitser på 3 år og så er man rasist og må sparkes fra jobben man har hatt i 30 år, den siste vitsen ble lagt ut april 2011 altså for over 2 år siden.
    Men man skal knebles til stillhet i dette landet, derfor er det veldig viktig at statsstønaden blir fjernet for en del mennesker/organisasjoner.

Og igjen han ble sparket pga å ha kalt Stoltenberg for Krapyl, det er det som er angitt som årsak, så eksperten er enda enig i at oppsigelsen ikke var lovlig.

Men han kunne ha sagt at han tar ansvar og blitt sittende ikke sant, det gjorde Stoltenberg så bør vel gjelde alle ikke sant.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    3 vitser på tre år, er vel flere presentert ila tråden her?
    Regner med at skapet er fullt av så mange skjeletter at de kunne fylt flere Pirates of the Carribian. Floskler som toppen av isberget, ingen røyk uten ild osv. passer nok inn.

Har fulgt politi, være seg spaning, utrykkninger og pågripelser flere ganger i jobbsammenheng. Sett hva Oslo-politiet møter i sin hverdag for å si det sånn. Godt mulig det faller en og annen skeiv kommentar, galgenhumor og sjargong internt, hvilket er en ting, men sheriffen fra de dype skoger stiller i en helt annen divisjon.

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.456

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tidligere ble det ropt på "eksperter".

Skal si saken har fått en aldri så liten endring i media også. Først HFS så resten av Norge :) Vi er framsynte karar!
    Her er meldinger om innvandrere fra politimannens Facebook side   VG Nett om Frp.jpg

Fra "glomdølen"
    Trusler om vold, oppfordring til boikott av Mohns bilforretning, påstander om at politimester Tormod Bakke og Henrik Mohn (som nylig sto fram som Ap-medlem) har konspirert om en «politisk vendetta» mot eks-politimann Stein Roger Bergh i Eidskog, er bare noen av kraftsalvene som fosser inn og lager store bølger i kjølvannet av Berghs forklaring på Facebook på hvorfor han brått fikk avskjed fra sin stilling i politiet.
    Blant annet har Bergh så sent som søndag morgen gitt en «like» på Facebook til en kommentar fra en av sine støttespillere, som øns-ker Henrik Mohn (sitat:) «?en lang og god ferie på Sundås rehabiliteringssenter».
    Fra juristhold får Glåmdalen bekreftet at dette ikke kan oppfattes som noe annet enn en klar trussel om bruk av vold mot en navngitt person, noe den avskjedigede politimannen gir uttrykk for at han liker.
    Ordet krapyl har aldri hatt en bedre mening..

http://www.glomdalen.no/nyheter/article6840532.ece

Og ingen mann skal knebles. Saken er at ofte er man mer enn en mann. Man er representant for fellesskapet, representant for politistyrken, representant for et politisk parti, representant for et idrettslag, forelder mm.. Dette er ikke lenger hatter man kan velge. Man har alltid alle hattene på når man ytrer seg på slike arenaer.
    Som politi burde han være den første å forstå dette.

Blir jeg tatt i en fartskontroll burde jeg selvsagt hatt en eller to skriftlige advarsler først før bota var et faktum? Eller kjørte i fylla kanskje?

Sist redigert:
    V

vredensgnag

Gjest
    Men man skal knebles til stillhet i dette landet, derfor er det veldig viktig at statsstønaden blir fjernet for en del mennesker/organisasjoner.

.
    Siden du gnåler om fjerning av statsstøtte: Frp er partiet som får størst andel av sine inntekter fra staten - Aftenposten Det ser ut som om FrP har et ganske stort sugerør ned i Statskassen.

Finansiering av politiske partier - SSB
    Om Frp hadde vært tilhengere av større utbygging av kollektivtrafikk kunne de tatt med seg sugerøret på trikken.

Det justerer seg litt etter valget, om de ender opp rundt 15%, som det ser ut til nå. Da går denne støtten ned fra mandatforholdstall 41 til ca 28.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Skal si saken har fått en aldri så liten endring i media også. Først HFS så resten av Norge :) Vi er framsynte karar!
    Vis vedlegget 214623

Fra "glomdølen"
    Trusler om vold, oppfordring til boikott av Mohns bilforretning, påstander om at politimester Tormod Bakke og Henrik Mohn (som nylig sto fram som Ap-medlem) har konspirert om en «politisk vendetta» mot eks-politimann Stein Roger Bergh i Eidskog, er bare noen av kraftsalvene som fosser inn og lager store bølger i kjølvannet av Berghs forklaring på Facebook på hvorfor han brått fikk avskjed fra sin stilling i politiet.
    Blant annet har Bergh så sent som søndag morgen gitt en «like» på Facebook til en kommentar fra en av sine støttespillere, som øns-ker Henrik Mohn (sitat:) «?en lang og god ferie på Sundås rehabiliteringssenter».
    Fra juristhold får Glåmdalen bekreftet at dette ikke kan oppfattes som noe annet enn en klar trussel om bruk av vold mot en navngitt person, noe den avskjedigede politimannen gir uttrykk for at han liker.

– Utpekt som syndebukk | glomdalen.no

Og ingen mann skal knebles. Saken er at ofte er man mer enn en mann. Man er representant for fellesskapet, representant for politistyrken, representant for et politisk parti, representant for et idrettslag, forelder mm.. Dette er ikke lenger hatter man kan velge. Man har alltid alle hattene på når man ytrer seg på slike arenaer.

Blir jeg tatt i en fartskontroll burde jeg selvsagt hatt en eller to skriftlige advarsler først før bota var et faktum? Eller kjørte i fylla kanskje?
    Men du må jo lese artikkelen også, der begge ekspertene sier at oppsigelsen fortsatt ikke er gyldig, som hun ene sier

Hun gir likevel politimannen prosessuell støtte:

- Hadde han fått advarsler løpende for dette, ville avskjeden stått i et helt annet lys. Man hadde heller ikke trengt å bruke hasteparagrafen, som stiller høye krav - krav de to utsagn som i går ble angitt som grunnlag neppe oppfyller. Det som er rart, er hvis politimesteren har kjent til dette, men ikke gjort noe løpende. Hadde advarsler vært gitt, etter arbeidsrettslige spilleregler, ville dette neppe vært noen sak, sier hun.

Kan ikke se at han har oppført seg noe rasistisk i tjeneste på 30 år, men noen vitser som var helt vanlig på 70-80 tallet da er det rett ut, skal helst steines på torget.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Vis vedlegget 214623

Fra "glomdølen"

– Utpekt som syndebukk | glomdalen.no

Det værste han har ytret er at Stoltenberg er et krapyl og at AP har ødelagt Norge, vitsene har han kopiert fra andre og lagt det ut på sin facebook side, det er noen forpulte vitser.

Leste en vits i Vi Menn i dag som jeg synes var rasistisk og sårende for meg, hvor kan jeg gå for å få sparket denne mannen som publiserte dette?

-Vet du hva som er hvitt og 25 centimeter langt?
    -Ingen ting

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hmm - var i en diskusjon på FB med en Høyre politiker. Han er gruppeleder også. I tillegg er han politi. Han tok til ordet for feilavgjørelse fra politisjefen, at man ikke kunne ytre seg mot Stoltenberg, ytringsfrihet mm.
    Det hang seg flere på. Markante frp politikere, andre politi folk, frp politikere som også er politi mm., at her svingte AP øksa mm.
    Jeg var eneste som prøvde å nyansere dette litt.
    Idag kom denne artikkelen fra Nettavisen.
    Ekle ytringer fra avskjediget politibetjent | SAKSYNT

Etter å har fundert litt på et godt svar og sett meningene her på HFS etc. ville jeg komme med innlegg til disse personene.

Vel tror dere ikke han har fjernet hele tråden. Og akkurat denne gangen tok jeg ikke "screenshot"..
    I den artikkelen som du har det en link til er det en som skriver i kommentar feltet:

Arbeiderpartiets bakside

Til de som syns Jens Stoltenberg er en fantastisk statsminister; Her er dokumentforfalskningen som Jens Stoltenberg har stått for, da han var statsråd i 1993-1995, under Brundtland sin regjering.

Dette gjelder Stoltenberg sin embedsed, da han var statsråd i 1993-1995. Den er stemplet inn på statsministerens kontor (hos Brundtland) den 27.01.1991. Det mangler en del info på stempelet, som arkivnummer og saksansvarlig, men det som er viktig her er når Stoltenberg har signert embeds-eden. Det har han gjort 26.01.1995. Med andre ord, Stoltenberg har vært hos Gro og fått stemplet inn en embedsed, uten noen korrekt underskrift eller sågar uten manglende underskrift. I ettertid signerer han embedseden nesten 4 år etterpå.

Dette er etter vår mening dokumentforfalskning, siden daværende statsminister Gro Harlem Brundtland, stempler et så viktig dokument, vel vitende at det er en blank eller ugyldig underskrift, fra Stoltenberg sin embedsed. Og har Gro Harlem Brundtland stemplet dette helt avgjørende dokumentet (som hun var pålagt å gjøre i henhold til Grunnloven) så har hun også brutt Grunnloven fordi hun har autorisert en falsk embeds-ed, uten underskrift eller uten gyldig underskrift. Uten dette helt avgjørende dokumentet (embedseden) så kunne ikke Jens Stoltenberg gjort tjeneste som statsråd, så avgjørende viktig er dokumentet. Og hvor er dagens embeds-ed fra Jens Stoltenberg som statsminister??

Har vår kjære statsminister flere svin på skogen?

Jeg vet ikke fordi det er første gang jeg leser om denne saken, noen andre som vet?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn