bluesbreaker
Hundeeier
Intet nytt under solen, nei.
Ja, det er en fin produksjon - ACT har mye bra i katalogen - både musikalsk og lydmessig.Spilte den samme Haffner her om dagen. Fabelaktig lyd på den.
Fin musikk også, men helst på kveldstid for min del.
Nytt bekjentskap for min del. Nydelig plate. ACT har veldig mye bra, som du sier. Mye er i ECM-gaten, men ACT er kanskje ørlite mer «kommersielt» eller «lettere tilgjengelig»? Uten at det trenger å være noe minus.
Enig i det. ACT har vel et litt bredere spekter også enn ECM - som er veldig tro mot sin stil / sjanger.Nytt bekjentskap for min del. Nydelig plate. ACT har veldig mye bra, som du sier. Mye er i ECM-gaten, men ACT er kanskje ørlite mer «kommersielt» eller «lettere tilgjengelig»? Uten at det trenger å være noe minus.
Om du liker musikk fra ACT Records sin katalog Soundscape, så vil jeg anbefale deg å sjekke ut:Ja, det er en fin produksjon - ACT har mye bra i katalogen - både musikalsk og lydmessig.
Tar deg på ordet jeg Power...Om du liker musikk fra ACT Records sin katalog Soundscape, så vil jeg anbefale deg å sjekke ut:
The Nguyên Lê Trio - BAKIDA (ACT 9275-2, 2000) - sett på tittelsporet, len deg tilbake og skru opp
Nguyên Lê - PURPLE (celebrating Jimi Hnedrix) (ACT 9410-2, 2002) - DET er et forrykende godt album, og har noen Hendrix tolkninger som potensielt kan rive skjorta av kroppen din om man liker denne typen musikk. Og det gjør vi jo
Har flere album med dama, men tror ikke denne er representert. Men , har hørt den på Qobuz.Mitt favorittalbum på ACT :
Fåes også kjøpt på vinyl. Bra kvalitet.
Hyggelig å høre at jeg kunne inspirere deg litt tilbake etter bøttevis med progrock tips fra degTar deg på ordet jeg Power...
Liker veldig godt det jeg hører så langt. Det er sååå dig å bli inspirtert av ny musikk og annet som krydrer livet. Et par skulptører jeg falt for her også.
Formet i leire, og støpt i bronse. Kunne gått hatt denne på display.
Vis vedlegget 868710 Vis vedlegget 868711 Vis vedlegget 868712
Det finnes mye rart i hyllene her serruHyggelig å høre at jeg kunne inspirere deg litt tilbake etter bøttevis med progrock tips fra deg
Merk deg også bassisten på Bakida albumet til Mr.Lê, Renaud Garcia-Fons, det er en stødig herremann som har ting å melde på "egenhånd".
Den skulpturen var vakker du, så ja den kunne gjort seg i stua.
Sjekk ut Askart.se og Orion Righards skulpturer!Tar deg på ordet jeg Power...
Vis vedlegget 868701
Liker veldig godt det jeg hører så langt. Det er sååå dig å bli inspirtert av ny musikk og annet som krydrer livet. Et par skulptører jeg falt for her også.
Formet i leire, og støpt i bronse. Kunne gått hatt denne på display.
Vis vedlegget 868710 Vis vedlegget 868711 Vis vedlegget 868712
Slike hendelser dukker opp når tiden er moden for det virker det som. Har også tilsvarende "veiskiller" gjennom tiden. Knut Reiersrud og ACT - denne har fått spilletid her i heimen.Rart å tenke på at inntil for fem-seks år siden var jeg helt ukjent med både ECM og ACT ... Var en selger hos en lokal hifisalong som demonstrerte musikk fra disse selskapene (Anouar Brahem og Lars Danielsson). Har vært fan siden.
Det der er et strålende album!!Slike hendelser dukker opp når tiden er moden for det virker det som. Har også tilsvarende "veiskiller" gjennom tiden. Knut Reiersrud og ACT - denne har fått spilletid her i heimen.
Vis vedlegget 868878
Radka Toneff er en 2016 Remaster og såkalt Original Master Edition.. Den første ble utgitt 1993. Usikker på hvilken som ligger på Qoubuz.Har ikke følgt med på utgivser i det siste, men så nettopp at Fairytales var utgitt i (enda) en versjon og din i en "Original Master Edition".
Original Master Edition er det en fansy måte å si: samme utgave som før, men nå i digipak?
Lonely Woman versjonen til Toneff på denne er kansje min favoritt av det jeg har hørt av henne.
Har den fra Odin i "Jazz from Norway" serien #44,Radka Toneff er en 2016 Remaster og såkalt Original Master Edition.. Den første ble utgitt 1993. Usikker på hvilken som ligger på Qoubuz.
44.1/16 er godt nok for meg, når det er gjort bra. (ECM pleier å være bra). Heller bra 44.1/16 en dårlig 192/24.Her er det mer jevnt på tross av at Qobuz har 24bit/96khz. Det bekrefter bare igjen hvor bra CD transporten er. Jeg synes den låter et hakk friskere. Med et annet drev hadde saken blitt en annen.
Vis vedlegget 870210
Det skal vel være 2016 masteren..........Har den fra Odin i "Jazz from Norway" serien #44,
Er nok samme masteren her vil jeg tro, men det er den evige diskusjonen hvor vidt det er forskjell på streaming/CD/ Harddisk osv. På f.eks NAD M50 jeg hadde som var en streamer/cd transport/cd ripper ble forskjellene knapt hørbare. Samme med Cary 306 brukt som transport mot streamer. Pro-ject RS2T - da er saken en annen.44.1/16 er godt nok for meg, når det er gjort bra. (ECM pleier å være bra). Heller bra 44.1/16 en dårlig 192/24.
Kom i 93, så det var vel første gang den ble gitt ut.Det skal vel være 2016 masteren..........
OK, da er det første versjonen du har............Min ser sånn ut.
Jeg føler hovedproblemet ligger i masteringene - og ikke formatet. Har vinylskiver som er bedre enn CD masteringen, men også vice versa. Og noen innspillinger er likeverdig på vinyl og CD. Digitalt blir ofte komprimert for å låte "bra" på dårlige anlegg , mens de som omfavner vinylen i dag er mer opptatt av lyd. Men heldigvis finnes det bra masteringer på CD også da - i alle fall hvis man ser bort fra den mest kommersielle musikken. Kjenner ikke nevnte Cream skive på de forskjellige formater......ref cd vs streaming
Spilte Disraeli Gears (Cream) i dag på cd og samlenliget med 192/24 remasteren på Qobuz, cden klart bedre. Cden er AAD og jeg høre litt båndsus i slutten på første spor (merker det p.g.a at det blir helt stille mellom sporene). Sannsynligvis har de kjørt den nye gjennom noe programvare for å fjerne båndsus, men den fremstår som tam og kjedelig samenlignet med cden selv om det nok er noe på den nye som er litt bedre. Hjelper lite med ny teknologi og nye utgivlser i 192/24 når masteringen er dårlig. Egenlig ganske trist at en 36 år gammel cd er bedre en den siste 192/24 utgivelsen. Dette albumet er sansynligvis bedre på lp, eller?
Du har vel sikkert sett den, men hvis ikke:
Den hadde jeg ikke sett. Her har noen fordypet seg i verket for å si det mildt. Det første som slo meg var at de tekstene var litt forstyrrende. Det var en feedback det viste seg han hadde fått fra mange - så han laget en versjon uten tekst også. Der får bildene og musikken mer slagkraft synes jeg.Du har vel sikkert sett den, men hvis ikke:
He-he. Ingenting å utsette på finishen - det skal de ha. Ikke helt sikker om jeg synes helheten var en fulltreffer. Men det skyldes nok at mitt syn på hvordan en 301 skal se ut er litt låst.Du har jo armene
Vis vedlegget 870704